Camping Chateau Montrouant

Frankrijk, Bourgogne, Gibles

9Fenomenaal

• 8.3Eetgelegenheden

Meer camping info

Je voelt je helemaal thuis bij Camping Château Montrouant in Gibles. De eigenaren op de kleinschalige camping kennen elke gast bij naam en de wekelijkse kipavonden met gegrilde kip en friet valt bij iedereen in de smaak. Binnen 15 minuten ben je bij Château de Drée in Curbigny, een prachtig 18e eeuws kasteel.

69 reviews over Camping Chateau Montrouant

• 10Rene Meulmeester08-08-2012

Wederom Geweldig !!

Voor de 2e keer naar Jean-Mi en Emmanuelle. Onze zoon van 9,5 jaar voelde zich direct weer thuis en de cliche's kunnen weer opengetrokken worden. De vrijheid, het leuke zwembad(je), het vismeer en hetgeen met zeer goede humeur wordt georganiseerd past in het beeld zoals wij vroeger gingen kamperen. Aangezien het sanitair wel anno 2012 is, super mooi en zeer schoon is dit "The place to be". Persoonlijk ga ik altijd met Jean-Mi mee joggen, lekker pittig dus geweldig. Er is geen restaurant maar de charme om met je eigen bestek en borden uit te gaan eten heeft en geeft echt een jaren 70 gevoel. Eten is niet uitgebreid qua mogelijkheden maar de kwaliteit gewoon heel erg goed, zeker in prijs kwaliteit verhouding. Kip-avond echte aanrader, wel op tijd reserveren. Wij hebben dit jaar de 14 juli spelletjes gedaan, bingo (erg leuk voor jong en oud), uitleg hoe hij zijn wijn maakt als biologische wijnboer en verleden chateau.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2012

• 9Fam. Waardenburg23-07-2012

Gemoedelijke sfeer

Vooral dankzij het altijd goede humeur van eigenaar jean-michel voel je je hier echt thuis. Waar kom je overigens nog een campingeigenaar tegen die je in het engels ontvangt en alle gasten bij voornaam kent! De camping is simpel van opzet met veel schaduw en prima sanitair. Voor de allerkleinsten (tot 3) had er wat extra speelgelegenheid, zoals een zandbak kunnen zijn. Doe vooral eens mee aan de soiree of de kipavond en vergiet daarbij niet jean-michel's eigen wijn te nuttigen.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2012

• 9Renske van der Linden10-07-2012

Prachtige camping!

Jarenlang komen we op deze camping en iedere keer is het mooier, gezelliger, etc etc. De kampeerplaatsen worden steeds verfijnd (nu weer water en afvoer op de plaats). Jean-Mi en Emmanuelle maken er een waar vakantiefeestje van! Onze complimentern. Wat we iets minder vinden is dat touroperator twee grote Lodgetenten heeft geplaatst, waar de omringende kampeerders veel overlast van hebben! In zo'n tent kunnen 8 personen slapen dus in verhouding veel meer lawaai....Bovendien zijn de tenten op houten vlonders geplaatst wat veel geluid geeft (springende kinderen, verschuiven van tafel en stoelen etc). Verder heeft men de afvoerpijp van de geiser op zij geplaatst, dus de naaste buren krijgen gas en geiser luchtjes in hun caravan! Geen succes dus! We hopen dat men dit meeneemt in de evaluatie!

Gereisd met partner in juni 2012

• 9Mariëtte Heeremans04-09-2011

Geweldige camping

Na heel wat jaren weer terug op deze camping. In het hoogseizoen hebben wij hier niets te zoeken want dan is het erg "ons-kent-ons", maar in het voor/naseizoen is deze camping echt een aanrader. Jean-Mi en Emanuelle zijn echt geweldige camping eigenaren. Ze staan voor je klaar, zijn altijd blij je te zien. Het sanitair is onherkenbaar veranderd en erg luxe. Deze camping blijft hoog in onze top 10!

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2011

• 8beertink26-08-2011

Hier kom je tot rust

Mooie omgeving om te wandelen en verschillende uitstapjes te maken. De eigenaren zijn zeer vriendelijk, en staan voor hun gasten klaar. Er wordt veel georganiseerd voor jong en oud. Voor de grotere pubers is er wat minder te doen, maar toch zie je kinderen die er al jaren komen toch weer terug komen vanwege de goede sfeer. Aan het meer van de camping kan gevist worden, daarnaast kunnen jonge kinderen een tocht maken op een ezel. En de soirree op de vrijdag avond mag je niet missen. Het sanitair is twee jaar geleden vervangen tot zeer exclusief sanitair.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2011

• 9jannekehelsloot23-08-2011

Een stukje paradijs op aarde

Wat een cadeautje is Montrouant! Een kleine camping waar je je direct welkom voelt. Aan de ene kant door de mensen van Touroperator maar vooral door Jean-Michel en Emmanuelle, geweldig vriendelijke mensen. De camping heeft een lekker zwembad (met klein badje voor de allerkleinsten), afwassen doe je in een prieeltje (hoe idyllisch), het sanitair is top, verder moet je het zelf leuk maken (erg prettig). Eetgelegenheid een 9: verwacht geen uitgebreid restaurant, het is de kneuterigheid die het doet. Op gezette tijden kun je je inschrijven voor de kip, je neemt je eigen bord, bestek en bijv. salade mee, je pakt een flesje wijn (made by Jean-Michel), aanschuiven op een gemeenschappelijk terras en smullen maar. Ook de zelfgemaakt pizza's verdienen een pluim. Al met al een aanrader. Wij komen niet snel terug op eenzelfde camping, maar het zal moeite kosten om niet naar Montrouant te gaan als we in de buurt zijn.

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2010

• 9J08-08-2011

Klein,gastvrij paradijsje

Op doorreis naar het Zuiden verbleven we hier een paar dagen via TO. Binnen 5 minuten hadden de kinderen vriendinnetjes, wisten de weg en voelden we ons thuis. De eigenaar kent je na 1 keer bij naam, zijn wijn is goddelijk, en de sfeer echt geweldig. Geen grote attracties etc, maar de kinderen maken het met elkaar leuk. Ook voor de tieners die 's-avonds in het bos onder toezicht kampvuur houden. Sanitair is super en iedereen gaat er netjes mee om. De kip die 2 keer per week gemaakt wordt is heerlijk en op andere dagen is er tegen zeer nette prijzen, friet, pizza en quiche te krijgen. Wij waren er te kort om iets te zeggen over de omgeving, maar gaan zeker een keer terug.

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2011

• 10Henk01-08-2011

rustieke camping

Wij gingen voor het vissen. Zoon 14 jaar doet niets liever dan de hele vakantie vissen. En grote vissen hebben we gezien, helaas niet gevangen. Onze buurman op de camping wel, maar deze had het materiaal iets beter voorelkaar. Ik heb altijd mijn twijfels over meningen van mensen die voor de zoveelste keer naar dezelfde camping gaan. Maar dit keer kan ik begrijpen dat men hier terug komt. We zijn helaas maar 3 dagen gebleven omdat het weer tegenviel. Maar dit echtpaar weet hoe je een camping moet runnen. En inderdaad de disco zou ik in het vervolg overslaan ( deze was wel om 12 uur afgelopen ). Wij vonden deze camping heel leuk. Misschien niet voor 14 dagen Mijn zoon van 14 vond dit een super camping voor opa en oma Als het mijn camping was, zou ik het op dezelfde manier runnen.

• 10Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in juli 2011

• 8lisette31-07-2011

mooi gelegen, leuke plekken

Wij zijn er 2 nachten geweest, op doorreis naar Nederland. Een verademing in vergelijking met de doorgangcampings langs de route du soleil. Superstil en rustig. De eigenaar onthoudt inderdaad meteen je naam. Wat wel wat minder passend was, was dat op vrijdagavond plots toch wat minder passend entertainment van start ging...althans, zo hebben wij het ervaren. Keihard over de camping muziek van de macarena en andere hedendaagse hits, terwijl wij probeerden om bijtijds te gaan slapen ivm de terugreis. Met oordoppen in was het uit te houden, maar dit hadden we toch niet verwacht! Klein minpuntje voor een verder prima camping met allervriendelijkst ontvangst

Gereisd met oudere kinderen in juli 2011

• 9Ellen27-07-2011

Heerlijk rustig authentieke plek

Binnen een paar uur voel je je heerlijk thuis bij biologische wijnboer jean Michel en zijn vrouw Emmanuele. Heel hartelijk ontvangen. Alles op goed vertrouwen. Alles is zelfbediening (wijn, koffie, eieren) en moet jezelf opschrijven. Mooie ruime plekken, super sanitair in vleugel van chateau. Prima zwembad voor jonge kinderen met mooi uitzicht en ligbedjes. Drie keer in de week mogelijkheid om kip te eten op de camping. Wie een bar of restaurant zoekt, vindt het hier niet. Ook in de omgeving hele mooie landschappen en rust, maar geen vertier in vorm van actie of horeca. Bootjes bouwen, voetbaltoernooi en rondje met de trekker is vertier op de camping. Wij vonden het zalig. Overigens geen goed weer garantie in deze streek...

• 8Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2011