Camping L' Ardan

Camping Info

Meer campinginfo

80 reviews over Camping L' Ardan

• 9Hannie en Peter25-08-2016

Een camping zoals een camping moet zijn.

Mooie grote campeer plaatsen, sanitair gedateerd maar zuiver, heerlijke warme douche ,fijn en gezelig restaurant met op donderdag muziek avonden die echt de moeite waard zijn. Mooi vissen aan het aangrenzend kanaal waar langs heerlijk gefiets kan worden. Brood serve's. Kortom een gemoedelijke camping die rust en ruimte uitstraalt, en waar wij ons direct thuis voelden. Het enigste min punt was de wi-fi deze werkte meestal niet.

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in augustus 2016

• 8Marian en Janneke04-08-2016

Geweldig!

Super gezellige en gemoedelijke camping. Sfeer is ontspannen en doordat de camping niet vol gepropt wordt blijft het ook in het hoogseizoen gezellig en persoonlijk. Het restaurant is zeker een aanrader, het eten is heerlijk en Remco en Johan zijn fantastische gastheren. De muziekavond op donderdag mag je niet missen, Corrie zingt bijzonder mooi en Rene zorgt voor de gezelligheid, op donderdagavond, maar daarnaast ook elke dag weer. Wij komen beslist terug. 😘

Gereisd met partner in juli 2016

• 8Cees en Nell02-08-2016

Fijne 3 weken op de camping verbleven.

Ruime kampeerplek fijne eigenaren, René mij uit de penarie geholpen met een dronken Franse automobilist wat wij als heel erg prettig hebben ervaren. Wij komen graag nog een keer terug. Ook een aanrader zijn de gezellige donderdagse muziek avonden.

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juli 2016

• 9Ria Mondria-Rothfusz01-06-2016

Hardstikke gezellig ondanks het slechte weer.

Een geweldige camping om bij te komen als je van rust, fietsen en wandelen houdt! De gasrvrije ontvangst van Corrie en René maken het begin van je vakantie meteen geweldig! Je voelt je er zeer welkom. I.p.v. een week zijn wij 14 dagen gebleven vanwege de enorme goede sfeer die er is. Geweldig leuk fietsen langs het Canal du Nivernais, speciaal langs de 16 dicht opeen liggende ecluses met diverse kunstenaars in de sluiswachtershuisjes! Diverse expo's! Johan en Remco runnen het zeer gezellige restaurant met beperkte kaart, maar fantastische gerechten! Het sanitair gebouw is schoon en de toiletten hebben zelfs papier. Spiegels in de douches zijn ook erg fijn! En de douches met thermostaat zijn heerlijk! Ondanks maar 4 echt mooie dagen en verder veel kou met de vloerverwarming aan, en veel regen ( nog geëvacueerd naar een hoger gelegen plaats wegens overstromingsdreiging) en met zoveel hulp van Corrie en René en vrijwilligers hebben wij geweldige en gezellige 2 weken gehad.

Gereisd met partner in mei 2016

• 6harwig4726-09-2015

Eerdere beoordelingen overtrokken.

Wij kunnen ons niet vinden in de superlatieven die eerder geschreven zijn. Het een redelijke camping met een matige staat van onderhoud. De eigenaar doet weinig aan verbetering. Het terrein is onregelmatig. Sanitaire voorzieningen zijn gedateerd en aan vernieuwing toe. De geroemde gastvrijheid is ons niet gebleken. Bij aankomst werden wij verwelkomd door de eigenaar. Mevrouw liep 3 x langs, er kon net een groet af. Onze opmerking dat hier de zon scheen was ook niet op zijn plaats gezien de reactie: “Daar heb je weer van die zeurende Nederlanders over het weer”. Buren kregen een opmerking toen ze hun caravan op een plaatst wilden zetten die de eigenaar niet paste: “Ik spreek toch geen Spaans!” Het restaurant heeft een beperkte kaart. Het eten was goed; de entourage niet hoogstaand en een stofdoek was niet misplaatst. Niet heel erg als de prijzen daar ook naar zijn. Die zijn op een niveau van een goed Ned. restaurant met een uitgebreide kaart.

• 6Staat v/h sanitair
    • 6Eetgelegenheden

Gereisd met partner in september 2015

• 10Anneke van arnhem04-09-2015

Formidable

Je komt in een warm bad ,het zijn hele lieve mensen en maken dat je het meteen naar je zin hebt. De camping ligt in een prachtige omgeving om te fietsen en te wandelen en je hebt een fantastische grote plek. Ook is er een hele goede Hollandse huisarts in de buurt ,is voor de wat oudere onder ons een hele geruststelling,ik spreek uit ervaring.

• 10Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in augustus 2015

• 9Thea Schuit06-08-2015

Absolute aanrader !

Wij hebben - vier weken - een topvakantie gehad op deze heerlijke, gastvrije camping. Alles wat hieronder, door onze collega- kampeerder Eric , geschreven staat, klopt als een bus. Wij hebben fantastische fietstochten gemaakt langs kanaal, oeroude sluisjes en huisjes. Gewandeld door fraaie dorpjes. Gezwommen in een prachtig, nabijgelegen meer en vooral genoten van de fraaie zonsondergangen, de adembenemende sterrenhemel, leuke muziekavonden en de ongedwongen sfeer op deze fijne camping. Bedankt Rene, Corrie en het hele vrijwilligersteam ( speciaal Wycher en Willy). Tot ziens!!

• 6Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juli 2015

• 9Eric Weiffenbach28-07-2015

Camping met mooie plekken en zeer gastvrij

Heerlijk dat er geen heggen zijn maar een grote wei, waar je aan de rand kan staan en je plekje mag uitzoeken, terwijl ze met je meedenken over de ochtendzon en avondzon. Op de camping zijn er plekken voor de wandelaars, fietsers, paardrijders, ezelrijders, kortom alle typen pelgrims, die voor een nacht verblijven. Naast de langcampeerders geeft dit reuring en wisselende gesprekken. De broodservice is prima en René heeft altijd tijd voor een praatje, een tip of een mooie route. Op donderdagavond is de muzikale avond, de Session Ouverte, met vaste en wisselende muzikanten. En je mag meedoen. Op de camping is een restaurant met kleine kaart. waar je prima kan eten.. Het sanitair is prima en wordt dagelijks goed schoongemaakt. In de omgeving heb je natuurpark de Morvan en het canal de Nievre, waar je prima kan fietsen en wandelen. Corbigny heeft twee grote supermarkten, wat zeldzaam is in deze omgeving..

• 10Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juli 2015

• 9desiree19-05-2015

top camping

Wat is het toch weer fijn om even op de camping te zijn bij Corry en Renee. Hun gastvrijheid en vriendelijkeid is top. Onze zoon van 12 heeft zich weer prima vermaakt in het beekje. Het restaurant wat wordt gedaan door Remco en Johan is echt een aanrader vooral het toetje ijs met eigen gemaakte boerenjongens. Het was weer een top vakantie

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in mei 2015

• 9Yolande11-05-2015

Heerlijke kleine camping met rust

Camping de l'Ardan bij Chaumot is een gezellige, kleine en rustige camping. De plekken zijn ruim. Alle voorzieningen zijn eenvoudig maar wel schoon. Er is een verrassend goed restaurant op de camping. Met mooie fietsroutes langs en bij het canal du Nivernais en goede wandelmogelijkheden.

Gereisd met partner in mei 2015

9 tips over Camping L' Ardan

• inekevangeel, 15-09-2013

Leuke camping, nederl. eigenaars, prima wifi verbinding. Elke donderdagavond muziekavond, leuk om een keer mee te maken, iedereen bij elkaar aan tafel gezellige sfeer, kaarsjes aan en zitten onder de druivenpergola. Wij hadden er heerlijk weer elke dag gemiddeld 30 graden, vaak naar het lac de la Baye geweest, heerlijk om te zwemmen, zonnen surfen elke dag friet en snackwagen aanwezig voor de liefhebbers.

• mmsvanb, 07-08-2013

neem een fietsendrager mee. Fietsen achter op de auto; 25 km. verderop auto parkeren en vervolgens weer een stuk langs het kanaal fietsen. Echt leuk om te doen.

• Rutger Ongering, 07-08-2013

De donderdagavond met live muziek en enthousiast publiek is een aanrader!

0 vragen over Camping L' Ardan

• Aantal campingplaatsenMinder dan 50