Camping Au Bois Jolisterstersterster

7.8Goed

Frankrijk, Bourgogne, Andryes (Yonne)

7.8Goed

Tonen op kaart

252 reviews over Camping Au Bois Joli

• 9Sandra11-08-2019

Aanrader deze kleinschalige camping

Zonder hoge verwachtingen afgereisd maar wat zijn we blij verrast. Een warm ontvangst incl kadootje voor de kinderen, alles netjes en schoon in de Coco Sweet en zeer verzorgd door een kleine attentie, het handige tasje met afwasspullen en opgemaakte bedden. De coco sweet is echt een aanrader met schitterend uitzicht en mega grote vlonder. Alles is er op deze kleinschalige maar gezellige familiecamping. Personeel doet zijn best om alle Nederlanders te begrijpen, eten in restaurant is heerlijk en de verse croissant en meergranenbrood zijn echte aanraders. Het zwembad is schoon en groot genoeg, geen handdoekleggers, spelletjes vooraan de camping en genoeg tijdschriften en boeken te leen. Het meisje van de animatie organiseert kleine maar leuke activiteiten. Precies goed! Schoon sanitair en geen last gehad van koude douche oid. Wandelingen vanaf de camping, oude dorpjes, kanoën genoeg te zien in deze schitterende omgeving!

• 9Eetgelegenheden

Henriette de Vries, eigenaar, 14-08-2019

Heel hartelijk dank voor al uw complimenten, fijn dat u zo genoten hebt in de Coco Sweet en van de camping.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

• 8fam. Jack09-08-2019

Fijne gezinscamping voor kleine kinderen

Leuke boscamping. Zwembad is verwarmd, maar in het grote bad kunnen de (meeste) mensen niet staan, dus soms onhandig als je met kleine kinderen wilt spelen, want je moet je zelf steeds drijvende houden. Rustige animatie voor kids tot 12 jaar ('s ochtends kleuren/knutselen, 's avonds 15 minuten mini disco). Kampvuur 2x/ week. Algemene koelkast beschikbaar (tegen betaling). Voldoende algemene parkeerruimte, dus auto hoeft niet voor de tent geparkeerd te worden. Broodjesservice ook aanwezig, eigenaar is wel kortaf naar kinderen toe. Enig groot nadeel: veel hinderlijke wespen (ondanks de vele vallen her en der), meer dan andere camping. Elk kind werd wel een keer gestoken. Zou de eigenaar toch adviseren om dat nest te gaan zoeken en uit te roeien.

Henriette de Vries, eigenaar, 14-08-2019

Hartelijk dank voor uw waardering en complimenten. Vervelend dat uw kind(eren) gestoken zijn, voor wat betreft een mogelijk wespennest... zodra wij melding krijgen van gasten dat er ergens iets gesignaleerd is, wordt er dezelfde avond nog ingegrepen en wordt het nest vernietigd. Dit komt gelukkig niet zo vaak voor.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

• 7Fam. de Jong08-08-2019

Veel lawaai van kleine kinderen

Grote plaats maar deze was heel schuin kon maar de helft gebruiken Goed weer gehad, waterdruk was waardeloos je kon niet normaal douchen. Mooi zwembad maar te diep 170 cm tot 260 cm (!). Campingeigenaar had de neiging gelijk te willen hebben ten koste van de klant, beetje onhandig. Vanwege goed weer prima vakantie gehad maar niet voor herhaling vatbaar. Kleine kinderen zeer veel en erg veel geschreeuw van kleine kinderen geen rustige boscamping.

• 6Eetgelegenheden
    • 5Staat v/h sanitair

Henriette de Vries, eigenaar, 14-08-2019

Dank voor uw review. We hebben al veel contact gehad via de mail, helaas communiceren u en wij niet echt op dezelfde golflengte, waardoor het een en ander niet echt makkelijk verlopen is. Hierbij de tekst op de eerste pagina van onze website:

In het hoogseizoen doen we ons best het ‘goede midden’ te vinden tussen levendigheid en rust, tussen activiteit en ontspanning. Komt u echt voor de rust? Mijdt u dan de maanden juli en augustus en kom lekker genieten in voor- of naseizoen.

Onze camping bleek voor u helaas niet de juiste keuze, we wensen u toe dat dit een volgende keer beter uitpakt.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

• 9marian en peter14-07-2019

Toppertje!

Hier 2 heerlijke weken doorgebracht. Gemoedelijke boscamping, wat heerlijk was met de warmte. Hele mooie grote plaats, met voldoende vlak deel voor onze tent. Eigenaren en het hoogseizoen team zijn enthousiast, vriendelijk en service gericht. Zwembad heerlijk. Om te dobberen voor de kleinere onder ons genoeg materiaal om lekker te drijven. Het terrein is speels ingericht, en toch overzichtelijk. Heel fijn en ruim voldoende sanitair, wat echt super schoon gehouden wordt. Eigenaren werken keihard om alles op orde te houden. Geven ook ruime info over van alles. Broodservice, warme croissants, en een restaurant. Heerlijke biertjes te koop. Nachtrust gewaarborgd, en heerlijk slapen in de stilte. Voor mij was het enige minpunt de insecten/dieren die een bos met zich meebrengt. Maar de camping was zo heerlijk dat we dat op de koop toe namen.
    Prima plek , net voor de drukte, om heerlijk tot rust te komen .

Henriette de Vries, eigenaar, 16-07-2019

Hartelijk dank voor uw mooie beschrijving van ons terrein. Fijn nogmaals te horen dat u genoten hebt van de vakantie.

Gereisd met partner in juli 2019

• 9Franken12-07-2019

Mooie, rustige bosrijke camping.

Mooi gelegen, rustige boscamping. De vele bomen geven het gevoel dat je in een bos staat en niet op een camping. De plekken zijn mooi en groot en bieden voldoende schaduw. Het sanitair is hier en daar wat verouderd maar wel zeer schoon, en biedt alles wat je nodig hebt, zoals toiletpapier, zeep, een normale douche zonder drukknop en baby/familiesanitair. Er is voldoende speelgelegenheid voor kinderen. Vriendelijk personeel.

Fijn zwembad. De eerste paar dagen van ons verblijf was het peuterbad niet beschikbaar, dit was jammer met 41 graden, maar uiteindelijk was het gerepareerd en voldeed het verder prima.

De enige (kleine) nadelen van deze camping zijn dat de plekken vrij schuin zijn en dat er geen waterpunten zijn behalve het sanitairgebouw. Hier en daar wat rommelig door bouwmaterialen in het zicht, maar anderen in het gezelschap vonden dit juist lekker Frans ;)

Al met al vonden wij dit een erg prettige camping om te staan!

Henriette de Vries, eigenaar, 16-07-2019

Heel veel dank voor al uw complimenten, fijn dat u zo genoten hebt ! De bouwmaterialen... da's echt Frans inderdaad, en ook tegen onze zin en gewoonte. Maar ja, we hebben ons er ook alleen maar over verwonderd dat 4 totaal verschillende leveranciers het tegelijk kunnen presteren ruim 6 weken later dan afgesproken te leveren. intussen is ook de laatste klus bijna geklaard ;)

Gereisd met jonge kinderen in juni 2019

• 9Floris Hillebrand10-07-2019

Super!

Na twee weken in een prachtig huis te hebben gezeten in Courson-Les-Carrieres hebben we als gezin bij nachten gekampeerd op deze camping. Voor mij was het decennia geleden dat ik als kind met mijn ouders in Frankrijk kampeerde en ik was erg benieuwd hoe dit alles zou gaan nu ik zelf kinderen heb. Dat was een groot succes. Het samen slapen in de tipi op deze schitterend gelegen camping was een waar feest. Het team is buitengewoon vriendelijk en doet er alles aan om het de gasten zo aangenaam mogelijk te maken. Echt warm en professioneel gastheerschap. Niks is teveel en als gast heb je echt het gevoel dat ze er voor je zijn. Kinderstoel halen, koelbox plaatsen, allemaal geen probleem. Bovendien weergaloos uitzicht over de glooiende korenvelden en het dorpje met het kerkje iets lager gelegen. Hitte kon prima bestreden worden in het zwembad. Blij dat deze eerste gezamenlijke kampeerervaring als gezin zo'n succes was. Dank!

Henriette de Vries, eigenaar, 12-07-2019

Fijn te lezen dat uw kampeertest geslaagd is en dat u genoten hebt op onze camping. We zetten ons met het hele team in om te doen wat we kunnen zodat onze gasten een fijne vakantie hebben, waardering van de team inzet, geeft energie om door te gaan :) Hartelijk dank daarvoor.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 9Kees08-07-2019

Prima plek

We kwamen hier voor 1 nachtje op doorreis naar het zuiden van Frankrijk . Het zijn fijne grote plekken , en je mag zelf kiezen . Jammer dat het toen nog erg koud was, maar daar kan de camping niks aan doen , anders waren we een paar dagen gebleven, tussen al die vogeltjes. Sanitair is super schoon . Op onze terugreis na 8 weken zijn we er nog 1 nachtje geweest . Wij komen graag volgend jaar wat langer staan. Prima plek !!!

Henriette de Vries, eigenaar, 12-07-2019

Fijn dat u genoten hebt en graag nog eens terug komt, u bent altijd weer van harte welkom. Na uw verblijf tijdens de koude periode, kwam de extreme hittegolf in juni, het weer is van slag, dat is inderdaad duidelijk merkbaar... hierop zijn andere termen van toepassing die ons allemaal aangaan, niet waar?

Gereisd met partner in mei 2019

• 5Coen29-06-2019

Niet voor herhaling vatbaar

Mooie camping, sanitair mooi en voldoende , het ligt boven op een berg , maar niks fietsroute want je zult altijd moeten klimmen , maar wat een teleurstelling : allemaal scheve plekken waar je grote blokken nodig hebt om je caravan recht te krijgen verder een zwembad met een diepte van 1,70 tot 2,60 meter waarom niet 1,30 tot 2,20 dan kan iedereen even verkoelen bij 37 graden. Kortom een misser van jewelste. Gelukkig bleven wij maar één nacht.

Henriette de Vries, eigenaar, 02-07-2019

Niets is menselijker dan vergissen toch? Wel goed dat u ervoor uitkomt en het met iedereen wilt delen. Gelukkig bleef u maar één nacht en duurde uw vergissing daardoor niet zo lang. ;) Toch had u uw vergissing kunnen voorkomen als u iets meer tijd op onze website had doorgebracht, de info daar is duidelijk over het hoe en wat op onze camping. Het iedereen naar de zin maken is en blijft voor ons onmogelijk.

Gereisd met partner in juni 2019

• 8Ronald en Sheila26-06-2019

Fijne camping in mooie omgeving!

In juni fietsten wij het 'Rondje Bourgogne' en Camping Au Bois Joli was ons beginpunt (en eindpunt). Tegen een kleine vergoeding mochten wij tijdens onze fietstocht, onze auto op een veilig plekje op de camping laten staan zodat wij zorgeloos op pad konden gaan. Na aankomst op de camping hebben wij één nachtje in ons tentje geslapen en na 10 dagen fietsen kwamen wij weer terug op de camping en hebben nog 2 nachtjes in 'Chalet Bonne Route' overnacht.
    Het is een echte natuurcamping, waarbij je gewoon op een mooi plaatsje in het bos staat. Het chalet staat op een rustig, zonnig plekje met mooi uitzicht. Het sanitair is prima, bij de receptie is een klein winkeltje en er is een broodjesservice en de beheerders en personeel zijn erg vriendelijk en behulpzaam. Hulde voor de Franstalige receptioniste en de schoonmaakster, die alle tijd en geduld konden opbrengen om te proberen om ons steenkolen-Frans te verstaan.

Gereisd met partner in juni 2019

• 8Marij17-06-2019

Prima natuurcamping, genoten van de rust.

Mooie, rustige camping met ruime plaatsen. Prachtig gelegen, wakker worden van de vogels! Goed en schoon sanitair, waterdruk douches is aan de lage kant maar voldoende. Het sanitair gebouw en de afwasplekken waren nog rommelig en niet klaar toen wij aankwamen eind mei. Ook het zwembad was ondanks een paar zeer warme dagen nog niet open.
    Veel info over de omgeving van de vriendelijke eigenaren gekregen. Elke dag heerlijk brood dat op de plek bezorgd werd. We kwamen voor 1 nacht, het werden er 9.

• 6Staat v/h sanitair

Henriette de Vries, eigenaar, 21-06-2019

Fijn te lezen dat u genoten hebt van uw verblijf, ondanks wat opmerkingen waarop we u graag ook hier een toelichting geven. In onze regio kunnen in de winter vanwege de lage temperaturen geen werkzaamheden uitgevoerd kunnen worden. Daarnaast zijn wij net als iedereen afhankelijk van tijdige levering door onze leveranciers. Helaas werden bestellingen die in de winter al gedaan zijn niet op tijd geleverd. Alles schuift dan automatisch door. Ons openluchtzwembad met 360.000 (!) liter water, dat opgewarmd moet worden van 5 naar 22 graden in het voorjaar, is nooit open in mei. Enkele uitzonderlijke, warme dagen kunnen daar geen verandering in brengen helaas. We zijn daarin afhankelijk van de natuur en het aantal zonuren het hele voorjaar door. Dank voor uw begrip.

Gereisd met partner in mei 2019

20 tips over Camping Au Bois Joli

• Fam. Doornbos, 15-07-2012

Een 'natuurlijke' camping voor de rustzoeker buiten het seizoen. In het seizoen een leuke camping om met jonge kinderen heen te gaan.

De fietstochten langs het kanaal van Bourgogne zijn goed aangegeven en zijn zeker de moeite waard.

In de omgeving veel 'oude' stadjes; Avallon, Vezelay en Cravant zijn een bezoekje waard.

• fam Bouw, 07-08-2013

het uitzicht bij de bosrand is fantastisch.

• fam. Boersen, 03-09-2013

Fietsen langs het canal de Nivernais. Bij de receptie tips te verkrijgen en gratis kaart en gidsje. Heerlijk en echt Frans gegeten bij Auberge des Sources in Druyes de la Fontaine. Pittoresk. Zij hebben ook een leuk Frans kindermenu. Bij de receptie kunnen ze eventueel voor je reserveren. In het kasteel van St Fargeau een prachtig spektakelstuk over de Franse geschiedenis gezien, met vuurwerk en 800 acteurs, met kasteel als decor. aanrader!

0 vragen over Camping Au Bois Joli

• SchaduwplaatsenAanwezig