Camping Chateau Montrouant

Frankrijk, Bourgogne, Gibles

9Fenomenaal

• 8.3Eetgelegenheden

Meer camping info

Je voelt je helemaal thuis bij Camping Château Montrouant in Gibles. De eigenaren op de kleinschalige camping kennen elke gast bij naam en de wekelijkse kipavonden met gegrilde kip en friet valt bij iedereen in de smaak. Binnen 15 minuten ben je bij Château de Drée in Curbigny, een prachtig 18e eeuws kasteel.

69 reviews over Camping Chateau Montrouant

• 10Roos12-07-2016

Geweldig!

Obv de enthousiaste verhalen op deze site waren de verwachtingen hooggespannen. En zelfs die werden overtroffen! Wat een paradijs op aarde. Heerlijk groen, grote plekken met eigen waterpunt, prachtige uitzichten, ruim opgezet, rustig, goed zwembad, mooie zandbak, schommels, luxe en superschoon sanitair, geweldig kinder"badkamertje" met kleine wc, fonteintje en ingebouwd babybad op hoogte, wifi op 1 plek dus je telefoon kan aan de kant, mooie omgeving, obv goed vertrouwen, heerlijke huiswijnen, vers brood, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Oh ja, Jean Michel en zijn vrouw Emanuelle kan ik niet vergeten natuurlijk, die maken je vakantie nóg aangenamer! Wat een bijzondere en inspirerende mensen. Elke 2 dagen gingen we joggen met Jean Michel en dat was pittig maar prachtig. En hij vertelde enthousiast over de omgeving en de geschiedenis. Wij hadden voor het eerst een tent gehuurd via touroperator en dat is heel goed bevallen. Het was heel relaxed om na 12u in de auto alleen je bedden te hoeven opmaken. Met 2 kleintjes (1 en 3 jaar) was kamperen op deze manier perfect.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

• 9ad15-09-2015

Meer kan een mens niet wensen

Heerlijk rustige ligging, weg van verkeer in het mooie Bourgondische landschap Warm welkom door Jean-Michel et Emanuelle die er alles aan doen om het de "Gasten" naar de zin te maken. *Sanitair !!, mooi zwembad, grote plaatsen met eigen waterpunt, vers gebakken brood/croissants bezorgd door Jean-Mi. Gegrilde scharrelkip met frites. Historie van Montrouant met glas wijn van Jean-Mi etc. Op aanraden van vrienden hier een extra weekje vakantie gevierd. Dit zal zeker niet de laatste keer geweest zijn.

Gereisd met partner in augustus 2015

• 9Ria04-09-2015

Super camping

Klein maar fijn zeer vriendelijke eigenaren en lekker eten. Ruim 40 plaatsen goed sanitair. Viswater Mooie grote plaatsen

Gereisd met partner in augustus 2015

• 10Linda20-08-2015

Super!

Wat een fantastische camping! Elders al gelezen, maar inderdaad, je krijgt de neiging om het voor jezelf te willen houden: zo'n geweldige camping! Eigenaar kent iedereen binnen een paar dagen van naam en is oprecht geïnteresseerd in zijn klanten. Verzorgde, uitstekend onderhouden camping met prachtig sanitair. Brandschoon! Prima zwembad. Klein, maar fijn tennisbaantje. Entertainment voor wie dat wil, maar gelukkig niets massaals. Lekker brood op bestelling en kakelverse eieren. Mooi gelegen, prachtige omgeving. Niets, maar dan ook niets op aan te merken. Waren alle campings maar zo!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2015

• 10Jan Jacky & Jelle13-08-2015

Uniek

Voor het eerst naar deze camping geweest. Deze camping wordt met uiterste zorg en liefde gerund. Alle eerdere opmerkingen over de betrokkenheid, het kennen van de namen, het écht tijd nemen voor de gasten zijn absoluut waar. De camping voelt als een oase van het goede Franse leven. Met de eerder gegeven opmerking dat het minder geschikt zou zijn voor kinderen/jeugdigen, kunnen wij het niet eens zijn. Er is inderdaad geen 'animatie' (het traktor- of ezelritje, het wekelijkse voetbaltoernooitje waarbij Jean-Michel de teams maakt en ALLE kindernamen kent, het bootjes-bouwen is er natuurlijk wél...) Dat wordt echter ruimschoots goed gemaakt door de sfeer die er heerst. Kleinere kinderen vermaken zich bij het zwembad of vangen visjes, doen spelletjes. Ouderen ( tieners en jong-volwassenen) treffen elkaar om samen spellen te spelen. Nieuwkomers worden in de groep opgenomen. Wij hebben onze zoon (15) amper gezien. Jean-Michel et Emanuelle: ne changez rien !

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2015

• 10Netty05-07-2015

Gastvrijheid ten top!

Onze tweede keer op deze heerlijke camping en zeker niet de laatste keer. Een geweldige plek om te ontspannen en te genieten van het mooie uitzicht over het meer. De eigenaren Jean-Mi en Emmanuelle weten als geen ander wat gastvrijheid is en doen er alles aan om je optimaal te laten genieten van je verblijf. Het is er heerlijk rustig, zeer schoon sanitair, prima prijs/kwaliteitverhouding, lekker vers brood voor het ontbijt, diner te bestellen, prima supermarkt in La Clayette op 10 autominuten.

Gereisd met partner in juni 2015

• 8rob20-06-2015

Geweldige plek met dank aan gastheer en gastvrouw

Jeami en Emanuelle laten je als " god " in Frankrijk ervaren

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juni 2015

• 9k_vanlin22-09-2014

Fantastische vakantie!

Camping Chateau Montrouant is een echte aanrader voor mensen die van kleinschalige en rustige campings houden. De volledig ingerichte tent was echt van alle gemakken voorzien en lekker ruim. En de eigenaren hoef je niets uit te leggen over wat gastvrijheid is. Ze kennen alle gasten al na enkele dagen bij hun voornaam en ze doen er alles om het hun gasten naar de zin te maken. Je kunt er elke ochtend vers brood halen en voor 's avonds een pizza, quiche, friet en twee keer per week gegrilde kip bestellen. Het was echt genieten. Wij gaan over een paar jaar zeker nog eens terug.

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2014

• 10fredvanderlinden12-07-2014

Leven als....

Wederom twee weken genoten van de gastvrijheid van JeanMi en Emmanuelle, genoten van het prachtige domein Montrouant. Ons uitzicht over de vallei met de grote visvijver en in de verte de Bourgogne streek. Iedere morgen ons verse brood persoonlijk gebracht door Jean Michel. Tweemaal per week organiseert de eigenaar de zgn kipavond, heerlijke gegrilde kip met frites.....snel reserveren voor he te laat bent. We kijken alweer uit naar onze volgende vakantie !

Gereisd met partner in juni 2014

• 10Gijs van Doorn03-07-2014

Rust met hoofdletters

Onze week op Montrouant was heerlijk. Super-lokatie, natuur en Rust verenigd en prima beheerders van zowel het Chateau en de (kleine) camping, alsook van touroperator (thanx Herman & Magda). Door hoogteverschil op de helling minder geschikt voor ouderen/rolstoelers en door rust minder geschikt voor kinderen van 8-18 (voor hen weinig te beleven).... maar voor Rust, wandelen, genieten van een boek, vissen, vliegeren en fietsen kennen we weinig plekjes die zoooo perfect zijn als dit. JeanMichel en Emmanuelle hebben gastvrijheid als kunst verheven, zijn met hart-en-ziel bezig met Chateau, Wijngaard en Camping en dat is te merken. Niet voor iedereen geschikt.... maar voor velen een Aanrader!

• 9Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juni 2014