Bed and Breakfast Chateau d' Egleny

24 reviews over Bed and Breakfast Chateau d' Egleny

• 2018
    10Silfke en Richie02-10-2018

Formidable

Wij komen ieder jaar, nu voor de 8e keer. Wederom een warm en fijn hartelijk ontvangst terwijl gastheer Jean net terug uit het ziekenhuis was na het breken van zijn pols in de kasteeltuin. De romantisch ingerichte kamers zijn brandschoon, en dit jaar voorzien van nieuwe kranen !!! De nieuwe wellness is een echte aanrader om te ontspannen... alleen of met gezelschap, wat je zelf wilt. Je kiest je eigen soort muziek en vanuit de spa kijk je naar bijbehorende video's met muzieknummers; wat wil je nog meer ?!. Het heerlijk uitgebreide ontbijt laat niets te wensen over, en dat geldt ook voor de sfeervolle diners met de bijzondere serviezen van gastvrouw Nelleke. Tot snel, we komen zeker weer terug. Dan niet meer met onze pubers, alhoewel ze zich goed hebben geamuseerd. Het sjoelen kenden ze nog niet. Volgend jaar willen ze alleen, zonder ouders op vakantie gaan.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

• 10Evy en John22-09-2018

Genieten zonder woorden ........ !

Als late vakantiegangers (nu nog mogelijk met kleine kinderen) een van de laatste weekenden in Egleny geweest op aanraden van vrienden. Heerlijke tijd gehad, denk de Kids nog meer, want dit keer eens geen weglopers. De parktuin is afgesloten en onder toezicht van Gwen de huishond geen probleem. Wij lekker in de Spa en onze gastvrouw (tante Nelleke) een amusante kinderoppas. Leuk detail was samen te dineren, Jean (gastheer) serveerde zelfs een kindermenu! Ook de kamer was aangepast voor Jessie en Jonas. De ommetjes ‘s morgens met Gwen en Jean vonden ze prachtig, zijn nu veroordeeld tot een hond! Wanneer wij zo genoten hebben dan is het de rust en genietende kinderen die dit deden. In de speelzaal ook met slecht weer kunnen zij heerlijk hun gang gaan. De vergeten knuffels hebben wij per post ook weer ontvangen. Dit gaan wij herhalen, helaas was de tijd te kort, gezellige dagen in goed gezelschap. Dank je Nelleke en Jean, tot ziens!

Gereisd met jonge kinderen in september 2018

• 9Fleur20-09-2018

We hebben al geboekt voor volgend jaar!

We wilden nog even de laatste brocante markten meepakken in deze streek en waren op zoek naar een geschikt weekend-verblijf. Een vriendin raadde ons Chateau d’Egleny aan. Niets teveel gezegd. Het zeer smaakvol ingerichte chateau ademt de sfeer van weleer uit , zonder aan comfort in te boeten (waar dat mogelijk is). Voeg daar aan toe; het gastvrije onthaal, de persoonlijke en attente details, de zorg waarmee de tafels gedekt zijn, de smaakvolle gerechten, de heerlijke bedden en niet te vergeten ‘de geweldige rust’ ; en je hebt de ingrediënten voor een onvergetelijk weekend. Want DAT was het! Jean en Nelleke: Chapeau!

Gereisd met partner in augustus 2018

• 9Anneke Kaczmarek14-09-2018

Sfeer, gezelligheid en heerlijk eten.

Echt een aanrader. Gezellige ontvangst en hele mooie accommodatie .

Gereisd met vrienden in juli 2018

• 10Sjaak Peeters06-09-2018

Jean/Nelleke: TOP!!

Een super warme ontvangst, geweldig eten (zowel ontbijt alsmede avondeten). Super gezellige eigenaren. Een aanrader. Al met al een fantastisch lang weekend gehad.

Gereisd met vrienden in juli 2018

• 9Nicolai03-09-2018

Gewoon eens doen een echte aanrader!

De ligging van dit chateau is werkelijk uniek en samen met de kerk vormen zijn het aanzicht van Egleny. Gastvrouw Nelleke en gastheer Jean heten je welkom. Leuk detail is dat je naam al op het bord bij de voordeur staat aangegeven. Achter het grote hekwerk stopt de tijd en dompel je onder in rust, gezelligheid en gastvrijheid. Met vragen of adviezen kun je altijd terecht. De kamers zijn sfeervol maar niet overdone ingericht met precies de rustige balans. Kamers zijn erg schoon, beddengoed en handdoeken fris en kraakhelder wit. De prachtige spa is een aanrader te gebruiken, heerlijk ontspannen met je eigen muziek en film behoren tot de mogelijkheden. Goed ontbijt en diner zijn op wens in te vullen met de gastheer achter de "kachel". Uw gastvrouw verzorgt dit ook tot in de puntjes, hier voelt men zich echt thuis! Genoeg te beleven en een verblijf is een echte aanrader. Mij hebben ze ingepakt, dank je wel en tot ziens !

Gereisd met vrienden in augustus 2018

• Oude reviews

10Dennis Verw07-09-2017

vakantiewoning: zeer aangenaam, stijlvol & luxe

Er ontbrak niets / gastheer & vrouw hebben oog voor zelfs de kleinste details / wij voelden ons heerlijk vrij in het prachtig ruime park samen met ons hondje Guusje / imposant historisch pand / veel bezienswaardigheden waaronder de antiekmarkten / aanbevolen voor een relaxe vakantie / erg gezellige eigenaren / alsof het thuiskomen is

Gereisd met partner in augustus 2016

• 9Peter J. Te S.07-09-2017

Geweldig, aanrader !

zero vriendelijke Eigenaar, rustieke kamer, fantastisch bed, hygiene oke, uitgebreid ontbijt, super diner

Gereisd met partner in juni 2016

• 9Vincent Jonkers31-07-2017

Heerlijk verblijf dat ons nog lang zal heugen

Op de heen- en terugweg van onze vakantie in de Dordogne hebben we 1 nacht geboekt in dit kasteel. Persoonlijk, hartelijk ontvangst door Jean & Nelleke. Hek gaat na binnenkomst op slot, dus volgepakte auto staat er veilig. Wij boekten 2 2-persoons kamers met avondeten en ontbijt. Nette kamers, heerlijk 3-gangen diner (wensen kun je vooraf kenbaar maken) en goed ontbijt met vers brood van de lokale bakker. Wij - inclusief onze dochters van 7 en 11 - hebben genoten. Het is een verblijf dat ons nog lang zal bij blijven!

Het is ook geschikt voor een langer verblijf (5-7 dagen). Dan kun je gebruik maken van de vakantiewoning bij het kasteel voor max. 8 personen. Je kunt zelf op pad gaan in de omgeving, maar Jean verzorgt ook graag 1 of meerdere excursies in de buurt. Genoeg historie te bewonderen, maar je kunt ook naar een zwembad of een (rommel)markt. Mooie streek om te fietsen. Of met de trein naar Parijs (ruim 1 uur).

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

• 10LEO Club Ultrajectum09-10-2014

Geweldige ontvangst voor de hele groep (12 p.)

We hebben met onze serviceclub elk jaar een uitje. Dit jaar hadden we het idee opgevat om wat verder weg te gaan en het wat luxer te doen. Dat is perfect gelukt door te boeken bij Château Beauregard d'Égleny! Wat een geweldige ontvangst en ambiance. De hele groep van maar liefst 12 personen konden in alle luxe terecht in deze accommodatie. De eigenaar en eigenaresse die het gastheerschap hoog in het vaandel hebben staan, hebben ons weekend werkelijk waar helemaal perfect verzorgd. Geen enkel verzoek was te gek. We hebben heerlijk gegeten (aan te raden om table d'hôte bij te boeken; was echt heerlijk), gedronken, geslapen, gelachen en gezond! Bedankt voor de heerlijke ambiance en we komen (al dan niet tezamen) weer terug in jullie schitterende kasteel in la douce France: een absolute 10!!

Gereisd met vrienden in mei 2014

3 tips over Bed and Breakfast Chateau d' Egleny

• Jo en Ine, 21-08-2014 Rapporteren

In de omgeving zijn vele kastelen te bezoeken en is er de wijnstreek van Chablis.

• Gerard Bosma, 01-10-2014 Rapporteren

De streek rond Auxerre heeft toeristisch zo veel te bieden. Ga Bourgondië ontdekken vanuit deze geweldige accomodatie, en laat je adviseren door de Nederlandse gastheer.

• LEO Club Ultrajectum, 09-10-2014 Rapporteren

Boek ook het diner erbij. De gastheer en gastvrouw verzorgen dat (incl wijn) tot in de puntjes en is absoluut restaurantwaardig! Bovendien ook wel lekker om niet meer terug te hoeven rijden als je midden in de wijnstreek zit en je gewoon ter plekke kan genieten van al het moois en lekkers dat de Bourgogne te bieden heeft.

0 vragen over Bed and Breakfast Chateau d' Egleny

Bed and Breakfast Chateau d' Egleny info