Sorteren

Reviews over Dijon

Super leuke stad!

Bax
    30-7-2017
    Dijon is een mooie en gezellige stad met mooie gebouwen, kerken en musea. Ook kun je er leuk winkelen, ideaal voor een tussenstop. Zowel in de zomer als winter.

Niet heel bijzonder

Eva
    30-7-2016
    Wij vonden Dijon een beetje tegenvallen. Het is geen onaardige stad maar wij vonden het zeker niet heel bijzonder. Dan is het noordelijker gelegen Metz veel meer de moeite waard om te stoppen als je zin hebt in een citytripje of als je op weg bent naar het zuiden. We hebben wel begrepen van anderen dat we in Dijon echt het paleis van de hertog van Bourgondie hadden moeten bezoeken (niet gedaan) en we hadden het museum van de schone kunsten willen bezoeken, maar dat was helaas gesloten ivm werkzaamheden toen wij er waren. Misschien hadden we Dijon dan meer kunnen aanbevelen.

Fantastische stad

Jack
    27-12-2015
    Dijon is vooral bekend als afslag op de Route du Soleil maar het loont zeker de moeite om hier een dag heen te gaan. Het is een vrij kleine stad, 140.000 inwoners en heeft een compact centrum. Alles is op loopafstand van elkaar. Als hoofdstad van het Hertogdom Bourgogne had het een centrumfunctie en was rijk wat ook te zien is aan de bouwwerken die er zijn. Veel van de geschiedenis is te zien in de musea die grotendeels gratis te bezoeken zijn. Probeer de stad eens te bezoeken tijdens één van de vele activiteiten die er zijn. Wij waren er toevallig tijdens het mondiale muziekfestival, overal muziek uit alle windstreken, wereldwijd. Erg gezellig. De stad heeft een rijk winkelaanbod met veel lokale ondernemers en producten, erg verrassend soms.

prachtige stad

Truus Hermkens
    31-8-2015
    Tot voor kort kenden we Dijon alleen vanaf de snelweg. Wat een prachtige sfeervolle stad. meer dan de moeite waard om de reis naar het zuiden te onderbreken.

Leuke mooie stad die met haar tijd is meegegaan

Hans
    5-8-2015
    Dijon is een perfecte bestemming voor 1 of 2 dagen. Wij vetbleven hier 2 nachten, kwamen aan op zaterdag en vertrokken op maandag. Zaterdag de leuke autovrije winkelstraten verkend en heerlijk gegeten bij een restaurant naast de markthal. Zondag ons meer gericht op de vele mooie gebouwen (sommige stukjes lijken klein Parijs, op andere stukken lijkt het een groot dorp v.w.b. de bebouwing). Ook zijn we nog langs de rivier via een park en groenstrook naar het Lac Kir gelopen (daar heb je een strand). De sfeer in de stad was begin augustus vrij rustig, maar lekker levendig. Wat ons erg aansprak waren de autovrije straten, het goede ov (trams) en de mogelijkeid om via het systeem Velidi fietsen te huren. Zaten in hotel Adagio op loopafstand van het centrum in een studio. Auto lekker in parkeergarage en lopend naar centrum. Erg goed bevallen.
Dijon scoort een 8,2 uit 10, op basis van 29 reviews