Camping L' Europe

Camping L' Europe
7,9

11 reviews over Camping L' Europe in het Nederlands

Keurige camping en prachtige omgeving

Bertus Koopmans
23-11-2012

Camping L'Europe is een keurige camping en ons dan ook goed bevallen. Niet al te druk en ook weer niet heel erg rustig.

Onze kinderen 14 en 15 jaar hebben zich prima vermaakt in het zwembad (niet al te groot) of bij de Lac de Chambon op loopafstand.

Ook de tennisbaan en de tafeltennistafels zijn veelvudig gebruikt.

Wij weren ook erg ingenomen met onze (nog nieuwe) Bali stacaravan van touroperator, enig minpunt was dat net onze caravan de hele dag bijna in de schaduw stond. Het weer was overigens eind juli begin augustus 2012 in Murol uitstekend.

De camping zag er verder (voor Franse begrippen) goed uit en we hebben ons er dan ook prima vermaakt.

Wel zijn wij erg reislustig in de vakantie en zitten niet de hele dag op de camping. We hebben dan ook veel door de regio gereden en mooie plekken bezocht. Die zijn er voldoende rondom Murol.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2012

Prima naar de zin gehad

Familie Van Wieren
24-8-2012

We hebben 2 weken genoten van de camping, de MH en de omgeving.

Tevens was het weer prima, 1e week 25 graden en 2e week 30 graden.

Is idd een Franse camping, medewerkers doen hun uiterste best om het iedereen naar de zin te maken. En met een beetje goede wil van beide kanten lukt dat prima.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2012

Verhouding prijs/kwaliteit is niet ok

Karin DW
20-7-2012

Camping is netjes onderhouden, caravans ook heel proper en verzorgd. Keiharde bedden, zelfs de kinderen hadden er last van. Weinig sfeer en animatie, meer controle dan entertainment. Zwembad netjes maar eveneens sfeerloos. Zeer strenge eindcontrole na opkuis. Veel te duur, geen 4 sterren waard. Verder een prachtige omgeving, we hadden wel pech met het weer: 2 weken regen en kou in juli. De streek is zeker de moeite waard, de camping niet.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2012

D-reizen

We kwamen aan op camping 'L Europe, en de receptie zat nog dicht. Het was toen geen mooi weer en zo op het eerste gezicht leek er niet veel te beleven. Bij ons was er een fout gemaakt bij de boeking. Dit werd goed en netjes opgelost en we kregen een luxe stacaravan! De stacaravan was prima!! En een fijne kachel! Er was zeer weinig animatie. Wat de kinderen wel hadden verwacht. De camping was voor 90 procent franstalig. Ook s'avonds was er niet veel te doen. Dit was jammer. We hebben zijn een keer naar de naastgelegen camping geweest. La Ribeye. Een prachtige camping!! Daar werd je vrolijk van. Het zwembad bij L'Europe was niet zo groot, maar goed te doen! Wij vonden het minder dat ze elke keer met een golfkarretje en een megafoon mensen probeerden mee te krijgen voor de animaties. Het bleef niet bij 1 keer, maar dit was meerdere keren op een dag. Erg veel lawaai en totaal niet prettig! Lac Chambon was wel super. Geen geschikte camping voor oudere kinderen en niet altijd mooi weer.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2011

Fantastische omgeving en een knusse camping

Fam Kerstens
16-8-2011

Wij hebben 2 weken op De L europe vakantie gehad in een Mobile Home. Plaatsen zijn zeer ruim en zeer groen. Camping is niet super maar dient prima als basis om tochten in de fantastische Auvergne te maken. Geen klachten over de primaire zaken. Dat de animatie en overige faciliteiten beperkt zijn stoort niet.

Gereisd met oudere kinderen in januari 2008

leuk!

Janine
6-8-2011

Ik kan me helemaal aansluiten bij de voorgaande reacties... we hebben een supervakantie gehad. l'Europe is een kleine maar een gemoedelijke camping. Super sfeer. Onze 3 kinderen (11-9-7) hebben we niet gezien, alleen maar spelen, spelen, spelen. Het zwembad is klein maar voldoet zeker! Personeel is, zonder uitzondering, behulpzaam en vriendelijk. Tijdens inchecken is gebleken dat er een fout is gemaakt nbij onze boeking, maar alles is zeer goed opgelost! Zeker geen klagen! Inderdaad de animatie is helemaal in het frans maar zoals ik al zei, bij ons hebben ze het niet eens gemist. Het eten, tja, dat moeten ze maar niet meer doen. Dat is inderdaad niet veel soeps, maar het dorp Murol ligt op loopafstand en daar hebben ze ook heerlijke restaurantjes!

Gereisd met oudere kinderen in juli 2011

typisch Franse camping in een prachtige omgeving

familie Vermeulen
31-7-2011

Wij hadden hier voor een paar dagen een stacarvan gehuurd, die pico bello in orde was. De omgeving is schitterend. Lac Chambon is erg mooi en biedt prima recreatie mogelijkheden. Er is genoeg te doen in de omgeving voor jong en oud. Het personeel was vriendelijk en behulpzaam. Op de camping was vers brood te koop. Een supermarkt is op 5 minuten loopafstand van de camping. De camping is typisch Frans. Het klopt dat de animatie in het Frans was, maar ja je bent per slot van rekening in Frankrijk en niet op een Nederlandse camping, dus ons deerde dat niet. Wij hebben genoten van ons verblijf

Zeker voor herhaling vatbaar

Wendy
29-7-2011

Deze camping verdient zijn 4 sterren, ondanks het slechte weer gedurende de week 17/07/2011 - 24/07/2011 hadden we enorm spijt te moeten vertrekken. Meer dan voldoende animatie voor de kids (jong en oud), zwembad lekker verwarmd, zeer prachtige omgeving. Zeker een aanrader naar mensen met kinderen die graag een mooi stukje van Frankrijk willen ontdekken. De ligging is perfect zodat je de wagen amper nodig hebt. Er is een Winkel op wandelafstand en leuke marktjes in de buurt. Diegene die hiervoor maar een 2 geeft als beoordeling, zal op geen enkele camping tevreden zijn. De accomodaties waren dik in orde. Zelf de hond was er enorm op zijn gemak en welkom. Zelf bij slechter weer zit je hier goed.

Zeer vriendelijke personeel, en ja, het was in het Frans te doen: Je zit dan ook wel in Frankrijk eh! Wij waren eerlijk gezegd bang om te gaan na de slechte beoordelingen die mensen zetten. Onterecht. Dus mensen, gewoon gaan en u niet laten beinvloeden. Groeten, Ben, Wendy en Jens

Gereisd met oudere kinderen in juli 2011

mooie camping, in een prachtige omgevong

familie Verhulst
27-7-2011

we zijn net terug van 14 dagen op deze camping en we kunnen de voorgaande kritiek moeilijk plaatsen hoor. We stonden met onze caravan aan het uiteinde van de camping met volle zon tot de middag( als ze scheen tenminste). Het terrein was ruim, onze kinderen (11 en 15j)hadden genoeg aan het zwembad en bij regen aan de zaal met spelautomaten. Het brood en de koeken 's morgens waren erg lekker, ook de truffade door de camping georganiseerd was overheerlijk. Het sanitair werd 3 keer p/d gekuist maar als het regent, kan je dit moelijk helemaal proper houden. Het zou al helpen natuurlijk als bij het poetsen alles goed droog zou gemaakt worden. De animatie is meer gericht naar jonge kinderen en in het frans, maar als je een beetje moeite doet, lukt het ook om dit te volgen. De golfkarretjes racen graag over de camping, maar dat doen sommige mensen die daar verblijven ook terwijl er duidelijk staat dat je maar 15 mag. Zwembad was bewaakt en prachtige omgeving. Mensen waren wel vriendelijk

Gereisd met oudere kinderen in juli 2011

Zijn hier juli 2010 geweest. Voor 2 weken geboekt, maar na 6 dagen teleurgesteld vertrokken. Slechte service; bar vol vliegen; zeer onvriendelijke beheerder. Heel jammer, want camping heeft genoeg te bieden als je die goed en vriendelijk beheert. Nooit naar terug. Advies: blijf hier weg!

Gereisd met oudere kinderen in juli 2010

• Aantal campingplaatsenMeer dan 200
  • SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig
  • BBQToegestaan

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping L' Europe in Murol (Puy de Dome), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping L' Europe zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.