Camping Le Petit Papillon*** (Minicamping)

Camping Le Petit Papillon*** (Minicamping)

9.8Fenomenaal

Frankrijk, Bourgogne, Cussy en Morvan

9.8Fenomenaal

• 9.8Staat v/h sanitair

Meer camping info

98 reviews over Camping Le Petit Papillon*** (Minicamping)

• 10Verbeek15-08-2020

Schitterende minicamping

Wat een heerlijke plek! Voor de 2e keer zijn wij op deze prachtige mini-camping geweest. Nu bij de zeer gastvrije nieuwe eigenaren Annelies en Alfred. We werden uitgenodigd op het mooie terras met uniek uitzicht. We hadden geluk want soms wordt er een Pizza-avond gehouden. Gemaakt door Annelies en gebakken in eigen pizza-oven door Alfred. “Ze waren heerlijk!” Gezellige gesprekken gehad onder het genot van een wijntje. De kinderen vermaakten zich in het zwembad. De kampeerplek is ruim en het sanitair is netjes en schoon. Er werd zelfs aangeboden om ‘s morgens broodjes voor ons te halen. Op doorreis ligt Cussy-en-Morvan een stukje van de snelweg maar het is zeker het omrijden waard. Een aanrader voor zowel overnachting op doorreis of voor een langere periode.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2020

• 9Edwin Al30-08-2016

Vertrouwd

Altijd weer fijn om op onze vertrouwde en bijzondere plek vakantie te kunnen vieren

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

• 8gerrit hoeben29-08-2016

geweldig

serene rust, op je gemak een boek kunnen lezen. De persoonlijke aandacht is fantastisch. Het gezamenlijk eten met gasten geweldig en door de inspanning van de eigenaars zeer goed verzorgd.

Alleen gereisd in augustus 2014

• 7Remco28-08-2016

Mooie locatie, eigenaren een beetje zuinig

Voor: - Camping midden in het groen - Wandelingen vanaf de camping gemaakt door de eigenaar - Rustig, grote plaatsen, proper sanitair - Eigenaren zijn behulpzaam - Speelgoed voor kleine kinderen, boekenkast voor lezers - Grasveld was in orde goed onderhouden (plek 2 en 6 met schaduw, geen waterpunten bij de tent) - Klein bovengronds zwembadje om af te koelen als het te warm is

Tegen: - Sanitair is krap als de camping vol staat (1 wasbak, douche wordt koud als iemand water pakt, 1 chalet die je kan huren staat niet buiten maar op zolder) - Eten: pizza's bakt de eigenaar zelf en zijn op zich goed maar kan basic (niet tegen een italiaan op). Eten is aan de dure kant als je vergelijkt met wat je in de omgeving betaald (2 bolletjes ijsje met alleen beetje slagroom = 5 EUR). Verwacht geen zuiderse gerechten maar eerder gewone hollandse pot. Water van de kraan kost je 1 EUR terwijl dat in Frankrijk bij wet verplicht gratis is. - Bakker is minstens 12 min rijden (enkel) en bestel best je brood vooraf, evenals een mini winkeltje met de basisspullen. Behoorlijke supermarkt = 25 km. - Voltage stroom is 5 Ampere - Nauwelijks bereik van GSM of 3G (voor ons niet erg maar voor sommigen wel). Wifi bereik alleen rond de receptie. - Eigenaar Chris is hartelijk, maar zij is nogal stug. Ze hadden van te voren niet verwittigd dat dat het weekend dat we vertrokken er een jaarlijkse autorally voor de deur kwam, dat hadden we toch graag op voorhand geweten tijdens het reserveren. We konden alleen vertrekken voor 7 uur of na 16.30 uur. Chris bood ons een nacht aan in de houten chalet (die niet bezet was) voor dezelfde prijs als een kampeerplaats zodat we de dag te voren onze spullen konden inpakken. Dat was een sympathiek. De rally keert jaarlijks terug in augustus. - We kregen het gevoel dat ze er tegen hun zin zaten. Ze willen op vier maanden binnen zijn en de rest van het jaar ermee rondkomen. Geeft een beetje een melkkoe gevoel.

• 7Eetgelegenheden
    • 8Staat v/h sanitair

• 9toon dankers14-08-2016

Rustig en prettig

de gastheer en gastvrouw. en de prachtige plek waren prima.

• 8Eetgelegenheden
    • 8Staat v/h sanitair

• 8Joop12-08-2016

Heel prettig verblijf

Mooie ligging, vriendelijke eigenaars, gezellige ambiance.

• 8Eetgelegenheden

• 10Leo Hermans02-08-2016

Heel goed

dit is echt genieten volgen jaar zijn we weer van de partij

• 10Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juni 2016

• 10Ewout de Klijne02-08-2016

Prachtig klein. Persoonlijke aandacht. Heerlijk eten met lekker pintje Klein zwembadje

• 10Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

• 9Jeannine Toirkens02-08-2016

Een geweldige camping met zeer gastvrije mensen

De omgeving is rustig. Mooi gebied om wandelingen of fietstochten te maken. Je kunt er heerlijk eten.

Gereisd met vrienden in mei 2015

• 9Inge Hageman02-08-2016

Helemaal te gek, met zeer gastvrije mensen!

Gerrie en Chris zijn zeer gastvrij. Er komt je niets te kort, en je verblijft in een prachtige omgeving. Het driegangen menu is altijd weer even lekker, creatief en smaakvol.

Gereisd met vrienden in juni 2016

Camping Le Petit Papillon*** (Minicamping) info