Camping Huttopia Royat

8.1Fantastisch

Frankrijk, Auvergne, Royat (Puy de Dome)

8.1Fantastisch

• 7.2Eetgelegenheden
  • 9.1Staat v/h sanitair

• Jacuzzi
Meer camping info

24 reviews over Camping Huttopia Royat

• 2019
    7CLD01-09-2019

Goed, maar niet bijzonder.

Huttopia Royat is een camping met twee gezichten. Enerzijds het perfect onderhouden sanitair, de vele voorzieningen voor met name jonge kinderen en als mooi uitvalsbasis voor de Auvergne en Clermont-Ferrand. Anderzijds ook heel veel kleine plaatsen, sommigen direct naast het sanitair en een matig restaurant (kilo kaas op elke pizza, te dure ijsjes). Een aantal plaatsen ligt altijd in de schaduw. Zwembad is slechts 1m20. Voor tieners te ondiep en te klein. Kortom, als je het treft heb je een mooie plaats en vermaken je jonge kinderen zich.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 8Locker1422-08-2019

Leuke camping, zeer schoon

Op zoek naar een kleinschalige camping met wat meer faciliteiten en zonder rijen stacaravans kwamen we hier uit. Leuke camping met vriendelijk personeel dat goed Engels spreekt. Verwarmd zwembad, tennisbanen en een jeules de boules- baan die allemaal goed zijn onderhouden. Sanitair is uitmuntend; zeer modern en wordt continu schoongemaakt, zelfs 's nachts. Animatie voor kinderen uitsluitend in het Frans, maar ziet er wel leuk uit. Paar keer per week kleinschalig entertainment zoals live muziek of spelletjesavond voor kinderen. Leuk en goed verzorgd. Na 22:30 uur is het stil op de camping, fijn! Kampeerplekken verschillen enorm van grootte en sommige plekken zijn wat vochtig en bedompt onder de bomen. De grond is zeer hard: gewone haringen krijg je niet de grond in. Jammer dat de auto op de parkeerplek moet staan, dat doet het gevoel van een natuurcamping teniet.

• 7Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

• 10Foxx11-07-2019

Fantastische camping!

We hebben deze camping uitgezocht omdat het dichtbij Clermont Ferrand ligt en in de buurt van puy de Dôme. We hebben alleen puy de Dôme bezocht en dat was schitterend, beslist de moeite waard! Camping Huttopia Royat is een geweldige camping, prima ontvangst, mooie zwembad en goed restaurant, wat wil je nog meer... Ruime plaatsen, prima sanitair, ik kan eigenlijk geen minpunten bedenken. We hebben er slechts twee nachten doorgebracht, maar een langer verblijf is ook goed te doen, misschien een volgende keer.

• 9Eetgelegenheden

Gereisd met partner in mei 2019

• 2018
    7San06-09-2018

Zeer goed

Zeer leuke camping zeer vriendelijk en proper sanitair , jammer dat er niets in de buurt is wat je met de fiets kan doen , veel te steil, het zou fijn zijn als er een rechtstreekse bus naar Clermont ferrant zou zijn . Puy de domme gedaan een aanrader

Gereisd met partner in september 2018

• Oude reviews

9Oliver Devoogdt19-08-2017

Zeer professionele camping.

Heel vriendelijk personeel (allemaal vrouwlijke jobstudentes, denk ik). Goed verzorg sanitair, niets op aan te merken. Zwembad dik inorde. Omgeving is dik inorde temidden van al wat je wil in de Auvergne, winkel wel iets te ver om te voet te doen. Stad Royat is ook te ver voor te voet. Toffe animatie 's avonds bij een zelfgemaakte pizza. Zeer toffe plaatsen.

• 9Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

• 7Kampeerders13-08-2016

Mooie terassen camping in prachtige omgeving

We hebben een ingerichte tent gehuurd (IV). Deze stond op een prima plek in de schaduw, met veel privacy. 1 van de 3 toiletgebouwen heeft een opknapbeurt nodig. Verder zoals je van Indigo verwacht. De receptie met terras en zwembad doen gezellig aan. Het personeel is erg vriendelijk. Zo nu en dan is er s'avonds live muziek. De kaart van het restaurant is niet het sterkste punt van de camping. Voor de kinderen is s'morgens animatie en er worden verschillende excursies georganiseerd vanaf de camping.

De omgeving is erg mooi. Een bezoekje aan Clermond Ferrand, Puy de dome, waterval, en kasteel Murol waren stuk voor stuk de moeite waard. De weg van de camping naar beneden is redelijk stijl (12%). Supermarkt is in de buurt.

Al met al een heerlijke vakantie gehad!

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

• 9Vakantie 201606-08-2016

Geweldige vakantie gehad.

We hebben een heerlijke vakantie gehad. De camping is rustig gelegen en de plaatsen waren schaduwrijk en met veel privacy. We voelden ons erg welkom, er was een ontspannen sfeer en hoewel er weinig te doen was voor tieners, waren ze wel welkom. Tentje bij de stacaravan was geen probleem. De camping was schoon en alles oogde fris en verzorgd. Eenvoudige kaart bij het campingrestaurant maar het was prima eten op een gezellig terras.

• 8Eetgelegenheden
    • 9Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

• 9aanmarco12-08-2015

Prima Camping, leuke omgeving.

Camping met terrassen, sommige plekken op een veldje andere weer 'alleen'. Rotspennen zijn nodig. Camping ligt aan de rand van Royat tegen een heuvel/berg aan. Veel bomen en dus schaduwplekken. Zwembad is na een paar dagen kouder weer ook een stuk koeler, na warme dagen warmt hij snel weer op. Restaurant heeft basis gerechten (Pizza, Steak, Patat en Salades), volgens de menukaart is dit om dat er meer dan genoeg goede restaurants in de omgeving zijn.

Toiletgebouwen en douches worden 3 x per dag (goed) schoongemaakt, enige minpunt is dat de stort van de chemische toiletten gelijk naast de afwasbakken is.

Omgeving is vooral bergen/heuvels, dus voor de racefietsers een mooie omgeving om tochten te maken voor de gewone fietsers is dit te stijl >6%

Een grote Intermarche zit op nog geen 2 kilometer afstand.

Volg niet de route van tomtom naar de camping vanuit Clermont-Ferrand, tomtom stuurt je door een woonwijk met >12% .Gewoon naar Royat rijden en hier de borden Indigo aanhouden.

• 8Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2015

• 8Rob14-08-2014

Prima camping, heerlijk warm zwembad!

Van de 3 campings die we in onze vakantie hadden bezocht, had deze de laagste zoover-waardering, maar voor onze kinderen (6 en 8) was het verreweg de allerbeste. Dat kwam vrijwel volledig vanwege het heerlijk verwarmde zwembad (28-30 graden). Daar konden ze met hun nieuwe vriendjes uren achter elkaar in spelen. Verder lagen er 2 zeer mooie (gratis) tennisbanen, waar veel gebruik van werd gemaakt (een reserveringslijst zou daarom best handig zijn). De mobile homes zien er netjes uit, zijn wel wat krap van binnen en er is zeer weinig (speel)ruimte omheen. Het 2-persoonsbed heeft een erg hard matras. Personeel is behulpzaam en relaxed, sfeer op camping is prettig.Jammer dat er geen grasveld is voor sport- en spelmogelijkheden. Clermond Ferrand ziet er vanaf buiten uit als een wat grijzige industriestad, maar heeft zeker een gezellig centrum met veel winkels en horeca. Omgeving is mooi en bijzonder. Kortom prima camping helemaal als je van een echt verwarmd zwembad houdt.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2014

• 8Mieke Russcher05-08-2014

Rustige groene camping.

We hebben voor 1 week een tent gehuurd en dat was op deze camping ook lang genoeg. Het is een rustige groene camping. Meest ruime plaatsen. Wel hoogteverschil dus wel wat klimmen. Onze tent lag vrij achteraan op de camping op niet zo een gezellig stuk. De plaats was erg donker, vooral met regenachtig weer. Tent was niet echt schoon en er miste het een en ander. Zwembad is leuk maar als de camping vol staat wel te klein. De camping zat toen wij weg gingen nog niet voor de helft vol en inderdaad veel verloop. In de omgeving niet zo veel te doen vonden wij. Weinig eetgelegenheden en onderweg ergens koffie drinken was er ook niet bij. Puy de Dome is prachtig. Clermont Ferrand een leuke stad. Lac d 'Aydat is een leuk meer om in te zwemmen op ongeveer 25 minuten rijden. Met kleine kinderen is Vulcania ws leuk maar wel wat prijzig en er is nog een klimpark in de buurt. Voor ons was een week lang genoeg op deze camping en leuk om geweest te zijn maar geen plek om nog eens terug te komen.

• 7Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in juli 2014