We hebben een aantal aanbieders voor Dijon voor je op een rij gezet:

We hebben een aantal aanbieders voor Dijon voor je op een rij gezet:

Reviews over Dijon

• 9Van Bouwel27-07-2015

zeer mooi

heel mooi, authentiek niet te toeristisch heel gezellig centrum

• 9Sfeer in stad
    • 9Zorg voor natuur
    • 8Uitgaanslevenn

juli 2015

• 8Arjan04-08-2013

Mooie stad, veel cultuur

avond rondgelopen door Dijon, moeite waard om eens terug te komen voor meer cultuur. ook winkel aanbod redelijk goed.

januari 2013

• 7Martijn29-07-2014

Leuke stad

Tijdens ons verblijf van 1 nacht niet veel van Dijon gezien... ziet er wel leuk uit!

Gereisd met partner in juli 2014

• 8Bax30-07-2017

Super leuke stad!

Dijon is een mooie en gezellige stad met mooie gebouwen, kerken en musea. Ook kun je er leuk winkelen, ideaal voor een tussenstop. Zowel in de zomer als winter.

• 9Sfeer in stad

Gereisd met partner in juli 2017

• 7Eva30-07-2016

Niet heel bijzonder

Wij vonden Dijon een beetje tegenvallen. Het is geen onaardige stad maar wij vonden het zeker niet heel bijzonder. Dan is het noordelijker gelegen Metz veel meer de moeite waard om te stoppen als je zin hebt in een citytripje of als je op weg bent naar het zuiden. We hebben wel begrepen van anderen dat we in Dijon echt het paleis van de hertog van Bourgondie hadden moeten bezoeken (niet gedaan) en we hadden het museum van de schone kunsten willen bezoeken, maar dat was helaas gesloten ivm werkzaamheden toen wij er waren. Misschien hadden we Dijon dan meer kunnen aanbevelen.

• 7Sfeer in stad
    • 7Omgeving
    • 6Zorg voor natuur
    • 6Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur

Gereisd met partner in juli 2016

• 8Eric - Lars31-07-2014

Mooie stad

Mooie stad waarin veel oude gebouwen bewaard is gebleven maar waar je toch ook hier en daar verval ziet

• 8Zorg voor natuur
    • 7Cultuur

juli 2014

• 9AVH03-06-2011

prima ligging voor stadsbezoek

Bezocht op 23/4 met kleine caravan. Zeer interessant voor stadsbezoek. Mooi fietspad langs riviertje tot in het centrum van Dijon of naar het meer. Ruime campingplaatsen met veel schaduw – sanitair kon beter Veel gratis musea.

Gereisd met partner in april 2011

• 9HY20-12-2010

Superstad!

Een zeer sfeervolle stad waarin ik me helemaal thuisvoel! Vooral het historische centrum met vakwerkhuizen is zeer sfeervol. Alhoewel het regende tijdens mijn bezoek, dat mag de pret niet drukken.

Combineer dit bezoek met Beaune!

• 10Sfeer in stad
    • 5Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in januari 2009

• 8Frans Dedrie06-11-2010

Een leuke city-trip!

Koop in het "Bureau de Tourisme"(VVV) de brochure 'De route van het Uiltje' (2,50 euro en jawel, in het Nederlands!). Geniet van die wandeling (in lusvorm) want je komt langs alle historische toppers. Tot 2012 zijn er grootse openbare werken aan de gang in het centrum (aanleg nieuwe tramlijn). De GPS dus niet gebruiken. Uit eten in het centrum: zéér goedkoop en toch smakelijk in het mega-restaurant "Flunch", boulevard de Brosses 24.

Gereisd met partner in januari 2010

• 8Sandra28-08-2010

gezellige stop op weg naar het zuiden

Dijon heeft een mooie oude binnenstad, gratis parkeergelegenheid net buiten het centrum, een gezellige markt op vrijdag. We vonden het de moeite om eens een dagje te blijven hangen ipv er steeds voorbij te rijden.

• 8Uitgaanslevenn

januari 2010