Camping Pont du Rouffet

58 reviews over Camping Pont du Rouffet in het Nederlands

Super

Kees Kwakman,
14-10-2018

Wij hebben hier al een aantal keer een fantastische vakantie gehad,en komen zeker weer terug.

Ontvangst altijd even vriendelijk .

Camping eignaars zijn zeer behulpzaam.

Je kunt hier heerlijk tot rust komen wandelen en zwemmen in het heerlijk warme meer.

Nooit meer

Marlies,
7-10-2018

Helaas geen sympathieke ontvangst, dus geen vervolg.

Echt een aanrader

Heer Vermeij,
28-2-2018

Mijn man en ik hebben erg genoten van de rust de vogels en de natuur, deze camping is echt een aanrader ook voor water lief hebbers. Het meer was lekker warm

wij waren er begin september. En behulpzame eigenaars.

nooit meer

Jacobien en Sjaak,
29-10-2017

Het is een prachtig gelegen camping naast een mooi meer.

De camping ziet er goed verzorgd uit.

Er zijn een aantal doorslaggevende minpunten waarom wij deze camping helaas echt afraden.

De wijze hoe deze camping wordt beheerd is zeer rigide en zeer zakelijk.

Een voorbeeld: mensen die na 20.00 uur nog aankomen worden zonder blikken of blozen de camping geweigerd, ondanks een reservering. De argumentatie was dat in de kleine lettertjes geschreven staat dat als nieuwe gast men niet meer de camping op mag komen om je boeltje op te zetten. De neiging om de camping van rust te blijven voorzien slaat hierin door.

Een ander voorbeeld is het waken over rust in de avond. 22.00 uur gaan alle lichten op de camping uit en 23.00 uur staan de campingeigenaars te waken als meesters over een schoolklas over de rust van de camping. Er wordt zelfs een tent ingelopen als een hond te hard wordt aangesproken om in de bench te gaan. Ik was alleen in de tent.

Verder hebben we wel een goede tijd gehad.

Camping Pont du Rouffet, eigenaar, 14-12-2017

Beste Sjaak Quist,

Bedankt voor je mening en fijn dat je zo genoten hebt. Dat bleek ook uit het feit dat je ter plekke je verblijf met 3 dagen hebt verlengd, langer kon toen niet.

Je had een kampeerplek uitgekozen bij een toegang tot het meer. Je hond zat aan een te lang touw zodat hij op het pad en zelfs op de plek bij de overburen kwam. Kampeerders konden er niet langs om naar het water te lopen. Uiteraard moesten wij daar wat van zeggen.

De mensen over wie je het hebt, hadden gebeld vanaf een andere camping. Ze wisten dat ze het niet zouden redden voor 20.00 uur en we raadden hen aan om onderweg ergens te overnachten. Dat ze toch na 21.00 uur voor ons hek stonden, was hun eigen keuze.

Iedereen weet dat de aankomsttijd uiterlijk 20.00 uur is. Ook jij vindt het prettig dat mensen niet al te laat aankomen, bij het donker worden de koplampen van de auto aan doen (met draaiende motor) om de tent op te zetten, daarna te koken, af te wassen enz.

Overigens gaat de verlichting om 23.00 uur uit, en niet om 22.00 uur.

Kortom: kamperen is geven en nemen.

Het is vervelend als kampeerders hun verantwoordelijkheid niet nemen en wij daar wat van moeten zeggen.

Omdat we een rustige camping aanbieden, zien we het als onze taak om die rust dan ook te waarborgen. Over het algemeen wordt dit heel erg op prijs gesteld.

Zálige plek!

Josje en Ed,
22-10-2017

Zoals al omschreven door iedereen: Echt een heerlijke plek om bij te komen, zwemmen, luieren,wandelen en tochten maken. Wij hadden, vonden wij, wel de mooiste plek (nr 11) zodat wij als eerste de zon hadden, en op het heetst van de dag schaduw. Beetje klim ook wel naar de toiletten als je bij het meer staat en nóg meer klim naar de ingang. Dus reserveer geen plek aan het meer als je niet goed ter been bent. Boven zijn ook mooie plekken! Maar de klim wisten we, geen probleem. Inderdaad weinig douches maar dat ervaar je één keer en een volgende keer ga je op een ander tijdstip. Winkels ook wel ver weg maar daar plakten wij een tochtje aan vast Genoeg te zien in de omgeving tenslotte. Dat het soms vervelend rumoerig was lag uitsluitend aan de opstelling van sommige gasten die enige "opvoedproblemen" hadden en daar mocht een deel van de camping van meegenieten.. Daar kunnen Ko en Aline natuurlijk weinig aan veranderen. Maar 's avonds was het stil. Heerlijk!

een superleuke belevenis

vandekerckhove marc,
2-10-2017

een heel leuk decor voor iemand die van totale rust houdt, een prachtig meer om te vissen te zwemmen en te varen, het geluid van roofvogels , koeibellen in de verte geven dit een totale ontspannende belevenis. de winkels zijn wat ver , maar in combinatie met een uitstapje vonden wij dit geen belemmering.

de uitbaters zijn vriendelijk en behulpzaam, dit is een twee sterren camping die wij voor rustzoekers toch een ster meer geven, sanitair is heel properder dan wat je in frankrijk gewent bent.

zoals gezegd we komen terug en niet voor een week maar voor veertien dagen, en dit is al geboekt , lol.

en dan te zeggen dat wij eigenlijk echte hotel vakantiegangers waren , hahaha

Mooie omgeving

ATB,
19-8-2017

Prachtige omgeving. Minder rust op de camping dan verwacht, eigenaren deden daar helaas ook weinig op uit. Iedere ochtend vers brood. Helaas maar 1 douche voor de heren. 1 Dames douche was prima, andere douche gedeeltelijk defect. Route: Le Rocher du Rouffet Saint Illide, zeer slecht aangegeven route. Route zou 9km zijn, is bijna 15km. Bordjes route zijn zeer slecht aangegeven/onduidelijk waar je precies heen moet.

Camping Pont du Rouffet, eigenaar, 12-10-2017

Beste ATB, bedankt voor je mening. Jammer dat je het amoniem doet, en helemaal jammer dat je misleidende informatie geeft.

Dat er in het hoogseizoen minder rust is dan je verwacht, dat kan natuurlijk. Zoals op onze website staat te lezen, zijn er in het hoogseizoen ook gezinnen met kinderen. Dan kun je verwachten dat er overdag kinderen spelen, vooral bij het meer.

Ook staat op de website dat het na 22.00 uur rustig en na 23.00 uur stil moet zijn.

Dat is het dan ook en dat houden we goed in de gaten

Verder zijn er inderdaad 2 dames douches, waarvan 1 niet gedeeltelijk defect is zoals je schrijft.

Tot slot, de route waar je het over hebt, is niet de route naar onze camping. Je beschrijft een van de vele wandelroutes in de omgeving. De wandelroute is trouwens niet met bordjes aangegeven maar met geverfde rechthoeken en kruisen op bomen e.d.

We raden iedereen altijd aan om voor elke wandelroute een wandelkaartje mee te nemen, deze zijn bij de receptie of VVV verkrijgbaar. De meeste wandelaars komen er dan wel uit.

Unieke plek van rust en natuur

Dorus en Sandra de Wit,
19-8-2017

Ondanks de afwezigheid van kinderspeel attributen ,waardoor het voor de rest van de bezoekers heerlijk rustig bleef,hebben onze drie peuters en 2 pubers zich prima vermaakt in de omgeving en het prachtige meer.

Broodservice elke dag was top en op verschillende dagen in de week slager,pizza,kaas of patat was ook goed. Alles vooruit betalen kwam eerst niet sympathiek over, maar daar zullen Ko en Aline door slechte mensen hun redenen voor hebben.

Wie de drukte even niet wil ontmoeten...en een paar weken wil "onmoeten" is hier op de goede plek. Een leuke kleine camping midden in de bossen aan een prachtig meer, gemoedelijk en goed begeleid door een vriendelijk en behulpzaam paar. Keurige sanitairruimtes, bij de heren maar 1 douche, echter gaf dat niet veel problemen omdat het geen massacamping is. We waanden ons echt in "the middle of nowhere"...heerlijk! Geen tot slecht GSM bereik en geen internet op onze telefoons bij de caravan. Uiteraard is er bij de receptie gratis wifi, beneden bij het meer en boven bij de weg was wel GSM bereik. Voor boodschappen moet wel een aardig stuk gereden worden, maar daar werd door ons een trip aan vast geplakt en namen we voor een paar dagen eten mee. Volop prachtige wandel- en mountainbikeroutes, let wel het zijn pittige steile stukken. Er zijn beoordelingen die melden dat de beheerders streng zijn, echter hebben wij het niet als streng ervaren maar als noodzakelijk punctueel.De beheerders komen als betrouwbaar over en hebben ons uit kunnen leggen dat zij door de jaren heen hebben geleerd, dat zij genoodzaakt zijn zich consequent op te stellen. Er is geen kampwinkeltje maarrr...er komen een aantal keer per week verschillende mobiele cateraars. Kortom.....fantastische camping en voor herhaling vatbaar!!

Rust, fraai gelegen prima verzorgd.

L. Niessen,
25-7-2017

Dankzij de Nederlandse eigenaren een goed verzorgde en rustige camping. Nog nooit eigenaren meegemaakt die op de hond passen wanneer de gasten het water op gaan. Klein sanitair gebouw dat goed schoon wordt gehouden.

De camping is met de lange smalle toegangsweg wat lastig te bereiken en de route en op de camping is het behoorlijk geaccidenteerd. Voor inkopen rekening houden met een eind rijden. In zijn algemeenheid zeer aan te bevelen!

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Pont du Rouffet in St Martin Cantales, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Pont du Rouffet zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.