Pension Le Clou (+ Vak.huis)

Pension
Pension Le Clou (+ Vak.huis)
9,2

• Ligging t.o.v. pistes8,1

We hebben een aantal aanbieders voor Le Clou (+ Vak.huis) voor je op een rij gezet:

177 reviews over Pension Le Clou (+ Vak.huis) in het Nederlands

Mooi startpunt voor prachtige wandeltrektocht

Koen en Judith
16-6-2018
  • Ligging t.o.v. pistes9

Vanuit Le Clou hebben we de MDC2 wandeltrektocht gedaan. Het ontvangst en de verzorging zowel in Le Clou als op de andere lokaties was perfect. Alles straalde rust uit waardoor wij enorm hebben genoten van de mooie bergen met haar flora en fauna. Bedankt Jan en Trijnie!

Super wandelingen bij "Le Clou"

Pascal Marquis
4-6-2018
  • Ligging t.o.v. pistes9

We wilden gaan wandelen in de bergen en we boekten bij "Le Clou" dat we niet kende op voorhand. We hebben een heerlijke week gehad in een prachtige omgeving. De eigenaren van "le Clou", Jan en Trijnie hebben ons hartelijk ontvangen, een leuk wandelpad georganiseerd en uitstekende gerechten geserveerd. Ik raad deze plek aan iedereen die graag wandelt en in de natuur wenst te logeren. ( ik ben Franstalig dus sorry voor eventuele schrijf fouten )

Een aanrader voor een trektocht in de Cantal

Philippe (België)
4-6-2018
  • Ligging t.o.v. pistes10

Wij hadden bij Jan en Trijnie de MDC2 trektoch van 7 dagen besteld met een optie voor het vervoer van onze bagages. Het was een uitstekende tocht door de Cantal ondanks het weer die niet altijd meeviel. Zeer aangenaam verblijf in Le Cou met lekkere maaltijden. Alle andere verblijfplaatsen op het circuit in de kleine typische dorpen waren eveneens van goede kwaliteit. Een perfecte organisatie zonder slechte verrassingen. Wij raden dit adres aan. Nogmaals bedankt aan Jan en Trijnie voor alles. Mvg ;-)

Fantastische ervaring en voor herhaling vatbaar

Jan van Wijngaarden
    21-5-2018
    • Ligging t.o.v. pistes8

Een verblijf bij le Cloud is echt uitrusten en genieten van het mooie dat Frankrijk en meer specifiek le Clou bieden heeft. Wij waren hier eerder en maakten toen gebruik van het mooie chalet. Dit keer zaten we in de Gite. Die is luxer en ruimer en is ook uitstekend bevallen. Schoon, van alle gemakken voorzien en verder met dezelfde gemakken en op hetzelfde prachtige plekje natuurlijk. De gastheer en gastvrouw zijn buitengewoon vriendelijk en helpen je met van alles zoals tips over wat te doen in de omgeving. De houtblokken worden netjes aangevuld als ze op zijn. En de omgeving biedt zo verschrikkelijk veel om te ervaren. Prachtige natuur, leuke restaurantjes en vooral: stilte. Een aanrader.

Fantastisch chalet

Irene
    2-4-2018
    • Ligging t.o.v. pistes10

Wij hebben in het chalet verbleven, deze was erg knus, gezellig, schoon en van alle gemakken voorzien, (douche, gasstel, koelkast, heerlijke houtkachel met voldoende hout)

Wij waren met twee volwassenen en voor ons was het groot genoeg.

De gast heer en vrouw zijn erg vriendelijk en gastvrij en staan altijd voor je klaar.

Wij waren hier eind maart om te gaan sneeuwschoenwandelen, hogerop lag nog genoeg sneeuw om dit te kunnen doen.

Jan de gastheer heeft ons verschillende route mogelijkheden laten zien, en wij hebben ons deze week heel erg goed vermaakt!

Toplocatie voor een weekje fietsen!

Robert Schaart
    31-10-2017
    • Ligging t.o.v. pistes7

Jaarlijks gaan we met een clubje mannen van middelbare leeftijd, te categoriseren als fanatieke toerrijders en woonachtig in Zwolle en omstreken, een weekje fietsen ergens in Frankrijk. In het najaar gaat de nestor van de groep op zoek naar een leuke locatie en eind 2016 kwam hij met Le Clou op de proppen. Ondergetekende was nooit eerder in het gebied geweest, althans alleen virtueel dankzij een Tacx-DVD waarmee hij in de koude wintermaanden nog wel eens binnenshuis wat trainingskilometers maakt, en ook de andere mannen waren wel benieuwd. Na kort beraad besloten we dat dit ‘m ging worden.

Op vrijdagavond 22 juli 2017 reisden we met 6 mannen en 2 auto's af richting Cantal om die zaterdagmiddag aldaar te arriveren. Vanaf de racebaan genaamd N122 rijd je het dorpje Thiézac binnen, dan is het even zoeken en gaat er een onheilspellend steil en smal weggetje omhoog om na 7 kilometer op de plaats van bestemming te arriveren. Bij alle qua postuur niet als rasklimmers geboren heren zat de schrik er voor deze klim gelijk in. Eenmaal boven werden we door Jan en Trijnie verwelkomd, werden de spullen uitgeladen en eind van de middag was het droog genoeg om een eerste rondje te rijden en de stramme benen te activeren.

Het was het begin van een fantastische (fiets)week, ondanks dat het qua weer voor Franse begrippen wel wat tegenviel, al werd het wél elke dag een stukje beter. Vanuit Le Clou vormen de eerste en laatste 7 kilometer van elke rit zelfs voor een getrainde fietser een behoorlijke uitdaging met stukken boven de 20 %. Bergaf zijn goede remblokken en enige stuurvaardigheid geen overbodige luxe en bergop was zelfs de lichtste versnelling (in mijn geval 34 x 27) op bepaalde stroken nauwelijks rond te krijgen. Als dat wat te gortig is dan is het aan te raden om met de auto naar beneden te gaan en vanaf daar op de fiets te stappen. Direct vanuit Thiézac zijn de directe routemogelijkheden op zich beperkt omdat de N122 een drukke weg is en het dorp tegen een bergrug aan ligt. Pak je de auto om vanuit Murat of Aurillac te vertrekken dan zijn de mogelijkheden legio en de landschappen zéér afwisselend. Een stel klimmersbenen en een compact of triple is wél een pré want vlak is het er nergens. Aanraders zijn de Pas-de-Peyrol ofwel Puy-Mary (al reden we ‘m in de regen en was de top gehuld in een dikke mist) en de Col de Perthus (moordenaar!). Maar te genieten valt er genoeg.

Wat betreft de accommodatie en de verzorging door Jan en Trijnie niets dan lof. Elke dag een uitgebreid ontbijt (een must voor een wielrenner!) en voortreffelijke driegangendiners, al weken we twee avonden uit naar een restaurant één gehucht bergafwaarts (waar het eten overigens ook prima was). Het huis heeft een typisch Franse inrichting, knus en géén overbodige luxe maar prima voor een fietsweek. Weliswaar is er in de directe omgeving weinig vertier, dus als je dat zoekt is Le Clou een no-go. Maar voor een week fietsen is het de perfecte accommodatie in een prachtige omgeving waar we zeker graag nog eens terugkeren!

mooie locatie met schitterend uitzicht

Chris Bijdevaate
    30-10-2017

De steile aankomst kan wat minder zijn aan het eind van de dag op de fiets verders niets op aan te merken.

Heel lekker gegeten en geslapen.

gezellig en gastvrij

Margreet en Piet Knepper
    27-10-2017

goed:aandacht voor de gasten, uitzicht, leuke stek

minder goed: kamer aan kleine kant

Jan en Trijnie, Eiegnaar, 30-10-2017

Beste Piet en Margreet, al was het 1 nachtje. Altijd leuk om nederlanders te ontvangen die ook (deel vh jaar) in de Auvergne wonen. Leuk om wat bij te kletsen en wat ervaringen uit te wisselen. We hopen dat jullie het naar jullie zin gehad hebben.

We hadden jullie de kamer gegeven waar eigenlijk het meeste vraag naar is vanwege het uitzicht. Er zijn 2 zussen die elk jaar een week komen en echt alleen deze kamer willen. Deze is inderdaad iets kleiner dan 3 andere kamers. Maar anders dan in een hotel hebben de gasten bij ons ook de gehele ontvangst en zit ruimte beneden tot hun beschikking

Hartelijek groeten, Jan en Trijnie

Geweldige week!

Henk en Fia
    22-10-2017
    • Ligging t.o.v. pistes8

Wij zijn net terug van een heerlijke herfstvakantie in Le Clou. Wij huurden de gîte van Jan en Trijnie en hebben daar werkelijk 9 heerlijke dagen gehad. Het huis is heel sfeervol en alles is aanwezig. Wij voelden ons er heerlijk en genoten van het uitzicht en van de avonden bij de houtkachel. De natuur is overweldigend mooi. We zagen de vossen vlak onder ons op het veldje lopen. Jan en Trijnie zijn allebei heel vriendelijk en gastvrij. De sfeer was heel gemoedelijk, net wat je fijn vindt in je vakantie. De omgeving is prachtig mooi. Je gaat hier echt heen voor de rust en de natuur.

Jan en Trijnie, hartelijk dank voor deze fijne week! Wij komen graag nog eens terug!

Jan en Trijnie, Eiegnaar, 30-10-2017
    Beste Henk en Fia, dank voor de review en fijn dat jullie zo genoten hebben in de Cantal. Graag tot een volgende keer

Volop genieten!

Trix
    20-10-2017
    • Ligging t.o.v. pistes8

Als je absolute stilte zoekt, een comfortabel onderkomen en fraaie vergezichten, dan moet je in le Clou zijn. Het wandelen doe je zelf, Jan en Trijnie zorgen voor de rest.

Net terug van een 4-daags verblijf in de Cantal met als extraatje al die prachtige herfsttinten!

Overweeg je om een verblijf te boeken in Pension Le Clou (+ Vak.huis) in Thiézac (Cantal), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Pension Le Clou (+ Vak.huis) zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Pension Le Clou (+ Vak.huis) scoort een 9.18 uit 10 op basis van 205 reviews.