Noyant-d'Allier/Les Velins

Reviews over Noyant-d'Allier/Les Velins

Echt een plek en voor kinderen en voor ouders.

Fam. Deul,
    19-7-2014

Wij waren meteen onder de indruk toen mijn man, ik en de 3 kinderen aan kwamen. Het huis ligt verscholen van de weg er is een grote tuin met schommel dus genoeg ruimte voor de kinderen om zich uit te leven.

En ook voor ons als ouders om tot rust te komen want je hoorde niks van de weg.

Ook het huis was goed, qua inrichting en ruimte genoeg slaapplaatsen voor de kinderen en voor ons.

De omgeving was ook goed, naast kleine dorpjes grotere stadjes meertjes en een zwembad de kinderen gingen daar ook graag heen.

Kortom voor ons was het de beste plek voor de vakantie.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2013

Een heerlijke plek om tot rust te komen.

Kaper,
    30-6-2014

Prachtig uitzicht, fijn huisje met ruime kamers en prettige keuken. Heel mooie omgeving, je kunt er mooie wandelingen maken. Klein meertje vlakbij voor een ommetje. De eigenaar erg aardig en behulpzaam. Kinderen kunnen heerlijk schommelen en rennen op een ruim grasveld. Altijd zon- of schaduwplekken om te zitten. Elk jaar weer fijn om hier te komen en jammer weer weg te moeten.

Gereisd met partner in mei 2014

Prachtig huisje, midden in de natuur.

Platte,
    25-6-2014

Vakantiehuis Les Velins in Noyant d'Allier is een mooi, onbedorven middeleeuws huisje, smaakvol en comfortabel ingericht, op een zeer rustige en mooie plek waar je geheel privé zit. Zodra je de auto uitstapt ruik je de heerlijke frisse geuren van het land. Je komt in een fris schoongemaakt huis, de eigenaren zijn altijd bereid je ergens mee te helpen, er is hout voorradig en een fles wijn staat klaar.

De roep van een uil, nachtegalen en andere vogels zingen. Je hoeft je plek niet te verlaten als je niet wilt, er is altijd wel een zon- of schaduwplekje waar je kunt zitten, met uitzicht op de heuvels, maar er zijn ook diverse mooie dorpen en stadjes om te bezoeken, zoals Souvigny en Moulins. Een vakantieplek waar je helemaal tot rust komt.

Gereisd met partner in mei 2014

Alleen maar rust, wat wil je nog meer !

mderonde,
    7-7-2012

Voor mensen die ècht van rust in een authentiek Frans huisje willen genieten, is dit een aanrader. Op een kilometer afstand pas buren! De eerste nacht schrik je dus wel van een 'hoestende' koe in de wei.

Het huisje is vanaf de weg nauwelijks zichtbaar door de bosjes/stuiken. Achter het huis een enorm aflopend grasveld met schommels.

In Les Velins een goed uitgeruste keuken en de bedden in de slaapkamers liggen goed. De huiskamer is knus en wanneer het koud is, biedt de houtkachel uitkomst. Hij brandt als een tierelier en tijdens ons verblijf hebben we hem één keer gebruikt omdat het een beetje klam in huis was.

Je kunt goed fietsen en wandelen in de omgeving en ga zeker naar de boeddhistische tempel (?) in het dorp. Je wordt er hartelijk ontvangen en krijgt alle uitleg onder het genot van een kopje Jasmijnthee en gember.

Het douchen verdient speciale aandacht omdat deze verkeerd is aangelegd. Niet al het water bereikt het putje en een wisser biedt uitkomst.

Gereisd met partner in juni 2012

Een fantastisch huisje!!

Marian,
    18-7-2011

Wat een mooi, idyllisch huisje, prachtig gelegen, zonder buren en compleet ingericht. Vanaf het huisje kun je wandelen en fietsen. Je hoort alleen maar vogels en het blaten van schapen. De stilte is soms oorverdovend!!!!!

De contacten met de eigenaren, per mail en telefonisch, waren heel goed en prettig.

Een plek om naar terug te keren!

Gereisd met partner in juni 2011
Noyant-d'Allier/Les Velins scoort een 9 uit 10, op basis van 2 reviews