Hotel Les Ursulines

Hotel Les Ursulines

7.9Goed

Frankrijk, Bourgogne, Autun

Op vakantie geweest naar Les Ursulines?

7.9Goed

9 reviews over Hotel Les Ursulines

• 2018
    6Mvdb18-08-2018

Niet helemaal wat we verwacht hadden ....

We hadden kamers onder zolder. Deuropeningen heel laag (je moet constant opletten dat je er niet tegen beukt). Kamer wel ruim, geen airco, wel ventilators, s nachts veel te warm. Badkamer echt klein, schuine muur met balken en dikke vijzen erop (ai mijn hoofd, weeral). Vernieuwde douche. Weinig plaats in badkamer. Aan de receptie hing er bepaalde geur, net als bij binnenkomen van kamer. Pluspunt is het diner: gastronomisch menu, wijn is wel echt duur. Dessertjes super lekker. Prachtig kader als je buiten dineert. Minpunt is het ontbijt: heel standaard, koffie uit machine-niet lekker-; baguettes niet zo smaakvol, feitelijk niets speciaals ah ontbijt .. beetje tegenvaller. Kortom niet onze da da.. hadden er meer van verwacht. Dit hotel zal wel een publiek hebben, vooral oudere mensen toen wij er waren. De jeugd vond het hier maar niks .... ook voor de ouders niet voor herhaling vatbaar.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

• Oude reviews

8Jan De Maertelaere15-05-2013

Mooi charmant hotel met lekkere keuken !

Wij hebben dit hotel voor 1 nacht geboekt als tussenstap naar onze eindbestemming. Het is een echt charmant hotel, een oud klooster. Onze kamer was heel net en ruim. De service aan de receptie is heel correct en vriendelijk. Ontbijt prima, ruime keuze. Wifi is aanwezig maar heel traag. Het diner inbegrepen in de formule half pension was heerlijk, de ons geadviseerde wijn was niet goedkoop, maar wel z'n geld waard. Wij willen hier graag nog eens terug komen, maar het hotel is gelegen aan een uiteinde van het stadje Autun, dat je na een halve dag echt wel gezien hebt.

Gereisd met partner in mei 2013

• 7fam. petit11-09-2011

verouderd hotel met prijzig restaurant

Het hotel is ondergebracht in een oud klooster, dit zie je onmiddellijk als je door de gangen naar je kamer toegaat. Het vast tapijt en de muren zijn aan opfrissing toe. Let wel !!! als je een kamer boekt dat je een neemt met vernieuwde badkamer. Kamers zelf zijn heel sober ingericht met meubilair dat ook wel aan vervanging toe is. Wat het restaurant betreft, men heeft hier een vrij beperkte kaart met lekkere gerechten of menu dat je zef kan samenstellen uit de gerechten die men a la carte aanbied. Jammer dat de porties vrij beperkt zijn voor de gevraagde prijs. De service en vriendelijkheid van de obers liet ook te wensen over. ontbijtbuffet vrij goed - jammer van de slechte koffie. Wijnen in die hotel zijn zeker aan de duure kant zeker wat de kwaliteit betreft.

Gereisd met partner in augustus 2011

• 8Anneriek Risseeuw22-08-2011

Sfeervolle accommodatie waar het goed toeven is.

Les Ursulines in Autun maakt het verblijf in Autun af. Het historische karakter van de accommodatie en de heerlijke binnentuin met het prachtige uitzicht, geven je het gevoel in een sprookje te zijn. Even weg van alle beslommeringen en heerlijk uitrusten.

Gereisd met partner in juli 2011

• 9Susanne05-09-2010

Prima hotel, aanrader

Prima hotel voor een paar dagen in Autun en omgeving of als doorreishotel. Mooi hotel wat gevestigd is in een voormalig klooster. Nette kamers. Het hotel heeft met eigen parkeergarage. Op ca 5 min lopen van het gezellige centrum met leuke restaurantjes en winkeltjes. Ontbijtbuffet was prima, maar werd na 10 uur niet meer aangevuld. Het hotelrestaurant was voor ons wat te chiq, maar op loopafstand zitten veel leuke restaurants.

Gereisd met partner in augustus 2010

• 8Len en Niels04-08-2009

Lekker eten in een heel mooie omgeving!

Het hotel heeft een prachtige tuin met een mooi uitzicht. Wij hebben iedere avond buiten gegeten. Eten was heerlijk. Centrale ligging in het gezellige stadje Autun. Kamers waren zeer proper, maar ietwat verouderd alsook de gehele binneninrichting van het hotel. Binnen was het minder gezellig. Op onze kamer geen mogelijkheid tot douchen, enkel bad.

Gereisd met partner in juli 2009

• 7Joyce en Quintin03-08-2009

Ik had er meer van verwacht

Voor onze kleine rondreis door frankrijk was ook dit hotel geboekt. De plaatjes waren schitterend, maar onze kamer leek er totaal niet op. Kleine kamer, oudbollig, en een gedateerde badkamer met wat mankementen. Ons uitzicht was de achterkant/parkeerplein. Het ontbijt was een kleine voldoende en de keus beperkt. Ook viel het ons op dat de ontbijttafels lang onafgeruimd bleven. Het hotel beschikte over mooie zalen, waar geen gebruik van werd gemaakt tijdens het ontbijt of diner (maar wel overduidelijk in de brochure aan je werd verkocht). Overigens hebben wij geen gebruik gemaakt van het diner. We waren blij dat we konden parkeren in de garage van het hotel, want in Autun is het lastig parkeren. Personeel was erg vriendelijk en sprak ook goed engels. De sfeer van het hotel was wat minder. Men doet alsof ze een 5 sterrenhotel zijn maar serveren minder dan de 3 sterren die ze pretenderen te zijn. Het was het minste hotel van onze vakantie.

Gereisd met partner in juli 2009

• 9Wim Vanthienen24-11-2006

Het voormalige klooster ligt op de heuvel, in de oude stad. De kamers zijn aan de kleine kant, maar bieden het nodige comfort. Wel ontbreekt dubbele beglazing. Mooi uitzicht op de tuin en een gedeelte van de omgeving. Wij logeerden op basis van half pension en kregen tweemaal een voortreffelijke maaltijd aangeboden in de prachtige eetzaal. Er werd ons daarbij zelfs één van de goedkoopste (en overigens ook zeer lekkere) wijnen op de kaart aanbevolen! Ook al logeerden we 1 nacht als enigen in het hotel, toch kregen we na enig aandringen een uitgebreid ontbijtbuffet i.p.v. het voorgestelde ontbijt op de kamer. Parkeren in de smalle straatjes kan een probleem zijn voor wie de garage niet wil betalen. Goed uitgangspunt voor een wandeling door Autun.

Gereisd met partner in november 2006

• 9Tom en Helga06-09-2005

Dit hotel is van oorsprong een klooster. Vriendelijk personeel, prima kamers en fantastisch ontbijt in de originele "kapel" met hoge muren en glas in lood ramen. Hotel is te bereiken door erg smalle straatjes. Erg prettig is de parkeergarage. Hotel heeft een goed restaurant, maar rondom de kathedraal zijn ook erg leuke en betaalbare restaurants en terrassen. Wij hebben hier een TOP vakantie gehad.

Gereisd in september 2005

Hotel Les Ursulines info