Camping Chateau Montrouant

Frankrijk, Bourgogne, Gibles

9Fenomenaal

• 8.3Eetgelegenheden

Meer camping info

Je voelt je helemaal thuis bij Camping Château Montrouant in Gibles. De eigenaren op de kleinschalige camping kennen elke gast bij naam en de wekelijkse kipavonden met gegrilde kip en friet valt bij iedereen in de smaak. Binnen 15 minuten ben je bij Château de Drée in Curbigny, een prachtig 18e eeuws kasteel.

69 reviews over Camping Chateau Montrouant

• 10javermeulen02-07-2014

Geweldige start van onze vakantie!

We kwamen op de eerste dag van onze vakantie aan op een klein paradijs. Er heerste rust, een geweldige sfeer, en we werden er gastvrij ontvangen door de eigenaar en door het gast echtpaar.

Na een drankje werden we naar de volledig ingerichte tent gebracht door het gast echtpaar.Helaas hadden we hier maar 4 nachten geboekt,dat doen we volgende keer anders.

Een topper is het sanitair!! De ochtend broodjes van Jean Michel... ZWEMBAD!!! En de geweldige omgeving....

• 7Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juni 2014

• 10A. Brouwers29-06-2014

Een plaats om terug te komen !!!

De ontvangst en sfeer op deze camping zijn uniek. De eigenaren doen er alles aan om het iedereen naar de zin te maken. De plaatsen zijn ruim en hebben een prachtig uitzicht . Menig chique restaurant kan jaloers zijn op zulk mooi sanitair? Kortom een geweldige plek waar we beslist zullen terugkomen.

Gereisd met partner in juni 2014

• 10Benthe10-01-2014

In een woord: Geweldig!

Naar deze camping ga ik al sinds ik zo'n 2/3 jaar was. Ik ben er meer dan 10 keer geweest maar het blijft leuk. Het is wat simpel maar het is wel leuk, de hele camping is goede vrienden met elkaar en de baas en bazin zijn echt betrokken. Zodra je wat minder vrolijk kijkt is het "Ça va? Ça va?". Omdat ze je echt welkom willen laten voelen Het is geen 4-sterren camping ofzo, maar toch is de kwaliteit heel erg hoog. Gewoon omdat je je er thuis voelt.

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met vrienden in januari 2000

• 10R. Meulmeester22-09-2013

TOP, zeker weer om terug te gaan

Als mensen negatief schrijven over deze camping dan snap je het echte leven niet. Natuurlijk, je gaat qua gemoedelijkheid en sfeer 30 jaar terug in de tijd. Geen restaurant > maar je kunt elke vrijdag meedoen met de Jambon Soirree (en disco er na), 2x per week kip eten (wel beperkt tot 14 kippen welke in de oven kunnen) en pizza's en quiche eten de gehele week. Eigen borden en bestek mee, een drankje of wijn kan je noteren op A4'tje (of gewoon zelf meenemen). Overigens was er 2 dagen een probleem met een klein gedeelte van het zwembad, water werd vies. Dit moet je dus bij Emanuelle melden, bij Jean-Mi had ik toch een meer "Franse slag" gevoel. Emanuelle zet J-M aan het werk en het was zo opgelost. 2x per dag werd het sanitair werd schoongemaakt.

Het is gewoon TOP !!

En doe mee met de Spelletjes, Bingo, Hardlopen enz. Wil je dit niet (dan moet je niet gaan kamperen ;-) ), zoek dan een andere locatie. Dan blijft dit unieke plekje voor unieke mensen die dit wel kunnen waarderen.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2013

• 10fredvanderlinden09-09-2013

Fantastische plek met uitzicht!

Deze kleine camping is zo speciaal, dat bijna iedereen hier weer terugkomt. De een voor een hele vakantie en de ander op de terugweg naar huis voor een paar dagen, want......je moet hier even naartoe. Jean-Michel en Emanuelle maken het tot een echt vakantieparadijsje. Onze plaats met uitzicht over de wijdse natuur en het meer is uniek. Veel vogels hoor je fluiten, de zwaluwen komen de indekten op het water scheppen etc. De gezellige kipavonden tweemaal per week zijn een groot succes. Op tijd aanmelden dus! Voor ons ieder jaar weer een super fijne vakantie hier!

Gereisd met partner in augustus 2013

• 10hnijstad26-08-2013

Genieten met de grote G

• als je om de dag onder aanvoering van de camping baas Jean-Mi lekker gaat hardlopen door de fantastische omgeving
    • als je zoontjes zich vanaf het eerste moment vermaken met vissen in de prachtige visvijver, zwembad, voetballen, spelletjes etc etc
    • als je zelf 's avonds een heerlijke wijn kunt genieten met uitzicht op het chateau en Monmellade en de St. Cyr aan de overkant?
    • als de hartelijkheid van de gastheer en gastvrouw er vanaf spettert?

Wat moet ik dan nog meer zeggen? Pareltje !!

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2013

• 10Petra02-07-2013

In één woord GENIETEN!

Tja wat moet je nog schrijven als alles al is gezegd? Dat Jean Michel een echte gastheer is en Emanuelle een fantastische gastvrouw, Dat je je er welkom voelt, Dat het uitzicht fantastisch is, Dat het sanitair prachtig is en super schoon, Dat het een kleine camping is met erg ruime plaatsen. Kortom een aanrader

Gereisd met partner in juni 2013

• 10Paul en Ans uit Diemen27-06-2013

Altijd weer thuiskomen!

We zijn in juni voor het 17e achtereenvolgende jaar weer naar Montrouant gegaan, het voelt elk jaar weer als " thuiskomen" . De themaweek is grandioos, ons uitzicht op het meer is fantastisch. De rust die de camping uitstraalt met de prachtige vogelgeluiden, de prachtige natuur en een lekker glaasje wijn erbij, dat is voor ons leven als " God in Frankrijk!' Jean Michel en Emanuelle geven hun gasten , allemaal persoonlijk een gevoel van hartelijk welkom zijn!! Het is moeilijk te beschrijven, je moet de sfeer meemaken! Wij hopen er nog heel veel jaren te komen!

Gereisd met partner in juni 2013

• 5M.C. Bakker17-09-2012

Kneuterigheid ten top

Op zich zeer vriendelijke campingbaas die naast zijn veehoudersbedrijf en wijngaard ook nog een campinkje wil runnen. Veel tijd wordt dan ook niet besteed aan de camping resulterend in slechte paden op de camping en veel los liggende takken. Het sanitair is wel redelijk. Het vermelde restaurantje stelde niet veel voor; je moest van te voren intekenen op een vastgestelde maaltijd. Niet elke dag was deze mogelijkheid er. Ook een campingwinkeltje voor de meest basale dingen ontbrak.

• 3Eetgelegenheden
    • 7Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in augustus 2012

• 9feikje25-08-2012

Terug van een zeer relaxte vakantie!

Terug van een zeer relaxte vakantie!Alle positieve verhalen over deze bijzondere camping zijn waar; kleinschalig,schoon,hartverwarmend en heerlijk bourgondisch.Wil je echt even er tussenuit dan is dit een heerlijk plekje,maar ook zeer geschikt als tussenstop.Ons kent ons?Ja,maar dan op de goede manier en als je een beetje de moeite doet ga je vanzelf mee in het heerlijke campinggevoel,spelletjes,kipavondjes en jambon soirree met de hele camping.Onze kinderen zijn al ouder,voor hele kleintjes zelf lekker wat speelgoed meenemen.Snurkende buurman,kies voor gites als dat je stoort.Relatief veel nederlanders(het goede soort ;) maar voor ons absoluut niet storend,mengeling v gasten.En Jean Michel en Emanuelle zijn hele lieve mensen met een vertrouwen in de gasten welke je maar zelden meer tegenkomt.Enorm veel respect voor de wijze waarop deze mensen hun thuis en een prachtig plekje van Frankrijk weten te presenteren.Voor altijd in ons hart en ook wij komen zeker nog een keer terug.Au revoir!

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2012

Camping Chateau Montrouant info