Camping Aux Sources de l'Yonne

Camping Aux Sources de l'Yonne
8,3

6 reviews over Camping Aux Sources de l'Yonne in het Nederlands

Kleine camping midden in de natuur

Talla
18-8-2017

Deze kleine camping is een ideale plek voor mensen die rust zoeken. De eigenaren zijn heel vriendelijk. De camping ligt wel wat ver van bv supermarkten af. Maar omdat er een koelkast is waar gasten gebruik van kunnen maken is dat geen probleem. Er is een klein beekje waar kinderen naar hartenlust kunnen spelen (neem laarzen mee, want het water is ijskoud!). Ook het kleine zwembad is fijn. En er staat schommels en een wipwap voor de kids. Wij mochten mee met Josje om de schapen te voeren. 3 keer per week wordt er door Pim gekookt en als kampeerder kun je dan eten bestellen. Iedere dag worden er lekkere broodjes gebakken en ook volkorenbroden. Er is een gemeenschappelijke keuken, met tafels waar je kunt eten. Wij vonden het ideaal als het regende. Dan hoefden we niet in de tent te koken. Afval wordt gescheiden ingezameld. Het sanitair ziet er goed uit, en wordt ook goed schoon gehouden. Helaas regende het veel toen wij er waren, daarom zijn we na een week verder getrokken. Zeker een plek om terug te komen.

Gereisd Met jonge kinderen in Sat Jul 01 2017 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Arie Groen
20-8-2015

Mooie ligging, mooie omgeving, gezellige camping, ideal voor kinderen, gezellige mensen!

Gereisd Met jonge kinderen in augustus 2015

Een heerlijke, kindvriendelijke, camping

Erik, Maike, Matthis en Fenne
24-8-2013

Een plek om terug te komen! Ruime plaatsen voor de tent, prima sanitair, leuke campinggasten en een heel gastvrije ontvangst. De Morvan is prachtig en deze camping is een prima uitvalsbasis voor wandelingen en culturele tripjes (Bibracte, Autun) in de buurt. Vind je het niet erg om wat verder te rijden, dan heb je keuze genoeg: je zit hier midden in de Bourgogne met zijn wijnstreken, culturele erfgoed en prachtige natuur. Wij hebben deze zomer, tegen onze gewoonte in, voor de tweede keer 2 weken bij Pim en Josje op de camping gestaan, vanwege het bovenstaande, maar ook vanwege het heerlijke vakantiegevoel dat de plek en de mensen ons (en onze kinderen van 5 en 7) gaven.

Gereisd Met jonge kinderen in Thu Aug 01 2013 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Rustiek kamperen!

Fam. Zwart
3-10-2012

Een heerlijke rustige camping waar kamperen nog gewoon gaat zoals het hoort. Geen toeters en bellen, geen herrie. Een paradijs voor onze struinende kinderen (7,5,2), en toch veilig overal op de camping te volgen. Spelen in de zandbak of op de schommels of met slecht weer in het keukentje binnen in het hoofdgebouw. Wij hadden elke dag stralend mooi weer. Lummelen op het veldje of op de rots...Om de dag schapen voeren, elke dag vers gebakken brood eten door de eigenaar zelf gebakken. Het sanitair is altijd schoon, maar eenvoudig. Er is ook een babybadje. We hebben vaak hout gezocht in het bos en een kampvuur gemaakt. De eigenaar maakte zelf vers brooddeeg voor ons, zo op de stok op het vuur te doen! Helaas is het naar de stad en/ of winkels wel een stuk rijden, maar de streek is prachtig, en niet toeristisch. Er zijn verder weinig bezienswaardigheden, op uiteraard, Bibracte na (Gallische opgravingen). Deze camping verdient een pluim!

Gereisd Met jonge kinderen in augustus 2012

Mooie camping in de natuur

Marcel Wortel
2-8-2012

Mooie kleinschalige camping, midden in het zuidelijke deel van de Morvan. Vanaf de camping kun je heel mooi wandelen. En onze kinderen hebben zich prima vermaakt in het speeltuintje en het zwembad en 's avonds bij het kampvuur. Erg vriendelijke eigenaren, goed verzorgd en schoon sanitair. Er is niet zoveel in de directe buurt (winkels, restaurants, etc..), maar dat wordt ruim goedgemaakt door het zelfgebakken brood op de camping en de maaltijden die twee keer per week worden verzorgd.

Gereisd Met jonge kinderen in juli 2012

Prachtige omgeving, eenvoudige camping

gezin met 1 dochter van 5
24-4-2011

De 'pipowagen' gehuurd op deze kleine camping in de bergen van de Morvan. Geen luxe, de winkels zijn ver weg. Er is een zwembad maar dat is niet verwarmd, en het kan ook zomers nog behoorlijk koud zijn op deze hoogte. Voor wie van natuur en rust houdt heerlijk, voor ons, met kleine kinderen, was het af en toe wat te weinig 'la douce france'.

Gereisd Met jonge kinderen in juli 2009

• Aantal campingplaatsenMinder dan 50
  • SchaduwplaatsenAanwezig
  • BBQToegestaan

• Huishoudelijke apparatuurWasmachine

• Warme douchesAanwezig
  • Centrale kookgelegenheidAanwezig

• Autovrij parkJa

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Aux Sources de l'Yonne in Glux-en-Glenne (Morvan), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Aux Sources de l'Yonne zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.