Cussy en Morvan

Reviews over Cussy en Morvan

Rustig plattelandsdorpje

Inge en Henri Hammink,
    31-7-2013

Een beetje ingedut dorpje dat in een mooie omgeving ligt, midden in het natuurpark Morvan. Prima uitvalsbasis om die omgeving te verkennen, met de auto of met de fiets (wel min. 24 versnellingen). Autun dichtbij voor de grote inkopen of een terrasje.

Gereisd met partner in juli 2013

sfeervol dorpje

Willem en Joke Tanja,
    16-8-2012

Cussy en Morvan is, zoals zoveel dorpjes in Frankrijk, een plek om rust te zoeken: er is niet veel meer te doen voor de toerist die vermaak zoekt. Er is ons verteld dat er vroeger meerdere hotels waren, ni is er nog één die dienst doet als groepsverblijf. Er is een klein winkeltje, er is een Marie, een kerk. voor ons maakt die verstilling juist onderdeel uit van de charme.

Gereisd met partner in augustus 2012

pittoresk

gerrie heuvelmans v.d.linden,
    1-8-2008

mooie natuur, met smalle wegen, veel koeien, druivenranken, wijngaarden. Verder weinig industrie.

Ook toeristen zijn niet echt duidelijk aanwezig.

gezellige typische dorpjes.

Vriendelijke mensen,en beslist veel nederlandse vutters die een buitenhuisje ( opknappertje) hebben gevonden.

Goede franse keuken, en een heerlijk glas wijn.

De bewegwijzering is duidelijk. Een tom-tom is niet echt nodig.

Gereisd met vrienden in augustus 2008
Cussy en Morvan scoort een 8,1 uit 10, op basis van 17 reviews