Camping Huttopia Royat

8Fantastisch

Frankrijk, Auvergne, Royat (Puy de Dome)

8Fantastisch

• 9Staat v/h sanitair

Camping Info

• Jacuzzi
Meer campinginfo

24 reviews over Camping Huttopia Royat

• 7CLD01-09-2019

Goed, maar niet bijzonder.

Huttopia Royat is een camping met twee gezichten. Enerzijds het perfect onderhouden sanitair, de vele voorzieningen voor met name jonge kinderen en als mooi uitvalsbasis voor de Auvergne en Clermont-Ferrand. Anderzijds ook heel veel kleine plaatsen, sommigen direct naast het sanitair en een matig restaurant (kilo kaas op elke pizza, te dure ijsjes). Een aantal plaatsen ligt altijd in de schaduw. Zwembad is slechts 1m20. Voor tieners te ondiep en te klein. Kortom, als je het treft heb je een mooie plaats en vermaken je jonge kinderen zich.

• 8Locker1422-08-2019

Leuke camping, zeer schoon

Op zoek naar een kleinschalige camping met wat meer faciliteiten en zonder rijen stacaravans kwamen we hier uit. Leuke camping met vriendelijk personeel dat goed Engels spreekt. Verwarmd zwembad, tennisbanen en een jeules de boules- baan die allemaal goed zijn onderhouden. Sanitair is uitmuntend; zeer modern en wordt continu schoongemaakt, zelfs 's nachts. Animatie voor kinderen uitsluitend in het Frans, maar ziet er wel leuk uit. Paar keer per week kleinschalig entertainment zoals live muziek of spelletjesavond voor kinderen. Leuk en goed verzorgd. Na 22:30 uur is het stil op de camping, fijn! Kampeerplekken verschillen enorm van grootte en sommige plekken zijn wat vochtig en bedompt onder de bomen. De grond is zeer hard: gewone haringen krijg je niet de grond in. Jammer dat de auto op de parkeerplek moet staan, dat doet het gevoel van een natuurcamping teniet.

• 10Staat v/h sanitair

• 7Kampeerders13-08-2016

Mooie terassen camping in prachtige omgeving

We hebben een ingerichte tent gehuurd (IV). Deze stond op een prima plek in de schaduw, met veel privacy. 1 van de 3 toiletgebouwen heeft een opknapbeurt nodig. Verder zoals je van Indigo verwacht. De receptie met terras en zwembad doen gezellig aan. Het personeel is erg vriendelijk. Zo nu en dan is er s'avonds live muziek. De kaart van het restaurant is niet het sterkste punt van de camping. Voor de kinderen is s'morgens animatie en er worden verschillende excursies georganiseerd vanaf de camping.

De omgeving is erg mooi. Een bezoekje aan Clermond Ferrand, Puy de dome, waterval, en kasteel Murol waren stuk voor stuk de moeite waard. De weg van de camping naar beneden is redelijk stijl (12%). Supermarkt is in de buurt.

Al met al een heerlijke vakantie gehad!

• 8Rob14-08-2014

Prima camping, heerlijk warm zwembad!

Van de 3 campings die we in onze vakantie hadden bezocht, had deze de laagste zoover-waardering, maar voor onze kinderen (6 en 8) was het verreweg de allerbeste. Dat kwam vrijwel volledig vanwege het heerlijk verwarmde zwembad (28-30 graden). Daar konden ze met hun nieuwe vriendjes uren achter elkaar in spelen. Verder lagen er 2 zeer mooie (gratis) tennisbanen, waar veel gebruik van werd gemaakt (een reserveringslijst zou daarom best handig zijn). De mobile homes zien er netjes uit, zijn wel wat krap van binnen en er is zeer weinig (speel)ruimte omheen. Het 2-persoonsbed heeft een erg hard matras. Personeel is behulpzaam en relaxed, sfeer op camping is prettig.Jammer dat er geen grasveld is voor sport- en spelmogelijkheden. Clermond Ferrand ziet er vanaf buiten uit als een wat grijzige industriestad, maar heeft zeker een gezellig centrum met veel winkels en horeca. Omgeving is mooi en bijzonder. Kortom prima camping helemaal als je van een echt verwarmd zwembad houdt.

• 8Ymke03-08-2013

Prachtige camping

Heel mooi aangelegde camping, lekker verwarmd zwembad en leuke knutselactiviteiten voor de kids. Wel zijn de activiteiten in Frans/Engels, maar ze kunnen vrij makkelijk alles na doen. Camping is duidelijk gericht op basisschool kids. Het sanitair is wat aan de oubollige kant, maar wordt vrij goed schoon gehouden en er zijn voldoende douches, geen rij gezien in hoogseizoen. Enige minpunt zijn de golfkarretjes van de camping die vrij hard rondrijden met vuilniscontainers in de morgen.

• 7Willem01-08-2013

Leuk...

Leuke camping met veel schaduw. Goede plekken, zeer warm zwembad, kleine speeltuin... eigenlijk een prima camping waar we 11 dagen hebben gestaan met ons kind van twee. Grootste minpunt vonden wij het enorme verloop van de gasten. Voor veel mensen duidelijk een doorreiscamping. Binnen een half uur zit je op de mooiste plekken in de buurt.

• 7Carin16-02-2012

Mooi weer helpt wel...

De camping ligt aan de voet van een prachtig natuur gebied en doet gezellig aan. De fiets kun je thuis laten. Alles met de auto dus en wil je wat zien dan moet je veel en (soms) ver rijden. De camping ligt op een plateau en dit is te merken als je de camping over gaat. De spieren zijn verstevigd. Er worden genoeg leuke activiteiten georganiseerd voor jong en oud al is de animatie wel Frans gericht. Speelvoorzieningen voor de kleinsten is niet bijzonder. Ook het zwembad is voor een warme zomerdag te klein voor alle gasten. Het restaurant is prima om zo eens te gaan eten of afhalen. Het personeel is behulpzaam al spreken de meesten hiervan geen 2e taal (eng/dui). Een andere plek uitzoeken is geen probleem. Gratis internet bij de receptie. Het sanitair werd 2xp dg schoongemaakt. Wij hebben hier ruim 2 weken gekampeerd het is zeker geen slechte camping. Wel moet je de staanplaats vinden die bij jou past. Prijs/kwaliteit in het hoogseizoen, prima. Als doorreis camping zeker een aanrader.

• 8Pascal21-08-2011

Een leuke verzorgde kleinere camping

Deze camping is goed verzorgt, goed activiteiten programma, zwembad goed genoeg maar het is niet spectaculair, klein winkeltje waar je iederdag brood kon bestellen, klein restaurant kwaliteit was redelijk goed. Er waren twee minpunten, onze stacaravan die uitstekend was stond langs een stacaravan die gebruikt werd door spaanse arbeiders en de matrassen op die bedden waren echt slecht, dat is jammer. De camping zou ik zo iedereen aanbevelen die niet houdt van grootschalige campings

• 8Kees09-08-2011

Prima verblijf

Wij hadden een stacaravan en dus eigen sanitair. Was prima. Zeer vriendelijk en behulpzaam personeel en gezellige sfeer. Zwembad wat fris en winkeltje erg klein, maar voldoende winkels in de buurt. Voldoende te doen in de omgeving. Wij hebben ons in de week prima vermaakt ondanks het minder goede weer: Vulcania (Pretpark met educatief karakter), stad Clermont-Ferrand, wijk Royat, Thermen zwembad (wel duur maar erg lekker) en wandelingen in de omgeving. Sluit me aan bij vorige advies omtrent Tom-Tom gebruik: weggetje was erg steil en later smal....

• 8Eetgelegenheden

• 5Pronk30-08-2009

Dit kan beter

Voor een bezichtiging van de Puy de Dome zijn we een paar dagen op deze camping gebeleven. Bij aankomst ziet de camping er goed uit, maar later komen toch de mindere kanten aan het licht. Het sanitair is verouderd. Wij stonden naast het sanitair en werden wakker gehouden door de luchtventilatie die lawaai blijft maken. Verder zijn de plaatsen klein, de eerste twee toegewezen plaatsen waren te klein, de speeltuin is wel erg karig en een zonverwarmd bad wordt niet lekker warm op 800 meter hoogte in midden frankrijk. Kortom: goed voor een tussenstop naar het zuiden. Met wat simpele ingrepen is hier veel verbetering mogelijk!

Tip: volg de route naar Royat, dan de camping en laat TomTom zitten. TT stuurt je over een zeer steile en smalle weg.

• 4Staat v/h sanitair

1 tip over Camping Huttopia Royat

• Ymke, 03-08-2013

Mooie omgeving, veel leuke dingen te doen binnen uur rijden: wandelen Puy de Sancy, treintje de Put de Dome op, Vulcania, grotten, kano, vulkaanmeertjes etc.

0 vragen over Camping Huttopia Royat

• SchaduwplaatsenAanwezig