Camping Sunelia La Ribeyrestersterstersterster

8.2Fantastisch

Frankrijk, Auvergne, Murol (Puy de Dome)

8.2Fantastisch

• 6.8Eetgelegenheden
  • 8.3Staat v/h sanitair

We hebben een aantal aanbieders voor Sunelia La Ribeyre voor je op een rij gezet:

• Kinderopvang
Meer camping info
Tonen op kaart

114 reviews over Camping Sunelia La Ribeyre

• 2019
    8Saskia12-08-2019

Goede vakantie

Ondanks de drukte was het in de avond na 23.00 uur nagenoeg heerlijk rustig! Het zwembad is druk, de glijbanen zijn voor jonge kinderen leuk. Fijn dat er een binnenbad is. Het eten in het restaurant is gewoontjes, voor een goede maaltijd kun je beter naar het dorp lopen. Het meer valt letterlijk.vies tegen. Het is klein en er dreven dode vissen in. Wel leuk dat je gratis kan kanoën en suppen. De omgeving is fantastisch mooi! Sanitair was goed schoon. Wij zijn 3 weken geweest. En hebben redelijk weer gehad.

• 6Eetgelegenheden
    • 9Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

• 2018
    8Sigrid06-08-2018

Mooie camping en prachtige omgeving

La Ribeyre is een mooie camping met ruime plaatsen en veel open plekken er tussen om te spelen. Het sanitair was prima onderhouden en schoon. Het privé meertje is echt een topper. Kinderen kunnen zich hier super vermaken! Het zwembad is mooi, maar de glijbanen zijn meer voor de wat kleinere kinderen. Op de camping zijn veel Franse gasten, maar voor ons geen probleem. De omgeving is erg mooi. Het dorpje Murol is erg leuk en op woensdag een grote markt (best naar daar wandelen). In het dorpje is ook een hele goede slager.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

• 9Mirjam04-08-2018

Een aanrader!

En heerlijke camping met vooral plek voor tenten en caravans. En fijn kampeersfeertje met wisselende nationaliteiten (vooral Frans). Wij vinden de camping echt een aanrader, prachtige omgeving, mooi zwembad en privé meer! Oké geen winkeltje, maar ze willen van alles voor je regelen en willen vooral ook de lokale ondernemers hiermee ondersteunen (het dorp is op loopafstand, spar vijf minuutjes met de auto). Genoeg te doen in de omgeving.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

• Oude reviews

6Inge31-08-2017

Blij dat we niet in hoogseizoen waren

Grote plek, leuk zwembad en leuk meertje. Maar een paar plekken bezet eind augustus op hele camping dus vrij rustig en ruimtelijk. Maar wat zal het hier vreselijk zijn als de camping vol staat! Zwembad was nu al redelijk vol en sanitair matig, helemaal voor 5 sterrencamping. Dit soort campings is eigenlijk niks voor ons, animatie ed hoeven we niet. Voor nu dus prima. Maar we komen hier niet terug.

• 6Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

• 7Mara18-08-2017

tja...

Groot, druk, veel verkeer, dus even wennen. Wel mooie plaatsen. Lekkere douches, bijna te warm. Erg dure camping voor het gebodene. Zwembad op warme dagen te druk. Snackcorner te druk en pizzeria in dorp vol, creperie in het dorp is een aanrader. Gratis kano's (meertje klein) en tennis leuk. Sanitair netjes. Voor ons (rustzoekers) nooit meer.

• 5Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

• 7Evert07-08-2017

Leuke camping maar 5 sterren was het voor ons niet

De camping is groot opgezet met redelijk grote plaatsen voor de tent. Het was wel zo dat iedereen de auto bij de tent had staan wat automatisch betekent dat er veel gereden wordt gedurende de dag en je toch met kinderen moet oppassen.

Ontvangst was goed met goed Engels sprekende receptie medewerker. De camping zelf qua groen en plaatsen was goed onderhouden en zag er netjes uit. Ook pluspunt was het gratis lenen van surfkano's en gewone kano's.

Mindere kant was het sanitair. Dat was oud. Tijdens ons verblijf (eind juli) was het koud 20 graden en dan is het douchen in een niet afgesloten toiletgebouw met middelmatige warme douches wel armoedig. De heaters gingen niet aan. Tevens hebben geen van de WC's een WC-bril. Echt een misser op een 5-sterren camping. Daarnaast was constant het WC-papier op en ondanks klacht bij receptie was dit gedurende het verblijf zo. Ook sta je met de afwas buiten (zonder dak) en dat betekent tot twee keer toe in de regen afwassen, ook niet zo fijn.

Door dat de camping hoog ligt (+_800m) hadden we erg fris weer en veel wolken. Ander nadeel is dat je niet met pin kan betalen (behalve bij receptie) al het eten e.d. moet contact worden afgerekend.

Zwembad is wel erg mooi met veel glijbanen en water plezier. Strakke zwemshort is wel verplicht en moest ik dan ook nog kopen. Maar desalniettemin erg fijn om een verwarmd zwembad in de buurt te hebben.

• 5Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

• 8Miranda27-07-2017

Prachtige camping

Prachtige Groene camping met ruime plekken. Mooi zwembad. Fijn meertje om te zwemmen met Klein strand en groot ligveld/sport veld. Veel animatie de hele dag door maar alles in frans en Engels. Hierdoor deden onze kinderen van 10 en 12 niet mee. Misschien waren wij wat vroeg dit jaar maar ze misten contact met Nederlandse kinderen. Sanitair was prima. Prima plek voor uitstapjes in omgeving zoals chateau murol, grotwoningen Jonas en waterval in Mont Dore. Dorpje Murol niet bijzonder. Grote supermarkt op 15 km.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

• 9Natasja13-02-2017

Mooie camping met veel voorzieningen

Heerlijk zwembad met mooie glijbanen. Veel ligbedden. Prive meer waar de kids gratis konden kanoën en suppen. Zandstrandje ervoor en groot grasveld met volleybalveld erop. Camping is vrij groot maar ruim opgezet. Veel grasveldjes verspreid over de camping. Ook een groot grasveld waar de kids konden voetballen aan de zijkant van de camping. Sanitair is voldoende. 1 gebouw iets verouderd maar wel goed schoon gehouden. Campingplaatsen: niet heel ruim, soms passen en meten ivm bomen op de hoeken met lage takken maar wel voldoende ruimte voor caravan met voortent en tentje voor de kids en auto op de plek. Na 23 uur stil op de camping. Receptie: Goed Engels sprekend, veel informatie verkrijgbaar. Snacks/brood: Altijd stokbrood verkrijgbaar en chroissantjes. Patat/worstjes/pizza prima te eten. Animatie in het Frans waardoor de kids daar niet aan deelnamen. Omgeving is geweldig. Hele mooie wandeltochten naar watervallen en bergtoppen. De natuur is schitterend. In het dorp een oude ruine te bezichtigen, wel aardig niet bijzonder. Grotten uitgehakt in de bergwand te bezoeken, interessant. Grote supermarkt op 15 minuten rijden. Kleine supermarkt in het dorp zelf. Echt een aanrader deze camping.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

• 8Jeanine vriend05-09-2016

Mooie camping, geweldige omgeving

In augustus bijna 2 wkn hier gekampeerd. Camping is mooi aangelegd met veel verschillende bomen en struiken. De negatieve waarderingen ka ik me niet in vinden. Toilet idd zonder bril, maar altijd schoon, en altijd toiletpapier aanwezig. Er werd echt zeer regelmatig schoongemaakt. Douches heerlijk warm, in ene gebouwtje wel wat ruimer de in de ander. 's Avonds vroeg rustig op de camping, maar dat kwam missch ook doordat het idd behoorlijk fris was. Meertje ontzettend leuk om te zwemmen, kanoën en suppen, en het zwembad natuurlijk top. Dames bij de receptie erg vriendelijk en Engels geen probleem. Ontzettend mooi omgeving, een heel mooi stukje Frankrijk. Enige kleine minpuntje voor onze kids was dat er weinig Nederlandse kinderen waren om mee te spelen.

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

• 8Linda03-09-2016

Fijne camping!

We hebben een hele fijne vakantie gehad! Knusse camping, veel staplaatsen maar dat heb je niet zo in de gaten. Mooi opgezet! Mooi zwembad met glijbanen! Genoeg ligbedden voor iedereen. Op het meertje zijn er kano's en suppen te gebruiken. In de omgeving erg veel te doen! Sanitair is frans, geen wc brillen maar wel schoon! Altijd heerlijk warm water in de douche! Regelmatige schoonmaak! Maar als er net een viespeuk voor je zit en zijn zooi niet opruimt kan een camping daar niks aan doen! Pizza's waren heerlijk! Friet super! Jammer dat er geen nederlandse animatie is.. Dus ook minder nederlanders op de camping.. Vanaf 22.30uur is het vrij stil. Fransen slapen al vroeg :). Verder de avonden en nachten zijn koud! Erg koud!! Je ligt hoog dus neem extra dekens mee!

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

6 tips over Camping Sunelia La Ribeyre

• Tamara, 01-08-2013

Het kasteel van Murol is erg leuk om te bezichtigen, net als de trein naar de top van de Puy de Dome.

• arenda Doets, 18-08-2013

Voor een grote supermarkt kun je naar Carrefour Issoire. Daar is ook een liddl en grote sportzaken. Zaterdag is er een leuke mark in Issoire. Supper Besse is een mooi ski gebied en is ook een mooi vulkaan meer Zo even wat tips die wij graag van te voren wilde weten. Wij vonden het er erg mooi in de omgeving en gaan zeker terug.

• Ine, 28-07-2013

Bezoek de puy de dome, puy de pariou en de puy de la vache.

2 vragen over Camping Sunelia La Ribeyre

• jan, 20-07-2010

?

how warm is het daar overdag in augustus en julie?

• kraaijeveld, 15-06-2010

kou

Wie kan me vertellen, hoe koud het er s avonds cq s'nachts is? Moeten er extra dekens mee? Of is een lange broek en fleece trui voldoende??? Tips zijn welkom!

Laurens, 27-08-2012

Lange broek en fleece trui zijn voldoende.

• Aantal campingplaatsenMeer dan 200
  • SchaduwplaatsenAanwezig