Kasteel Chateau la Megene

Meer kasteelinfo

14 reviews over Kasteel Chateau la Megene

• 10JeroenVak06-09-2015

het is dat we geen 11 kunnen geven

Dit is helemaal geweldig! De locatie met het uitzicht overtreft alles. Ankie en Lex zijn zeer gastvrij. Ze serveren heerlijke wijnen op het terras. Ook hebben we uitstekend gegeten bij het restaurant in het aangrenzende dorpje! We zijn er in totaal drie dagen geweest en we komen zeker weer terug. Jeroen en Tineke

• 8Geertje en Jan10-08-2015

Een week lang thuiskomen bij Ankie en Lex.

Een aanrader voor wie houdt van ruimte en rust. Elke ochtend genoten we van een lekker ontbijt aan het zwembad of in de schaduw van kastanjebomen, op het balkon kan ook. Ankie bleek ook een geweldige kokkin te zijn. Twee maal per week kan je je laten dienen aan een mooi gedekte tafel met de lekkerste gerechten. Ook Lex ontpopte zich als een warme gastheer. Altijd tijd om een praatje te maken, hij is van alle markten thuis. In de ruime en frisse kamer is het gezellig toeven en slapen doe je in een goed bed. Het ' chateau ' ademt door zijn authenticiteit rust uit. Geen overdreven luxe, maar alles erop en eraan. Wel een luxe zwembad van 18 meter op een bijzondere manier gefilterd, geen gevaar voor rode oogjes dus.

• 9Gerard en Jolanda van Gils11-08-2014

Topweek op toplocatie !!

Hele fijne week doorgebracht in de Lavende suite. Hartelijke ontvangst door Lex en Ankie voor wie werkelik niets teveel is! Mede door de mooie ligging en het schitterende uitzicht zeker voor herhalilng vatbaar. Ook als doorreislocatie zeker aan te raden! Gezien het prijsverschil zouden wij een volgende keer kiezen voor een 'normale' kamer, omdat deze ook allemaal comfortabel zijn ingericht. Klein minpuntje was het nabijgelegen Gueugnon, een vrij uitgestorven en weinig charmerend dorp. De gastheer heeft echter prima tips voor het ontdekken van mooie plekjes in de omgeving!

• 9Alexandra25-07-2012

Prachtig zwembad met super uitzicht

Heerlijke dagen gehad. Het landhuis/ château ligt rustig op het platteland. Het zwembad is helemaal geweldig: wat een uitzicht! En de jacuzzi ... helemaal het paradijs. Wat een genot om in de zon in een jacuzzi te zitten met een subliem uitzicht. Gastheer Lex en Gastvrouw Ankie zijn erg open en gezellig. Het voelde als thuiskomen bij goede vrienden.

• 10Schevernels Danny28-07-2011

Hele mooie lokatie

Hele leuke drie dagen vakantie gehad.We werden verzorgd als goden in Frankrijk .

Zeker een anrader en we gaan zeker nog eens langs.

Karina & Danny

• 8Fam. Emmerechts28-06-2011

Mooi & ontspannend

Het domein en uitzicht is schitterend, alles goed onderhouden. Je hebt verschillende plekjes en hoekjes waar je zowel alleen in alle rust of in gezelschap kunt zitten (en met een kleine baby is dat een voordeel). Het ontbijt is dik in orde, de gastvrouw-en heer vriendelijk en beschikbaar. Het beheerdershuis heeft alle comfort. Ik zou wel idd alleen wat zeepjes in de kastjes leggen en voor de prijs die we betalen ook wel zeep/WC-papier en dergelijke beschikbaar stellen. Veel natuur in de omgeving, dus voor wandelaars/fietsers wel leuk.

• 9APL16-08-2010

Prachtig gelegen,fantastisch zwembad

Wij verbleven 2 weken in het beeerdershuis en hebben het prima naar ons zin gehad. In een vochtige zomer als deze kan het niet anders dan dat een dergelijk huis wat vochtig is. Het mooie weer dat wij troffen en de lekkere houtkachel compenseerde dat wel. Het heerlijke zwembad en het gastvrije ontvangst maakte voor ons deze vakantie compleet! Wij komen vast nog eens terug.

• 6saskia24-07-2010

voor ons nooit weer

Ook wij hebben een weekje doorgebracht in de beheerderswoning, jammer genoeg voldeed hij absoluut niet aan de verwachting, absoluut niet schoon als je de keukenkastje opentrok kwam er een vreselijke lucht je tegemoet, de luchtvochtigheid was zo hoog in het huisje dat s"morgens alles klam aan voelden, muf rook erg jammer! Want de plek is geweldig net als het overloop zwembad op de heuvel... Voor ons niet voor herhaling vatbaar!

• 8Koen De Vos27-11-2008

In de wolken

We waren in de wolken over La Mégène. Met onze twee kinderen verbleven wij een weekje in de beheerderswoning naast het kasteel. De smaakvol ingerichte woning én het ruime park met zwembad én jacuzzi vielen erg in de smaak. Alleen spijtig dat het Bourgondische weer niet meeviel. Regen, kou, weinig zon... Daardoor was het ook behoorlijk frisjes in de woning. Gelukkig konden we elke avond de houtkachel aansteken, zodat het toch nog gezellig toeven was in de zitkamer. Lex en Ankie toonden zich vriendelijke en behulpzame gastheren, die ons leuke tips gaven voor uitstappen, restaurantjes enzomeer. En oh ja, als u er ook eens verblijft, let op de hop - prachtige vogel met kuif - die zijn nest heeft onder de dakgoot.

Met jonge kinderen

• 10chris10-11-2008

Wij begrijpen de fam van Lunteren echt niet.

Wij waren ook op lamegene en hebben kunnen genieten van het mooie landschap en de perfecte service van de eigenaren.We kregen veel aandacht en werden overgoten door wijn van het huis.Ik wil hiermee alleen zeggen dat niemand zich iets aan moet trekken van de fam van lunteren, die zullen zelf wel chagerijnig geweest zijn.

Familie

2 tips over Kasteel Chateau la Megene

• Alexandra, 25-07-2012

Je kunt er wel lunchen en heerlijke wijn bestellen, maar 's avonds niet eten. Er zijn wel goede restaurants in de buurt.

• Gerard en Jolanda van Gils, 11-08-2014

Bespreek met Lex en Ankie de mogelijkheid voor een wijnproeverij! Je weet niet wat je meemaakt; écht een onverwacht hoogtepunt van onze vakantie!

0 vragen over Kasteel Chateau la Megene

Kasteel info