Camping L' Europe

Weer vandaag13°-1°
Camping L' Europe
7,9

11 reviews over Camping L' Europe in het Nederlands

2 weken met tent gekampeerd en ontzettend leuke vakantie gehad. Het personeel was super aardig. Sanitair gloednieuw en schoon. Leuke activiteiten voor jonge kinderen, voor de wat oudere kinderen en volwassenen. In de avond ook leuke activiteiten maar tot max 23 uur. Daarna hoorde letterlijk niks meer. Dat vonden we erg fijn. Het kan in de avond wat kouder worden. Onze jongste dochter van 1 sliep (daardoor?) elke ochtend tot 08:30 uur uit :-).

Andere kampeerders waren aardig en vriendelijk. Weinig buitenlandse gasten. Kan lastig zijn voor de kinderen die geen Frans spreken hoewel het personeel altijd zal proberen Engels te spreken.

Deze camping en de regio kunnen we van harte aanbevelen.

Merci camping l'Europe pour les super vacances!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

Hele leuke camping waar veel activiteiten worden georganiseerd wel alles in het frans! Klein zwembad maar wel leuk mooie ligbedden. Je kunt heel veel leuke uitstapjes doen in deze omgeving! Vlakbij op 3 minuten met de auto een spar waar je alles kunt kopen.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

Het is het net niet...

kitty_geurts
13-8-2012

De omgeving is prachtig en er is ook genoeg te doen. De camping is niet super.. Het zwembad bv is te diep voor kinderen om in te spelen. (1.60 m diep). Daarom gaan ze in het badje waar de glijbaan in uitkomt spelen. Op mooie dagen is dat badje propvol met spelende kinderen en kan het net wat gevaarlijk zijn. De puber die toezicht houdt bij het zwembad is drukker met zich laten te versieren dan met toezicht houden. Personeel spreekt gebrekkig engels, doet wel erg hun best om je het naar de zin te maken. Animatie idd in het frans, maar we zijn dan ook in Frankrijk hè. Restaurant is om te huilen. De MH was redelijk schoon en ruim voldoende compleet. Bedden zijn keihard, wel voldoende dekens aanwezig. In MH is kachel aanwezig, deze kan wel fijn zijn ivm frisse avonden/ nachten. MHs staan dicht op elkaar, erg weinig privacy, je kijkt bij elkaar de slaapkamer en/ of woonkamer in!! Kortom, niet heel slecht, maar het is het net niet. Wij gaan er niet meer naar toe.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2012

D-reizen

Nooit meer op deze camping

p_v_gool1900
7-8-2012

Zeer mooie omgeving. Begrijp alleen niet dat een gerenomeerd bedrijf als touroperator deze camping durft te verhuren als een 4 sterren camping. mogelijkerwijs zijn ze er zelf nooit geweest en hebben ze deze camping ergens in een boek gevonden. Personeel spreek zeer gebrekkig Engels. Animatie alleen Franstallig. Levensmiddelen winkel stelt niets voor. alleen het broodnodige, leuk voor de aankomstdag daarna snel een bakker en suppermarkt in de buurt gezocht. MB niet echt zuiver, wel compleet genoeg. Er zijn geen lekkere luier stoelen aanwezig, alleen maar kuip stoeltjes. Als alles verhuurt is dan is het zwembad erg klein. Service is redelijk goed.

Meer ligt op een te grote afstand om dit te voet te doen als je van alles mee wil nemen. Mocht je je toch laten verleiden om naar deze streek te gaan, zoek dan aub een andere camping. Let op de avonden zijn erg koud. Maar de omgeving is echt prachtig.

Kort om te duur naar het gene wat je krijgt.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2012

Geen 4 sterrencamping

Familie weertz
1-8-2011

Deze camping is zijn 4 sterren zeker niet waard. Wij hebben altijd op 4 sterrencampings gestaan en nog nooit zo bedrogen uitgekomen als nu. Naast gelegen camping La Ribeyre volstaat hiet wel voor.

Er was geen fatsoenlijk animatieteam die ook maar een enkel woordje nederlands praatte (vind ik voor kinderen toch wel handig). Zwembad erg klein zonder toezicht (ja er liep wel een meisje maar die kletste meer dan dat ze oplette). Restaurant of ja afhaalbar kun je het beter noemen was niet altijd open. Wilde een keer frietjes halen maar dat ging niet want ze hadden ander eten op dat moment.

Nou de frietjes om de hoek waren ook lekker en goedkoper. Staat van het sanitair is echt slecht. Geen toiletpapier aanwezig, wat je normaal mag verwachten van 4 sterren. De hele opzet was eigenlijk maar 2 sterren waard.

De omgeving is schitterend, Murol en Besse meerdere malen bezocht. Je stapt in de middeleeuwen, echt mooi. Jammer dat we onze vakantie op deze camping moesten verblijven.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2011

Nooit meer, slecht!

J.P. Beets
11-10-2010

De beheerder verpest de hele sfeer op de camping.

Ook is de animatie voor de kinderen zeer beperkt en alleen in het Frans. Jammer want er waren veel Nederlanders en ook Belgen (vlaams).

Gereisd met jonge kinderen in juli 2010

Nooit meer

rb
5-9-2010

De camping is de 4 sterren niet waard. Geboekt via TO, echter nooit iemand aanwezig. Als je een pizza of patat wilde afhalen, bleek dat je dit een of twee dagen van te voren moest bestellen, één bestelling per kwartier. Tussen de middag was de helft niet te krijgen in het restaurant. Camping wordt gedraaid door een aantal pubers. Doen geen moeite om iets uit te leggen of op te lossen. Chalet was erg smerig, bedden slecht. Chalet niet geschikt voor de daar voorkomende nacht temperaturen.

Nooit meer

JP
26-8-2010

Wat een drama, deze camping. Vier sterren, hahaha, laat me niet lachen. Camping werd geleid door een stel pubers, baas was er wel eens, stond te pronken met zijn ordinaire witte slee. Sprak geen Engels en was onvriendelijk. Ik had echt het idee dat ze dachten dat we blij mochten zijn dat we op de camping mochten verblijven. De supermarkt was net een srv-wagen uit Polen in 1975 en het restaurant was echt te zielig voor woorden. Het zwembad was veel te klein, hoe durven ze dit in godsnaam een zwemparadijs te noemen. Een chagerijnige puber die fungeerde als badjuffrouw snauwde de hele dag kinderen af. belachelijk. In de nacht had je drie dekens nodig om warm te blijven, tot 24.00 bonkende muziek van diezelfde pubers die de toko runden. Bedden waren net pallets, goed voor chronische rugklachten en veel te klein voor lange Nederlandse lijven. Murol is een nietszeggende grijs dorp met veel leegstand en totaal geen sfeer. Ga hier niet naar toe, vooral niet met kleine kinderen, Je wordt gek!

prima camping

Harry
18-8-2010

Is inderdaad frans georiënteerde camping. Netjes onderhouden en schoon. Bediening vriendelijk en behulpzaam. Ook onze stacaravan was prima in orde. 's-nachts behoorlijk koud vanwege de hoge ligging. Zwembad niet supergroot maar wél schoon en leuke glijbaan met landing in apart bad. Murol is knus dorp met leuke winkels op loopafstand. Prachtige omgeving met voor elk wat wils.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2010

Eenvoudige camping in mooie omgeving

Fam. Nel
8-8-2010

Deze camping geboekt via een touroperator op basis informatie in vakantiegids. Meer een camping voor Fransen. Beperkt aantal (jonge) medewerkers sprak Engels. De animatie voor onze jongste kinderen was daardoor niet bruikbaar. Restaurant is sfeerloos, keuze zeer beperkt. Winkeltje is voor brood en enkele noodzakelijke dingen, stelt niets voor. 2 Buurtsupers op 15 min. lopen, grote super op 15 min. rijden. Stacaravan was redelijk netjes. Bedden waren erg hard. Plaats niet al te groot. Zwembad is veel te klein gelet op aantal plaatsen op de camping en liep daardoor bij mooi weer snel vol. Buiten het animatieprogramma, vnl. sportspellen, is er op deze camping niet veel te beleven. Avondprogramma was ook zeer beperkt. De omgeving heeft gelukkig veel te bieden: Klimmen in St. Nectaire, bergtoppen in Sancy, Lac Pavin, Lac Chambon, markten in de buurt, etc.

Deze camping is toch geen aanrader vanwege de beperkte voorzieningen op de camping zelf.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2010

• Aantal campingplaatsenMeer dan 200
  • SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig
  • BBQToegestaan

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping L' Europe in Murol (Puy de Dome), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping L' Europe zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.