Camping Les Soulins

Meer camping info

63 reviews over Camping Les Soulins

• 8Sandra20-09-2020

Camping middenin de natuur

Op deze camping werden we vriendelijk en hartelijk ontvangen. De camping is leuk en redelijk vrij ingedeeld. Op de camping zelf is er niet heel veel te doen voor kinderen, maar naast de camping ligt een groot meer waar je heerlijk in kunt zwemmen. Bij dit meer zijn honden ook toegestaan, wat voor ons fijn was aangezien we op reis waren met twee honden. Het sanitair was eenvoudig maar netjes. Veel wandelmogelijkheden in de omgeving. Voor mensen die de hele dag online willen zijn is het geen aanrader, gelukkig is dat zeker niet ons doel van het op vakantie gaan. Nette prijs voor leuke camping.

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2020

• 9Marten04-08-2020

Supercamping in mooie omgeving

Een week op deze camping gestaan. Vriendelijke eigenaar (spreekt ook Engels). De omgeving is prachtig. Direct naast de camping een kleine strandje bij het Lac de Panneciere. Chateau Chinon, met supermarche en restaurantjes, ligt op tien minuten rijden. Het Lac de Setton, waar je mountainbikes kunt huren en watersportactiviteiten kunt doen ligt op een half uurtje rijden.

De camping zelf is niet groot. Er is veel schaduw, de plekken zijn groot en de camping is goedkoop. Sanitair prima, tafeltennistafel aanwezig en je kunt er kano's huren waarmee je het Lac de Panneciere op kan. Een aanrader.

• 8Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juli 2020

• 2019
    9Ingrid Brouwer31-07-2019

Relaxt, rustig en mooie omgeving

Mooie, relaxte camping in een prachtige en rustige omgeving. Campingeigenaar is zeer vriendelijk en goedlachs. Onze kinderen van 5 en 7 hebben zich een week kostelijk vermaakt en we hebben heerlijk gezwommen in het meer. Iedere ochtend zijn er verse broodjes te krijgen en twee keer in de week is er live muziek met een foodtruck op het terrein wat bijdraagt aan de relaxte sfeer en waardoor je leuke mensen ontmoet . aanrader voor als je van kleine campings houdt. En de prijs is bijna té laag.

• 6Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 2018
    10Weijers14-07-2018

Super camping

Het is een prachtige kleine camping. Geen zwembad of enorm luxe faciliteiten wat in onze optiek niet hoeft. Je kan een heerlijke duik nemen in het meer en verder relaxen. De eigenaren zijn erg toegankelijk en doen er alles aan om het je naar je zin te maken. Er komt elke week een plaatselijke groente boer langs en twee keer per week komt er een kraam waar je eten kan bestellen en met andere campinggasten kan eten. Deze camping raden we aan iedereen aan die lekker wil Campersen in de natuur en rust en optimale ontspanning wil.

• 10Eetgelegenheden
    • 9Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juli 2018

• Oude reviews

8Margreth Bruins14-07-2017

Mooie natuurcamping

Mooie camping met zeer vriendelijke eigenaren.Kregen goede fietskaarten mee en hebben de mooie omgeving met de fiets ontdekt! Wij vonden dat het douche en afwas water wel wat warmer mocht maar verder alles oké

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juli 2017

• 9Joel29-07-2016

Een mooie natuurcamping vlakbij meer

Een mooie natuurcamping voor mensen die van rust houden. Luc en Estelle zijn een prettige gastheer en vrouw en staan altijd klaar om vragen over de omgeving te beantwoorden. Simpel maar schoon sanitair en een leuk speeltuintje voor de kinderen. Zeker ook een aanrader om met Ka-no-a te gaan kanoen over de Yonne. Hele mooie tocht! ( duurt halve dag) Lidl is verder vlakbij in het dorp, dus qua boodschappen ook alles prima. Vers brood elke ochtend op de camping te verkrijgen.

Gereisd met vrienden in juli 2016

• 9RonLeeuw20-08-2014

Genoten!

Top camping! Genoten van de gastvrijheid van Luc en Estelle. Enthousiaste en hulpvaardige eigenaren. Sanitair wat gedateerd maar heerlijk warm water. Broodjesservice divers en goed. Mooie omgeving en uitkijk op het meer. Gezellige receptie. Komen zeker terug.

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in augustus 2014

• 9Han Damen11-08-2014

Erg leuk

Wij kwamen per toeval op deze camping en werden erg enthousiast. Luc en Estelle zijn sinds twee jaar de vriendelijke en enthousiaste eigenaars. Ze stimuleren het eco-toerisme ( en verzorgen gratis natuur-excursies. Ze spreken goed genoeg engels. De camping ligt aan een stuwmeer waar je kunt zwemmen en vissen (karper en witvis, roofvis pas vanaf mei 2015). De camping is rustig. Veel tenten en veel Nederlanders. Ruime plaatsen. Klein beekje stroomt over de camping. Bijen en wespen worden weggelokt naar de bloeiende heggetjes langs de rand. Het sanitair is verouderd, maar schoon en het water is altijd warm. Bij de receptie iedere dag vers brood, drankjes en ijs op het terras. Bij kou of regen kan je binnen zitten, boeken/tijdschriften/spelletjes voorradig. Wij hebben echt genoten en veel gewandeld. In de bossen zijn wandelpaden, daarbuiten alleen landweggetjes met helaas aan beide zijden een heg, die het uitzicht belemmeren.

Gereisd met partner in augustus 2014

• 9gerdadick21-07-2014

Grandioos

Camping Les Soulins is een schitterende camping in de Morvan. Het uitzicht vanaf sommige plaatsen is op het meer. Er zijn zowel schaduw- als zonnige plaatsen. In het meer zijn het afgelopen jaar 36 ton vis uitgezet, dus je kunt er heerlijk vissen, maar ook is het een geweldig meer om te zwemmen. Op de camping kan je iedere morgen verse croissants of baquette kopen (avond van te voren bestellen). De omgeving is ook uitermate geschikt om met de ATB-fiets erop te trekken. In de omgeving zijn hiervoor diverse routes. Het sanitair is super schoon en gratis. Heerlijke warme douches. Er is een terras bij de camping en daar kan je een heerlijk lokaal biertje drinken of een lekker glas wijn. De nieuw eigenaren zijn ontzettend aardige mensen die buiten Frans ook Engels spreken. Als je iets wil weten van de omgeving hoef je het maar te vragen en zij zoeken het voor je op. Lidl en het stadje Chateau Chinant liggen op 9 kilometer van de camping. Een top camping voor degene die van rust houdt.

• 10Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juni 2014

• 8Rivanho10-06-2014

Totaal anders dan voorheen

In tegenstelling met de reeds zeer gedateerde waarderingen hieronder is de camping helemaal anders dan voorheen. Nu uitgebaat door een koppel jonge Fransen. In juni 2013 zo goed als leeg. Totale rust op een mooie plek, nu zonder de drukte van heel veel Nederlanders. Je kan er ook niets meer eten en er is helemaal niets meer te doen behalve genieten van de stilte van de natuur aan het meer. Kortom, bij mijn eerste bezoek jaaaaren geleden zou ik er niet meer teruggekeerd zijn. Nu het zo rustig is kan ik me daar helemaal in vinden.

Gereisd met partner in januari 2014

Camping Les Soulins info