9,2

53 reviews over Camping Les Soulins in het Nederlands

Super camping

Weijers,
14-7-2018

Het is een prachtige kleine camping. Geen zwembad of enorm luxe faciliteiten wat in onze optiek niet hoeft. Je kan een heerlijke duik nemen in het meer en verder relaxen. De eigenaren zijn erg toegankelijk en doen er alles aan om het je naar je zin te maken. Er komt elke week een plaatselijke groente boer langs en twee keer per week komt er een kraam waar je eten kan bestellen en met andere campinggasten kan eten.

Deze camping raden we aan iedereen aan die lekker wil Campersen in de natuur en rust en optimale ontspanning wil.

Gereisd met partner in juli 2018

Mooie natuurcamping

Margreth Bruins,
14-7-2017

Mooie camping met zeer vriendelijke eigenaren.Kregen goede fietskaarten mee en hebben de mooie omgeving met de fiets ontdekt!

Wij vonden dat het douche en afwas water wel wat warmer mocht maar verder alles oké

Gereisd met partner in juli 2017

Een mooie natuurcamping vlakbij meer

Joel
29-7-2016

Een mooie natuurcamping voor mensen die van rust houden.

Luc en Estelle zijn een prettige gastheer en vrouw en staan altijd klaar om vragen over de omgeving te beantwoorden.

Simpel maar schoon sanitair en een leuk speeltuintje voor de kinderen.

Zeker ook een aanrader om met Ka-no-a te gaan kanoen over de Yonne. Hele mooie tocht! ( duurt halve dag)

Lidl is verder vlakbij in het dorp, dus qua boodschappen ook alles prima.

Vers brood elke ochtend op de camping te verkrijgen.

Gereisd met vrienden in juli 2016

Genoten!

RonLeeuw
20-8-2014

Top camping! Genoten van de gastvrijheid van Luc en Estelle. Enthousiaste en hulpvaardige eigenaren. Sanitair wat gedateerd maar heerlijk warm water. Broodjesservice divers en goed. Mooie omgeving en uitkijk op het meer. Gezellige receptie. Komen zeker terug.

Gereisd met partner in augustus 2014

Erg leuk

Han Damen
11-8-2014

Wij kwamen per toeval op deze camping en werden erg enthousiast.

Luc en Estelle zijn sinds twee jaar de vriendelijke en enthousiaste eigenaars. Ze stimuleren het eco-toerisme ( en verzorgen gratis natuur-excursies. Ze spreken goed genoeg engels.

De camping ligt aan een stuwmeer waar je kunt zwemmen en vissen (karper en witvis, roofvis pas vanaf mei 2015).

De camping is rustig. Veel tenten en veel Nederlanders. Ruime plaatsen. Klein beekje stroomt over de camping. Bijen en wespen worden weggelokt naar de bloeiende heggetjes langs de rand.

Het sanitair is verouderd, maar schoon en het water is altijd warm. Bij de receptie iedere dag vers brood, drankjes en ijs op het terras. Bij kou of regen kan je binnen zitten, boeken/tijdschriften/spelletjes voorradig.

Wij hebben echt genoten en veel gewandeld. In de bossen zijn wandelpaden, daarbuiten alleen landweggetjes met helaas aan beide zijden een heg, die het uitzicht belemmeren.

Gereisd met partner in augustus 2014

Grandioos

gerdadick
21-7-2014

Camping Les Soulins is een schitterende camping in de Morvan. Het uitzicht vanaf sommige plaatsen is op het meer. Er zijn zowel schaduw- als zonnige plaatsen. In het meer zijn het afgelopen jaar 36 ton vis uitgezet, dus je kunt er heerlijk vissen, maar ook is het een geweldig meer om te zwemmen. Op de camping kan je iedere morgen verse croissants of baquette kopen (avond van te voren bestellen). De omgeving is ook uitermate geschikt om met de ATB-fiets erop te trekken. In de omgeving zijn hiervoor diverse routes. Het sanitair is super schoon en gratis. Heerlijke warme douches. Er is een terras bij de camping en daar kan je een heerlijk lokaal biertje drinken of een lekker glas wijn. De nieuw eigenaren zijn ontzettend aardige mensen die buiten Frans ook Engels spreken. Als je iets wil weten van de omgeving hoef je het maar te vragen en zij zoeken het voor je op. Lidl en het stadje Chateau Chinant liggen op 9 kilometer van de camping. Een top camping voor degene die van rust houdt.

Gereisd met partner in juni 2014

Totaal anders dan voorheen

Rivanho
10-6-2014

In tegenstelling met de reeds zeer gedateerde waarderingen hieronder is de camping helemaal anders dan voorheen. Nu uitgebaat door een koppel jonge Fransen. In juni 2013 zo goed als leeg. Totale rust op een mooie plek, nu zonder de drukte van heel veel Nederlanders. Je kan er ook niets meer eten en er is helemaal niets meer te doen behalve genieten van de stilte van de natuur aan het meer. Kortom, bij mijn eerste bezoek jaaaaren geleden zou ik er niet meer teruggekeerd zijn. Nu het zo rustig is kan ik me daar helemaal in vinden.

Gereisd met partner in januari 2014

Heerlijke camping!

Prins
12-8-2013

Heerlijke camping in de natuur! Rustig gelegen, mooie speelplaats voor de kinderen. Ietsje verderop is een prachtige zwemplek in het meer, daar zijn we de erg warme dagen met veel plezier doorgekomen. Nieuwe eigenaren zijn heel vriendelijk, spreken prima Engels en willen graag iets voor je doen. Wij hebben hier een heerlijke vakantie gehad!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2013

Heerlijke camping

kindt
12-8-2013

Les Soulins is een heerlijke camping waar je met het hele gezin tot rust kan komen. Voor elk wat wils. Voetballen op het grote speelveld, zwemmen in het meer, sterren kijken, leuke dorpjes en marktjes in de buurt bezoeken, waardoor je ook nog wat van De Morvan meekrijgt.... Mooi om te fietsen. Zeer behulpzame en aardige beheerders (jong frans stel dat prima engels spreekt) Sanitair schoon. Echt kamperen in Frankrijk! Wij komen terug!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2013

Supervriendelijke en prettige camping

jornt zijlstra
4-8-2013

De campingbeheerders zijn jonge, bijzonder behulpzame en vriendelijke, mensen. Ruime, schaduwrijke plaatsen. Rustige camping in mooi wandel- en fietsgebied. Wandelkaarten te leen bij receptie. Camping staat vlak bij meer, waar je kunt zwemmen. Gratis douchen in schoon sanitair. Gratis gebruik van diepvries. Mogelijkheid om brood op de camping te bestellen. Op donderdag komt de pizzaboer langs. Bij receptie zijn ook drankjes te krijgen. Wifi bij de receptie. Goede prijs/kwaliteit verhouding (14/15 euro per nacht)

Gereisd met partner in juni 2013

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Les Soulins in Corancy, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Les Soulins zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.