Pension Le Clou (+ Vak.huis) *****

Pension Le Clou (+ Vak.huis) *****

Pension Le Clou (+ Vak.huis)
Pension Le Clou (+ Vak.huis)
9,1

Weer vandaag7°-6°

• Ligging t.o.v. pistes8,0

We hebben een aantal aanbieders voor Le Clou (+ Vak.huis) voor je op een rij gezet:

172 reviews over Pension Le Clou (+ Vak.huis) in het Nederlands

Toplocatie voor een weekje fietsen!

Robert Schaart, 31-10-2017
  • Ligging t.o.v. pistes7

Jaarlijks gaan we met een clubje mannen van middelbare leeftijd, te categoriseren als fanatieke toerrijders en woonachtig in Zwolle en omstreken, een weekje fietsen ergens in Frankrijk. In het najaar gaat de nestor van de groep op zoek naar een leuke locatie en eind 2016 kwam hij met Le Clou op de proppen. Ondergetekende was nooit eerder in het gebied geweest, althans alleen virtueel dankzij een Tacx-DVD waarmee hij in de koude wintermaanden nog wel eens binnenshuis wat trainingskilometers maakt, en ook de andere mannen waren wel benieuwd. Na kort beraad besloten we dat dit ‘m ging worden.

Op vrijdagavond 22 juli 2017 reisden we met 6 mannen en 2 auto's af richting Cantal om die zaterdagmiddag aldaar te arriveren. Vanaf de racebaan genaamd N122 rijd je het dorpje Thiézac binnen, dan is het even zoeken en gaat er een onheilspellend steil en smal weggetje omhoog om na 7 kilometer op de plaats van bestemming te arriveren. Bij alle qua postuur niet als rasklimmers geboren heren zat de schrik er voor deze klim gelijk in. Eenmaal boven werden we door Jan en Trijnie verwelkomd, werden de spullen uitgeladen en eind van de middag was het droog genoeg om een eerste rondje te rijden en de stramme benen te activeren.

Het was het begin van een fantastische (fiets)week, ondanks dat het qua weer voor Franse begrippen wel wat tegenviel, al werd het wél elke dag een stukje beter. Vanuit Le Clou vormen de eerste en laatste 7 kilometer van elke rit zelfs voor een getrainde fietser een behoorlijke uitdaging met stukken boven de 20 %. Bergaf zijn goede remblokken en enige stuurvaardigheid geen overbodige luxe en bergop was zelfs de lichtste versnelling (in mijn geval 34 x 27) op bepaalde stroken nauwelijks rond te krijgen. Als dat wat te gortig is dan is het aan te raden om met de auto naar beneden te gaan en vanaf daar op de fiets te stappen. Direct vanuit Thiézac zijn de directe routemogelijkheden op zich beperkt omdat de N122 een drukke weg is en het dorp tegen een bergrug aan ligt. Pak je de auto om vanuit Murat of Aurillac te vertrekken dan zijn de mogelijkheden legio en de landschappen zéér afwisselend. Een stel klimmersbenen en een compact of triple is wél een pré want vlak is het er nergens. Aanraders zijn de Pas-de-Peyrol ofwel Puy-Mary (al reden we ‘m in de regen en was de top gehuld in een dikke mist) en de Col de Perthus (moordenaar!). Maar te genieten valt er genoeg.

Wat betreft de accommodatie en de verzorging door Jan en Trijnie niets dan lof. Elke dag een uitgebreid ontbijt (een must voor een wielrenner!) en voortreffelijke driegangendiners, al weken we twee avonden uit naar een restaurant één gehucht bergafwaarts (waar het eten overigens ook prima was). Het huis heeft een typisch Franse inrichting, knus en géén overbodige luxe maar prima voor een fietsweek. Weliswaar is er in de directe omgeving weinig vertier, dus als je dat zoekt is Le Clou een no-go. Maar voor een week fietsen is het de perfecte accommodatie in een prachtige omgeving waar we zeker graag nog eens terugkeren!

mooie locatie met schitterend uitzicht

Chris Bijdevaate, 30-10-2017

De steile aankomst kan wat minder zijn aan het eind van de dag op de fiets verders niets op aan te merken.

Heel lekker gegeten en geslapen.

gezellig en gastvrij

Margreet en Piet Knepper, 27-10-2017

goed:aandacht voor de gasten, uitzicht, leuke stek

minder goed: kamer aan kleine kant

Jan en Trijnie, Eiegnaar, 30-10-2017

Beste Piet en Margreet, al was het 1 nachtje. Altijd leuk om nederlanders te ontvangen die ook (deel vh jaar) in de Auvergne wonen. Leuk om wat bij te kletsen en wat ervaringen uit te wisselen. We hopen dat jullie het naar jullie zin gehad hebben.

We hadden jullie de kamer gegeven waar eigenlijk het meeste vraag naar is vanwege het uitzicht. Er zijn 2 zussen die elk jaar een week komen en echt alleen deze kamer willen. Deze is inderdaad iets kleiner dan 3 andere kamers. Maar anders dan in een hotel hebben de gasten bij ons ook de gehele ontvangst en zit ruimte beneden tot hun beschikking

Hartelijek groeten, Jan en Trijnie

Geweldige week!

Henk en Fia, 22-10-2017
    • Ligging t.o.v. pistes8

Wij zijn net terug van een heerlijke herfstvakantie in Le Clou. Wij huurden de gîte van Jan en Trijnie en hebben daar werkelijk 9 heerlijke dagen gehad. Het huis is heel sfeervol en alles is aanwezig. Wij voelden ons er heerlijk en genoten van het uitzicht en van de avonden bij de houtkachel. De natuur is overweldigend mooi. We zagen de vossen vlak onder ons op het veldje lopen. Jan en Trijnie zijn allebei heel vriendelijk en gastvrij. De sfeer was heel gemoedelijk, net wat je fijn vindt in je vakantie. De omgeving is prachtig mooi. Je gaat hier echt heen voor de rust en de natuur.

Jan en Trijnie, hartelijk dank voor deze fijne week! Wij komen graag nog eens terug!

Jan en Trijnie, Eiegnaar, 30-10-2017
    Beste Henk en Fia, dank voor de review en fijn dat jullie zo genoten hebben in de Cantal. Graag tot een volgende keer

Volop genieten!

Trix, 20-10-2017
    • Ligging t.o.v. pistes8

Als je absolute stilte zoekt, een comfortabel onderkomen en fraaie vergezichten, dan moet je in le Clou zijn. Het wandelen doe je zelf, Jan en Trijnie zorgen voor de rest.

Net terug van een 4-daags verblijf in de Cantal met als extraatje al die prachtige herfsttinten!

Locatie, locatie ... en rust en service

Renee, 19-10-2017
    • Ligging t.o.v. pistes9

Prachtige locatie, hartelijke ontvangst, geweldig eren. Veel mooie wandelingen vanuit de locatie.

Jan en Trijnie staan altijd voor je klaar.

Het eten en de gastvrijheid zijn top. De locatie is echt een beloning na een uitdagende rit bergop. De kamers zijn niet groot maar keurig en stijlvol. De ruimte vind je in de rustieke huiskamer! De boerderij staat zo’n beetje middenin de prehistorische reusachtige Volcan du Cantal en is een mooi vertrekpunt voor stevige wandeltochten. Hier kom je voor de rust die de omgeving uitademt, onthaasten gaat haast vanzelf!

Het was een geweldige belevenis, goed georganiseer

Els Hofmans van der Kroef, 2-10-2017
    • Ligging t.o.v. pistes8

Met een goede conditie, is het geweldig. Je moet van buiten zijn houden en geen hoogtevrees hebben.
    Jan en Trijnie, Eiegnaar, 30-10-2017
    Beste Els en Henk, dan dat we de trektocht voor jullie mochten organiseren. Een pittige maar mooie tocht door de bergen van de Cantal.

Een heel mooie lokatie in met een perfect verblijf

Martin en Mirjam olde Hanhof, 2-10-2017

Een uitdagend bergritje, maar dan heb je ook echt wat.

Hier willen wij wel vaker verblijven !

Geweldige locatie en een mooie accommodatie

Alcuin, 2-10-2017
    • Ligging t.o.v. pistes8

Het is een prachtig groen gebied, maar groen wil zeggen dat het dus ook wel eens regent. Het oude vulkanische gebergte heeft natuurlijk ook hoogte verschillen en daarmee verschillen in temperatuur. Op de top kan het dus net even anders zijn als in het dal. In de rugzak dus ook altijd een trui of (regen) jasje.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Pension Le Clou (+ Vak.huis) in Thiézac (Cantal), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Pension Le Clou (+ Vak.huis) zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Pension Le Clou (+ Vak.huis) scoort een 9.14 uit 10 op basis van 200 reviews.