Camping Les Chelles (Glamping)

Camping Les Chelles (Glamping)
8,3

We hebben een aantal aanbieders voor Les Chelles (Glamping) voor je op een rij gezet:

70 reviews over Camping Les Chelles (Glamping) in het Nederlands

Met jonge kinderen

Leuke kleine camping

Jeroen
8-10-2018

Leuke kleine boomrijke camping met vriendelijke NL eigenaren.

Wij hebben hier een week gestaan met 3 gezinnen met elk 3 jonge kinderen (1-6jr).

Kinderen vonden het fantastisch, lekker met elkaar spelen op de camping. Er is een klein zwembadje bij, prima voor warme dagen wel beetje koud voor de kleintjes als het <20 graden is.

Af en toe is er iets van animatie gepland voor de kids (sminken / kleuren etc.) en soms wat leuks voor de ouderen (Karaoke etc.) Na deel is dat er niet bijzonder veel te doen is in de mooie omgeving.

Pluspunten:

Broodservice

Klein restaurantje op camping waar je lekker kunt eten of ijsje kunt halen

Mooie omgeving

Ontspannen in een schitterende omgeving

Familie Hulsebosch
1-9-2018

Dit jaar voor de negende keer op deze camping gestaan. En nog steeds ontdekken we nieuwe plekjes in deze schitterende omgeving. Dit is een camping waar je echt tot rust kunt komen. Dit komt mede door de eigenaren en hun personeel die er alles aan doen om je een thuisgevoel te geven. We hadden een heerlijke plek met een mooi uitzicht. Het zwembad is precies goed om even heerlijk in af te koelen. En aan het einde van de dag genieten van een heerlijk menu op het gezellige terras. Sanitair is gedateerd maar wel altijd schoon. De douche heeft een heerlijke straal en gelukkig kun je zelf de temperatuur regelen. Onze oudste twee besloten dit jaar niet meer mee te gaan maar hebben daar achteraf toch wel spijt van. Volgend jaar hopen we weer te gaan en dan gaan ze toch weer een week mee.

Mooie en sfeervolle camping met top service!

Natasja de Groot
31-8-2018

We zijn bij Les Chelles ook al in 2016 geweest en dat was zo goed bevallen dat we dit jaar terug kwamen. Eigenaren Ralph en Monique zijn eigenaren met hart voor hun vak en ontvangen alle gasten met veel warmte. Op een avond na kun je elke avond aanschuiven voor een betaalbare maar heerlijke en gezonde table d'hote waar rekening gehouden wordt met de kleine eters. Er is een gemoedelijke sfeer op de rustige en kleinschalige camping. Wij zaten in een safari tent van touroperator, maar het is een ook een mooie terrassencamping voor eigen tenten met een mooi uitzicht in de Vallei. Les Chelles heeft tegenwoordig ook hun eigen vooropgezette tenten die ik zeker zou overwegen. Er komen veel Nederlandse gezinnen, wat fijn is voor de kinderen. Ook de kleinschalige animatie voor de kleintjes (koekjes bakken, kleurplaten kleuren en lampionnenoptocht) is erg leuk! Een aanrader als je een plekje zoekt in de Auvergne en in 1 dag aan te rijden vanuit NL!

Fijne camping en mooi gelegen.

Ada Hendriks
30-8-2018

Een week op deze, heerlijk rustig gelegen, camping geweest . De camping heeft ruime plaatsen met voldoende schaduw. Daarbij een zwembad om in af te koelen. In het restaurantje kun je eten, de eigenaresse kookt zelf een heerlijk "menu du jour", voor een schappelijke prijs. Het gebied is heuvelachtig, vanaf de camping kun je gaan wandelen.

Echt geen aanrader

Annemieke
5-8-2018

Pluspunten:

Vriendelijke eigenaren

Prima broodservice in de ochtend

Mogelijkheid om te eten (eenvoudig) en een ijsje te kopen op de camping

Maar eigenlijk vonden we maar één zin van toepassing: wat een liefdeloze camping. Alles is oud, smoezelig en verslonst.

Het sanitair is erg oud (middelste blok is buiten gebruik) en vooral vies. Je staat tot aan je enkels in de drab van iemand anders te douchen, de wc's groezelig en 's avonds na een uur of tien sta je in het donker bij een aftands wasbakje je tanden te poetsen omdat de verlichting uit is (of het niet doet?).

Het zwembad is klein, maar op zich prima voor als je jonge kinderen hebt die nog niet echt kunnen zwemmen. De entourage is echter heel sober: eigenlijk is het een soort bakplaat. Oude tegels, geen bedje, bankje of stoel waar je even op kunt zitten, amper schaduw. Je zit dus op een keiharde ondergrond. Een verblijf voor maximaal een uurtje dan heb je het echt gehad.

Mooi gelegen, daardoor wel meer rijtijd als je ergens naartoe wilt. Hartelijke eigenaars en gezellige bar/ restaurant. Leuke kleinschalige activiteiten op de camping. Voor kleine kinderen is er genoeg te doen op de camping, voor grotere minder. In de buurt een groot recreatiemeer, goed wandelen ( minder geschikt voor kleine kinderen), stadjes en markten die de moeite waard zijn.

Ons chalet was keurig, met prachtig uitzicht.

Niet ons ding

Dhr. Vries
20-8-2017

Aardige eigenaren. Problemen werden netjes opgelost. Mooie omgeving maar door plek van stacaravan niet van kunnen genieten. Deze was omringd met coniferen. Zonde. We kregen een erg opgesloten gevoel. Daarnaast kon onze kleine van 1 niet rond lopen vanwege de weg waar veel auto's overheen moesten naar hun eigen plekje en de plek was dichtbij twee provisorische trappen. Helaas onze vakantie moeten afbreken omdat we constant achter de kleine aan konden omdat ze nergens veilig kon lopen. Dus geen vakantie gevoel. Zwembad was erg koud. Binnen 10 minuten was ze blauw/paars. Voor iets oudere kinderen die al wat zelfstandig zijn, is het een prima camping met simpel maar leuk vermaak. Wel veraf van alles.

Kleine terrassencamping waar je van moet houden. Ligt een eindje uit het dorpje, bergop, dus je gaat niet zomaar even naar het dorpje lopen of fietsen. Echter, de animatie maakt veel goed. Leuk voor kleine kinderen. 's Avonds is er vaak iets leuks te doen: fakkeltocht, karaoke, live muziek. Je kunt er lekker eten en broodjes bestellen.

Sanitair is wellicht wat gedateerd maar wel netjes en schoon, bovendien zijn de douches goed warm en is er goede waterdruk. Het zwembad is wel wat koud.

Prachtige camping

Loots
13-8-2017

Super aardige eigenaren, denken echt met je mee. Kinderen kunnen zelf de bestelde broodjes ophalen.

Mooie omgeving!

Elke
2-8-2016

Warm welkom, vriendelijk personeel, bijzondere omgeving, prachtige ligging en campingplaatsen, uitzonderlijke keuken, kortom: aanrader!!!

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Les Chelles (Glamping) in Olliergues (Puy de Dome), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Les Chelles (Glamping) zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.