Camping La Chevrette

6.4Voldoende

Frankrijk, Bourgogne, Digoin (Saone et Loire)

6.4Voldoende

• 6.3Staat v/h sanitair
  • 6.3Eetgelegenheden

Camping Info

Meer campinginfo

23 reviews over Camping La Chevrette

• 2018
    6Kees25-06-2018

Goede plek voor fietsen langs het oude kanaal.

Prima stadscamping. Wat verkeersgeluid en jeugd in het naastgelegen zwembad. Een zwembadje om in af te koelen na het fietsen langs de kanaal of de rivier. Wat ouder maar schoon sanitair en ook in het voorseizoen is patat verkrijgbaar.

• 6Staat v/h sanitair
    • 6Eetgelegenheden

• 2017
    7Jeroen07-09-2017

Gemoedelijk, ruim en natuur, stad en rivier

Ruime plekken, vlak, voor tent en caravan, leuk restaurant (terras), veel sanitair (is al genoemd) en vriendelijk personeel. Rustige ligging, hoge bomen. De plek: Fijne uitvalsbasis voor fietsen. En volgens mij ook om te varen, want water zat. De camping is niet opgezet om er 2 weken gezinsvakantie te vieren. Maar wel ideaal om twee of drie dagen op een doorreis (etape) uit te rusten en om (langer) de omgeving te verkennen. Of vanuit een rondreis op te nemen als pleisterplek.

• 7Staat v/h sanitair
    • 7Eetgelegenheden

Met oudere kinderen

• 9Janneke knol10-08-2017

Heerlijke camping

Kleinschalig, vriendelijke mensen, goede daghap voor een hele redelijke prijs, loopafstand v e leuk dorpje. Schoon sanitair. Veel toiletgebouwtjes op het hele terrein, goed miva sanitair. Wat wil je nog meer eigenlijk?

• 8Eetgelegenheden

• Oude reviews

9dirk27-06-2016

Leuk en mooi gelegen

Wij wilden er 1 nacht blijven maar het werden er twee. Ontvangst goed. Plaatsen netjes. Zwembad klein, veel aanspraak gezellig. Prima fietsomgeving, honderden kilometers langs het kanaal jammer dat je de zelfde weg terug moet. Digoin op loopafstand. Zeer grote supermarkten op fietsafstand. Sluis dicht bij de camping waar u ook heerlijk kunt genieten van de boten.

• 8Wout Brands02-02-2016

Leuke camping aan de Loire

De camping is een heel goede pleisterplaats in Digoin, langs de Bis van Chalon-sur-Saône naar Clermont-Ferrand. Het ligt aan de Loire, vlak naast het gemeentelijke zwembad, op een kwartier wandelen vanaf het stadje. Het is een kleine, netjes onderhouden camping, met een niet al te vlakke gras ondergrond. Ondanks dat de camping niet zo groot is zijn er toch drie toiletgebouwen met voldoende voorzieningen, die goed onderhouden worden. Er is een klein zwembad op het terrein en speelvoorzieningen voor jonge kinderen. De beheerder en zijn vrouw zijn vriendelijke mensen, bij wie je ook in het Engels terecht kunt. Er is een restaurantje, je kunt er kano’s huren en hier vandaan kun je goed fietsen over de Voie Bleu en Voie Verte. Wifi is gratis en in de caravan bereikbaar, als je tenminste niet te ver van de receptie vandaan staat.

• 8Eetgelegenheden

• 9Bart26-08-2015

Fantastisch, vriendelijk

Leuke, goedkope camping met zwembad en op korte afstand van veel mooie kastelen, kerken, monumenten en grotten, Le PAL (pretpark) en andere pretparkjes waar we graag bezoeken. De eigenaar is erg vriendelijk en heeft naast het zwembad een leuk restaurant met 2 grote springkussens voor kinderen. Een ruimte met gratis Wifi, TV en boeken. Je tent staat precies naast de Loire, wat een mooi uitzicht is. Op loopafstand een leuk stadje en wandelroutes. Het eten is erg goed, soms stinkt het restaurant hahahah. als het aanbrandt. Zwembad is ideaal voor grotere en kleintjes.

• 6Eetgelegenheden

Met jonge kinderen

• 6kamaarlvis05-08-2013

Kleine camping

Website doet meer verwachten. Camping viel tegen. Voor een nacht prima. Dorp op loop/fietsafsand. Goede fiets mogelijkheden.

• 6Staat v/h sanitair

• 6Pierre Beelen05-07-2013

doortrek camping

Verzorgd terrein. sanitair schoon. enkele typische zaken: 3 sanitaire ruimtes ,in elk 1 WC voor heren, hetgeen lastig is als je "haast"hebt. Ook in de bijgebouwen 1 douche voor heren. Strikte handhaving reglement: plastic waslijntje tussen 2 dikke bomen om handdoek te drogen moest verwijderd worden! passantencamping , iedere dag veel wisselingen. Enige schaduw op veel plaatsen. Rustig.

• 5Staat v/h sanitair

Anders

• 9Jet en Gerard28-06-2013

prima camping

prima voor zowel de doortrekker, als de langblijver. Geen overbodige luxe. gewoon goed, schoon en bijzonder vriendelijk mensen. ligging tegen de Loire en vlakbij het centrum van Digoin en de voorzieningen die daar ruim aanwezig zijn.

• 7Staat v/h sanitair
    • 7Eetgelegenheden

Met vrienden

• 8visser1607-10-2011

Gewoon een fijne camping

Vriendelijke en nette camping en een mooie omgeving.

1 tip over Camping La Chevrette

• Jet en Gerard, 28-06-2013

in het voorjaar nestelt er een ooievaar op de kerktoren. vissers vinden hier een paradijs in de omgeving kan uitstekend (vlak) gefietst worden

2 vragen over Camping La Chevrette

• Christine Lommerse, 03-07-2019

Elektriciteit

Wij hebben al een plek gereserveerd in augustus maar vroegen ons nog af of er elektriciteit beschikbaar is bij de tent.

• Mirjam, 16-05-2018

Zwemmen

Kun je vanaf de camping afkoelen in de rivier?

• Aantal campingplaatsen50 tot 200
  • SchaduwplaatsenAanwezig