Vichy/Vichy-Bellerive (Allier)

We hebben een aantal aanbieders voor Vichy/Vichy-Bellerive (Allier) voor je op een rij gezet:

vakanties Vichy/Vichy-Bellerive (Allier)

Reviews over Vichy/Vichy-Bellerive (Allier)

Ontspannende redelijk onbekende bestemming

Michelle
    14-4-2018

De stad Vichy (midden Frankrijk) heeft een rijke geschiedenis en het is prachtig om te zien. Leuk weetje: het huidverzorgingsproduct Vichy (vaak in drogisterijen te vinden) is naar deze stad vernoemd en komt ook hiervandaan. Deze stad heeft een natuurlijke waterbron die bekend staat als genezend. Het bijzondere is dat er prik in zit (een soort spa rood). De gebouwen en architectuur zijn mooi om te zien. Een rustig stadje met een heerlijk relaxgevende en uitgerust gevoel. Mijn favoriete plek is ‘source des celestins’. Als je er heen gaat dan zul je snappen waarom. Het aanbod van winkels vind ik zelf wel een stuk minder. Er zijn wel een paar leuke onbekende winkels maar het is niet mijn eerste keuze om daar te winkelen. Om te winkelen zou ik dan adviseren om naar Clermont-Ferrand te gaan. Deze stad is niet zo ver met de trein. Alles is makkelijk te lopen/fietsen. Zo krijg je ook meer te zien van Vichy. Zeker een bezoekje waard.

Gereisd Alleenreizend in Thu Mar 01 2018 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

bij de tweede keer verliefd geworden

Sanne
    15-8-2017

Vorig jaar bezochten we Vichy en snapten we niet zo goed de schoonheid van dit stadje. Dit jaar gingen we terug en raakten we alle drie (41, 14 en 11 jaar) verliefd op dit stadje waar je dus goed moet kijken om de schoonheid te zien. Wat een boel prachtige art deco gevels. En wat een statige en prachtige huizen in de oude stad. Het park is bijzonder, met de overdekte galerij, je ziet de bewoners van vroeger hier zo paraderen. Overal zijn terrasjes. De winkels zijn heel leuk, weinig ketens en veel kleine boetiekjes.

Gereisd Met oudere kinderen in augustus 2017

Geweldige stad

rainbow
    6-9-2015

Prachtige stad, waar je zeker de kerk moet gezien hebben, met prachtige glasramen en mozaïeken. Veel shoppingsmogelijkheden en prachtig park en boulevard. Het water (39 graden Celcius) smaakt zeker niet zo slecht als men beweerd.

Geen onaardige stad

wimbro
    4-9-2012

Geen onaardige stad die best wel de moeite waard is om te bezoeken. Wat opvalt is dat je hier vaker een sirene hoort dan in een middelgrote stad in Nederland. Wat verder opvalt is dat men nagenoeg nergens in de plaats een woord over de grens praat, zelfs in de termen speekt men alleen Frans. De gebouwen, in art deco stijl zijn jammer genoeg niet allemaal goed onderhouden. Eglies St. Blaise de moeite waard

Gereisd Met partner in januari 2012

eeen bezoek waard.

DD
    29-7-2012

Met al zijn thermaalbaden is Vichy een rijke stad. De stad (het centrum) doet mondain aan. Veel terrassen in de zomer, veel muziek in de openlucht kortom echt vakantie.

Wanneer je de thermaalbaden (te) duur vindt en wel wilt genieten van een goed zwembad is aquataine aan de rand van de stad een goed alternatief: een heerlijk buiten- en binnendbad en ligbedden op het grasveldje. De spa die er bij zit niet doen: 1 kleine sauna, 2 douches, that's it.

Gereisd Met partner in juli 2012
Vichy/Vichy-Bellerive (Allier) scoort een 7,4 uit 10, op basis van 28 reviews