Sorteren

Reviews over Dijon

Sprookjesachtig mooi!

Linda
    4-9-2018

Het centrum van Dijon is sprookjesachtig mooi, vooral in de avond als alle gebouwen verlicht worden, de terrassen vol zitten en er hordes kindertjes gierend van de lach door de fonteintjes op het plein jakkeren. Ook kun je hier erg leuk winkelen en zijn er goede betaalbare hotels in het centrum en ook daarbuiten.

Super leuke stad!

Bax
    30-7-2017

Dijon is een mooie en gezellige stad met mooie gebouwen, kerken en musea. Ook kun je er leuk winkelen, ideaal voor een tussenstop. Zowel in de zomer als winter.

Niet heel bijzonder

Eva
    30-7-2016

Wij vonden Dijon een beetje tegenvallen. Het is geen onaardige stad maar wij vonden het zeker niet heel bijzonder. Dan is het noordelijker gelegen Metz veel meer de moeite waard om te stoppen als je zin hebt in een citytripje of als je op weg bent naar het zuiden. We hebben wel begrepen van anderen dat we in Dijon echt het paleis van de hertog van Bourgondie hadden moeten bezoeken (niet gedaan) en we hadden het museum van de schone kunsten willen bezoeken, maar dat was helaas gesloten ivm werkzaamheden toen wij er waren. Misschien hadden we Dijon dan meer kunnen aanbevelen.

Fantastische stad

Jack
    27-12-2015

Dijon is vooral bekend als afslag op de Route du Soleil maar het loont zeker de moeite om hier een dag heen te gaan. Het is een vrij kleine stad, 140.000 inwoners en heeft een compact centrum. Alles is op loopafstand van elkaar. Als hoofdstad van het Hertogdom Bourgogne had het een centrumfunctie en was rijk wat ook te zien is aan de bouwwerken die er zijn. Veel van de geschiedenis is te zien in de musea die grotendeels gratis te bezoeken zijn. Probeer de stad eens te bezoeken tijdens één van de vele activiteiten die er zijn. Wij waren er toevallig tijdens het mondiale muziekfestival, overal muziek uit alle windstreken, wereldwijd. Erg gezellig. De stad heeft een rijk winkelaanbod met veel lokale ondernemers en producten, erg verrassend soms.

prachtige stad

Truus Hermkens
    31-8-2015

Tot voor kort kenden we Dijon alleen vanaf de snelweg. Wat een prachtige sfeervolle stad. meer dan de moeite waard om de reis naar het zuiden te onderbreken.

Dijon scoort een 8,4 uit 10, op basis van 30 reviews