Camping La Fridière

Camping La Fridière
9,1

140 reviews over Camping La Fridière in het Nederlands

We hebben een fantastische vakantie gehad!

Leo en Regina van Rikxoort
21-9-2018

Wat steekwoorden. Geweldige camping! Supergrote plekken. Rust. Ontmoeting. Gezelligheid. Samen eten (voor wie dat wil). Heerlijke keuken. Rustige omgeving. Niet toeristisch. Fijne campingbaas. Goede hulp van Mudy, Guus en wederhelft. Kortom: aanrader!

Hans Invernizzi
18-9-2018

We zijn voor het tweede jaar naar deze camping gegaan en dat zegt genoeg. Een heerlijke plek met een geweldige gastheer, Martin p, en alleen maar aardige mensen met wie het goed toeven is. Ruime groene plekken, ideaal voor de camper. Gezellige kantine en lekker eten. En veel levende muziek. Toplocatie.

Topcamping "Alles kan, niets moet"

Ria
13-8-2018

Topcamping met fijne, gastvrije beheerder Martin. Vorig jaar zijn we ook geweest en we weten nu al dat we volgend jaar terugkomen. "Alles kan, niets moet". Prachtige, grote plekken, zowel met zon als schaduw. Goed (door Mudy) onderhouden sanitair. Vriendelijke mensen op de camping, die je helpen als dat nodig is (Guus, nogmaals bedankt). De sfeer is hartelijk. Je kunt 's avonds mee-eten. We hebben praktisch elke dag een prachtige wandeling gemaakt. Bij de receptie liggen boekjes met wandelingen klaar. Er is geen zwembad, maar in de omgeving zijn diverse mogelijkheden om te zwemmen, zowel in de rivier L'Allier als in zwemplassen. De streek Haute Loire is prachtig en nog rustig.

Er zijn mooie plaatsen in de omgeving, o.a. Brioude, Le Puy-en-Velay, Lavaudieu, Lamothe, Veille-Brioude, La Chaise Dieu, Lavoute-Chilhac, Chilhac.

De Gorges de L'Allier zijn ook zeer de moeite waard.

Paulhaguet heeft 3 bakkers en een goede supermarkt.

Kom het met eigen ogen allemaal zien

guus warmenhoven
1-8-2018

tja wat ik moet ik hier zeggen. Het is nog steeds een super camping. Kom hier al vele jaren. Anders kom je niet terug nietwaar?. Mooie ruime plaatsen en.... er is altijd plek. Zon/schaduw wat je maar wilt. Leuk kabbelend riviertje waar de kinderen in kunnen spelen. Zwemmen kun je daar niet.....maar 8 km verder in de Allier wel of in een klein meertje 30 km van de camping vandaan. Er is elke dag wel een maaltijd. Martin de campingbaas maakt dat graag voor je klaar. Een of twee keer in de week een grotere gezamenlijke maaltijd, waar je gezellig met mede gasten kunt kletsen. Vrijwel alles kan niets hoeft. Paulhaguet op 1 km afstand is een klein slaperig dorpje met een paar bakkers en aan de rand een intermarché. In de omgeving is veel te zien. Domeyrat (grote burcht). Lavadieu (pareltje ), Brioude ( schitterende basiliek), Auzon, Allègre, Le Puy en Velay ( pelgrimsstad naar Santiago ), Clermont Ferrand , etc. Nieuwsgierig. kom!!!!

Alles kraaknet én gezellig. Grote staanplaatsen met schaduw. En superleuk voor kamperende muzikanten die eens een avondje (of meer dan één) willen jammen met de baas.

Die kant van de auvergne is dan ook nog eens een echte aanrader voor wie van mooie gebouwen (le puy en velay bijvoorbeeld) of van wandelen houdt.

nen dikke merci !!

Mooie, kleine camping

Annelies
26-7-2018

Mooie, parkachtige camping aan riviertje met grote plekken, lekker warm en schoon sanitair. Vriendelijke eigenaren en personeel.

De omgeving is heel afwisselend en meteen vanaf de camping kan er prima gewandeld worden.

Dik boven gemiddeld!

Ad/Marianne Vervoord
26-10-2017

Lees alle positieve reacties! We onderschrijven met plezier wat ze zeggen.

Beheerders, terrein, eten, sanitair :alles klopt

We vermelden graag nadrukkelijk dat de ruimte waarin het sanitair zich bevindt verwarmd is.

Wij ervoeren dat in sept. als extra aangenaam.

Wie hier na verblijf niet tevreden is moet te maken hebben gehad met een niet te voorkomen "pech" gebeurtenis.

Bijzonder relaxte camping op prachtige locatie

Hans Invernizzi
13-9-2017

Martin en Inge, de Nederlandse beheerders van La Fridière, doen er alles aan het hun gasten naar de zin te maken. Onder het motto alles mag, niets moet, organiseren zij bijvoorbeeld een intieme bbq en muziekavonden en ze bakken ook met liefde patat of een top-pizza voor je. Blijf je liever lekker bij je eigen tent of caravan: prima, maar wie contact wil zoeken met mede-kampeerders, wordt daar door Martin en Inge op een niet-dwingende manier toe gestimuleerd. De camping zelf is op en top in orde met ruime plekken in een parkachtige setting. Ook perfect voor de camperaar. We hadden het weer mee, maar ook als dat wat tegenvalt is het goed toeven in Paulhaguet.

Kleine relaxte camping

Harry
13-8-2017

Camping la Fridiere is en kleine, rustig gelegen, relaxte camping. We hebben hier ongeveer 2 weken met veel genoegen gekampeerd. In het algemeen zijn de staan plaatsen ruim tot zeer ruim, allen op grasland. Er zijn afgebakende en niet afgebakende plaatsen. De afgebakende plaatsen liggen in een soort van parkachtige omgeving; de niet afgebakende plaatsen liggen langs de rand van een grote grasvlakte. Schaduw komt van de bomen langs de rand.

Het sanitair wordt meerdere malen per dag schoongemaakt. Er is een kleine bar en een beperkte restaurant functie. Voor kleine kinderen zijn er enkele speel apparaten. In de nabij stromende rivier de Allier kan op paar plaatsen gezwommen worden. De omgeving leent zich prima voor wandelen. Paulhaguet heeft een paar winkels in het centrum en een supermarkt net buiten het centrum.

Voor liefhebbers van kleine, schone en rustige campings is La Fridiere een aanrader.

Super camping Nederlands sprekend.

Erik en Penchi Harteveld
5-8-2017

Een pareltje in de Auvergne!

Super gezellige en schone camping. Sanitair wordt 3/4 x per dag schoon gemaakt. Ruime plaatsen. Nederlandse gastheer en gastvrouw met liefde voor muziek. Inclusief knusse eetgelegenheid met zelfgemaakte pizza of menu van de dag. Wij hebben heel veel gezellige live muziekavonden mee gemaakt. Echt super!

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping La Fridière in Paulhaguet, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping La Fridière zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.