Vakantiepark Domaine La Plage du Garoustel

Vakantiepark Domaine La Plage du Garoustelstersterster

8.2Fantastisch

Frankrijk, Auvergne, St. Gérons (Cantal)

8.2Fantastisch

• 8.4Onderkomen
  • 7.3Activiteiten
  • 6.7Eetgelegenheden

We hebben een aantal aanbieders voor Domaine La Plage du Garoustel voor je op een rij gezet:

Vakantiepark info

Meer vakantiepark info
Tonen op kaart

15 reviews over Vakantiepark Domaine La Plage du Garoustel

• 10Fam.Koerhuis09-08-2015

Heerlijke vakantie

Prachtige omgeving, prima accomodatie, meer met diverse activiteiten, zwembad met glijbaan, leuk middeleeuws dorpje dichtbij(Roqubrou), aardige en behulpzame campingeigenaren. Minpunt geen restaurant op de camping wel crêpes en kleine snacks. Camping heeft ruime plekken en verschillende mobil-homes, speeltoestellen , terrein jeu de boules en tafeltennis tafel. Bij het meer is een klimbos, verhuur bootjes, soort whipe out, wandelroutes en zwem/strand met toezicht. Een stuw is te bezichtigen en er is 124 meter lang (touw/ijzer)brug over het water. Argentat en Aurillac zijn dichtstbijzijnde grote plaatsen, rivier Dordogne biedt mogelijkheden voor kanotochten enz.

• 10Onderkomen
    • 10Activiteiten
    • 6Eetgelegenheden

Gereisd met partner in augustus 2015

• 3S. Bakker19-07-2013

Niet voor herhaling vatbaar!

In augustus 2011 zijn wij 2 weken op vakantie geweest met onze 2 kinderen van toen, 9 en 4 jaar. Na nieuwsgierigheid keek ik of er nu, 2013, iets veranderd zou zijn op de camping... De ligging van de camping is geweldig! Weinig heb ik zo'n mooie omgeving gezien! Buiten dat om viel ons alles tegen! Het zwembad is erg klein met een oud glijbaantje. De jacuzzi is niet toegestaan voor kinderen en ook erg klein. Een supermarkt op de camping? Die was ver te zoeken en later bleek dat bij de bar bij het zwembad 3 plankjes hingen met een aantal spulletjes erop. De bar bij het zwembad is s middags gesloten van half 2 tot half 6. Belachelijk want je mag geen etenswaren meenemen bij het zwembad!! Het eten in het restaurant wasbest goed. Typisch een franse camping met bijna geen Nederlanders. Animatie voor Nederlandse kids zeer slecht! Ze vertikken het om niet frans tegen je te praten en doen net of ze willen zeggen; wat doen jullie hier! Ook nog de pech gehad dat het meer droog lag. Nooit meer.

• 7Onderkomen
    • 2Activiteiten
    • 3Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2011

• 8Emma11-10-2010

Goed uitrusten voor redelijke prijs

Prima camping aan stuwmeer. ’s Nachts koud, wel verwarming. (Tip: eigen kussens mee; alleen Franse rollen, geen kussensloop). Ruim 2-persoonsbed gemaakt van drie 1-persoons. (onderlakens mee). Keuken goed voorzien kopjes/glazen klein. Wasrekje aanwezig. Personeel behulpzaam. Restaurant redelijk en goedkoop. Wasmachines wassen aardig schoon (30 min/€ 4,50). Elke dag brood op camping, ook zondag (vóór 18u bestellen). Anders naar La Roquebrou (10 automin, kleine buurtsuper, geen verse melk). Gratis internet, code bij receptie. Behalve mooie wandelingen rond het meer en zwemmen is er niet veel te doen. Bootjes/kano’s te huur, erg duur. Leuke speeltuin voor jonge kids. Weinig Nederlanders aanwezig. Aurillac goed bereikbaar (auto 30 min.) Mooie wandeling in kloof Gorges de la Jordanne (ca. 1.5 uur, geen wandelwagens). Aanrader: de berg Puy Mary.. Aurillac goed voor boodschappen (Casino!, L’Eclerc, Intermarché). Voorkeur voor toeristischer plek: beter naar ’t noorden (Auvergne/Cantal).

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2010

• 7Johan Kant01-08-2010

Leuke vakantie gehad, maar niet nog een keer

Wij hebben een week doorgebracht op deze camping. Het is een 100% franse camping. Voor ons, wij spreken geen frans, dus moesten hier even aan wennen. De manager doet zijn best, met 5 woorden engels, en een meisje bij het restaurant spreekt engels. De accomodatie is enigzins gedateerd, maar wel compleet. Alhoewel het ontbreken van een goed wijnglas wel bijzonder is in Frankrijk. Veel privacy, maar dat was niet bij elke chalet zo. Er is een mooi zwembad aanwezig (geen bermuda) en een mooi recreatiemeer. In beide kun je je goed vermaken. Om in de omgeving wat te doen, moet je minstens een half uur in de auto zitten. Wij waren dus blij, dat we goed gezelschap kregen in de chalet naast ons. We hebben een leuke week gehad, maar de taal zorgt ervoor dat wij niet terug gaan.

• 7Onderkomen
    • 6Activiteiten

Gereisd met jonge kinderen in juli 2010

• 8Gunter28-01-2010

Aanrader, mooi, gezellig, goedkoop,...

Wij waren daar met 4personen; 2 kinderen van 7 en 9 jaar in een bungalow van 6. Zo hadden we 1 kamer over wat wel handig was als bergruimte. Bungaluw was ok, enkel vriesvakje in frigo werkte niet (sloot niet af, met gesmolten ijslolly's tot gevolg) en schuifdeuren in bungalow durfden wel eens van hun rail afgaan. Zeer mooie camping, ruimte rond de bungalow is meer dan voldoende, zwembad is niet enorm groot maar voldoende met een leuke glijbaan. Het meer is geweldig, ligstoelen worden ter beschikking gesteld, zacht aflopend strand, huur zeker eens een kano. Brood, melk, e.a. basisprodukten vind je in het winkeltje op de camping dat beperkt open is maar supermarktje met veel meer artikelen is op ong. 4km van de camping. Wil je de bezienswaardigheden van de streek ontdekken (Rocamadour, Gouffre de Padirac, Puy Marie (de "Le Lioran" vonden wij trouwens veel mooier, en er is ook veel meer te zien in het strartstation (minigolf , rodelbaan,..)) is het wel steeds ongeveer 1 uur rijden.

• 9Onderkomen
    • 8Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2009

• 9bdfggty27-07-2009

Leuk! We gaan nog een keer

Mooi Vakantiepark, schitterde ligging aan het meer. Ruim van opzet en dus veel privacy.

• 7Activiteiten

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2008

• 9rvda01-09-2008

aanrader voor een ontspannende vakantie

We hadden een mobilhome en die heeft alle comfort en ruimte voor 4 personen. Sfeer op het domein is uitstekend; de "directeur" zwaait de plak, maar het resultaat is dat het rustig en zeer aangenaam vertoeven is. Bovendien staat de man bij elke vraag onmiddellijk klaar om je te helpen. De moni's zijn fantastisch; ze nodigen je uit om mee te doen zonder dat het storend is. Het zwembad is ruim genoeg, en heeft bovendien een leuke glijbaan. De meest aangename plek vonden wij het meertje: je kon er met een boot varen, zwemmen, vissen en dit ofwel op het strandje bij andere families of verderop in alle rust. Op het terrasje aan het meer serveren ze heel lekkere pannekoeken en waren de drankjes en ijsjes zeer goedkoop. Op 4 km in Laroquebrou, is een superette waar je alles vindt, met eigen slagerij waar je heerlijk vers vlees, zoals het salers-rund, kan vinden. Verder enkele gezellige terrasjes en op vrijdag een leuke markt, die je best samen met de moni's ontdekt!

• 10Onderkomen

Gereisd met familie in augustus 2008

• 8Margriet26-08-2008

Rustig mooi park

Mooi park in een heel rustige, niet toeristisch gebied. Het park is erg moeilijk te vinden, borden ontbreken. Mooi en overzichtelijk zwembad en bij het meer heeft het park een eigen strandje. Goed onderhouden huisjes. Minpunt vonden wij dat het afhalen van eten alleen kan na lang tevoren resereveren. Stadje Laroquebrou en Aurillac zeker een bezoekje waard.

• 6Eetgelegenheden

Gereisd met familie in augustus 2008

• 9A. Hendriks04-08-2008

uitstekende plek voor 2 weken

We zien graag iets van de omgeving, de afstanden zijn groot in Frankrijk. Daarom hier niet langer dan 2 weken. Aardig personeel , enkelen spreken zelfs Engels !! Als je de Franse taal machtig bent, dan is het erg gezellig met de activiteiten van het Team. de MobilHome 4 pers. was ruim voldoende voor ons 3-en.

• 8Eetgelegenheden

Gereisd met familie in juli 2008

• 7willeke jansen-ipskamp07-07-2008

fijn vakantieverblijf

Een zeer verzorgd park met een zeer mooie ligging. De eigenaar is hel gastvrij en behulpzaam. Mobile homes zijn mooi en goed onderhouden. Kortom een heel goed vakantie verblijf een aanrader! Ook voor kinderen erg leuk.

Gereisd met familie in juni 2008

0 tips over Vakantiepark Domaine La Plage du Garoustel