Reviews over St. Nectaire (Puy de Dome)

Rustige gezellig camping met ruime plekken

Liesbeth
    20-8-2018

Heerlijke rustige camping met prachtig uitzicht! Wij waren met onze kinderen (3+6jr) en hebben genoten. Vriendelijke en behulpzame eigenaren, iedere dag heerlijk vers brood, erg schoon en netjes sanitair (2x per dag schoongemaakt en met wc papier). Het nieuwe, lager gelegen sanitairgebouw is wel veel netter dan de andere, maar ze zijn op loopafstand dus je kan kiezen. Zwembadje is klein maar dat heeft ons niet minder plezier gegeven, de speeltuin ernaast is ruim en leuk. De andere kampeerders waren ongeveer voor de helft Fransen, helft NL. Veel actievelingen die gingen wandelen en fietsen, en zoals wij gezinnen met jongere kinderen. In de buurt zijn erg veel leuke uitstapjes te doen en op de camping is veel ruimte om te spelen. Na 22u is het echt stil, nog nooit zo lekker geslapen als hier.

Heerlijk uitgerust na twee weken

Rentmeester
    6-8-2018

Al eerder vermeld door anderen, maar dit is echt een fantastische camping, relaxte eigenaren, deskundig personeel, lekkere pizza's, frites.

'S morgens verse broodjes of brood, schoon sanitair, er is gewoon niks op aan te merken wat niet goed zou zijn.

Als t oude(re) gebouw ook nog vernieuwd wordt, is t helemaal geweldig. Maar ook nu heb je al de keus of je t nieuwe of oude(re) gebouw bezoekt. Zo groot is de camping ook weer niet

De omgeving is ook prachtig, als je veel en vaak wil wandelen, koop dan wel een kaart. De bordjes in Frankrijk zijn niet altijd duidelijk. Dat ligt uiteraard niet aan de campingeigenaren.

uitstekende camping

steve vanryckeghem
    2-8-2018

uitstekende camping die zeer goed beheerd wordt door de vriendelijke eigenaars. Goede sanitaire voorzieningen die perfect onderhouden worden (dagelijks meerdere malen schoongemaakt). door haagjes afgebakende plaatsen, deels in de schaduw, deels in de zon. mooi zwembad, ideaal voor spelende kinderen of als afkoeling na een heerlijke wandeling (niet om baantjes te zwemmen). Perfecte service. kleine restaurantje op de camping met beperkte kaart (geen gebruik van gemaakt) en heerlijke huisgemaakte pizza (wel van genoten)

Enig minpuntje lijkt de oprit van de camping die nogal steil is: maar is perfect haalbaar, ook voor ons met een grote caravan (7m30, 1600 kg, geen probleem om camping op en af te rijden. Deze camping is een echte aanrader voor een verblijf in de Auvergne

compacte leuke vooral NL camping

esther
    1-9-2017

Het is lastig een "leuke" camping te vinden middenin de Auvergne. Dit is wat wij een Leuke camping vinden. Niet te groot. compact, leuke speelgelegenheid voor de kids. centraal gelegen. Redelijk netjes sanitair. Met WC papier! Wij verbleven er in een periode dat het nogal koud was 11 graden. De kinderen hadden er geen last van. Zij speelden met alle andere kindjes op de camping. Erg leuk. de kabelbaan was favoriet net als de ping pong tafel. Het zwembad vind ik wat klein. ben heel benieuwd als et goed warm is of je je dan nog kunt bewegen als iedereen erin wilt.Wat kun je doen: Saint nectair op bijna loop afstand. een leuke pedagogische kinderboerderij met walibis die geaaid mogen worden, het kasteel van murol, Puy de Dome, Puy de Sancy.. En veel wandelen, helaas niet gelukt vanwege de regen. We hebben een goed verblijf gehad.

Super verblijf, oude reviews niet herkenbaar!

Carla en Marco
    30-8-2017

Mooie verzorgde camping midden in toeristisch gebied. Eigenaren Frankc en Cathy werken 24/7 om de camping op orde te houden. Schoonste camping in Frankrijk ooit! Zwembad om 19.00 uur dicht evenals het luchtkussen op de kinder speelplaats. Eerdere reviews over geldklopperij nagevraagd. Er wordt géén geld gevraagd voor gevonden voorwerpen in de douche (proefondervindelijk vastgesteld) maar wel voor het opladen van electrische apparaten zoals telefoons. Plek zonder electra? Dan voor een kleine vergoeding opladen bij de receptie. Toch stiekem in het sanitair gebouw? Dan ophalen bij de receptie voor 2 euro extra. Simpel! Taalbarrière probleempje misschien? Er zijn grotere en kleinere plaatsen. Wij stonden op een kleinere plaats maar konden in de 2e helft van augustus (!) de auto GRATIS kwijt op tegenoverliggende plaats. Hoogseizoen zal anders zijn maar je neemt nog altijd zelf de beslissing om ergens te gaan staan. Regels zijn er... En dat maakt het verblijf aangenaam, veilig én rustig! Naar verluidt hebben de eigenaren in het geval van het vroegtijdig terugkeren naar Nederland alles gedaan om te helpen, telefoontjes plegen, regelen, troosten enz. enz. Kritiek op Zoover naderhand van deze gasten is hard aangekomen! Wij zullen een volgende keer in ieder geval weer graag op deze camping staan en ervaren de kritiek in andere reviews als niet terecht. Hebben de sfeer in ieder geval zeker niet zo ervaren. Heerlijk zwembad om af te koelen na een warme dag, schoon en voldoende sanitair, gezellig restaurantje, brood service en na 22.00/22.30 uur stilte. Wat wil een mens nog meer?

St. Nectaire (Puy de Dome) scoort een 7,9 uit 10, op basis van 35 reviews