Camping Des 2 Rivessterster

8Fantastisch

Frankrijk, Bourgogne, Etang-sur-Arroux (Saone et Loire)

8Fantastisch

167 reviews over Camping Des 2 Rives

• 2019
    9fam. Verspuij24-11-2019

Een bezoek waard!

De camping is begin 2019 overgenomen door een echtpaar: zij spreekt Frans en hij spreekt Duits. Bijzonder aardige en behulpzame beheerders. Receptie met broodservice en diverse mappen met toeristische informatie, gekoelde dranken en ijs. Kano en kajakverhuur. In september 2019 viel er niet veel te varen. Het had er al 3 maanden vrijwel niet geregend en daarom was de waterstand in de rivier laag. Het was een leuke speelrivier voor kleine kinderen (en honden). r werd veel gevist. Door een poort op de camping loop je in 5 min. naar de Carrefour. Plaatse: zonnig, met enige schaduw en veel schaduw. Rustig gelegen camping. Mooie (kleine en grote) tochten te maken in de omgeving (Morvan). Speelveld met een barbecuegelegenheid. Een vrijstaand toiletgebouw: schoon en ruim. Een keurig invalidetoilet dat goed rolstoeltoegankelijk is.
    Voor de frissere dagen is er naast de receptie een keurig VERWARMD toiletblok.

Kortom: warm aanbevolen.

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in september 2019

• 8Van leuveren20-08-2019

Mooie camping gelegen aan rivier

Mooie rustige camping, grote plekken in zon en schaduw. Sanitair wat verouderd buiten, maar ga er vanuit dat de eigenaar daar nog wat mee gaat doen. Waren overigens wel schoon. Binnen sanitair en douche was netjes. Douches lekker warm.

Camping is gelegen aan rivier, om in te zitten en te spelen. Ook groot speelveld met veel speeltoestellen.

Eigenaren hebben camping overgenomen in voorjaar en was al bezig met veranderingen. Stelde de gast voorop, liep elke dag aantal keer over de camping. Man sprak ook Duits.

Supermarkt op loopafstand. En verschillende leuke dingen in de buurt om te doen; roches de carnaval, les parc des combes ( klein pretpark), autun..

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

• 7Mieke10-08-2019

Prima plekje

Heerlijk rustige camping met idyllische kampeerplekken aan de rivier. Een supermarkt is op loopafstand. Op de camping is een ruim speelveld centraal gelegen en een kantine met overdekt terras. Helaas stond het water in de rivier te laag voor kanovaren. Jongere kinderen speelden wel in het water. In het dorp is een prima zwembad (5 min autorijden). De Franse campingeigenaren zijn hulpvaardig en denken mee.

In de buurt zijn leuke wandelingen (op 15 a 30 min autorijden), Les Rochers du Carnaval, een theetuin in Saint Didier, boeddistische tempel, Bribracte, Lac settons (50 min autorijden) en het stadje Autun. Vanuit Etang rijden er treinen /bus naar Autun en andere plaatsen.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2019

• 7Theo07-07-2019

Heel goed te doen

Wij hadden een van de twee chalets. Interieur is wat verouderd en hier en daar aan onderhoud toe: wc bril los, douchedeur sluit niet goed, sommige metalen onderdelen zijn wat gecorrodeerd. De op zich heerlijke veranda is heel erg aan vervanging toe. Wij zouden onze kleuter er niet op blote voetjes laten lopen. Chalet staat te boek voor maximaal 6 personen. Moet je wel een kaboutergezin zijn... Maximaal 4 personen is goed te doen. Chalets liggen vooraan op de camping en daardoor dichtbij de weg. Niet heel erg rustig dus. Klinkt allemaal nogal kritisch, maar als je bovenstaande zo als wij niet al te ernstig vindt, zit je hier prima. Wij hebben het het in ieder geval erg naar ons zin gehad. En, voor ik het vergeet een oproep aan ALLE chalet/mobilhome verhuurders in Frankrijk: graag een stel lekkere relaxstoelen in plaats van die #@$%& plastic kuipstoeltjes. Hoeven we die voortaan niet zelf mee te nemen.

• 5Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juni 2019

• 8nol blieck02-07-2019

fantastisch

de vorige eigenaren hebben de camping verkocht aan Franse mensen de eigenaar praat Duits is erg vriendelijk en er service gericht hij zal je overal mee helpen wij hebben erg goede tijd gehad is zeker aan te bevelen.

• 9Eetgelegenheden
    • 9Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juni 2019

• 8Marlies Lernout.06-04-2019

voor herhaling vatbaar

Alleen maar denken aan genieten fiets mee of huren, en wandelschoenen. En natuurljk n goed humeur dan kan hn uitstap zeker niet tegenvallen.

• 9Eetgelegenheden

Gereisd met partner in augustus 2018

• 2018
    8Geertje18-11-2018

Geweldig

Gezellig camping met Nederlandse beheerders

Gereisd met partner in juli 2018

• 8Marian30-09-2018

Aanrader als vakantie bedoeld is om te onthaasten

Wij hebben ons hier in juli en augustus 3 weken uitstekend vermaakt. Tezamen met een bevriend stel hebben we genoten van de omgeving, de enorme ruime plekken aan de rivier, plaatsen met zowel zon als broodnodige schaduw en niet in het minst genoten van de hardwerkende super enthousiaste eigenaren. We gaan elk jaar naar een andere omgeving en hebben al heel erg veel campingeigenaren meegemaakt, maar Rene en Franka staan in de top 3. Ze laten alles vallen om het je naar de zin te maken. We voelen ons toch even geroepen om te reageren op de hiervoor staande review. Het sanitair was inderdaad wat ouder maar elke dag brandschoon. Wat zoek je op een camping? Schreeuwerige disco, een grote supermarkt, subtropisch zwembad en kermisachtige attracties dan inderdaad de camping voorbij rijden of zoek je juist vooral rust, ruimte, mooie natuur en prachtige omgeving dan is deze camping absoluut een aanrader.

• 8Staat v/h sanitair
    • 8Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juli 2018

• 6Van Houten20-08-2018

Leuk bij mooi weer, na twee dagen snel wegwezen!

Neem wc papier mee, een afwasteil en maak jezelf klein in het sanitairgebouw. Echt een mooie parkachtige camping waar letterlijk niks te doen is. Alleen de weg en de spoorlijn hoor je, soms irritant maar je went eraan. Bovendien fijn dat er nog iets gebeurd. De rivier had niet veel water dus kanoën kon niet. Toen we belden zeiden ze dat er misschien wel plaats was. 80% bleek leeg, en bleef ook leeg op een aantal op de bonnefooi vakantiegangers na. Vriendelijke eigenaren maar wat een geldwolven. Sanitair is een vier. Bovendien maar op een plek. Lang lopen hoor als je moet plassen en als dan ook nog iets anders moet heb je een probleem want papier kennen ze daar bij des2rives niet. Bij desdeuxrives wel, maar dat ter zijde. Wat een stilte en rust op de omgeving na dan. Hele mooie bomen, heerlijk met mooi weer. En erg handig die Nederlandse straatnaambordjes. Ik heb er wel tien geteld terwijl alle plaatsen gewoon aan een lus staan, Beetje

• 4Staat v/h sanitair
    • 6Eetgelegenheden

Gereisd met partner in augustus 2018

• 8De Broekies05-08-2018

Voor herhaling vatbaar!!

Mooie simpele camping met vriendelijke, behulpzame Nederlandse eigenaren Rene en Franka. Je kan er brood(jes) bestellen, flessen huiswijn , biertjes en ijsjes kopen. 2 x in de week kun je er friet met frikandel, hamburger en kipnuggets eten. 1 x in de week komt er een pizzabus waar je pizza’s van te voren kan bestellen. 2 x in de week wordt er een terrasdiner georganiseerd met wisselende gerechten een echte aanrader! Buurtsupermarkt op loopafstand net zoals een bakker. Genoeg te zien in de omgeving zoals opgravingen , autoroutes, tempel etc. Wij stonden aan het riviertje , mooie schaduwrijke kampeerplekken wat wel erg prettig is ! Receptie is gesloten tussen 12:00 uur en 14:00 uur net als de bezienswaardigheden en winkels!

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

17 tips over Camping Des 2 Rives

• Rob, Miek en Guus Hoogheim, 27-05-2014

Grootste boedha tempel van Europa op ongeveer 10 km en prachtige archeologische opgravingen op een half uurtje rijden vanaf de camping, via mooie route.

• Olilot, 29-07-2013

Haal een heerlijke koele fles wijn aan de receptie! heerlijk...

• Anne, 16-08-2012

Ga met de trein naar Autun en/of Beaune; prima te doen en geen gedoe met parkeren! Station op 10 minuten lopen van de camping.

1 vraag over Camping Des 2 Rives

• Juul, 19-02-2013

Pubers en het weer.

Hoe is het op deze camping voor pubers vanaf half augustus? En hoe is het met het weer in deze omgeving, is het echt hetzelfde als in Nederland of toch wel wat beter. Wil nl. voor de 1e keer (alleen met kinderen) naar Frankrijk dus vind een camping binnen een dag rijden vanuit de randstad toch wel het maximum. We zouden eerst in Nederland blijven dit jaar maar Frankrijk trekt toch ook.

lisette, 26-07-2013

Het weer is beter dan in nederland. In de avond een vestje aan .
    Kinderen contact met elkaar in de speeltuin. Onze ervaring is dat ze hier sneller contact hebben dan een grote massale camping. Er is geen disco, dus als je pubers dat zoeken dan is dit geen geschikte camping. Ook volwassenen hebben hier sneller contact, bijv s avonds bij het kampvuur .

Camping Des 2 Rives info

• Aantal sterrensterster