Camping L' Ardan

Meer camping info

80 reviews over Camping L' Ardan

• 8mmsvanb07-08-2013

bijzondere ervaring

Toevallig op deze camping gekomen en zijn er 4 weken gebleven. Eigenaars doen alle moeite om het iedereen naar de zin te maken. Royale plaatsen. Groot respect voor het echtpaar Spic en Span dat het sanitair picobello in orde hielden; zij kunnen voor wat mij betreft niet streng genoeg zijn. (Zelfs senioren kunnen er een rotzooi van maken; doen dat thuis zeker ook). Restaurant prima; jonge eigenaars met veel enthousiasme. Geen haute cuisine? Mag je dat verwachten op een camping? Camping ligt heel centraal; aan de ene kant de Morvan (bossen) en aan de andere kant het agrarische gedeelte (prachtige vergezichten met gele korenvelden, klaprozen). Vezelay, Avallon, Nivers, Clamency ;ca 35-50 km vanaf de camping. Prachtige fietstochten langs het kanaal van Nivernais. Geen voorzieningen voor kinderen, hoewel in deze tijd er toch kinderen en ouders zijn die elkaar kunnen bezighouden. 3x de donderdagse muziekavonden meegemaakt. Geweldig. Echt een aanrader.

• 7Eetgelegenheden

• 8Cees van der Raad30-06-2013

Gezellige en prima camping pal aan het canal de nivernais

• 8Geertje25-06-2013

Gezellige, knusse camping

Leuke camping aan in de Nièvre, Bourgogne. Schitterend gelegen op een klein 'eilandje'. Eigenaren geven je echt het gevoel dat je welkom bent. Wij mochten zelf ons plekje uitzoeken. Hoewel het niet echt een 'kindercamping' is, hebben onze kinderen zich prima vermaakt: veel gespeeld in het riviertje. In het restaurant kun je echt lekker eten!

Gereisd met jonge kinderen in juni 2013

• 9Verhoeven20-06-2013

Echt een aanrader

Wij hebben de eerste twee en een halve week van juni op camping de l’Ardan gestaan. We stonden tussen de “vrijwilligers” en de chauffeur en de slager, met achter ons het riviertje en de koeien en voor ons een geweldige ruimte met steeds wisselende tentjes met voet- en fietskampeerders . We hebben hier een onvergetelijke tijd gehad. Al bij het binnenkomen werd ons door Corrie een kopje koffie aangeboden en kregen we al een beeld van de fiets- en wandelmogelijkheden. René liet ons de camping zien en liet ons een plekje uitzoeken. Verder hebben wij genoten van de natuur, de rust,de gezelligheid en de gastvrijheid van Corrie en René welke altijd voor je klaarstaan bij grote en zeker ook bij kleinere probleempjes. Ook Sandra en Alex doen hun best om de gasten een mooie niet te dure maaltijd voor te zetten in een gezellig restaurantje. Ook de “vrijwilligers” verdienen een compliment voor de kraakheldere sanitaire ruimtes. Al met al een heerlijke vakantie .

• 10Staat v/h sanitair

• 8HenkR23-09-2012

Leuk gelegen (50+) camping aan het kanaal

De camping is best groot op een "eiland" gelegen, maar wordt voor maximaal 40 plekken gevuld. Hierdoor altijd ruimte en onder een kleine aanwijzig van opstel richting kun je vrij gaan staan. Grote veld is wat verder lopen van toiletgebouw en zeker de receptie, maar heel ruim, mede door het vrij houden van het midden gedeelte voor fietsers met kleine tentjes. Als je helemaal achter staat (aan het kanaal) dan is ook water halen een stuk lopen. Dan het toilet gebouw. Ja het is schoon en je ziet dat er is gerenoveerd, maar toiletten en douches zo krap. Wel weer een grote douche en invalide toilet. Afwas gedeelte wel goed met apart warm (gerust heet te noemen) water tappen. Restaurantje gerund door 2 jongelui. Vanwege de prijs mag je niet klagen, maar geweldig nee. Het ligt mooi en ook de omgeving is geweldig. Eigenaar is vriendelijk en de prijs is leuk (zeker met Acsi card). Dus ja wij gaan zeker nog een keer, maar zie ook andere reviews ook ik heb een wat dubbel gevoel over de camping.

• 7Eetgelegenheden

Gereisd met partner in september 2012

• 9Fam.Cornelissen23-08-2012

weer een echte camping

Fijne royale camping , geen vaste plaatsen prima sanitair en bovenal de sfeer die is hier fantastisch Corrie René en niet te vergeten de vrijwilligers enorm bedankt.

Gereisd met partner in mei 2012

• 9J.Schipper 17-08-2012

Knussecamping

Camping l'Ardan ligt heel mooi langs het Kanaal de Nivernais.Mooie ruime plekken, aardige eigenaren Rene en Corrie. De donderdagavonden zijn ook bijzonder met oa livemuziek van de eigenaresse.Geen camping voor kinderen; 50+ gehalte hoog. Neem een hengel mee;je kan er leuke vissen vanaf de camping. Langs het kanaal fietsen is ook erg mooi; wel rekening houden met wat klimwerk door hoogteverschil. Eeen heerlijke vakantie gehad en zeker aan te bevelen.

Gereisd met oudere kinderen in januari 2012

• 6Rick15-08-2012

Camping voor ouderen

Eigenlijk een best leuke camping met een zeer vriendelijke eigenaar. Er is echter een minpunt: enkele gasten verrichten hand- en spandiensten op de camping en voelen zich het baasje. Dat geeft een gevoel of je continue in de gaten wordt gehouden. Het 65+ duo Spik & Span maakt dagelijks het sanitair schoon en het moet gezegd, het ziet er dan weer piekfijn uit. Dat ze daarna nog een deel van het sanitair voor zichzelf houden, dat zal dan wel. Kortom, als doorgangscamping prima maar ga er niet te lang staan. Tenzij je 65+ bent en leeftijdsgenoten om je heen wilt hebben en de caravans graag in een strakke lijn opgesteld ziet worden. Het restaurant is overigens erg goed. De kok verdient een lintje!

Gereisd met oudere kinderen in juli 2012

• 9Peter van Schaik12-08-2012

Fijne plek om te zijn!

De ligging is echt verrassend, zo tussen het water. Wil je zon of schaduw, zoek maar een plekje. Het sanitair is niet modern, maar er wordt ontzettend gepoetst zodat het blinkt. Geen muntjes voor de douche! Voor fietsers is het een mooie plek om een tijdje te verblijven, je kan het kanaal langs, maar ook de heuvels in. De eigenaren Corry en Rene zijn zeer gastvrij. Op het terrein is een klein restaurantje waar je lekker kunt eten. Op donderdagavond zelfs onder het genot van life muziek! Wij hebben genoten van de prettige sfeer.

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in augustus 2012

• 9jan en tonnie konings23-06-2012

geweldig

Wij wilden 14 dagen blijven het werden er bijna het dubbele.Wat een welkom ,als een warm bad,Mooie grote plekken met allemaal mooi uitzicht.Leuk restaurantje schone en voldoende toiletten en douches wat wil men nog meer.Rene en corrie {de eigenaren} kwamen geregeld langs voor een praatje en of alles goed was,elke morgen vers brood voor ons 65 plussers zeker voor herhaling vatbaar.

• 10Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juni 2012

9 tips over Camping L' Ardan

• inekevangeel, 15-09-2013

Leuke camping, nederl. eigenaars, prima wifi verbinding. Elke donderdagavond muziekavond, leuk om een keer mee te maken, iedereen bij elkaar aan tafel gezellige sfeer, kaarsjes aan en zitten onder de druivenpergola. Wij hadden er heerlijk weer elke dag gemiddeld 30 graden, vaak naar het lac de la Baye geweest, heerlijk om te zwemmen, zonnen surfen elke dag friet en snackwagen aanwezig voor de liefhebbers.

• mmsvanb, 07-08-2013

neem een fietsendrager mee. Fietsen achter op de auto; 25 km. verderop auto parkeren en vervolgens weer een stuk langs het kanaal fietsen. Echt leuk om te doen.

• Rutger Ongering, 07-08-2013

De donderdagavond met live muziek en enthousiast publiek is een aanrader!

0 vragen over Camping L' Ardan

• Aantal campingplaatsenMinder dan 50