Tijdelijk €25 aanbetaling

Domaine les Gandins

We hebben de beste aanbieders voor Camping Domaine les Gandins voor je op een rij gezet:

9.4FenomenaalScore uit 224 reviews

• Kinderzwembad
  • Animatie programma
  • Sportfaciliteiten
Meer camping info

Domaine les Gandins in de Auvergne is een kleinere camping, waardoor er veel persoonlijk contact is. De eigenaren organiseren meerdere keren per week een table d'hôtes, avonden waarop je gezellig samen kunt eten. Er loopt een riviertje door de camping en voor meer afkoeling is er een klein zwembad. Een leuk uitje is de vulkaan Puy de Dôme bezoeken.

Misschien vind je deze accommodaties ook leuk?

224 Reviews over Domaine les Gandins

• 10Sebastiaan timmermans14-08-2022

Enorme aanrader

Dit was de tweede keer dat we hier waren. En dit is precies wat je zoekt in een kleinschalig domain. Autovrij, een fijn omheind zwembad en dan ook nog een riviertje waar je heerlijk kunt zitten en spelen.

De table d’hote die maar liefst vier keer per week wordt verzorgd is ook echt een aanrader.

Wij zaten dit keer in de gite. En dat is zeker met het warme weer enorm fijn.

• 9Fam. Coomans06-09-2021

Een heerlijke plek voor vakanties

Dit was ons derde bezoek aan Les Gandins. Dit jaar hebben we gehoord dat er nieuwe eigenaren waren, dus dat was wel even spannend. Gelukkig hebben zij behouden aan het domaine wat er goed aan was. We kwamen met eigen tent (vouwwagen) en hebben een heerlijk plekje tussen de bomen kunnen uitzoeken. Hangmatten uit en het vakantiegevoel was er. Het domaine is ruim en er zijn leuke speelplekjes. Het zwembad is erg fijn en is altijd schoongemaakt. Privésanitair is wat oud, maar heel fijn.

De rivier helemaal achterin had meer water dan eerdere jaren, waardoor we hier minder goed met kleine kinderen konden spelen. Maar gelukkig zijn er genoeg andere opties, en is het riviertje ver genoeg van de tent dat de kleinsten er niet zelf heen gaan.

De nieuwe eigenaar is superenthousiast, vriendelijk en behulpzaam.

Er miste een speeltuintje voor de kleintjes, maar dat hebben zij zelf niet gemist. Al met al heerlijk.

• 7Staat v/h sanitair
  • 9Arthur Janssen24-08-2021

Heerlijke camping voor kleine kinderen

Kleinere camping met goede faciliteiten, bbq en prachtig zwembad. Prive sanitair is een optie, maar voor ons geen meerwaarde. Geen animatie oid, wel fietsjes en skelters voor de kinderen. In een oude tuin rond het landhuis is er een terrein met vrij uit te zoeken campingplaatsen tussen de bomen. Er zijn een aantal speeltoestellen centraal en een aantal inclusief boomhut nabij het Sioule riviertje waar je makkelijk in kan zwemmen. Er is table d’hote voor wie wil. Vriendelijke en behulpzame Franse eigenaren (nieuw 2021). Aanrader!

• 9Eetgelegenheden
  • 10Saskia Portegies10-08-2021

Een dikke 10!!

Werkelijk fan-tas-tische plek, als het kon zou ik een 11 geven!! Onze kinderen van 6 en 4 hebben zich geweldig vermaakt met de andere kinderen op de camping, het heerlijke (omheinde) zwembad, de vele skelters en fietsjes die overal staan, de 2 grote trampolines (1 met net, 1 zonder), de kabelbaan, de boomhut en natuurlijk de rivier. De eerste dagen was de rivier te hoog en te wild om in te zwemmen, maar dat zakte snel. Geweldige plek om aan het eind van de middag met wat biertjes in je koelbox te borrelen terwijl de kinderen dammen bouwen. De nieuwe eigenaren doen er werkelijk alles aan om het je naar de zin te maken. De table d'hote was heerlijk, alles wordt vers bereid. Wij zaten in een chalet met alles erop en eraan. Heerlijke bedden, de kinderen vonden de bedstee geweldig, de douche was subliem. Als ik 1 ding zou moeten noemen, was het het ontbreken van lekkere loungestoelen op het terras, maar dat is dan ook het enige. Aanrader!

• 10Staat v/h sanitair
  • 9Nina en Pieter01-09-2020

Voltreffer!

Deze mini-camping is een pareltje. Ruim domein, veel speelmogelijkheden, go-carts, kabelbaan... Onze kinderen hebben zich geen seconde verveeld. Al na de eerste dag vonden ze aansluiting bij andere kinderen op de camping, een meevallertje! Het zwembad is top, maar nog leuker is de rivier. Je loopt er gewoon naartoe en kan een hele dag genieten van een frisse schaduwplek. Dammen bouwen, in het water slingeren, de stroming afvaren... het kan allemaal. Om het af te maken vind je vlakbij een BBQ en een kampvuurplek, die je vrij kan gebruiken. Verschillende keren kwamen gezinnen samen om marshmellows te roosteren.

De safaritenten zijn heel comfortabel en ruim. Sanitair prima in orde en prive. We misten enkel een parasol of schaduwdoek op het terras. Nu bleek het vaak te heet om er overdag te kunnen vertoeven. Dat losten we op door te lunchen aan de rivier :-). Ook culinair werden we in de watten gelegd door de familie Teyssier!

• 9Heidi van Veen23-08-2020

Toppertje!!!!!

Bedankt voor de geweldige vakantie! Wat een mooie camping met een ontzettend fijne en relaxte sfeer. Nu minder bezetting ivm corona maar dat vonden we eigenlijk wel lekker! Wij als ouders konden heerlijk bijkomen en de kinderen hebben heel fijn gespeeld met alle vriendjes. Vriendelijke eigenaren die er alles aan doen het park netjes bij te houden, ook na een flinke windhoos werd alles meteen weer in orde gemaakt. We zaten in een houten chalet die netjes en groot genoeg was, het matras was wat aan de harde kant, maar dat is persoonlijk. Heerlijk gegeten met alle vers bereide kookkunsten van de eigenaar. Uitstapjes genoeg in de omgeving, Velorail, Klimpark, Vichy, Clermond Ferrand en de Puy de Dome. We hebben een topvakantie gehad, de kinderen willen alweer terug. Nog 1 tip misschien een doek/parasol of een boompje bij de chalet zou heel fijn zijn, het is nu vaak te heet om op het terras te zitten. 😅 We komen zeker nog een keer terug!

• 9Marion en Erik23-08-2020

Fantastische plek aan rivier en zwembad. Top!

Wij hebben weer een heerlijke tijd gehad op Domaine les Gandains. De familie Teyssier doet er alles aan om het iedereen naar de zin te maken. Het sanitair is afgelopen winter helemaal vernieuwd en ziet er top uit. De ligging aan het riviertje maakt dat je op warme dagen heerlijk kunt dobberen en spelen in het koele water. Het zwembad is geweldig en schoon. Elke ochtend (behalve maandag) komt de bakker met vers brood op de camping. Ideaal! In de omgeving is veel leuks te doen; meerdere klimbossen, Vichy, Clermont Ferrand, kanoën, zwemmen in een kratermeer, dino museum, etc. Voor ons wederom een hele fijne plek omdat het niet te groot en niet te klein is. Ook is het genieten bij de table d’hôte met een viergangendiner, echt heerlijk! Bruno, Laurence, Sonia en Fabien nogmaals dank voor het fijne verblijf en à la prochaine fois!

• 10Staat v/h sanitair
  • 8Stef Mooiman20-08-2020

Prachtige plek met veel ruimte!

Gite Fleurie: Prachtige plek op de hoek, met groot grasveld met fantastische boomhut voor de kinderen. Daarachter de rivier met mooie picknickzit en speeltuin met kabelbaan. Gite is knus en voldoet prima. Dikke muren dus lekker koel. Boven wel warm maar er is een ventilator. Camping + zwembad: Camping met blokhutten en safaritenten is achter de huisjes gelegen. Mooi ruim. Door corona minder druk op camping, anders leek het mij best druk. Nu was dat perfect. Zwembad super schoon, je mag er dan ook niet eten. Table d'hotes: Heerlijk 4 gangen menu inclusief rode wijn. Door corona gauw vol. Bakker 08:45 met elke dag heerlijk vers brood, top! Veel Nederlanders, gauw contact. Uitstapjes: Vulkaan Puy du dome 1 uur, leuk, kratermeer 1 uur, leuk. Atractie park en dierentuin 1 uur; aanrader! Kinderen; prachtige fietsen en skelters, goede kwaliteit, geen auto's. Dus heerlijk spelen. Pluspunt: kampvuur zelf maken, bbq bij huis/tent/hut! TOP plek

• 8S.j. Mooiman19-08-2020

Heerlijke relaxte plek met veel ruimte!

Wij zaten in een de gite "La Fleurie." Een prachtige gite met een geweldig ruim veld voor ons met een fantastische boomhut voor ons. Daarachter de rivier, leuk als afwisseling. De gite voldeed prima. Beneden lekker koel door de dikke muren. Boven soms warm om te slapen, maar er is eventueel een ventilator. Onze twee jongens hebben zich geweldig vermaakt met de vele skelters, boomhut, en de twee verschillende speelvelden. Er is wel een tweedeling daardoor, maar ik vond dat niet erg. Door corona was de camping minder vol, anders zou ik het wel druk gevonden hebben. Nu was het perfect! Zwembad is heel relaxt. En super schoon! Eten mag dan ook niet. Logisch. Table d'hotes was heerlijk! Door corona was het helaas gauw vol. Veel Nederlanders, dus gauw contact. Bakkertje elke ochtend is top, heerlijk brood! Uitstapjes: Puy du Dome, zwemmen in het kratermeer, bezoek aan pretpark Le Pal is een aanrader, het klimbos op 15 min afstand.

• 10Elsbeth & Erik15-08-2020

Gastvrij, sfeervol & goed verzorgd

Fantastisch domein, liefdevol en gastvrij gerund door Franse familie. Riviertje én schoon en veilig zwembad, véél speelfaciliteiten voor kinderen. Professionele wasmachine en sanitair brandschoon. Gezellige table d’hote en elke dag brood van de échte boulanger artisanal. Fijn om hier weer te zijn! In de omgeving vonden we de gezellige Franse dorpjes en stadjes voor de rituele déjeuners met de kinderen op een sfeervol terras.

• 9Eetgelegenheden

• LigstoelenBeschikbaar (1)
  • ParasolsBeschikbaar (1)
  • SaunaNiet beschikbaar
  • SportschoolNiet beschikbaar
  • Beach volleybalBeschikbaar (1)
  • KinderanimatieBeschikbaar (1)
  • TennisNiet beschikbaar
  • Aantal zwembadenBeschikbaar (1)
  • ZonneterrasBeschikbaar (1)

Hygiëne