Camping Aux Sources de l'Yonne

8.5Fantastisch

Frankrijk, Bourgogne, Glux-en-Glenne (Morvan)

8.5Fantastisch

• 7.7Staat v/h sanitair

Meer camping info

12 reviews over Camping Aux Sources de l'Yonne

• 2017
    8Talla18-08-2017

Kleine camping midden in de natuur

Deze kleine camping is een ideale plek voor mensen die rust zoeken. De eigenaren zijn heel vriendelijk. De camping ligt wel wat ver van bv supermarkten af. Maar omdat er een koelkast is waar gasten gebruik van kunnen maken is dat geen probleem. Er is een klein beekje waar kinderen naar hartenlust kunnen spelen (neem laarzen mee, want het water is ijskoud!). Ook het kleine zwembad is fijn. En er staat schommels en een wipwap voor de kids. Wij mochten mee met Josje om de schapen te voeren. 3 keer per week wordt er door Pim gekookt en als kampeerder kun je dan eten bestellen. Iedere dag worden er lekkere broodjes gebakken en ook volkorenbroden. Er is een gemeenschappelijke keuken, met tafels waar je kunt eten. Wij vonden het ideaal als het regende. Dan hoefden we niet in de tent te koken. Afval wordt gescheiden ingezameld. Het sanitair ziet er goed uit, en wordt ook goed schoon gehouden. Helaas regende het veel toen wij er waren, daarom zijn we na een week verder getrokken. Zeker een plek om terug te komen.

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

• Oude reviews

10Gert van Laar15-06-2016

Echt een fantastische plek !

Prachtig gelegen in de Morvan ! Zeer vriendelijke en gastvrije eigenaars. Echt een plek om ieder jaar terug te keren. Hier kom je echt tot rust in de prachtige natuur

Gereisd met partner in juni 2016

• 9Arie Groen20-08-2015

Mooie ligging, mooie omgeving, gezellige camping, ideal voor kinderen, gezellige mensen!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2015

• 9Philip en Judith Romviel25-11-2013

Fijne petit camping in een fantastische omgeving

Alles wat wij zochten deze zomer was aanwezig op deze petit camping. Verkoeling in het zwembad, relaxte mensen, lekkere wijn die je zelf mag pakken, vers brood, gezellig tafelen op het terras met de andere gasten, superfijne grote kampeerplekken, een ijsje voor de kinderen een paar keer per week voor klein bedrag heerlijk vers bereide maaltijden door Pim en Josje (neem vooral ook de verse taart van Josje als toetje). Wij hadden erg mooi weer. De omgeving is heel erg mooi echte oude bossen oude huizen en boerderijen, je kan wandelingen maken zonder ook maar iemand tegen te komen. Er komen hooguit 10 auto's per dag over het petit weggetje naar de camping. Prachtig uitzicht als het helder is kun je echt heel ver kijken vanaf de berg. Je kan binnen koken of de barbeque gebruiken en er komt heerlijk veel water uit de douche uit eigen bron van het dorp, het sanitair is schoon en dichtbij. Pim heeft twee rechterhanden en heeft overal een oplossing voor. Wij gaan zeker nog een keer terug.

Gereisd met vrienden in juli 2013

• 9Margo van der Molen-Kramer01-09-2013

klein en erg fijn !

Ruim een week met z'n tweetjes gestaan in deze prachtige streek op deze heerlijke camping. Het zwembadje zorgde voor een aangename afkoeling en de familiale sfeer was erg prettig. Er wordt vers brood gebakken, en kleine gerechtjes zijn verkrijgbaar. Winkels liggen wel flink ver weg. Prachtig wandelen in de omgeving, al meteen vanaf de camping. Pim en Jos zorgen ervoor dat het je aan niks ontbreekt.

Gereisd met partner in augustus 2013

• 8Erik, Maike, Matthis en Fenne24-08-2013

Een heerlijke, kindvriendelijke, camping

Een plek om terug te komen! Ruime plaatsen voor de tent, prima sanitair, leuke campinggasten en een heel gastvrije ontvangst. De Morvan is prachtig en deze camping is een prima uitvalsbasis voor wandelingen en culturele tripjes (Bibracte, Autun) in de buurt. Vind je het niet erg om wat verder te rijden, dan heb je keuze genoeg: je zit hier midden in de Bourgogne met zijn wijnstreken, culturele erfgoed en prachtige natuur. Wij hebben deze zomer, tegen onze gewoonte in, voor de tweede keer 2 weken bij Pim en Josje op de camping gestaan, vanwege het bovenstaande, maar ook vanwege het heerlijke vakantiegevoel dat de plek en de mensen ons (en onze kinderen van 5 en 7) gaven.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2013

• 9Guus Welter19-08-2013

Rustige mooie camping!

De camping ligt een beetje afgelegen, erg rustig dus. Klimmen met de fiets. Veel voorizieningen handig voor fietsers: keuken, brood, pizza's, wijn, frisdrank in de koelkast ed. Erg prettig om hier een paar dagen door te brengen!

Gereisd met partner in augustus 2013

• 8Esther23-07-2013

Heerlijk relaxte camping!

Wij hebben een heerlijke week gehad op de camping van Josje & Pim. Een heerlijk rustige camping in de Morvan. We hebben prachtig weer getroffen. Wanneer dit niet het geval zou zijn geweest, hadden we gebruik kunnen maken van hun "woonkeuken" bestemd voor de gasten. Het dichtstbijzijnde dorpje ligt op 2 km afstand, voor kleine boodschappen en uit eten gaan, moet je 10 km rijden. Echter je kunt iedere dag zelfgebakken brood bestellen en gebruik maken van een grote koelkast zodat je meer boodschappen in voorraad kunt hebben. Pim heeft heerlijke wijn op voorraad, de douches zij comfortabel. Kortom we waren van alle gemakken voorzien. Verder konden we iedere avond een kampvuur maken.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2013

• 9jacq_lokker16-05-2013

Kleine, mooi gelegen camping.

Vriendelijke Nederlandse eigenaren. Rust en veel ruimte om te wandelen. Zwembad, 2x per week mogelijkheid om mee te nemen en zelfgebakken brood op bestelling.

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in januari 2012

• 8Fam. Zwart03-10-2012

Rustiek kamperen!

Een heerlijke rustige camping waar kamperen nog gewoon gaat zoals het hoort. Geen toeters en bellen, geen herrie. Een paradijs voor onze struinende kinderen (7,5,2), en toch veilig overal op de camping te volgen. Spelen in de zandbak of op de schommels of met slecht weer in het keukentje binnen in het hoofdgebouw. Wij hadden elke dag stralend mooi weer. Lummelen op het veldje of op de rots...Om de dag schapen voeren, elke dag vers gebakken brood eten door de eigenaar zelf gebakken. Het sanitair is altijd schoon, maar eenvoudig. Er is ook een babybadje. We hebben vaak hout gezocht in het bos en een kampvuur gemaakt. De eigenaar maakte zelf vers brooddeeg voor ons, zo op de stok op het vuur te doen! Helaas is het naar de stad en/ of winkels wel een stuk rijden, maar de streek is prachtig, en niet toeristisch. Er zijn verder weinig bezienswaardigheden, op uiteraard, Bibracte na (Gallische opgravingen). Deze camping verdient een pluim!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2012

4 tips over Camping Aux Sources de l'Yonne

• Erik, Maike, Matthis en Fenne, 24-08-2013

Alle plaatsen zijn ruim, maar de kampeerplek op het onderste terras geeft veel privacy en schaduw. Wil je toch zon tijdens je ontbijt: dan ga je lekker op het terras voor het grote huis zitten.

• Philip en Judith Romviel, 26-11-2013

Ga naar het oudheidkundig museum(Asterix en Obelix) Waanzinnig uitzicht op de heuvel. Bezoek de tweedehands winkels in de grote dorpen wat een mooie spulletjes hebben ze daar nog. Wandel naar het beginpunt van de bronnen op het hoogste punt van de Morvan, maak een rit te paard door de omgeving.

• Fam. Zwart, 03-10-2012

Een leuk uitje is een natuurlijk attractiepark met veel reuze speelgoed en klimtoestellen en doolhoven en labyrinten. Een half uur rijden vanaf de camping. Het heet Diverti'Parc in Toulon sur Arroux.

0 vragen over Camping Aux Sources de l'Yonne

• Aantal campingplaatsenMinder dan 50