Camping Moulin de Chaules

4.2Onvoldoende

Frankrijk, Auvergne, St. Constant (Cantal)

4.2Onvoldoende

• 7.3Eetgelegenheden
  • 4.8Staat v/h sanitair

We hebben een aantal aanbieders voor Moulin de Chaules voor je op een rij gezet:

Meer camping info

93 reviews over Camping Moulin de Chaules

• 7Fam. Schutte06-12-2017

Fantastische camping, echter met veel te kleine standplaatsen, zeker voor een charmecamping. Hierdoor zullen wij ook niet terugkomen. Uitstraling, service e.d. waren wel helemaal prima. Camping is ook prima geschikt voor jonge kinderen. Omgeving is een beetje saai.

• 7Eetgelegenheden

Gereisd in december 2017

• 7Camping voor buiten het hoogseizoen: druk en vol20-08-2017

Gezellig maar te druk om echt tot rust te komen

De camping eigenaren zijn geweldig, aardig en hulpvaardig. Er worden leuke activiteiten voor kinderen georganiseerd. Er is een fijn terras waar je gezellig een hapje kunt eten. Voor mij was de camping alleen echt te druk. Zwemmen in het zwembad was onmogelijk, zo vol was het. Bewoners in omliggende dorpen noemen de camping de Hollandse Enclave. Met jonge kinderen tot een jaar of 11 is het een goede camping. Voor oudere kinderen is er niks te doen.

De omgeving is mooi en interessant. Er zijn veel fijne meren, plekjes en steden in de omgeving. Ook de wekelijkse streekmarkt in juli en augustus, met regionale producten, waar je kunt eten aan lange tafels is een echte aanrader.

Buiten het hoogseizoen is deze camping vast heel fijn. Als je van rust en ruimte houdt moet je hier in de zomervakantie niet zijn.

• 7Eetgelegenheden
    • 7Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

• 10Wendy Vree12-08-2017

Mooie plek, fijne sfeer, vriendelijke beheerders.

Camping moulin de chaules is een mooi gelegen camping. De enthousiaste en vriendelijke beheerders maken deze plek tot een zeer fijn verblijf. De camping is mooi, sfeervol en praktisch om ingericht met respect voor de natuur en zeer kindvriendelijk. De voorzieningen zijn zeer prettig en toegankelijk het zwembad, restaurant, recreatieruimte, de bar. Wij hebben hier met onze dochter van 5 jaar een hele fijne ontspannen vakantie gehad.

• 8Eetgelegenheden

• 9Michiel07-08-2017

Wederom een heerlijke vakantie gehad!

We zijn voor de derde keer terug gegaan en het was wederom een heerlijke vakantie. Christophe en Christelle doen alles wat in hun vermogen ligt om het de gasten naar de zin te maken. Onze kinderen, 9/8/6 hebben we amper gezien, zo druk waren ze met hun vrienden. Onze jongste van 2 1/2 heeft zich ook prima vermaakt in de speeltuin, het zwembad en de beek. Christophe heeft een tractor om caravans etc te verplaatsen en kinderen mogen regelmatig meerijden, dan zie je ze echt stralen!

Voor de kinderen waren de wekelijkse botenrace en het broodjesbakken de hoogtepunten, verder konden ze zich zelf ook uitstekend vermaken.

In de omgeving is een hertenkamp, er zijn grotten, je kunt kanovaren op de Lot, er zijn marktjes en een paar oude stadjes, voor alles moet je wel even (1/2 tot 1 1/2 uur) in de auto.

Het restaurantje heeft een simpele kaart maar daar zit voor ieder wel iets tussen en elke dag kookt Christelle een dagmenu.

De eerste keer stonden we boven en dat is toch best een klim, zeker met jonge kinderen vandaar dat we de laatste twee keer beneden op het veld naast de beek hebben gestaan.

Sanitair is deels wat verouderd maar wordt wel frequent grondig schoongemaakt.

• 9Bart07-08-2017

Heerlijke vakantie gehad. Wat werken de eigenaars hard en staan je altijd netjes te woord. Het is een heerlijke plek en perfect voor gezinnen met kleine kinderen. Erg veilig en heel overzichtelijk. Gelukkig geen auto's op het terrein en kinderen kunnen heerlijk spelen. Kunnen de ouders lekker een boek lezen met een wijntje of Tour de France kijken met een lokaal gebrouwen koud biertje. Ook het eten is heerlijk. Verder een mooie omgeving met genoeg te doen. Ook Chapeau voor de dames die tijdens de vakantie komen helpen. Nicole en Suzanne deden het werkelijk geweldig. Echt een Top plek om heerlijk tot rust te komen en te genieten van de Charme van deze camping en leuke regio Cantal in de Auvergne.

• 9Staat v/h sanitair

• 8Elke24-06-2017

Heel erg leuk

We hebben, met een gezin met 2 kleine kinderen van 2 en 3 jaar oud een hele fijne tijd gehad op deze camping. De eigenaren, die je veel ziet bij de centrale plek (met zitjes onder de bomen) zijn ontzettend gastvrij. Er is voor kleine kinderen veel te doen. Een leuk speeltuintje met zandbak, speelhuisje en klimrek/glijbaan en ook binnen is er nog ontzettend veel speelgoed waarmee ze zich kunnen vermaken. Lekker verfrissend zwembad en ook de beek is leuk om in te spelen. Wij verbleven in een safari lodge. Super luxe tent, schoon en heel veel ruimte. De bezienswaardigheden zijn wel allemaal een aardig eindje rijden (reken op 1 uur minstens) dus dat moet je zien zitten. Mocht je met kleine kinderen gaan, zorg dan bij een eventuele reservering dat je niet op de bovenste terrassen (vanaf plek 36 tot 55) staat want dat is wel een steile klim, en niet zo relaxed met kleintjes.

• 8Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juni 2017

• 10Gijs05-03-2017

Fantastische camping met geweldige eigenaren.

De camping is prachtig en gezellig. In het hoogseizoen wel wat druk, maar iedereen houdt rekening met elkaar De avonden zijn rustig dus je kan heerlijk slapen. De eigenaren zijn zeer behulpzaam, ongelooflijk aardig en Christell maakt bijna elke avond een menu van het huis. Ze kan heerlijk koken. Voor de kinderen genoeg te doen, rivier, zwembad, kleine leuke activiteiten, speeltuin.....etc. Sanitair wordt elke dag grondig schoongemaakt. Meertjes in de buurt zijn erg leuk om een dagje naar toe te gaan. En de avondmarkt waar je heerlijk kan eten met allemaal streekgerechten is een echte aanrader. Aan lange tafels tussen de plaatselijke bevolking, allerlei kraampjes waar je verschillende lekkernijen kan kopen, ik zeg doen, een ware belevenis. Wij hebben genoten. Het enige dat onze zoon miste was een trapveldje om een potje te voetballen of een ander spel te doen.

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

• 7Jala14-02-2017

Kleine plaatsen maar leuke sfeer

Wij sliepen in een coco, klein maar fijn en netjes. Het eten op de camping was heerlijk en de speeltuin naast het terrasje heel prettig. Wel vonden wij dat het erg krap en vol was in topmaand augustus. De plaatsen op de middelste laantjes zijn erg klein. Er is nauwelijks privacy naast of bij je tent of accomodatie. Voor wie dat niet erg vindt is het een heel fijne camping met vriendelijke eigenaren die hard werken.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

• 9lucy29-08-2016

Ideale combinatie van charmant met goed geregeld.

De sfeer op deze camping was fantastisch! Heerlijke familiecamping, ongedwongen sfeer, mooie ligging, leuke beek die voor veel speelplezier zorgt. Onze oudste (6 jaar) hebben we nauwelijks gezien, die was veel te druk met spelen. De tweeling van 2 1/2 kon goed terecht in de speeltuin waar wij op het terras heerlijke koffie dronken. Ook 's avonds zorgde Christelle voor lekker eten (naast plat du jour ook snacks en goede pizza). Veel lof voor Christophe, Christelle en hun kinderen: Alaice en Elvain.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

• 9Ria van der Pijl20-08-2016

Verliefd op deze camping

De passie waarmee Christoff en Christelle deze camping runnen. Er hangt een heerlijk ontspannen sfeer en de gasten die er komen zijn ook heel prettig.

We zijn er nu voor het tweede jaar op rij geweest en komen zeker nog een keer terug!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

Camping Moulin de Chaules info