Camping La Fridière

153 reviews over Camping La Fridière

• 2019
    9Irma en Bert04-09-2019

Supercamping. Aanbevolen.

Supercamping. Parkachtig terrein met fantastische kampeerplaatsen. Zeer ruim. Relaxte sfeer. Alles kan maar niks moet. Aardige beheerders (Martin en Esther), met hart voor hun bedrijf. Sanitair verouderd maar superschoon. Je kunt mee eten maar bij ons is het er niet van gekomen. Gaan zeker nog eens terug (waren er nu voor de tweede keer). Aanbeveling waard.

• 8Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in augustus 2019

• 8Anita05-08-2019

Mooie, ruime plaatsen

Wij waren hier op doorreis, en hebben 2 nachten op deze camping gestaan. Vriendelijke eigenaar en mooie ruime plekken. Mochten zelf een plek uitzoeken. Heerlijk rustige camping, veel zon- en schaduwplekken en lekker veel groen. Veelal ouderen en weinig/geen kinderen, wat voor ons geen probleem was. Omgeving is mooi om doorheen te reizen maar dorpjes zijn( voor ons althans;) ietjes saai. Kortom, prima camping!

• 7Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

• 10Louis Hofman04-08-2019

Een camping om NOOIT te vergeten!

Ben al zo veel op die camping geweest en nu weer een maand geweest onlangs en mijn God wat fijn mijn oude vrienden die er vaak een seizoen zitten weer te zien en de campingeigenaar Martin met wie ik in de loop der jaren een fijne persoonlijke band heb opgebouwd . Door het overlijden van mijn vrouw in 2014 ben ik nog maar 1 x geweest in 2015 samen met mijn zoon . Ook nu was ik samen met mijn zoon en voelde weer echt als 'thuiskomen" (ook voor mijn zoon) daar en je moet het meegemaakt hebben om dat gevoel te onderschrijven. Raad iedereen aan er eens naar toe te gaan en het zelf te ondervinden die sfeer daar en die prachtige omgeving van de Auvergne . Kortom een aanrader waar je geen spijt van zal krijgen

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

• 9Rob Aarts18-06-2019

We komen zeker terug !

Erg fijne camping. Hartelijke ontvangst door de leiding Martin en Esther, die ook heerlijk kan koken. Ruime plaatsen, eventueel langs de beek . Gezellig borrelen in de namiddag met andere campinggasten alvorens naar keuze heerlijk te kunnen eten. De camping vormt een uitstekend uitgangspunt voor excursies naar diverse leuke plaatsen in de omgeving zoals Le Puy-en-Velay of de schitterende rotspartij langs de Allier bij Prades . Ook in de directe omgeving van de camping is het goed toeven voor b.v. natuurliefhebbers. Op verzoek van Martin hierbij een lijstje met interessante vogels in de omgeving: hop, grauwe klauwier, waterspreeuw, grote gele kwikstaart, nachtegaal, wielewaal, zomertortel, kwartel, slangenarend, rode wouw, zwarte wouw, bosuil, putter, europese kanarie, grauwe gors, cirlgors en bij Prades: alpengierzwaluw en rotszwaluw. Verder vonden we aspisadder. Ook veel bloemrijke velden met b.v.orchideeën.

• 10Eetgelegenheden

Gereisd met partner in mei 2019

• 2018
    9Leo en Regina van Rikxoort21-09-2018

We hebben een fantastische vakantie gehad!

Wat steekwoorden. Geweldige camping! Supergrote plekken. Rust. Ontmoeting. Gezelligheid. Samen eten (voor wie dat wil). Heerlijke keuken. Rustige omgeving. Niet toeristisch. Fijne campingbaas. Goede hulp van Mudy, Guus en wederhelft. Kortom: aanrader!

Gereisd met partner in augustus 2018

• 9Hans Invernizzi18-09-2018

We zijn voor het tweede jaar naar deze camping gegaan en dat zegt genoeg. Een heerlijke plek met een geweldige gastheer, Martin p, en alleen maar aardige mensen met wie het goed toeven is. Ruime groene plekken, ideaal voor de camper. Gezellige kantine en lekker eten. En veel levende muziek. Toplocatie.

Gereisd met partner in augustus 2018

• 9Ria13-08-2018

Topcamping "Alles kan, niets moet"

Topcamping met fijne, gastvrije beheerder Martin. Vorig jaar zijn we ook geweest en we weten nu al dat we volgend jaar terugkomen. "Alles kan, niets moet". Prachtige, grote plekken, zowel met zon als schaduw. Goed (door Mudy) onderhouden sanitair. Vriendelijke mensen op de camping, die je helpen als dat nodig is (Guus, nogmaals bedankt). De sfeer is hartelijk. Je kunt 's avonds mee-eten. We hebben praktisch elke dag een prachtige wandeling gemaakt. Bij de receptie liggen boekjes met wandelingen klaar. Er is geen zwembad, maar in de omgeving zijn diverse mogelijkheden om te zwemmen, zowel in de rivier L'Allier als in zwemplassen. De streek Haute Loire is prachtig en nog rustig. Er zijn mooie plaatsen in de omgeving, o.a. Brioude, Le Puy-en-Velay, Lavaudieu, Lamothe, Veille-Brioude, La Chaise Dieu, Lavoute-Chilhac, Chilhac. De Gorges de L'Allier zijn ook zeer de moeite waard. Paulhaguet heeft 3 bakkers en een goede supermarkt.

Gereisd met partner in juli 2018

• 9guus warmenhoven01-08-2018

Kom het met eigen ogen allemaal zien

tja wat ik moet ik hier zeggen. Het is nog steeds een super camping. Kom hier al vele jaren. Anders kom je niet terug nietwaar?. Mooie ruime plaatsen en.... er is altijd plek. Zon/schaduw wat je maar wilt. Leuk kabbelend riviertje waar de kinderen in kunnen spelen. Zwemmen kun je daar niet.....maar 8 km verder in de Allier wel of in een klein meertje 30 km van de camping vandaan. Er is elke dag wel een maaltijd. Martin de campingbaas maakt dat graag voor je klaar. Een of twee keer in de week een grotere gezamenlijke maaltijd, waar je gezellig met mede gasten kunt kletsen. Vrijwel alles kan niets hoeft. Paulhaguet op 1 km afstand is een klein slaperig dorpje met een paar bakkers en aan de rand een intermarché. In de omgeving is veel te zien. Domeyrat (grote burcht). Lavadieu (pareltje ), Brioude ( schitterende basiliek), Auzon, Allègre, Le Puy en Velay ( pelgrimsstad naar Santiago ), Clermont Ferrand , etc. Nieuwsgierig. kom!!!!

Gereisd met partner in mei 2018

• 9rudy30-07-2018

topterrein in een supermooie streek. Mét muziek

Alles kraaknet én gezellig. Grote staanplaatsen met schaduw. En superleuk voor kamperende muzikanten die eens een avondje (of meer dan één) willen jammen met de baas. Die kant van de auvergne is dan ook nog eens een echte aanrader voor wie van mooie gebouwen (le puy en velay bijvoorbeeld) of van wandelen houdt. nen dikke merci !!

Gereisd met partner in januari 2018

• 8Annelies26-07-2018

Mooie, kleine camping

Mooie, parkachtige camping aan riviertje met grote plekken, lekker warm en schoon sanitair. Vriendelijke eigenaren en personeel. De omgeving is heel afwisselend en meteen vanaf de camping kan er prima gewandeld worden.

• 8Eetgelegenheden

Gereisd met partner in april 2018

38 tips over Camping La Fridière

• Roland, 15-07-2012 Rapporteren

Gewoon eens proberen, Heerlijke tussen schakel tussen Holland en het Franse leven

• Theo van Rooy, 09-09-2013 Rapporteren

Houd je van natuur, oude dorpjes, fietsen en /of wandelen en camperen dan is Paulhaguet een beste keus.

• ilse , 29-07-2013 Rapporteren

Goed wandel gebied om dat het hoogte verschil maar gering is.

1 vraag over Camping La Fridière

• R.Colenbrander, 31-01-2019 Rapporteren

fietsroutes

Zijn de fietsroutes vlak,glooiend of bergachtig?

Camping La Fridière info

• Aantal sterrenstersterster