Camping Des 2 Rives

Geertje,
18-11-2018

Gezellig camping met Nederlandse beheerders

Gereisd met partner in juli 2018

Wij hebben ons hier in juli en augustus 3 weken uitstekend vermaakt. Tezamen met een bevriend stel hebben we genoten van de omgeving, de enorme ruime plekken aan de rivier, plaatsen met zowel zon als broodnodige schaduw en niet in het minst genoten van de hardwerkende super enthousiaste eigenaren. We gaan elk jaar naar een andere omgeving en hebben al heel erg veel campingeigenaren meegemaakt, maar Rene en Franka staan in de top 3. Ze laten alles vallen om het je naar de zin te maken.

We voelen ons toch even geroepen om te reageren op de hiervoor staande review. Het sanitair was inderdaad wat ouder maar elke dag brandschoon. Wat zoek je op een camping? Schreeuwerige disco, een grote supermarkt, subtropisch zwembad en kermisachtige attracties dan inderdaad de camping voorbij rijden of zoek je juist vooral rust, ruimte, mooie natuur en prachtige omgeving dan is deze camping absoluut een aanrader.

Gereisd met partner in juli 2018

Leuk bij mooi weer, na twee dagen snel wegwezen!

Van Houten,
      20-8-2018

Neem wc papier mee, een afwasteil en maak jezelf klein in het sanitairgebouw. Echt een mooie parkachtige camping waar letterlijk niks te doen is. Alleen de weg en de spoorlijn hoor je, soms irritant maar je went eraan. Bovendien fijn dat er nog iets gebeurd. De rivier had niet veel water dus kanoën kon niet. Toen we belden zeiden ze dat er misschien wel plaats was. 80% bleek leeg, en bleef ook leeg op een aantal op de bonnefooi vakantiegangers na. Vriendelijke eigenaren maar wat een geldwolven. Sanitair is een vier. Bovendien maar op een plek. Lang lopen hoor als je moet plassen en als dan ook nog iets anders moet heb je een probleem want papier kennen ze daar bij des2rives niet. Bij desdeuxrives wel, maar dat ter zijde.

Wat een stilte en rust op de omgeving na dan. Hele mooie bomen, heerlijk met mooi weer. En erg handig die Nederlandse straatnaambordjes. Ik heb er wel tien geteld terwijl alle plaatsen gewoon aan een lus staan, Beetje

Gereisd met partner in augustus 2018

Voor herhaling vatbaar!!

De Broekies,
      5-8-2018

Mooie simpele camping met vriendelijke, behulpzame Nederlandse eigenaren Rene en Franka. Je kan er brood(jes) bestellen, flessen huiswijn , biertjes en ijsjes kopen. 2 x in de week kun je er friet met frikandel, hamburger en kipnuggets eten. 1 x in de week komt er een pizzabus waar je pizza’s van te voren kan bestellen. 2 x in de week wordt er een terrasdiner georganiseerd met wisselende gerechten een echte aanrader!

Buurtsupermarkt op loopafstand net zoals een bakker. Genoeg te zien in de omgeving zoals opgravingen , autoroutes, tempel etc.

Wij stonden aan het riviertje , mooie schaduwrijke kampeerplekken wat wel erg prettig is ! Receptie is gesloten tussen 12:00 uur en 14:00 uur net als de bezienswaardigheden en winkels!

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

Mooie camping

Annelies,
      25-7-2018

Parkachtige camping met grote plaatsen waarvan verschillende langs de rivier d'Arroux.

Schoon sanitair.

Vriendelijke ontvangst en veel documentatie over de omgeving.

Aardig stadje met supermarkt, bakkers en diverse andere winkel.

Gereisd met partner in april 2018

Aanrader!

Marloes,
      6-5-2018

We waren van 30 april tot 5 mei op deze camping. Echt laagseizoen dus, maar we hebben het hartstikke goed gehad. De camping was ontzettend netjes. Gras, bomen, struiken allemaal keurig bijgewerkt en we werden hartelijk ontvangen door René en Franka.

We zaten in een mobil home, ook die weer keurig achoongemaakt en fris van binnen en buiten. Drie kleine slaapkamers en een eigen wc en badkamertje: heerlijk. De mobile homes staan naast elkaar voor het speelveld, naast de ingang: perfect!

Er waren deze week geen andere kinderen dus onze kinderen hadden het speeltuintje en het riviertje voor zichzelf.

De carrefour en het dorpje zijn op loopafstand: ideaal. De volgende supermarkt is 20 minuten rijden, dus we hebben alles bij deze winkel gedaan. Het is voor franse begrippen een kleine supermarkt, maar voor ons helemaal prima.

We zijn naar luzy geweest, op de top van Uchon (tip! Roche de carnaval) vrijdagochtend naar de markt in Autun.

Gereisd met jonge kinderen in mei 2018

lekker rustig

gezellig

ideaal met hond

Gereisd met partner in juni 2017

De camping ligt aan 2 rivieren. De kleinste is meer een brede sloot. De 'hoofdrivier' is geschikt om te vissen, te zwemmen en te kanoën. Dit is wel afhankelijk van de waterstand. De huuraccomodaties liggen rondom een groot speelveld voor kinderen. De andere plaatsen zijn voor een groot deel aan de rivier, maar niet allemaal. Er loopt een elektriciteitsmast dwars over de camping. Als je hier gevoelig voor bent zijn de plaatsen b5, b6 en b7 ongeschikt voor je. Er zijn heel veel Nederlanders. Erg leuke camping voor kinderen in de basisschool leeftijd. Er is een kleine Carrefour op loopafstand van de winkel. De omgeving is geschikt om te fietsen. Het sanitair is prima. Wel zelf papier en zeep meenemen.

Gereisd met partner in juli 2017

Leuke gemoedelijke camping

Trudie Tijssen,
      8-8-2017

Mooie camping. Slim opgelost door onderbroken heggen te plaatsen achter de plaatsen aan de rivier. Mooie combinatie van doorgang/toegang tot rivier en privacy. Leuk riviertje voor kinderen om in te spelen en in te zwemmen. PRachtige wandelomgeving met goede wandeltips van de eigenaren. Gezamelijk diner op zondagavond is een aanrader! Gezellig en prima prijs/kwaliteitverhouding!

We hebben kostenloos gebruik kunnen maken van een kamer zodat we onze tent droog in konden pakken en de volgende dag vroeg konden vertrekken naar onze volgende kampeerplek.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Geweldige camping aan een riviertje

Marianne,
      22-7-2017

Camping "des 2 rives" is een mooie natuurlijke camping. Veel bomen en leuk aan het water. Het is er heerlijk rustig en de sfeer is gemoedelijk. Fijne douches en sanitair is schoon. Vriendelijke en behulpzame eigenaren. Bijna elke dag is er wel iets van een patatje of pizza te halen als je niet wil koken of zelfs gezamenlijk eten op het terras. Alle verdere voorzieningen op loopafstand. Leuke wandelroute langs rivier daarnaar toe. Wij waren hier maar 2 dagen op doorreis, maar hebben besloten zeker terug te komen. Nog genoeg te doen hier.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Des 2 Rives in Etang-sur-Arroux (Saone et Loire), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Des 2 Rives zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.