Camping Chateau de l'Epervière

Camping Chateau de l'Epervière

We hebben een aantal aanbieders voor Chateau de l'Epervière voor je op een rij gezet:

140 reviews over Camping Chateau de l'Epervière in het Nederlands

Fantastisch geholpen na pech met de caravan !

Frank Van Dessel, 25-3-2018

Wij hebben castel camping chateau de l' eperviere al zo'n 4-5 keer "gebruikt" als halteplaats op weg naar de Provence. Dat deden we ook in juli 2017, alleen was dat een speciale ervaring ! Op 150 km van de camping, tijdens onze eerste dag, verloren we, door een technisch mankement, het "jockey"-wiel van onze caravan op de autoweg. Gelukkig geen schade aan achterliggend verkeer, maar het wegvliegende wiel had wel de kabels van onze caravan-remmen doorgesneden. We hebben dus nog enkele uren met een niet-remmende maar "duwende" caravan (van 1.600 kg !) achter ons aan gereden alvorens L' Eperviere te bereiken. We hadden op voorhand gebeld, en werden schitterend opgevangen. De dienstdoende gérant van de familie Engel had voor ons een standplaats voorzien waar we de caravan "aangepikt" achter de wagen konden opstellen. Hij begeleidde ons voorbeeldig : in zo'n situatie ben je wat gestresseerd en we werden door hem geweldig geassisteerd. Hoewel volop hoogseizoen konden we enkele dagen langer blijven, werd het jockey-wiel vervangen door een technicus ter plaatse (hulp van VAB-reisverzekering), en konden we de caravan veilig achterlaten tot ze (het was weekend !) op maandagmorgen door een dépanneur werd opgehaald (onder supervisie van de camping-eigenaren) om naar een herstelplaats te worden gebracht voor vernieuwing van de remkabels. Wij reisden ondertussen, zonder caravan, verder naar Catalunya, waar onze kinderen op ons wachtten. Die hadden voor ons nog een chaletje kunnen reserveren op de camping in Spanje zodat we, quasi zoals gepland, een weekje met kinderen en kleinkinderen in Spanje konden doorbrengen. Bij terugkeer pikten we de caravan bij de hersteller terug op.

Pech, maar door hulp van de reisverzekering, maar die eerste dag vooral van de camping-beheerders van Camping Chateau de L' Epervière, hebben we onze vakantie voor een heel groot deel kunnen "redden". Ik verzeker U : in een noodsituatie ervaar je dergelijke hulp als dubbel zoveel waard ! Dank U, familie Engel, en hun medewerkers !

Eén van de volgende jaren nemen we de tijd om op Chateau de l' Epervière eens wat langer te blijven (en niet louter als "doorgang") om de Bourgogne-streek eens van wat nader te bekijken.

Van harte !

Geweldige camping

Willem, 15-9-2017

Het is een rustige camping vooral leuk voor kinderen tot 12 jaar. Er is van alles te doen, maar niet voor wat oudere kinderen. S avonds vanaf rond 22.00 uur is het nagenoeg geheel rustig op de camping. Visvijver met karper, voorn en kleine meerval. In de omgeving is het mooi, maar voor leuke stadjes moet je wel een eindje rijden.

57,50 voor een nachtje op een doorreisplek

tinus, 26-8-2017

We hebben deze camping bezocht voor een nachtje op doorreis. Het ligt in de Bourgogne maar nou niet bepaald in een mooi deel van die streek.

Het eten was weliswaar wel van goed niveau, maar tegen een hoge prijs.

Kortom wat met het meest is bijgebleven is hoe duur alles is, eten, broodjes, het verblijf zelf.

Ik ben best bereid wat voor een camping neer te tellen, mits deze op een echte A locatie ligt met prachtig zwembad (cote d'azur, costa brava). Maar op deze camping was de balans een beetje zoek.

Prima camping, heerlijke pizza's, schoon sanitair

Carolien, 21-8-2017

Wij hadden zeker niet de mooiste plek (153, met aan vier kanten buren) maar wel heel ruim, schaduwrijk en met bomen voor onze geliefde hangmat. De camping was relaxed, met fantastische afhaal-pizza's, schoon sanitair (er werd vaak en grondig schoongemaakt; super!), een prima winkeltje met elke dag vers brood en een bescheiden zwembad. Vriendelijke medewerkers overal. Binnen één (auto)reisdag te bereiken; ook populair als doortrek-camping, maar er waren genoeg mensen die (net als wij) langer bleven. Leuke mix van Engelsen, Fransen en Nederlanders. Wij (gezin, 3 kinderen) hebben negen heerlijke dagen gehad.

mooie camping

Marjolein, 20-8-2017

Mooie rustige camping met zwembad en grote plaatsen

Supervriendelijk personeel. Supermarktje erbij en brood op bestelling.

Sanitair schoon.

Restaurant in het chateau kan je heerlijk eten!

we komen zeker terug

Peter, 18-8-2017

Prachtig complex in een mooie omgeving. Mooi kasteel met restaurant waar je heerlijk kunt tafelen. De kampeerplekken zijn mooi vlak en groot. Zwembad is prima om heerlijk af te koelen. Geen wifi op de kampeerplek maar (gratis) centraal op het terras bij de bar. Vind ik persoonlijk helemaal geweldig en dit zorgt voor extra gezelligheid bij de bar. Bij eventueel slecht weer is er ook een klein binnen zwembad. Vriendelijke medewerkers. Een camping om helemaal tot rust te komen en ideaal als 'onderweg' camping naar het zuiden of terug naar huis.

Heerlijke vakantie

Marieke, 17-8-2017

Wij hebben deze zomer 12 dagen op l'Eperviere gestaan en dat is zeer goed bevallen. Het is een mooi, nette, rustige camping. Al het personeel is zeer vriendelijk en behulpzaam. Het sanitairgebouw in het midden van de camping heeft voldoende capaciteit en was doorgaans netjes. Er werd zeer regelmatig schoongemaakt. Het winkeltje had een redelijk assortiment en dagelijks vers brood (bestellen kon tot 19.30 uur de avond ervoor). Wij hebben niet in het restaurant gegeten, maar wel goede verhalen van andere gasten gehoord. Wel pizza en boeuf bourginon afgehaald, was prima.

Er zijn veel mensen die maar kort op de camping blijven, maar dat vonden wij niet storend. Er waren veel speelkameraardjes voor onze kinderen (6, 8 en bijna 10). Het zwembad is niet heel bijzonder, maar prima om af te koelen op hete dagen en lekker voor de kinderen om te plonzen. Voldoende bedjes beschikbaar.

We hebben niet veel van de omgeving gezien (de kinderen wilden niet van de camping af), maar Beaune is wel een aanrader. Ga zeker naar het oude ziekenhuis, ook erg leuk voor kinderen! Laat je niet afschrikken door de rij bij de ingang, het gaat best snel. De kinderen krijgen een eigen audiotour (in het Nederlands).

Heel verzorgde camping

Tatum, 15-8-2017

Echt een fijne plek om op de terugweg van vakantie een paar dagen te verblijven. We komen hier al 3 jaar en blijven steeds een beetje langer. Alles is netjes, schoon en verzorgd. Zwembad is leuk en kinderen spelen veel samen.

Voor het derde jaar op rij supercamping

Yvonne, 12-8-2017

Voor het derde jaar op rij op deze camping verbleven. Nu voor een paar nachtjes vanwege doorreis.

Mooie ruime plekken voor zowel tent en caravan.

Netjes onderhouden camping.

en zeer netjes sanitair dat dagelijks meerdere malen werd schoongemaakt.

Fijn zwembad met mooi glijbaantjes voor de jongste kinderen.

Daarnaast een campingwinkel waar je alle benodigdheden kunt halen.

Zeer vriendelijk personeel...

En als laatste voor kleine kinderen een heerlijk groot grasveld met speeltoestellen.

Wij kwamen van een camping met heel veel animatie en drukte. Maar we kwamen weer helemaal tot rust op deze camping.

Erg goed.

Maurice, 10-8-2017

Wij hebben op de heenweg naar het zuiden twee nachten en op de terugweg één nacht op deze camping gestaan.

De eerste keer op een camperplaats (perfect voor doorreis!) en de tweede keer aan het grote veld (perfect voor een langer verblijf).

Leuke ontvangst, goed sanitair, prima zwembad, prima camping!

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Chateau de l'Epervière in Gigny-sur-Saône, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Chateau de l'Epervière zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Chateau de l'Epervière scoort een 8.01 uit 10 op basis van 152 reviews.