Camping L' Ardan

Tonen op kaart

81 reviews over Camping L' Ardan

• 9Theo Meeuws07-09-2010

Prachtig terrein aan Canal de Nivernais

Mooi gelegen camping aan het Canal de Nivernais. Vanaf je zeer ruime standplaats zie je de boten langs varen. 's Nachts is het er zeer stil. Op het roepen van de vele uilen na. Zeer geschikt als startpunt van mooie wandelingen en fietstochten. Wij hadden geluk dat we de laatste muziekavond van dit seizoen mee te mogen maken. Wat een ambiance en wat een kwaliteit. Gastvrouw Corrie met een stem, warm en diep, zong prachtige chansons en duetten met een in de buurt wonende Amerikaanse. En dit alles onder begeleiding van een vituoze pianist. Wie verwacht er nu zoiets op een SVR camping in Bourgogne? We gaan deze camping met René en Corrie als gastheer/vrouw en de mooie omgeving missen. Dus.... we gaan beslist weer terug.

• 7Eetgelegenheden

• 8marjan30-08-2010

prima camping

prima kleine SVR camping. Gemoedelijk. Omgeving is prachtig. Wel fietsen meenemen. Wij hebben ons prima vermaakt. restaurantje op camping.

• 7Eetgelegenheden

• 8Lucia23-08-2010

Een prima camping op en mooie plek.

We kwamen op deze camping met het voornemen een paar dagen te blijven, het werden 2 weken. Prima ontvangst van de eigenaar en zelf een plekje uitzoeken. De muziekavonden op donderdag zijn onnavolgbaar, plaatselijk talent en een aantal Nederlandse artiesten vullen de avond. Geen karaoke maar kwaliteit. Overdag rustig, s'avonds komen de fietsers, die een trektocht langs het kanaal fietsten. Leuk om te zien. Voor de kinderen had de eigenaar een badje en speelgoed klaar staan. Mensen zijn echt welkom. Restaurant is goed, er komen ook mensen uit de buurt. Mooie omgeving, met fiets en wandelmogelijkheden. Genoeg stadjes om te bezichtigen en meren om bij uit te rusten. Eigenaren geven graag tips en zijn terecht trots op hun camping. Een prima camping op een mooie plek.

• 8Marjanne19-08-2010

twee weken was veel te kort...

Voor de tweede keer dit jaar in de L'Ardan geweest én genoten. Twee weken bleken te kort. Een gemoedelijke sfeer. Wij verbleven in het chalet en de kinderen sliepen in hun eigen tent naast het chalet. Even twee weken, gewoon genieten, weg uit de hectiek. De donderdagavonden heerlijke live-muziek met ongekend, onbekend talent. Ook de paella-avond op het terras van het restaurant was verrassend. Volgend jaar komen we zeker weer, Corrie en René! heel erg bedankt!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2010

• 7Marie16-08-2010

Honden aan de lijn; behalve die van de baas

We hebben deze zomer twee weken op deze camping gestaan. Op zich een leuke, hele rustige camping. Onderling was er weinig contact tussen de kampeerders. De meesten bleven ook maar 1 nacht of een paar dagen. Bij aankomst werden we welkom geheten door Renee. Er werd ons direct iets te drinken aangeboden (daar kunnen vele campingeigenaren iets van leren). We mochten zelf een plekje zoeken. De volgende ochtend kwam een madame op een fiets langs om ons er op te wijzen dat we wel erg royaal stonden (er zat maar een paar meter tussen ons en de buren; volgens ons viel het wel mee). Later bleek, zo denken wij dat zij de mede eigenaresse was van de camping, want de dagen daarna kwam ze telkens in het zwart gekleed op haar fietsje langs om te kijken of iedereen wel goed bovenop elkaar stond. Totaal overbodig want de camping was nog lang niet vol. Het was een gemoedelijke camping, maar waar wij ons aangeergerd hebben is voornamelijk aan de hond van de eigenaar. Kampeerders moesten hun hond aan de

• 5Staat v/h sanitair
    • 6Eetgelegenheden

• 9Rutger en Hetty van Mourik13-08-2010

Rustig, vriendelijk met onverwachte muziekavond

Op iedere donderdagavond wordt er een muziekavond georganiseerd met een grote verscheidenheid aan artiesten. Wij werden vergast op fantastische Boogie Woogie en zangeressen die een zeer gevarieerd repertoire hadden met oa. Franse chansons. Ook het optreden van een professionele operazangeres was harststikke leuk. Daarnaast traden er 2 accordeon-spelers op. We hebben erg genoten! Het was een fantastische avond.

• 9Henri van de Werd12-08-2010

Prettige camping, mooi wandelgebied

Mooi gelegen, rustige camping. 'n Bijzondere verrassing was voor ons het optreden van het ensemble Orfeo die de opera Orfeus van Gluck uitvoerde. Echt een muziekminnende camping. De eigenaren van de camping zijn Nederlanders die zeer behulpzaam zijn om het hun gasten naar de zin te maken. Een camping voor mensen die van rust, een mooie omgeving en van muziek houden. Elke donderdagavond is er een muziekuitvoering, pop, jazz of klassiek.

• 9Plonie&Mart10-08-2010

Waar minder véél meer is

Eindelijk een camping die op de site MINDER biedt dan in werkelijkheid. Fantstische camping: ruime vrije plaatsen, de rust, maar vooral gezellige sfeer. De muziekavonden zijn een topper. Kwaliteit. Echt wat anders dan karaoke. Het restaurant heeft een kleine, maar zeer smaakvolle betaalbare kaart. In de omgeving is - als je er voor open staat - zeer veel te beleven. Wij gaan dan ook vast en zeker voor een langere periode (was 2,5 week) terug. Zowel de Nederlandse beheerders als plaatselijk bevolking zijn zeer vriendelijk. Corrie en René: bedankt voor de gastvrijheid.

• 9Eetgelegenheden

• 8Marjanne21-06-2010

dat noem ik nou vakantie!

Heerlijke camping op een "schiereilandje". Geen animatie programma's of andere drukke toestanden. Onze kinderen (6 en 11) hebben het er, zelfs in de regen, reuze naar de zin gehad. Met prima sanitair en precies dat alles wat je nodig hebt om gewoon lekker te genieten van vakantie. En mocht er toch nog iets zijn dat voor jou ontbreekt? vraag het gewoon even aan de eigenaren, Corry en René. Wij kijken uit naar de zomervakantie, naar de menukaart van het restaurant en de avonden met muziek... wordt vervolgd...

Gereisd met jonge kinderen in mei 2010

• 8Peter en Ingrid met Nelson31-08-2009

Heerlijk ontspannen, optimale vakantiesfeer.

De camping biedt precies wat het beloofd. Ongecompliceerde ontspanning op een heerlijke plek. De relaxte, vrije en toch persoonlijke benadering van de eigenaren Rene en Corry speelt daarbij een grote rol. Heerlijk en gezellig gegeten voor weinig, wat wil je nog meer. Absoluut hondvriendelijke camping, "Nelson" doet iedereen de groeten....

Gereisd met partner in augustus 2009

9 tips over Camping L' Ardan

• inekevangeel, 15-09-2013

Leuke camping, nederl. eigenaars, prima wifi verbinding. Elke donderdagavond muziekavond, leuk om een keer mee te maken, iedereen bij elkaar aan tafel gezellige sfeer, kaarsjes aan en zitten onder de druivenpergola. Wij hadden er heerlijk weer elke dag gemiddeld 30 graden, vaak naar het lac de la Baye geweest, heerlijk om te zwemmen, zonnen surfen elke dag friet en snackwagen aanwezig voor de liefhebbers.

• mmsvanb, 07-08-2013

neem een fietsendrager mee. Fietsen achter op de auto; 25 km. verderop auto parkeren en vervolgens weer een stuk langs het kanaal fietsen. Echt leuk om te doen.

• Rutger Ongering, 07-08-2013

De donderdagavond met live muziek en enthousiast publiek is een aanrader!

0 vragen over Camping L' Ardan

• Aantal campingplaatsenMinder dan 50