Camping L' Ardan

Meer camping info
Tonen op kaart

81 reviews over Camping L' Ardan

• 9tmeeuws03-07-2011

Ook de tweede keer een fijne camping

M'n beoordeling van vorig jaar werd alweer bevestigd. De camping ligt op een uniek terrein, omarmd door het riviertje "de L'Ardan", een doodlopende kanaalarm en het Canal de Nivernais. Echt een camping voor rustzoekers. Er zijn zonnige en schaduwrijke plaatsen. En in juli en augustus op de donderdagen is er muziek. Daarvoor waren wij er te vroeg. Maarrr... we hadden mazzel, Corry zong één avond de door ons zo gewaardeerde chansons waarbij ze zich zelf begeleidde op piano. Het Chateau in Chitry-les-Mines is de moeite van het bezichtigen waard, op afspraak v.a. 15/6 tot 15/9

Gereisd met partner in juni 2011

• 10Hans en Joke Dijk01-07-2011

Hemel op aarde

We zouden kunnen volstaan met zeggen voor ons vakantiegevoel is dit de hemel op aarde. "Alles" is uitstekend en hebben na jaren van trekken over vele campings in europa onze camping voor de komende jaren gevonden. Tot volgend jaar en de jaren daarop.

• 10Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juni 2011

• 9Diny Brandenburg20-06-2011

Genoeglijke ambiance

Camping de l'Ardan in Chaumot straalt een natuurlijke rust uit. De ontvangst is hartelijk, enthousiast en persoonlijk. Info over regio, excursies en wetenswaardigheden is deskundig en terzake.

Gereisd met partner in mei 2011

• 9Hugo28-05-2011

veel sfeer

De camping ligt in een ruustige omgeving. je hebt er veel sfeer en het is de ideale camping voor natuurliefhebbers. je hebt er geen vaste plaatsen, dus waar je staat maakt uit hoe groot het is.

Gereisd met oudere kinderen in april 2011

• 9desiree09-05-2011

Super leuke camping

Wat is deze camping leuk. Wij hadden een huisje gehuurd op de camping en hebben genoten. Het huisje was leuk ingericht en schoon. Het sanitair op de camping zag er mooi en schoon uit. Als je ging douche had je altijd warm water en een goede straal. Wij komen ook zeker terug om te genieten van de omgeving en de natuur. De eigenaren hadden ook erge leuke tips voor ons waar we naar toe konden met onze zoon. De eigenaars zijn zulke lieve mensen en proberen het iedereen naar de zin te maken. Echt een aanrader om naar deze camping te gaan.

Gereisd met jonge kinderen in april 2011

• 9Bert07-01-2011

Een camping om terug te komen!!!

heerlijke rustige camping. eigenaren (Corrie en René) vriendelijk en behulpzaam. prima camping, mooi gelegen op een "schiereiland". ideaal voor het maken van trips in de omgeving. donderdag 's avonds fijne muziek. sanitair goed onedrhouden: schoon! eeen camping om terug te komen.

• 8gbroos12-12-2010

mooie camping

'We hebben hier 10 dagen gestaan. We hebben het hier heerlijk gehad. Bij het weggaan had de eigenaar het over mensen die vooral dit jaar aan 'landje pik' deden. Bij aankomst mag je zelf een plaats uitzoeken, het middenveld moet zoveel mogelijk vrij blijven. Wij hadden een kleine smalle caravan en hadden achter de caravan nog 1-1,5 meter en genoten daar van de avondzon daarna liep de grond af naar het water. Aan de voorkant hadden wij alleen een luifel. Na dit landje pik verhaal voelden wij ons aangesproken. Ook hadden we de caravan andersom neer kunnen zetten was het idee van de eigenaar. 's avonds was het lekker rustig aan de achterkant en aan de voorkant keek je schuinweg in de voortent van de overburen en als zij bezoek hadden dan zat je heerlijk nog even rustig achter de caravan. Wij voelden ons hierdoor erg opgelaten en vinden daarom dat het met de vrijheid op deze camping wel meevalt. Alles binnen hun eigen grenzen. Dat is jammer. Dat geeft een katergevoel. Verder prima.

• 8Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juli 2010

• 8remmerswaal 22-09-2010

grandioos

grandioos deze camping leuke eigenaars zeer vriendelijk alles goed verzorgd

• 7Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juni 2010

• 9Famke21-09-2010

Voor herhaling vatbaar

Zeer gastvriendelijke camping met een ontspannen sfeer. Bij aankomst krijg je een drankje aangeboden door eigenaren Corrie en René en je mag zelf een staplaats uitzoeken. We hadden leuk contact met de andere gasten op de camping. Elke dag behalve maandag kun je lekker eten in het restaurant en elke donderdagavond in juli en augustus is er livemuziek. Eigenaresse Corrie zingt ook zeer geslaagd mee! Naar deze avond komen ook "locals" toe en is de sfeer heel ongedwongen en relaxt. De donderdagavond kan gezellig laat worden, maar hiervan ondervind je geen geluidsoverlast op de camping. Er zijn ruime plekken en je ziet de bootjes zo aan je voorbij gaan. Wij hadden totaal niet het gevoel dat de eigenaren kwamen inspecteren of je wel goed stond. Het feit dat de (bejaarde, vriendelijke) hond van de eigenaren wel los loopt en andere honden niet los mogen, kan ik goed begrijpen, want allemaal loslopende honden op een camping kan natuurlijk niet. Corrie en René bedankt! We komen zeker terug!

• 8Staat v/h sanitair

• 10Ton (Kuifje) en Wilhelmien19-09-2010

thuis komen

Zelden gaan wij twee achtereenvolgende jaren naar dezelfde camping, maar bij Corrie en René met hun geweldig clubje vrijwilligers is het als het ware een soort "thuis komen". Wat een ontvangst, gezellige sfeer, rust en ruimte op de camping. Lekker, niet duur, makkelijk eten in het restaurantje. En zoals al vaker beschreven wat een feest om de donderdagavond te mogen beleven. Corrie met haar machtige stem, en die af en toe uithalen geeft waarvan je kippevel krijgt, Michèle die zo lekker ritmisch met haar vingers op de microfoon meetikt en Philippe de pianist die met zijn wenkbrauwen een compleet eigen show weg geeft, en hij kan nog piano spelen ook. En dan de omgeving, die is ook schitterend; de Morvan is binnen handbereik, anderzijds een prachtig glooiend landschap, bossen en meren, heel veel leuke dorpjes en steden. Samengevat; zo'n camping heeft wat!

• 9Eetgelegenheden

9 tips over Camping L' Ardan

• inekevangeel, 15-09-2013

Leuke camping, nederl. eigenaars, prima wifi verbinding. Elke donderdagavond muziekavond, leuk om een keer mee te maken, iedereen bij elkaar aan tafel gezellige sfeer, kaarsjes aan en zitten onder de druivenpergola. Wij hadden er heerlijk weer elke dag gemiddeld 30 graden, vaak naar het lac de la Baye geweest, heerlijk om te zwemmen, zonnen surfen elke dag friet en snackwagen aanwezig voor de liefhebbers.

• mmsvanb, 07-08-2013

neem een fietsendrager mee. Fietsen achter op de auto; 25 km. verderop auto parkeren en vervolgens weer een stuk langs het kanaal fietsen. Echt leuk om te doen.

• Rutger Ongering, 07-08-2013

De donderdagavond met live muziek en enthousiast publiek is een aanrader!

0 vragen over Camping L' Ardan

• Aantal campingplaatsenMinder dan 50