Camping La Chassagne Sussat

34 reviews over Camping La Chassagne Sussat

• 2019
    8Edwin08-07-2019

Mooie mini-camping en gites

Twee heerlijke weken lekker tot rust gekomen op deze fijne plek. Hartelijke en verzorgde ontvangst door Gijs en Irma. Ze verzorgen dagelijks vers brood en de afhaalmaaltijden zijn een aanrader. Ook verse jam en eieren of zelf fruit plukken. Loslopende kippen, lammetjes en een poes geven een boerderijgevoel. Ook veel speel en spel mogelijkheden voor kinderen en een zwembad! Als je niet van kamperen houd kun je terecht in één van de drie gites of het tenthuisje.

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juni 2019

• 2018
    9Kim08-01-2018

Fijne plek om samen met je gezin te zijn

Normaal gesproken komen we in de lente/zomer graag naar La Chassagne. Nu op ons verzoek een Gitte gehuurd in de Winter. En de beleving is net zo fijn. De kindjes in de ochtend op zoek naar eitjes en spelen in de speeltuin. In de avond de open haard aan en lekker genieten in de mooie Gitte. Op een goed uur afstand van de camping heerlijk wezen skiën en sleetje rijden bij de Super Besse. Ook voor in de winter een aanrader.

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in december 2017

• Oude reviews

8Aryaen14-05-2017

gezellige camping voor gezinnen met kleine kindere

Camping met nu nog Nederlandse eigenaar (camping staat te koop). Een echte aanrader voor rustzoekers, alleen de geluiden uit de natuur zijn hier te horen. Gezellig en creatief ingericht vooral voor gezinnen met kleine kinderen een aanrader. Er zijn veel speelmogelijkheden op het mooie ruime terrein met allerlei speeltoestellen. De boerderijdieren zijn enkele kippen, een gans, twee lammetjes en binnen konijntjes. De afwerking van de standplaatsen verdient wat aandacht: er zijn 4 plaatsen voor caravans maar deze zijn erg hellend zodat wel wat handigheid en hulpmiddelen nodig zijn om de zaak waterpas te krijgen. De tentpaatsen zijn eveneens erg geaccidenteerd. Het sanitair is prima en schoon maar de afwasplaats is onvoldoende en het water is lauw. Op sommige dagen kan men er ook eten of eten bestellen. De camping richt zich hoofdzakelijk op Nederlandse bezoekers, er zijn ook 3 leuke appartementjes te huur. Wifi alleen op een plaats in de open lucht dus bij regen geen internet of nat worden. De bewegwijzering en de toegang laat te wensen over, de toegang via Susat is niet geschikt voor wat grotere caravans (rijden via Veaux zie site) De normale prijs is aan de hoge kant voor het gebodene in het laagseizoen wordt wel een aanzienlijke korting gegeven.

• 7Eetgelegenheden
    • 7Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in mei 2017

• 8J.27-10-2016

Ook in voor- en naseizoen de moeite waard

Op weg naar huis 3 dagen gekampeerd op La Chassagne in Sussat. We kregen aan de rand van de camping een schitterende plek toegewezen met zicht op kasteel Veauce. De eigenaren Irma en Gijs hebben van hun landgoed een fraaie camping gemaakt, waar ook gites te huur zijn; een camping die in het hoogseizoen een waar paradijs voor jonge kinderen moet zijn (speelgelegenheden, klein zwembadje en veel dieren). Toch ook in voor- en naseizoen aan te bevelen voor ouderen die houden van rust, stilte en natuur. Eigenaren zijn zeer betrokken, hulpvaardig en relaxed. Wandelroutes vanaf de camping zijn er helaas niet, maar wie er op uit trekt,vindt voldoende van zijn of haar gading. Het dorpje Veauce (nog geen 50 inwoners maar wel een klein 'cafeetje') waarin het kasteel centraal staat, is de moeite van een bezichtiging waard. Daar ook een leuke wandelroute. Prijs is ten opzichte van andere vergelijkbare campings iets hoger, maar alleszins redelijk.

Gereisd met partner in juni 2016

• 10Johan30-04-2016

fantastisch!

een Top locatie, mooie kleine camping met zelfs mogelijkheid om huisjes te huren. Een plek waar je je kinderen lekker kan laten lopen. er is namelijk maar 1 toegangsweg en deze komen niet op de plekken waar de tenten staan. Gijs en Irma zijn top mensen die zeer gastvrij zijn en weten waar gastvrij voor staat. Ook het eten waar je bij kan aanschuiven is van top kwaliteit. Ik kan zo door blijven gaan eigenlijk zijn het alleen maar pluspunten. en dat is ook te zien in mijn beoordeling

• 10Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2015

• 9Joyce19-08-2015

Wij hebben onwijs genoten van de camping. Ideaal de verse broodjes, afhaalmaaltijden en table de hote en de pizza`s. Het is een echte familiecamping maar ook voor rustzoekers is er alle ruimte.

Gereisd met partner in augustus 2015

• 10Gerda25-07-2015

Op en top genieten

Net weer thuis van 12 dagen genieten op jullie camping. Wat een heerlijke gemoedelijke sfeer. Alle dagen verse broodjes en de table d'hote zijn zeer aan te bevelen en ook op de vrijdag de heerlijke pizza 's. Gijs en Irma zijn zeer gastvrij en doen er ook alles aan om het je naar de zin te maken. Ook onze dochter heeft haar geen dag verveelt , spelen met andere kinderen en zwemmen en het voeren de dieren vond ze geweldig. En natuurlijk niet te vergeten het bakken van de crêpes op woensdag.

Echt een top camping.

• 10Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juli 2015

• 8simone19-08-2014

Gezellige kleinschalige camping

Een leuke camping aan in een rustige omgeving. Veel gezelligheid en speelkameraadjes voor kinderen. De meeste kinderen zijn tussen de 0 en 10 jaar oud. Sanitair is goed, verschoonkussen is aanwezig. Het eten is lekker en het is erg fijn dat je nederlands kan praten. Broodjes kan je 's ochtends vers afhalen. De pizza's zijn aan te bevelen. De wifi is meestal goed. qua uitjes in de omgeving vond ik het wat tegenvallen, maar we hebben ons geen dag verveeld. Tip: neem een extra boek oid mee, je bent zo door je voorraad leesvoer heen!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2014

• 10Martijn05-01-2014

Ontspannen, authentiek en leuk

Afgelopen zomer, en in de zomer van 2012 hebben we op la Chassagne een gite gehuurd. De eerste keer waren we slechts een korte week, op doorreis naar het zuiden, en daar hadden we al snel spijt van. De camping en voorzieningen zijn ideaal voor ouders met kleine kinderen. Genoeg ruimte en speeltuig om mee te spelen, en overzichtelijk. Onze kinderen van 1 en 3 waren direct vertrouwd. Gijs en Irma zijn een uitstekende gastheer / dame. Ik zou de camping eigenlijk wel geheim willen houden, maar gun Gijs en Irma natuurlijk hun succes voor al het harde werk. Komende zomer gaan we zeker weer.

• 7Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in september 2012

• 9Leon 09-09-2013

Fijne plek voor kinderen

Mooi gelegen en kleinschalige camping op een dag rijden van Nederland. Overzichtelijk opgezet. De 2 eigenaren zijn superbetrokken bij hun gasten. 2 grote meren met strand op 20 minuten. Rustig en leuke activiteiten voor kinderen.

• 9Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2013