13 tips over Pension Le Clou (+ Vak.huis)

• Clary, 03-06-2014

Dit verblijf is goed te combineren met de rondreis in Zuid Frankrijk van de Treinreiswinkel.

• Liesbeth Bierdrager, 23-06-2014

Zonder wandelstokken had ik de wandelingen niet kunnen maken. De flora is begin juni overweldigend: een bloemenzee.

• Marianne Dogge, 25-07-2012

Beklim eens de Puy Griou en maak mooie wandelingen door mooie berglandschappen.

• Rob en Loes Lucas, 16-07-2013

Wij hebben de 5-daagse wandeltocht gedaan, goed georganiseerd met als begin- en eindpunt het "paradijsje" Le Clou, echt een aanrader!

We hebben een aantal aanbieders voor Le Clou (+ Vak.huis) voor je op een rij gezet:

• Chantal en Louis, 17-07-2013

Heel leuk is ook het dorpje Vic-sur-Cere: heeft een heel goede accommodatie met openlucht zwembad, incluis glijbaan, speelbad en ligweide. Daar kan je gemakkelijk de ganse namiddag doorbrengen met kinderen.

• Jos, 24-06-2013

Maak, als de gondel in bedrijf is, een wandeling van Super Lioran over de oude Romeinse weg naar La Tuilliere Buron op de bergketen waarop Le Clou uitkijkt.

• Kate Farrow, 16-06-2013

For those who like modern art, the new stained glass windows in the Basilique Saint-Julien are definitely worth it

• Ronald en Hans Kramps, 27-09-2012

Door het vele klim- en daalwerk tijdens de 5-daagse wandeling (~85km) door de Cantal is het aan te bevelen de bagage niet in de rugzak mee te nemen maar te laten vervoeren.

• Gertie en Anca, 09-09-2012

Wij waren eind augustus in Le Clou, en voor het eerst in de Auvergne (dus onervaren voor dit gebied). Hou er rekening mee dat het op sommige dagen erg fris kan zijn (wij maakten 13 graden mee, maar -gelukkig- ook 28!). Zowiezo is het bovenop de bergtoppen tig graden frisser.

• H. Stapert, 16-08-2012

Het gebied is vooral interessant om te wandelen. Meerdere wandelingen met le Clou als standplaats mogelijk of even met de auto verder het gebied in om vandaar uit een rondwandeling te maken. Voor wie van een heel pittige tocht houdt is de klim naar de Plomb du Cantal en vervolgens de afdeling via de Harpon du Diable een aanrader (voor dat laatste moet je geen hoogtevrees hebben. Het middeleeuwse stadje Salère is een bezienswaardigheid.

• LAMBRECHTS YVAN, 03-06-2012

Voor wandelaars is dit een zéér prachtige uitvalsbasis!! Zeer rustige en adembenemende wandelingen waar je de ganse dag zeer weinig of geen andere wandelaars tegenkomt - dus een heerlijk rustgevend gevoel.

• Ewout Kramer, 06-09-2014

Aurillac is een mooi plaatsje, en niet te ver weg. Vraag de eigenaren van Le Clou naar tips voor mooie wandelingen.

• Joop, 17-05-2015

Geweldige plek om eens te vertoeven.