Vakantiehuis Les Bergeries

Met jonge kinderen

Een heerlijke plek!

Anita en Arnout
28-7-2018

Les Bergeries bestaat uit een klein aantal authentieke Franse huizen op een landelijk terrein. Wij zaten in het Poire huis dat aan de voorkant uitkijkt op de weilanden. Je hebt privacy, maar toch de mogelijkheid om contact te zoeken met eventuele andere gasten of met de eigenaresse Corrie die ontzettend hartelijk en gezellig is. Het huis is eenvoudig, maar netjes ingericht en biedt alles wat je nodig hebt. We hadden geen vaatwasser, maar afwassen heeft ook zo zijn charme. We genoten er van de rust en de prachtige omgeving. In de buurt is genoeg te doen: een meertje op een paar minuten afstand, vele kastelen om te bezoeken en niet te vergeten de brocante markten. Eigenaresse Corrie heeft in de huisjes al veel leuke brocante spulletjes uitgestald, erg leuk! Onze kinderen hebben er ook erg veel plezier gehad. Ze leefden zich uit op de trampolines, de skelter, in het speelhuisje en bij het meer. Een echte aanrader!

Heerlijke plek

Lucky 78
24-7-2018

Geweldig leuke plaats om op vakantie te gaan, genoeg speelgoed voor de kinderen om te spelen aanwezig en prachtige huisjes. Wij waren er met onze hond en zoontje van 5. Eigenaresse Corry is een erg vriendelijke vrouw, die alles voor je doet en altijd tijd heeft voor een praatje. Doordat ze zelf in 1 van de huisjes verblijft, kan je snel en makkelijk even wat vragen. Verwacht geen moderne, nieuwe spullen, maar dat past ook niet bij de oude huisjes. Ligging midden in de natuur, maar toch dichtbij winkels, meertje etc is erg leuk

lekker ontspannen genieten

Jos en Fransien
11-7-2018

We hebben genoten van de rust en vrijheid, de omliggende natuur en de gastvrijheid van Corrie. We stonden met onze caravan op het veldje bij de vakantie huisjes. Corrie had leuke tips voor de omgeving. Alles ging lekker gemoedelijk. Puike plaats als je de drukte wilt ontvluchten.

Heerlijke vakantie

Fam. Zadolinny
2-9-2017

In Augustus zijn wij met twee jonge kindjes van tweeënhalf en één jaar hier op vakantie geweest en het was geweldig!

Wij hadden het appelhuisje voor één week geboekt maar op dag 2 hadden wij al besloten er een weekje aan te plakken omdat het ons zo goed beviel. Voor de kinderen is er een leuk speelhuisje, glijbaan met schommel en twee trampolines beschikbaar en dat vonden ze geweldig! Corrie is een ontzettend lieve gastvrouw en weet veel te vertellen over de locatie en wat er te doen is. Het meer ligt op 5 min afstand en ook in het zwembad zijn wij een aantal keer geweest. Het meest indrukwekkende vonden wij de sterrenhemel, het is er zo helder en donker dat je de Melkweg kunt zien en dat was echt prachtig. Dit was een heerlijke ontspannen vakantie die wij zeker aan anderen aanraden, en Corrie heel erg bedankt voor je gastvrijheid!

Verblijf op Les Bergeries blijft geweldig!

Han en Hetty van der Aart
30-8-2017

Les Bergeries kent huizen, appartementen en een kampeerfaciliteit. Les Bergeries karaktiseert zich als authentiek, Frans, plattelands wonen. De accommodaties zijn eenvoudig maar hebben ook enige eigentijdse luxe (vaatwasser, douche e.a.). Internet-WIFI is bij de beheerderswoning; TV en radio en een zwembad zijn er niet; een zwembad is wel in de buurt. Kinderen blijken zelf voldoende vermaak te creëren, bijvoorbeeld het verzorgen van een gemeenschappelijke maaltijd (pizza's). Vogelspotters, fietsers, bezoekers van vlooienmarkten, wandelaars, op Les Bergeries kan iedereen aan zijn vakantie-trekken komen. De eigenaresse is uiterst behulpzaam en heeft prima vakantie-ideeën. Als de stroom uitvalt (tja, Frans platteland...) dan wordt er een oplossing gezocht. Het bijzondere van Les Bergeries zit in de gastvrijheid, de rust, de vallende sterren, de natuur (Foret dominiale de Troncais!) en het leven als in vervlogen dagen met toch een vleugje luxe.

Super!

Esther reinders
15-8-2017

Voor de tweede keer geweest, heerlijke plek!!

Zo gemoedelijk allemaal en heel gastvrij.

Geen zwembad aanwezig maar een meer is op 5 min rijden, met div faciliteiten.

De huisjes zijn allemaal typisch Frans, wij vinden het erg leuk! Ook onze kinderen van 12 en 15 vonden het weer super.

Kortom weer voor herhaling vatbaar!!!

3 prima weken gehad

Fam. Kroon
5-8-2017

Karakteristieke Franse omgeving met behulpzame gastvrouw. Zeer geschikt voor gezinnen met kleine kinderen. Inrichting: gezellige "brocante" stijl. Toch voorzien van alle noodzakelijke apparatuur.

Rust, ruimte en vrijheid

Familie van den Hoorn
24-7-2017

De locatie is geweldig, Les Bergeries ligt landelijk, het is er rustig, de lucht is er zuiver en de sterrenhemel is er onbeschrijfelijk maar houd er een kaart bij om er te komen (TomTom kent dit deel van Frankrijk niet heel goed).

Voor onze kinderen (twee ondernemende jongens van 4 en 5) was er veel te ontdekken en te spelen terwijl wij niet continue hoefden te kijken waar ze waren omdat ze alle vrijheid hadden en toch geen kant op konden.

Wij vonden het prettig dat er geen zwembad is, maar voor de kinderen mochten we op warme dagen ons, zelf meegebrachte, badje bij het huisje zetten en er is een meertje op 10 minuten rijden.

Corrie is bijzonder gastvrij, behulpzaam en enorm kindvriendelijk, niets was haar te gek.

Wij verbleven in het appelhuisje, het is ruim, net en licht. De keuken is goed uitgerust en de meubels zijn goed. Voor de kinderen staat er ook in het huis genoeg speelgoed zodat ze zich ook op een regenachtige dag niet hoefden te vervelen.

Wij komen hier zeker nog een terug.

Het echte vakantiegevoel in rustige omgeving.

Fam. Willems
19-10-2016

Deze keer het nieuwe Appartement Figues geboekt dat heel ruim is. Goed bed, stevig matras. Heerlijk nazomerweer gehad. Fijn buiten ontbijten in de ochtendzon. Genieten van de natuur en steden in de omgeving. We komen volgend jaar weer.

Leve het Landleven!

Mark & Reyhan
15-10-2016

Wij waren begin augustus in het autentieke Abrikozen huisje waar het ons aan niets ontbrak met uitzicht op het weiland met koeien en kalveren, heel vrij maar vanuit hier liep je ook zo het erf op en hadden we al snel warm contact met andere gasten en met name met Corrie voor wie niets te gek was. Corrie geeft je met haar Brabantse gemoedelijkheid meteen een gevoel van thuis en wijst je op mooie bezienswaardigheden. Voor ons dochtertje die opgroeit in de stad was dit een ideale veilige plek om ongestoord rond te kunnen scharrelen 'op het land' waarbij er ook ter plekke een opblaasbadje werd geregeld en zij zich ook heerlijk vermaakte in het speciaal ingerichte speelschuurtje met zandbak. Wij wilde graag nog 1 weekend langer blijven hoewel ons huisje als geboekt was door anderen en Corrie was zo flexibel zodat wij ook nog konden genieten van haar andere fantastische appartement :)

Bedankt Corrie, voor zo'n fijne vakantie!

Overweeg je om een verblijf te boeken in Vakantiehuis Les Bergeries in Saint-Bonnet-Tronçais, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Vakantiehuis Les Bergeries zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.