Camping Le Pra de Mars

27 reviews over Camping Le Pra de Mars

• 2019
    8Evelien17-08-2019

Fijne camping

Heerlijk rustige camping direct aan de Loire. Behulpzame en vriendelijke eigenaren. Met rivier en zwembad een fijne vakantie plek met gasten uit verschillende landen. Het is geen luxe camping met animatie etc, maar dat is dan ook juist wat wij zoeken: basic, restaurant, rivier en zwembad, mooi uitzicht en rust.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2019

• 9Familie De Gruyter16-08-2019

Een parel aan De Loire

Als je genoeg hebt van de campingresorts met 7 zwembaden en 10 glijbanen en kinderanimatie tot 12 uur s nachts, wil je een paar stappen terug, elkaar weer vinden aan de spelletjestafel of relaxen aan de rivier? Dan is dit een pareltje. Schone camping, met zeer ruime plaatsen , voldoende schaduw, direct aan de Loire. Niet alles is strak omlijnd. De familie van de camping is bereid je te helpen en maakt s morgens heerlijk eigen biobrood. Voor een hapje en een drankje kan je terecht in het cafeetje. Niks moet. En als het echt moet mag je even in de wifizone, raar maar waar onze jonge pubers hebben zich zo vermaakt. En wij dus ook!

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2019

• 2018
    8J J de Vries15-10-2018

Wij gaan zeker nog een keer terug.

Er zijn een aantal plaatsen dichtbij de oever van de Loire. Prachtige plaatsen. Een groot deel ervan heeft ook schaduw. Belangrijk om bij het reserveren daar rekening mee te houden. De campingeigenaren helpen je bij het kiezen. Onze ervaring is dat de camping prachtig is gelegen. Je moet echter wel altijd de auto pakken om naar een stad o.i.d. te gaan. Er is een eenvoudig restaurant aanwezig. Waar je lekker kunt eten en advies van de camping eigenaar krijgt.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

• 8Fam Meester24-08-2018

Leuke relaxte camping

Rustige relaxte camping. Wij stonden hier dit jaar voor de 2e keer. Rivier is erg leuk om in te zwemmen en er van de rots te springen. Zwembad is prima en omdat het niet druk is heel relaxed. Camping plaatsen zijn heel groot en veel privacy. Camping is inderdaad niet helemaal strak (mollen) en geen rechte heggen tussen de plaatsen maar wij vinden dat juist de charme van deze camping. Dit jaar toen wij er waren was het heel stil op de camping dus onze dochters misten wel vakantievriemdinnen. Vorig jaar was dit helemaal anders.....toen was er veel gezelligheid bij de tafeltennistafel en trampoline. Echt een leuke csmping voor verschillende leeftijden. Verder veel te doen in de buurt, leuke stadjes en leuke activiteiten. En supermarkt 20 min rijden van de camping. Wij hebben ondanks dat het wat stiller was toch weer genoten!!!

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

• 7De heer en mevrouw Steegh16-08-2018

Prima camping

Niet goed onderhouden. Veel onkruid, molshopen, hoog (niet of slecht gemaaid) gras, matig sanitair, geen closetpapier. Ondanks dat heeft de camping wel charme en is het heerlijk relaxt. De plaatsen zijn groot en er is altijd plaats. Eigenaar is heel aardig en praat graag en veel. Eigenaresse is zakelijk. Het restaurant is voldoende. 1x per week gezellig gezamenlijk eten aan lange grote tafel. Het zwembad is prima met ligstoelen. De Loire die aan de camping ligt, is leuk voor de kinderen. Wij hebben hier heel fijn (elektrisch) gefietst op rustige D wegen. De grote markt op donderdagochtend in Ysangou is zeker de moeite waard. (zie ook de foto’s)

• 6Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juli 2018

• Oude reviews

9Pieterjan van den Alker22-08-2017

Heerlijke camping

Pra de Mars ligt direct aan de Haute Loire. Een prachtige plek en een plek waar de kinderen in de rivier en in het zwembad kunnen spelen. Ruime plekken. Voor schaduw is het handig om te reserveren, maar er is altijd plek opendeden rustige en gezellige camping.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

• 9Deborah22-08-2017

Heerlijke camping in mooie omgeving.

Wat een heerlijke camping! Fijne plek aan de rivier, waarin je heerlijk kunt zwemmen (kanoën, opstap in Vorey), rivierkreeftjes vangen onder de stenen aan de oever in het ondiepe deel, duiken van de rots en roetsjen op een band door de stroomversnelling. Voor wie dit te avontuurlijk is, is er een fijn zwembad. Eric en Stephanie zijn gastvrij en runnen een gezellige bar en restaurant. Wij zijn hier al 3 keer geweest. Toen de kinderen jonger waren en ook nu ze in de puberteit zitten vermaken ze zich er prima. Enige nadeel: niet alle plekken hebben schaduw en het kan er flink heet zijn. Tarp mee voor de zekerheid.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

• 8Karin01-08-2017

Rustige fijne camping in mooie omgeving.

Prettige camping, ruime plekken, mooie natuur, hele vriendelijke eigenaren, lekker zwembad, eenvoudig sanitair (wij vonden het goed genoeg), geen animatie (heerlijk). Puy-en-Valey als grotere stad in de buurt de moeite waard. Wij hebben een heel positief gevoel over gehouden aan onze week op deze camping.

Gereisd met partner in juli 2017

• 9Gi Lagrain24-07-2017

Schitterende plaats

Wie tot rust wil komen is hier zeker op zijn plaats! Grote natuurlijke staanplaatsen aan de voet van de loire , vriendelijke eigenaars,net sanitair. Ideale uitgangspunt om de streek te verkennen! Gaan er zeker terug!

Gereisd met partner in juli 2017

• 9Michiel29-06-2017

Uitstekende camping

Erg mooi gelegen camping, direct aan de Loire middenin de natuur. Relatief grote camping met >100 plekken. Camping is echter weids opgezet waardoor het niet aanvoelt als een grote camping. Seizoensplekken zijn afgescheiden van de reguliere plekken. De plekken zijn groot en divers, en een groot deel met veel schaduw. Wel erg ongelijke ondergrond, veroorzaakt door mollen.

Het gras stond wat hoog, maar het hele terrein was keurig onderhouden. Mooi restaurant met bar, groot zwembad en speelterrein. Zeer vriendelijke eigenaars die uitstekend Engels spreken. Veel tips voor de directe omgeving van de camping.

Sanitair vrij modern en schoon.

Gereisd met partner in juni 2017

Camping Le Pra de Mars info