Camping Huttopia Royat

8Fantastisch

Frankrijk, Auvergne, Royat (Puy de Dome)

8Fantastisch

• 9Staat v/h sanitair

Camping Info

• Jacuzzi
Meer campinginfo

24 reviews over Camping Huttopia Royat

• 8Ymke03-08-2013

Prachtige camping

Heel mooi aangelegde camping, lekker verwarmd zwembad en leuke knutselactiviteiten voor de kids. Wel zijn de activiteiten in Frans/Engels, maar ze kunnen vrij makkelijk alles na doen. Camping is duidelijk gericht op basisschool kids. Het sanitair is wat aan de oubollige kant, maar wordt vrij goed schoon gehouden en er zijn voldoende douches, geen rij gezien in hoogseizoen. Enige minpunt zijn de golfkarretjes van de camping die vrij hard rondrijden met vuilniscontainers in de morgen.

• 7Willem01-08-2013

Leuk...

Leuke camping met veel schaduw. Goede plekken, zeer warm zwembad, kleine speeltuin... eigenlijk een prima camping waar we 11 dagen hebben gestaan met ons kind van twee. Grootste minpunt vonden wij het enorme verloop van de gasten. Voor veel mensen duidelijk een doorreiscamping. Binnen een half uur zit je op de mooiste plekken in de buurt.

• 7Carin16-02-2012

Mooi weer helpt wel...

De camping ligt aan de voet van een prachtig natuur gebied en doet gezellig aan. De fiets kun je thuis laten. Alles met de auto dus en wil je wat zien dan moet je veel en (soms) ver rijden. De camping ligt op een plateau en dit is te merken als je de camping over gaat. De spieren zijn verstevigd. Er worden genoeg leuke activiteiten georganiseerd voor jong en oud al is de animatie wel Frans gericht. Speelvoorzieningen voor de kleinsten is niet bijzonder. Ook het zwembad is voor een warme zomerdag te klein voor alle gasten. Het restaurant is prima om zo eens te gaan eten of afhalen. Het personeel is behulpzaam al spreken de meesten hiervan geen 2e taal (eng/dui). Een andere plek uitzoeken is geen probleem. Gratis internet bij de receptie. Het sanitair werd 2xp dg schoongemaakt. Wij hebben hier ruim 2 weken gekampeerd het is zeker geen slechte camping. Wel moet je de staanplaats vinden die bij jou past. Prijs/kwaliteit in het hoogseizoen, prima. Als doorreis camping zeker een aanrader.

• 8Pascal21-08-2011

Een leuke verzorgde kleinere camping

Deze camping is goed verzorgt, goed activiteiten programma, zwembad goed genoeg maar het is niet spectaculair, klein winkeltje waar je iederdag brood kon bestellen, klein restaurant kwaliteit was redelijk goed. Er waren twee minpunten, onze stacaravan die uitstekend was stond langs een stacaravan die gebruikt werd door spaanse arbeiders en de matrassen op die bedden waren echt slecht, dat is jammer. De camping zou ik zo iedereen aanbevelen die niet houdt van grootschalige campings

• 6Eetgelegenheden

• 8Kees09-08-2011

Prima verblijf

Wij hadden een stacaravan en dus eigen sanitair. Was prima. Zeer vriendelijk en behulpzaam personeel en gezellige sfeer. Zwembad wat fris en winkeltje erg klein, maar voldoende winkels in de buurt. Voldoende te doen in de omgeving. Wij hebben ons in de week prima vermaakt ondanks het minder goede weer: Vulcania (Pretpark met educatief karakter), stad Clermont-Ferrand, wijk Royat, Thermen zwembad (wel duur maar erg lekker) en wandelingen in de omgeving. Sluit me aan bij vorige advies omtrent Tom-Tom gebruik: weggetje was erg steil en later smal....

• 8Eetgelegenheden

• 5Pronk30-08-2009

Dit kan beter

Voor een bezichtiging van de Puy de Dome zijn we een paar dagen op deze camping gebeleven. Bij aankomst ziet de camping er goed uit, maar later komen toch de mindere kanten aan het licht. Het sanitair is verouderd. Wij stonden naast het sanitair en werden wakker gehouden door de luchtventilatie die lawaai blijft maken. Verder zijn de plaatsen klein, de eerste twee toegewezen plaatsen waren te klein, de speeltuin is wel erg karig en een zonverwarmd bad wordt niet lekker warm op 800 meter hoogte in midden frankrijk. Kortom: goed voor een tussenstop naar het zuiden. Met wat simpele ingrepen is hier veel verbetering mogelijk!

Tip: volg de route naar Royat, dan de camping en laat TomTom zitten. TT stuurt je over een zeer steile en smalle weg.

• 6Eetgelegenheden
    • 4Staat v/h sanitair

• 8H.H.J.P. Westerink11-11-2008

Prachtig gelegen!

Wij waren hier in de herfstvakantie, midden tussen de verkleurende natuur! Geweldig! De camping was wel bijna uitgestorven!

• 5fam. Hartong03-05-2008

Nadat we Indigo Rieumontagne hadden bezocht in 2006 waar we super tevreden over waren, viel deze camping van Indigo bar tegen. Na 5 dagen zijn we vertrokken. Het zwembad was klein en niet zo schoon,veel zand en bladeren in het water. Het sanitair was niet zo schoon en werd niet goed schoongehouden, poets dames stonden meer sigaretjes te roken geleund op de bezem. Geen animatie op de camping. Receptie engelstalig en service gericht. Camping wordt veel gebruikt als overnachtingscamping voor reizigers die nog zuidelijker willen kamperen. Klimaat veel te koud. De nachten vries je je tentje uit!! Dit komt omdat de camping hoog gelegen ligt. Rijdt je naar beneden door Royat naar Cleremont ferrand dan stijgt de temp met zeker 10 graden. Voordeel van de grote stad: grote supermarchés in Industriegebied dus voordelig boodschappen doen, wel helemaal door of om de stad rijden om er te komen. Geen aanrader deze camping.

• 4Staat v/h sanitair
    • 4Eetgelegenheden

Familie

• 5Jeannette25-08-2006

rommelige camping, kleine plaatsen. Zwembad klein, maar wel leuk. Indeling plaatsen zo dat je weinig aanspraak hebt en ook weinig ruimte voor de kinderen om te spelen.Omgeving is wel er leuk, wandelen, Clermont, Vulcania. Kampwinkel stelt niets voor, maar in Royat of Clermont zijn genoeg supermarkten.

Anders

• 4sandra08-08-2005

de camping geeft 4 sterren aan maar het zijn er echt niet meer dan 2 waard. de winkel is heel erg klein en het eten is alleen een pizza of patat. ze spreken er geen nederlands en haast ook geen engels. het zwembad is heel erg klein. de receptie gaat s`middags dicht en ik vind dat dat niet kan voor een camping

Anders

1 tip over Camping Huttopia Royat

• Ymke, 03-08-2013

Mooie omgeving, veel leuke dingen te doen binnen uur rijden: wandelen Puy de Sancy, treintje de Put de Dome op, Vulcania, grotten, kano, vulkaanmeertjes etc.

0 vragen over Camping Huttopia Royat

• SchaduwplaatsenAanwezig