Camping Les Chelles (Glamping)

Camping Les Chelles (Glamping)
8,5

We hebben een aantal aanbieders voor Les Chelles (Glamping) voor je op een rij gezet:

65 reviews over Camping Les Chelles (Glamping) in het Nederlands

Mooi gelegen, daardoor wel meer rijtijd als je ergens naartoe wilt. Hartelijke eigenaars en gezellige bar/ restaurant. Leuke kleinschalige activiteiten op de camping. Voor kleine kinderen is er genoeg te doen op de camping, voor grotere minder. In de buurt een groot recreatiemeer, goed wandelen ( minder geschikt voor kleine kinderen), stadjes en markten die de moeite waard zijn.

Ons chalet was keurig, met prachtig uitzicht.

Niet ons ding

Dhr. Vries
20-8-2017

Aardige eigenaren. Problemen werden netjes opgelost. Mooie omgeving maar door plek van stacaravan niet van kunnen genieten. Deze was omringd met coniferen. Zonde. We kregen een erg opgesloten gevoel. Daarnaast kon onze kleine van 1 niet rond lopen vanwege de weg waar veel auto's overheen moesten naar hun eigen plekje en de plek was dichtbij twee provisorische trappen. Helaas onze vakantie moeten afbreken omdat we constant achter de kleine aan konden omdat ze nergens veilig kon lopen. Dus geen vakantie gevoel. Zwembad was erg koud. Binnen 10 minuten was ze blauw/paars. Voor iets oudere kinderen die al wat zelfstandig zijn, is het een prima camping met simpel maar leuk vermaak. Wel veraf van alles.

Kleine terrassencamping waar je van moet houden. Ligt een eindje uit het dorpje, bergop, dus je gaat niet zomaar even naar het dorpje lopen of fietsen. Echter, de animatie maakt veel goed. Leuk voor kleine kinderen. 's Avonds is er vaak iets leuks te doen: fakkeltocht, karaoke, live muziek. Je kunt er lekker eten en broodjes bestellen.

Sanitair is wellicht wat gedateerd maar wel netjes en schoon, bovendien zijn de douches goed warm en is er goede waterdruk. Het zwembad is wel wat koud.

Prachtige camping

Loots
13-8-2017

Super aardige eigenaren, denken echt met je mee. Kinderen kunnen zelf de bestelde broodjes ophalen.

Oude reviews (archief)

Mooie omgeving!

Elke
2-8-2016

Warm welkom, vriendelijk personeel, bijzondere omgeving, prachtige ligging en campingplaatsen, uitzonderlijke keuken, kortom: aanrader!!!

heerlijk!

marieke
2-8-2016

Vrijheid, mooi gelegen, vriendelijke campingbeheerders, broodjes op de camping

heerlijk

Monique Spaans
1-8-2016

Wij hebben 2 weken in een chalet gezet. Veel schaduw en ook zon. De hond was mee en kon heerlijk rondom het huisje lopen. Onze kids (14 en 11) hebben zich prima vermaakt. Er is een goede mix van Fransen en Nederlanders. Monique en Rolf zijn erg gastvrij. Wanneer je wilt, kun je aan allerlei activiteiten mee doen. Het zwembad is klein, maar prima om even af te koelen.

Heerlijk rustige vakantie gehad

Henk Dirksen
29-7-2016

Les Chelles is een camping zoals een camping bedoeld is denk ik. Helemaal basis. Je hebt een staanplaats, een toilet, douche en afwas gelegenheid, klein zwembad en daar moet je het mee doen. Als je rust zoekt ben je bij Les Chelles echt aan het goede adres.

Wij (vader, zoon van 15 en dochter van 10) hebben een weekje in een Safari tent/lodge doorgebracht en een prima week gehad.

Opvallend is de vriendelijkheid van de eigenaars, alles kan, niks is teveel en er heerst een ontspannen sfeer.

Het sanitair is gedateerd, hier en daar mankeert er echt wel wat aan kranen, tegels, verlichting etc. Het wordt bijgehouden. Om de dag wordt er schoongemaakt. (althans toen wij er waren). Door de dag heen zou een extra schrobbeurt niet misstaan. Door de open gebouwen komt er veel gevleugeld bezoek op het toilet. Wat wel fijn is dat er een warme, forse straal water uit de kraan komt , en ..... er is geen systeem voor muntjes of zoiets.

Voor kinderen van 12+ is de camping echt te saai. De activiteiten die georganiseerd worden zijn gezellig, goedbedoeld maar halen niet het niveau van de kust-campings. Je moet het gewoon leuk maken met elkaar....

Wat wij echt miste was een watertje, een beekje of riviertje waar je kon vissen, pootjebaden of zwemmen op loopafstand. Op een kwartiertje rijden was overigens wel een schoon, groot zwemweer waar alle voorzieningen schoon en goed waren .....en gratis :-)

Op een half uurtje rijden heb je Thiers, een Aldi, McDonalds en een Action waar de prijzen op een herkenbaar niveau liggen. Ook zou ik iedereen adviseren om lokaal te tanken, dat is aanzienlijk goedkoper.

Voor degene die een Safari tent huren, er is geen stromend water, dat vond ik een gemiste kans, een paal met een kraan en afvoerputje zou het nog wat comfortabeler maken.

Opvallend goed presteert het 4G netwerk van de Franse telecom, ik had daar prima bereik. Wifi is wisselend, alleen bij de receptie heb je een redelijke snelheid. Met "outdoor" zenders zou dit opgelost kunnen worden.

Op 1 middag hebben wij bezoek gehad van een leger vliegende mieren, heel opvallend vertrokken die ook weer als op commando.

De omgeving is gewoon echt mooi, heuvelachtig, bos, akkerland wisselen elkaar af. Wij zijn niet veel van de camping geweest (pubers wandelen nu eenmaal niet) maar voor de wandelaar is het een Walhalla.

Ik zou zeker terugkomen naar Les Chelles maar dan wel als de kids hun eigen vakantie vieren.

Heel fijn!

Suzanne
9-12-2015

Mooie, ruime en rustige camping in een bijzondere omgeving. Heel geschikt voor families met jongere kinderen, zij kunnen heerlijk zelf op pad op de kleine camping. Er is van alles, leuk zwembad, tennisbaan, jeu de boules, tafeltennis. Bij het restaurant met mooi uitzicht kan je lekker een ijsje halen, wat drinken en eten. En er wordt op kleine schaal wat leuke dingen georganiseerd, een fakkeltocht voor de kinderen, een toernooitje en een lekker mosselavond. Heerlijk relaxte sfeer, ook in het hoogseizoen. Er is relatief veel sanitair, dus nooit wachten voor de douche! We hadden een mooie plek met uitzicht over het dal. In de omgeving is veel te doen en te zien. Heerlijke plek, leuke eigenaren.

Genoten van de rust.

van Lingen
8-9-2015

De rust en de ongedwongen sfeer. Wij komen hier vast nog eens terug.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Les Chelles (Glamping) in Olliergues (Puy de Dome), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Les Chelles (Glamping) zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Les Chelles (Glamping) scoort een 8.53 uit 10 op basis van 76 reviews.