Camping Minicamping Plessiere

Camping Minicamping Plessiere
9,7

20 reviews over Camping Minicamping Plessiere in het Nederlands

Een ideale plek voor mensen die rust zoeken.

Wim en Lia
9-4-2018

Op deze plek lijkt kampeer je formeel op een camping maar eigenlijk sta je in de vrije natuur. Op loopafstand een douche en een wasgelegenheid en verder groen, groen en groen. Op één of andere manier heeft deze camping iets dromerigs. Vooral de vogels in alle maten en soorten dragen hier aan bij. Theo en Esther, de campingbeheerders zijn op de achtergrond aanwezig; net als de medegasten op de camping. Eigenlijk kun je het geen camping noemen want dat roept bij veel mensen andere associaties op. Op deze plek mag je de stilte van het Franse platte land a.h.w. even lenen. Dat er geen internet is heb ik in het begin als lastig ervaren maar na een paar dagen werd het een zegen.

Sublieme camping

Sara en Niels
25-8-2017

Fantastische ligging, geweldig uitzicht, enorm veel ruimte en privacy. Kampvuurtje stoken voor je tent. Echt stil. De plek als je rust zoekt en/of tot rust wilt komen. Het sanitairgebouw is eventjes lopen, maar genietend van het wandelingetje er naartoe is het heerlijk. Elke ochtend het lekkerste zelfgebakken brood van Theo. Esther en Theo zijn twee gastvrije, zeer hartelijke mensen. Wij hebben (wederom) enorm genoten!

Heerlijke rust en ruimte

ErikenLoes
20-8-2017

Een geweldige plek om te verblijven. Enorm ruime plekken, je hebt het gevoel alleen te staan. Plessiere heeft slechts 6 plekken, en je kunt de andere kampeerders net zien. Kampvuurtje voor de tent: geweldig! We werden hartelijk ontvangen, Theo had speciaal voor ons nog een schommel opgehangen. Op de camping zijn heel veel foldertjes van wat er in de buurt te doen is, en Theo en Ester vertellen graag nog wat extra's. Veel dorpen met mooie kastelen in de buurt, zeker het stadje Moulins is de moeite van het bezoeken waard, ook vanwege de erg leuke kinderspeeltuin bij de rivier.

Het sanitair wordt erg netjes gehouden. Vanaf de achterste plaatsen wel ver (400 meter) lopen, maar dat wisten we van tevoren. Ester is daar ook pragmatisch in: "een plas in de struiken mag".

's Morgens werden we wakker van het geblaat van schapen, geloei van koeien, het getik van een specht en het gekraai van een haan. Je bent er echt helemaal uit. De kinderen hadden het ook helemaal naar de zin: Het tafelvoetbalspel was een hit. Succes met jullie camping!

Plezierige tijd op camping Plessière!

Sanne
24-7-2017

Wij hebben genoten! Toen we de camping per toeval vonden op het internet, sprak die direct zo aan dat we niet meer verder hebben gezocht. We zijn niet teleurgesteld! De campingplaatsen zijn zo groot dat je de buren nauwelijks ziet dus je hebt beslist geen last van elkaar. Het uitzicht is prachtig, heerlijk om zo 's ochtends de tent uit te stappen! Het sanitairgebouw is wel een stukje lopen maar dat is onlosmakelijk verbonden met de grote campingplaatsen. Het brood, dat je op een praktische manier kunt bestellen en ophalen, smaakt heerlijk! Er zijn geschikte wandelroutes uitgezet en in het toiletgebouw is ruim voldoende informatie aanwezig over (super)markten en eetgelegenheden in de omgeving. Bovendien zijn de eigenaren Theo en Esther hele hartelijke mensen aan wie je alles kunt vragen! Wij zijn helemaal tot rust gekomen en klaar om weer te gaan werken.

Wat een ruimte en een rust!

Fam. van Spijk
5-9-2015

Na een hartelijk welkom van de eigenaren Esther en Theo wachtte wij met een kopje koffie en thee op het einde van de regenbui. Daarbij kregen wij een biologisch gekweekte komkommer aangeboden. Theo ging nog even de plek maaien waar wij onze vouwwagen konden plaatsen. Toen het droog was ontdekte wij dat er een zee van ruimte achter de boerderij lag. Wij kregen zowat de verst gelegen plaats bij een enorme zomereik. De buren waren vanaf die plek nauwelijks te zien. Maar met veel meesjes, een specht en een ijsvogeltje in de buurt en met zicht op de drie paarden voelde wij ons niet zo alleen. Bedenk wel dat de afstand naar het gebouw met sanitair, lees- en tafeltenniskamer daardoor best wel groot is. Als dat een bezwaar is dan is vooraf voor een bepaalde plaats reserveren in het hoogseizoen een goede optie. Voor mensen die slecht ter been zijn; het veld waar wij verbleven was behoorlijk hobbelig. Al met al een unieke camping in een mooi wandelgebied.

Minicamping Plessiere valt moeilijk te omschrijven. Het is in feite een reuzencamping met weinig plaatsen. Je hebt er echt een zee van ruimte. Niemand die langs je tent passeert... heerlijk genieten van de stilte.

Theo en Esther zijn alle twee super sympathieke mensen, altijd aanwezig, maar nooit opdringerig. De camping wordt met liefde gerund

Wij hebben ontzettend genoten van ons verblijf!

Top!!

Marja Nieuwstraten
12-7-2015

We hebben een heerlijke vakantie gehad op deze camping. Een superplek met weids uitzicht op de omgeving. We hoorden vogeltjes,kikkers,krekels.Heerlijk rustig, hier kun je ontstressen!!Iedere ochtend een lekker zelf(Theo)gebakken brood met een zelf(Esther)gemaakt jammetje. In de omgeving van de camping kun je mooie wandelingen maken en ook een bezoek aan Le Moulins is zeer de moeite waard.

Bedankt Esther en Theo voor de heerlijke vakantie!

Groetjes Ron en Marja

Hier wil je elk jaar terug komen

simoneinleiden
11-9-2014

Wat een fijne camping! Of beter gezegd, wat een fijne plek om te kamperen. Je hebt namelijk helemaal niet het gevoel dat je op een camping bent. De dichtstbijzijnde andere gast moet je met een verrekijker zoeken.

Een heerlijk vrijstaande plek met een enorm uitzicht op een heuvellandschap. Schoon sanitair. Koelkast voor algemeen gebruik.

Vriendelijke eigenaren die van alles weten (tips en tops) over de omgeving. Elke ochtend vers gebakken brood.

Het weer was een beetje fris in Augustus, dat was eigenlijk het enige minpunt. Maar we hoorden dat normaal gesproken Augustus een warme zonnige maand is.

Wij komen zeker terug! Simone en Kees

Heerlijk om terug te zijn!

Saskia
7-9-2014

Wat een heerlijke plek. Onthaasten in topvorm! Ik heb genoten van de bloemen op het erf, in de weiden. De wandeling tussen de hagen door naar het toiletgebouw (het sanitair is ruim en goed onderhouden), waar ons vers gebakken broodje al lag te wachten. Het gemak van een koelkast op het terrein, zodat verse producten goed bewaard kunnen worden. Groente, kruiden, potjes jam te koop bij Esther. Heerlijk was ook de hoge schommel bij onze tent, waar ook wij gebruik van gemaakt hebben! De zandbak hebben we wel links laten liggen! ;-) Mijn hangmat op kunnen hangen tussen de hoge bomen en we hebben we elke dag met veel plezier hout gesprokkeld voor het vuurtje voor die avond. Ik heb genoten van rust en ruimte en van de aandacht en liefde die Esther en Theo in hun boerderij, hun erf en hun camping hebben gestopt. De prachtige donkere nachten met een ontelbare hoeveelheid sterren. Om stil van te worden. Kortom een heerlijke plek om tot rust te komen en te genieten van elkaar en de omgeving.

Bijzondere ervaring!

gert
8-7-2014

De ruimte die je hebt is ongezien. Het lijkt of je helemaal alleen in de natuur staat met je caravan. Esther en Theo zijn aangename rustige mensen. Het zelfgebakken brood is superlekker. Prachtige camping voor natuurliefhebbers en rustzoekers. Ook de kinderen vervelen hun geen moment.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Minicamping Plessiere in Theneuille, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Minicamping Plessiere zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.