Corancy

Vakantie in Corancy

• Met wie en wanneer reis je?

Als we dat weten, kunnen we je overal de juiste prijsinformatie laten zien.

2 volwassenen
    Volwassenen

12+

Kinderen

2 tot 12 jaar

Baby's

Jonger dan 2

Leeftijd bij thuiskomst. Min. 1 persoon ouder dan 18.

vakanties Corancy

Reviews over Corancy

• 8Han Damen11-08-2014

Morvan: mooi groen gebied voor rustzoekers.

De Morvan is een mooie groene streek en ligt midden in Bourgondië. De temperaturen lijken er hoger dan bij ons, maar het regent er net zo vaak. Het landschap is lieflijk en kenmerkt zich door aanwezigheid van veel afscheidingsheggetjes, die bij rijden of wandelen helaas vaak het uitzicht belemmeren. Je gaat er heen voor je rust. Je kan er lekker bourgondisch eten en drinken, maar er zijn (voorzover wij hebben gezien) geen verdere uitgaansgelegenheden in de kleine plaatsjes, een enkel klein bioscoopje daargelaten. De mensen in de Morvan zijn erg vriendelijk en behulpzaam. Ze groeten je bijna altijd en ook in winkels zijn ze blij als ze iets voor je kunnen doen. Er zijn enkele grotere meren, voor (natuurvriendelijke) watersport, zwemmen etc. Verder zijn er kleine riviertjes (la Cure, Yonne en Chalaux) waar je kunt kanoën, vissen en soms zwemmen. De dorpjes zijn mooi en authentiek en nog niet overgoten met toeristen. Wij vonden het er prettig, maar hadden het na een week ook wel gezien.

• 2Uitgaanslevenn
    • 8Omgeving
    • 6Sfeer in stad
    • 8Zorg voor natuur

Gereisd met partner in augustus 2014

• 10GUEMARD 15-07-2014

belle région à découvrir

château chinon , antre de François Mitterand, Autun et sa cathédrale et son théatre romain (à environ 1 heure de route)

le Morvan pour les randonnées

• 10Zorg voor natuur

Gereisd met partner in juli 2014

• 7Prins12-08-2013

Klein dorpje

Corancy is een klein dorpje waar je snel doorheen bent. We zijn er geweest toen er een marktje was met allemaal lokale producten. Heerlijke wijnen, nougat en kaasjes geproefd. Het was toen erg druk en gezellig bij de kraampjes

• 6Uitgaanslevenn

juli 2013

• 7jornt zijlstra04-08-2013

klein vriendelijk plaatsje

wandel en fietsgebied, maar verder weinig in dit klein dorp. Chateau-Chinon op 8 km afstand.

• 7Omgeving

Gereisd met partner in juni 2013

• 5dhr beekman11-07-2013

dit niet meer

is niet meer wat het geweest is, helaas. de morvan blijft mooi.

• 1Uitgaanslevenn
    • 2Sfeer in stad

Gereisd met partner in juli 2013

• 4joop5401-06-2013

klein dorpje

toen wij er waren was het erg stil en er zijn ook geen winkels in dit dorpje.

• 2Uitgaanslevenn
    • 6Cultuur
    • 6Omgeving
    • 1Sfeer in stad

Gereisd met partner in mei 2013

• 8Deniaud20-05-2013

surtout orienté sorties nature ..

Corancy a une église qui vaut le détour et des activités sont organisées surtout l'été

• 6Uitgaanslevenn
    • 8Cultuur
    • 9Sfeer in stad

Gereisd met partner in januari 2013

• 8Esther09-09-2012

Mooie omgeving

Corancy is een klein Frans dorpje. Leuk om een keer doorheen te rijden, maar meer ook niet. De omgeving is prachtig: het lac de Panneciere, de natuur, de rust... Voor cultuur moet je wel ver rijden (ongeveer een uur of langer), dus daarvoor moet je niet hier zijn. Ideale omgeving voor rustzoekers die van natuur houden.

• 6Cultuur
    • 8Omgeving

juni 2012

• 7Denise Ellermeijer26-08-2012

Mooi

Omgeving is zeer mooi. Het plaatsje verder stelt niet echt heel veel voor.

Gereisd met partner in augustus 2012

• 9thony van biezen22-03-2008

Ben naar frankrijk gereden met een paar vrienden zonder wat te bespreken, we kwamen bij Lac- de -Panneciere aan en zochten een camping, camping les Soulins was nog niet open maar we werden zeer vriendelijk binnengehaald en de ligging is zeer gunstig (aan het meer) ondanks dat de camping eigenlijk gesloten was konden we daar gewoon overnachten. Visvergunningen zijn verkrijgbaar op de camping en het vissen hier is ook uitstekend in 1 weekend 2 grote karpers gevangen dus zeker de moeite waard, de mensen op de camping zijn zeer vriendelijk en hulpvaardig waardoor ik zeker hier nog eens terug kom

• 7Uitgaanslevenn
    • 10Cultuur