Camping L' Ardan

Meer camping info

80 reviews over Camping L' Ardan

• 4Albert Neuckermans30-06-2019

Nooit meer.

Wij zijn hier ontvangen door een stomdronken eigenaar.Sanitair is niet proper en zit vol met schimmel.Het gebouw voor resto en onthaal staat op invallen en riekt muf.

• 2Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juni 2019

• 8Nynke en Rene25-06-2019

Fantaatische kok!

Heerlijk rustig, mooie omgeving voor wandelen en fietsen. Het kanaal zorgt voor allerlei vertier. De kok die dit seizoen nieuw is, brengt het campingrestaurant naar een hoog niveau. Nog nooit zo heerlijk gegeten op een camping.

• 10Eetgelegenheden
    • 7Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juni 2019

• 8Maria M27-05-2019

Genieten van rust, fietsen en lekker eten!

Mooie camping met zeer gastvrije Nederlanse eigenaren. Direct aan het Canal de Nivernais gelegen, waarlangs fantastisch fietsen langs de "Ecluses"! 16 op 13km! De boten zie je vanaf de camping langs varen! Het enigszins gedateerde sanitair is schoon en heeft goede (regelbare) douches! Het restaurant heeft een echte chef-kok met heerlijke gerechten, maar wel voor camping prijzen! We waren hier voor de 4e keer (vorig jaar 3 weken) en het was weer een heerlijke week!

Gereisd met partner in mei 2019

• 2018
    8Miekwit29-11-2018

Aangenaam verblijf

Camping de l’ Ardan in Chaumot bij Corbigny in de Bourgogne. Eind augustus 2018. Vriendelijke ontvangst door de Nederlandse eigenaar. We konden zelf een plaatsje uitkiezen. We kozen een plekje aan het Canal du Nivernais en hadden uitzicht op het kanaal en het fietspad dat er langsliep. We hadden ook uitzicht op een wei met koeien. De plekken waren zeker niet klein. De camping oogt wat rommelig, maar het was niet onaangenaam. Het sanitair was bijna antiek (rioollucht), maar wel schoon, en altijd goed warm water. Honden mochten vrij rond lopen op de camping, ook het hondje van de eigenaar. Op 4 km fietsen via Voies Vertes, ligt Corbigny (streekcentrum), waar je alle boodschappen kunt doen, tanken, geld pinnen, terrasje etc. ‘s Ochtends is op de camping brood op bestelling, en er is een restaurant bij de camping, waar je ‘s avonds lekker kunt eten. We zijn hier 9 dagen gebleven, ondanks het antieke sanitair, vonden we het een aangenaam ve

• 8Eetgelegenheden

Gereisd met partner in september 2018

• 8Ed van Drumpt05-08-2018

Mooi gelegen camping, goede fietsmogelijkheden

Mooi gelegen camping langs kanaal. Ruime plaatsen. Prima fietsmogelijkheden. Verouderd sanitair. Prima restaurant bij camping. WiFi matig.

Gereisd met partner in juli 2018

• 2017
    6fien2906-11-2017

Prachtig gelegen camping

Met hoge verwachtingen naar camping d' L Ardan gereden . Vriendelijke ontvangst met koffie na een lange rit naar Frankrijk. Behulpzaame beheerder die je rustig zelf een plekje laat uitzoeken, leuk tereintje met plaatsen langs de randen met schaduw. Je kunt lekker van je af kijken en het uitzicht op de heuvels is mooi in de avond zon. Wel erg jammer dat het zwaar verouderde toilet gebouw slecht onderhouden wordt en door 2 jonge knullen wordt gepoetst. Het leek wel of ze bang voor een flinke emmer water en sop waren, ff flink schoonmaken zat er niet in bij de overigens aardige jongens. Heel jammer , oud sanitair is niet zo erg, als het dan maar goed schoon wordt gemaakt met 35c is dat wel nodig. Mooie kampvuurplaats midden op de camping, werd niet gebruikt in onze kampeer periode. De prijzen bij het restaurant vonden wij wat aan de dure kant en we misten een leuk betaalbaar vakantie menu. Er is op 12 km afstand een mooi meer met goed strandje waar je even lekkker kunt zwemmen. Caumot zelf is een wat uitgeblust dorp zoals er zo veel zijn in Bourgondie, met wel een grote supermarkt en Aldi. Prima uitvals basis om een gedeelte van de fiets route langs het kanaal te fietsen.

• 4Staat v/h sanitair
    • 6Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juni 2017

• 7rvdtol05-08-2017

Kleine grascamping met Nederlandse beheerder

Ondanks de Nederlandse leiding heeft deze camping matig sanitair. Leuk, die plekjes voor fietsers en wandelaars met banken en zithoek bij kampvuur. Erg jammer, dat het restaurant niet iedere dag open is. Voor fietsers en wandelaars is het fijn als ze altijd voor een hapje terecht kunnen.

Gereisd met partner in juli 2017

• Oude reviews

8Van Noordt03-10-2016

Heerlijke camping

We hebben hier vanaf 8 sept een heerlijke week gestaan, wat wij erg prettig vonden was de ruimte in het midden van het grote veld en daardoor het uitzicht en de vrijheid waar je je caravan neer wilde zetten. Vanaf de camping een lekker loopje naar het water waar onze hond heerlijk kon zwemmen in het kanaal. René en Corrie zijn ontzettend aardige en gastvrije mensen en altijd in voor een praatje. Het sanitair is wel wat gedateerd maar redelijk schoon en altijd voorzien van toiletpapier. Het eten in het restaurant vonden wij erg gezellig mede door de gastheren Johan en Remco, en ontzettend lekker. Alles was heerlijk vers en smakelijk. Als we weer in deze regio zijn zullen we zeker weer terugkomen.

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in september 2016

• 10Angela17-09-2016

Geweldige camping

Wij zijn in de zelfde tijd geweest als Peter en hebben niets gemerkt van de smerige toiletten!!! Ze werden juist door Joey iedere dag zorgvuldig geclaind. Wij vonden het aan tafel schuiven bij Johan en Remco een feestje. Zelfs 2 keer genoten en mijn man, die geen visliefhebber is vond de zalm zalig. Voor een campingrestaurant is het eten buitengewoon goed!!! Je wordt niet afgescheept met een bord patat. Wij waren zeer verrast.We hebben nu het hele kanaalde Nivernais gefietst, maar door de gezellige sfeer op deze camping komen we hier zeker nog eens terug. Corrie en Rene ontzettend bedankt!

• 9Staat v/h sanitair
    • 10Eetgelegenheden

Gereisd met partner in september 2016

• 5Peter08-09-2016

Viel wat tegen

Wij zijn hier 8 dagen geweest en toen waren we het ook echt wel zat. Je hebt hier de ruimte op de camping. De mensen die er beheren en een aantal mensen die hier vaker komen hebben het heel gezellig met elkaar. Alles is wel oud en gedateerd aan het worden. Het sanitair is erg gedateerd en een deel was zelfs afgesloten vanwege verstoppingen. Helaas werd het sanitair erg slecht schoongemaakt. Sommige vervuiling bleef onze hele vakantie liggen en werd niet opgeruimd. Vervelender nog was dat de campingeigenaar hier niets van wilde horen. Er is broodservice, echter het brood kan je pas vanaf 09.00 uur ophalen. Gezellig was het dat er dagelijks heel wat fietsers de tentjes opslaan. Dit geeft gezellige reuring op de camping. Het eten schijnt wel goed te zijn, echter hadden wij pech met de versheid of zo, hetgeen ons een vervelende nacht en dag opleverde. Op dinsdag is het restaurant dicht. Er is een wifipunt waarvoor je eenmailg voor de toegang betaalt. Echter is de kwaliteit erg slecht, soms zelfs de hele dag geen bereik. Al met al viel het ons, gezien andere positieve recensies, nogal tegen.

• 3Staat v/h sanitair
    • 7Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juli 2016

9 tips over Camping L' Ardan

• inekevangeel, 15-09-2013

Leuke camping, nederl. eigenaars, prima wifi verbinding. Elke donderdagavond muziekavond, leuk om een keer mee te maken, iedereen bij elkaar aan tafel gezellige sfeer, kaarsjes aan en zitten onder de druivenpergola. Wij hadden er heerlijk weer elke dag gemiddeld 30 graden, vaak naar het lac de la Baye geweest, heerlijk om te zwemmen, zonnen surfen elke dag friet en snackwagen aanwezig voor de liefhebbers.

• mmsvanb, 07-08-2013

neem een fietsendrager mee. Fietsen achter op de auto; 25 km. verderop auto parkeren en vervolgens weer een stuk langs het kanaal fietsen. Echt leuk om te doen.

• Rutger Ongering, 07-08-2013

De donderdagavond met live muziek en enthousiast publiek is een aanrader!

0 vragen over Camping L' Ardan

• Aantal campingplaatsenMinder dan 50