Musee des Beaux-Arts - Dijon

Musee des Beaux-Arts - Dijon

9.3Fenomenaal

0.5km van centrum

Op vakantie geweest naar Musee des Beaux-Arts - Dijon?

• 10Barbault27-06-2017

Ne pas louper les pleurants

Une grande partie du musée est en travaux, mais le parcours, récemment scénographié, est intéressant.

Gereisd met partner in januari 2017

• 9Gert30-11-2015

Schone Kunsten in Dijon

We weten dat we Dijon niet in één dag kunnen zien, maar 'Beaux Arts' lijkt ons de moeite waard! Het Museum voor Schone Kunsten van Dijon is één van de grootste musea van Frankrijk, en is gevestigd in een vleugel van het vroegere Paleis van de Hertogen van Bourgondië aan La Place de la Libération. Naast Middeleeuwse vinden we hier ook moderne schilderijen en beelden. Dus naast werken van Titiaan - we komen ook Breughel tegen - zien we ook schilderijen van Monet en Manet - en kunstvoorwerpen uit onze tijd. Zaal na zaal na zaal...... en we herkennen het oude stadspaleis in de zaalstructuur met duidelijke gotische en renaissancekenmerken vanaf de veertiende eeuw. Niet alleen de collectie is de moeite van een bezoek waard, ook het gebouw, evenals het al eerder beoordeelde Musée Archéologique in de stad. We missen onze Museumkaart hier eens niet, omdat ook dit fraaie en grote museum geheel gratis toegankelijk is.

Gereisd met partner in juli 2013

• 9ton27-06-2014

mooie kunstverzameling

groot museum verdeeld over diverse gebouwen. mooie collectie oude tot 1930 kunst. Ook zijn de oude keukens te bezichtigen. Jammer, alleen de ruimte waar ooit een keuken was.

Gereisd met partner in juni 2014

• 9Ida Pullens15-06-2008

Voorjaar 2008 bezocht. Mooie collectie. Divers. Graven van de hertogen van Bourgondië zijn prachtig. Gratis entree.

Gereisd met partner in juni 2008