Camping Le Paquier Fanéstersterster

7.8Goed

Frankrijk, Bourgogne, Chagny (Saone et Loire)

7.8Goed

33 reviews over Camping Le Paquier Fané

• 2019
    8Peter van der Kruys20-07-2019

Uitstekende overnachtingscamping !

Uitstekende overnachtingscamping op weg naar het zuiden. Mooie ruime, door hagen omgeven plaatsen, prima en goed schoongehouden sanitair. Vriendelijke ontvangst en een uitstekende prijs/kwaliteitsverhouding. Supermarkt in de buurt. Ook het restaurant is goed. En mocht je chiq uit eten willen, dan kan dat in een heus 3-sterrenrestaurant in Chagny zelf.

Gereisd met partner in juni 2019

• 2018
    7C. Bukkens08-11-2018

Prima

Du Paquier Fané in Chagny Goed onderhouden camping met in het dorpje een grote supermarkt. Leuke fietstocht lange het kanaal waar vele sluisjes zijn geplaatst. Prima doortrekcamping of voor een paar dagen rust. Wel vóór 16.00u aanwezig zijn, anders kans op volle camping ook in het voorseizoen.

Gereisd met partner in juni 2017

• 7Fam Blok09-08-2018

Ruim voldoende

Goede overnachtingscamping. Wordt daar ook voornamelijk voor gebruikt. Achterste deel van de camping was leeg. Goed te bereiken. Je mag zelf de plaats kiezen.

Gemeentelijk zwembad naast te camping voor zeer gereduceerd tarief te gebruiken.

• 6Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

• 8Hans14-07-2018

Hele fijne overnachtingscamping!

Prima overnachtingscamping. Goede en leuke ontvangst, eigenaresse spreekt meerdere talen, zelfs een beetje Nederlands. Zelf een plek uit kunnen kiezen, (nagenoeg allemaal) mooie ruime vakken, omheind met hoge heggen. Plaatsen met schaduw/zon, prima vertoeven. Schoon en goed sanitair (een must voor ons), 2 sanitairgebouwen met douches, lavabos, toiletten zonder bril. Leuk restaurantje erbij, geen gebruik van gemaakt. Hele gemoedelijke sfeer. Ondanks de ligging van de camping (nabij spoorweg en doorgaande weg) hebben wij hier totaal geen hinder van gehad. Voor ons zeker voor herhaling vatbaar en van harte aan te bevelen. De "bungalows" kan ik helaas niet aanbevelen, daar zouden wij persoonlijk nooit voor willen boeken. Verblijf voor langere tijd? Voor rustzoekers prima, voor mensen met kinderen is er dan denk ik te weinig te doen, behalve het naastgelegen zwembad waar voor een minimaal bedrag gebruik van gemaakt kan worden.

Gereisd met partner in juli 2018

• 8Rosemarie29-06-2018

Fijne camping voor onderweg!

Voor ons een fijne camping voor onderweg. Fijne speeltuin (dochters 1 en 3), waar de oudste ook zelf naar toe kon. Prima restaurantje, mooie ruime plekken, goede sfeer en 15 min van de snelweg. Zo te zien ook n mooie omgeving, volgende keer wellicht langer blijven. Sanitair niet echt gebruikt, zag er wat veroudert uit, maar wel schoon. Maar we kunnen dit onderdeel niet goed beoordelen.

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juni 2018

• 8H. en E.21-06-2018

Een schone en goed verzorgde en geleide camping.

Drie jaar geleden ook op deze camping geweest. Camping wordt veel gebruikt als doorreiscamping , maar zeer zeker ook geschikt voor langer verblijf. Prima ontvangst. Vriendelijk eigenaarsechtpaar. Je ziet dat ze hart voor de zaak hebben. Zeer behulpzaam. Redelijk grote staanplaatsen et voldoende privacy. Sanitaire voorzieningen prima en schoon. Zowel schaduw als zon-plaatsen. Camping stond op enig moment nagenoeg vol. Elektroaansluiting om de paar plekken, daardoor soms een wat langere kabel nodig. Per aansluiting 16 amp. Eenvoudig restaurant op de camping. Gemeente zwembad naast de camping. Zwembad beperkte openstelling. Chagny op korte loopafstand. Op zondag grote markt. Supers rijk gesorteerd op enkele minuten autorijden. Veel fietsmogelijkheden voie verte langs kanalen en iets verder op stilgelegde spoorweg.

Gereisd met partner in mei 2018

• Oude reviews

9myriam23-09-2017

fantastisch

Fijne rustige camping waar je je meteen thuis voelt en ook langer wilt blijven wat we ook gedurende een week hebben gedaan. Ligt kort bij de Route du soleil. Wordt professioneel gerund en eigenaars zijn uiterst vriendelijk. Mochten zelf plek uitzoeken. Restaurant is ook zeker de moeite waard om er te eten en de broodservice is uitstekend. Sanitair is schoon, maar bij entree zijn er weinig douches etc. Wifi is gratis en werkt goed. De heggetjesafbakening van de plekken bieden veel privacy, maar blijven “gehorig”. Een buurman die te lui was om ‘s nachts naar het sanitairblok te gaan, plaste tegen de heg, met winderigheid. Ook die mensen heb je. Chagny is een leuk oud plaatsje met een behulpzame vvvdame. Voor fietsliefhebbers is het canal du centre 1 km van de camping verwijderd, richting Chalon sur Saone 20km of via de Voie des vignes (een fietsroute door de heuvels van de wijngaarden naar Beaune 20km) de moeite waard.

Gereisd met partner in september 2017

• 8fam. van Lienden05-09-2017

Prima Camping

Grappe d'Or was vol, daarom doorgereden naar deze camping. Prima camping, ruime zelf te kiezen plekken, sanitair kan iets beter. Maar voor een nacht prima! , geen enkele last gehad van de trein die voorbij rijdt.

• 6Staat v/h sanitair

Gereisd met vrienden in augustus 2017

• 9Jo V.02-09-2017

Degelijke camping, ruime plekken, rustige omgeving

3 Weken op de camping geweest met een caravan, plek 3 (vooraan aan de entree van de camping). Vriendelijke uitbaters, over het algemeen zeer ruime plaatsen van minimaal 100 m² dewelke met gras begroeid zijn. Sommige volgens mij wel bijna 200 m²... In het eerste deel van de camping overal redelijke WIFI, in het 2de deel niet. Totaal geen overlast gehad van de trein, die op zo'n 300 m vogelvlucht van de camping doorheen centrum Chagny rijdt. Personen die hierover klagen, dat begrijp ik dus niet... Je kan elke dag brood bestellen (is best OK en aan een correcte prijs van bvb €1.40 voor een "pain" van 400 gram), maar in het dorp zijn er ook enkele goede bakkers. Geen campingwinkel. Wel op maximaal 2 km een Intermarché, Carrefour Market, Casino (minst goede winkel), Lidl en Aldi. Het restaurant op de camping heeft correct brasserie-eten, en de pizza is beter dan in Chagny zelf ! Van WC hebben we geen gebruik gemaakt, doch zag er goed proper uit. Urinoirs voor de heren, dat is wel properder over het algemeen. Elektriciteit 16 Ampère, in moderne apart afgezekerde aftakkasten. De douches zijn ruim, en netjes. Toiletgebouw vooraan is ietwat gedateerd, toiletgebouw in het midden van de camping is recentelijk vernieuwd en absoluut OK . Zeer vlotte verbindingen om de Morvan / Cote d'Or of bvb Saône et Loire-streek te bezoeken. Wel redelijk veel personen die de camping als doortrekcamping gebruiken - dit stoorde mij niet. Toch is er enorm veel te bezichtigen in deze streek, en deze camping ligt ook ideaal voor een fietsvakantie, temeer daar je in Chagny station een TER-station hebt waar je fietsen mag meenemen op trein of bus. Ik kan enkel maar deze camping aanraden. Eigenaars hebben trouwens plannen om in toekomst eventueel een zwembad te installeren, om zo beter tegemoet te komen aan campinggangers die hier belang aan hechten.

Gereisd met partner in augustus 2017

• 7Aniek Honsbeek12-08-2017

prima!

Op door reis terug naar huis hier gestaan. Vriendelijke eigenaren, leuk restaurantje. Mooi sanitair! En schoon! Ruime plekken! Kortom voor één nachtje heb ik niks te klagen gehad ;-)

Gereisd met partner in augustus 2017

5 tips over Camping Le Paquier Fané

• Marga, 25-02-2014

Na 3 / half 4 stroomt de camping snel vol, beetje op tijd komen om nog een mooie plaats te bemachtigen

• meestox, 08-07-2012

Vanuit daar kan je de route du Vin rijden, langs alle bekende wijnsoorten en kelders en kastelen echt een aanrader.

• M. ten Tije, 04-07-2012

Als doortrekcamping OK, maar om iets langer te verblijven wijk uit naar Epinay of Arnac.

1 vraag over Camping Le Paquier Fané

• Pia, 27-05-2018

leeftijd

Zijn er veel jongeren op deze camping?

Camping Le Paquier Fané info

• Aantal sterrenstersterster