Camping L' Europe

29 reviews over Camping L' Europe in het Nederlands

Netjes

Ronald
30-7-2018

Mooi plekje caravan onder de bomen.

Werd genoeg georganiseerd!

Jammer laatste dag 09.00 uur afgesproken voor check, zelf naar receptie geweest om te vertellen dat er nog niemand is geweest

Peuterbad is niet verwarmd en de bodem loopt schuin, voor

Gabor VAN DEN BERG
    8-8-2017

Peuterbad is niet verwarmd en de bodem loopt schuin, minder geschikt voor de allerkleinsten.

2 weken met tent gekampeerd en ontzettend leuke vakantie gehad. Het personeel was super aardig. Sanitair gloednieuw en schoon. Leuke activiteiten voor jonge kinderen, voor de wat oudere kinderen en volwassenen. In de avond ook leuke activiteiten maar tot max 23 uur. Daarna hoorde letterlijk niks meer. Dat vonden we erg fijn. Het kan in de avond wat kouder worden. Onze jongste dochter van 1 sliep (daardoor?) elke ochtend tot 08:30 uur uit :-).

Andere kampeerders waren aardig en vriendelijk. Weinig buitenlandse gasten. Kan lastig zijn voor de kinderen die geen Frans spreken hoewel het personeel altijd zal proberen Engels te spreken.

Deze camping en de regio kunnen we van harte aanbevelen.

Merci camping l'Europe pour les super vacances!

We hebben een aantal aanbieders voor L' Europe voor je op een rij gezet:

Hele leuke camping waar veel activiteiten worden georganiseerd wel alles in het frans! Klein zwembad maar wel leuk mooie ligbedden. Je kunt heel veel leuke uitstapjes doen in deze omgeving! Vlakbij op 3 minuten met de auto een spar waar je alles kunt kopen.

Gezellige kleine Franse camping

Linda
    14-8-2016

Gezellige verzorgde kleine camping voor gezinnen met jonge kinderen, wij zaten in een MH welke heel netjes was en vrij nieuw. Zwembad is niet al te groot maar wel groot genoeg voor het aantal mensen en er is altijd wel een bedje vrij, water is ook van een heerlijke temperatuur. Personeel erg vriendelijk en spreken ook Engels. Afhaal pizza`s zijn heerlijk en ook het kleine winkeltje heeft genoeg om nog even de vergeten spullen te halen. Leuke activiteiten voor de kinderen en zelfs de bingo avond werd op ons verzoek ook in het Engels gedaan! Speeltuintje is erg leuk en goed verzorgd! Wij waren een van de weinige Nederlanders en er waren een verdwaalde Belg en Engelsman verder alleen Fransen. Sfeer is erg gezellig en gemoedelijk. De wifi is in de ontmoetings- ruimte bij het zwembad en deze is prima maar af en toe even geen bereik.....2 Supermarkten zijn op loopafstand en de hele dag open, dorpje zelf is klein maar leuke sfeer, er zijn een paar restaurantjes, een pizzeria, crêperie en een supermarktje.

Elke week een druk bezochte markt. Mooie omgeving voor leuke uitstapjes en het meer is ook te lopen (15 min.)maar heeft wel een aardige klim.....waar een leuk strandje bij is en restaurants. Hier zijn waterfietsen te huur en er zijn mooie wandelroutes.

Wij hebben een heerlijke vakantie gehad en hebben ons die 14 dagen net verveeld. Het weer was wat afwisselend en s`avonds koelt het aardig af maar daar waren we op voorbereid....

Keurige camping en prachtige omgeving

Bertus Koopmans
    23-11-2012

Camping L'Europe is een keurige camping en ons dan ook goed bevallen. Niet al te druk en ook weer niet heel erg rustig.

Onze kinderen 14 en 15 jaar hebben zich prima vermaakt in het zwembad (niet al te groot) of bij de Lac de Chambon op loopafstand.

Ook de tennisbaan en de tafeltennistafels zijn veelvudig gebruikt.

Wij weren ook erg ingenomen met onze (nog nieuwe) Bali stacaravan van touroperator, enig minpunt was dat net onze caravan de hele dag bijna in de schaduw stond. Het weer was overigens eind juli begin augustus 2012 in Murol uitstekend.

De camping zag er verder (voor Franse begrippen) goed uit en we hebben ons er dan ook prima vermaakt.

Wel zijn wij erg reislustig in de vakantie en zitten niet de hele dag op de camping. We hebben dan ook veel door de regio gereden en mooie plekken bezocht. Die zijn er voldoende rondom Murol.

Prima naar de zin gehad

Familie Van Wieren
    24-8-2012

We hebben 2 weken genoten van de camping, de MH en de omgeving.

Tevens was het weer prima, 1e week 25 graden en 2e week 30 graden.

Is idd een Franse camping, medewerkers doen hun uiterste best om het iedereen naar de zin te maken. En met een beetje goede wil van beide kanten lukt dat prima.

Het is het net niet...

kitty_geurts
    13-8-2012

De omgeving is prachtig en er is ook genoeg te doen. De camping is niet super.. Het zwembad bv is te diep voor kinderen om in te spelen. (1.60 m diep). Daarom gaan ze in het badje waar de glijbaan in uitkomt spelen. Op mooie dagen is dat badje propvol met spelende kinderen en kan het net wat gevaarlijk zijn. De puber die toezicht houdt bij het zwembad is drukker met zich laten te versieren dan met toezicht houden. Personeel spreekt gebrekkig engels, doet wel erg hun best om je het naar de zin te maken. Animatie idd in het frans, maar we zijn dan ook in Frankrijk hè. Restaurant is om te huilen. De MH was redelijk schoon en ruim voldoende compleet. Bedden zijn keihard, wel voldoende dekens aanwezig. In MH is kachel aanwezig, deze kan wel fijn zijn ivm frisse avonden/ nachten. MHs staan dicht op elkaar, erg weinig privacy, je kijkt bij elkaar de slaapkamer en/ of woonkamer in!! Kortom, niet heel slecht, maar het is het net niet. Wij gaan er niet meer naar toe.

Nooit meer op deze camping

p_v_gool1900
    7-8-2012

Zeer mooie omgeving. Begrijp alleen niet dat een gerenomeerd bedrijf als touroperator deze camping durft te verhuren als een 4 sterren camping. mogelijkerwijs zijn ze er zelf nooit geweest en hebben ze deze camping ergens in een boek gevonden. Personeel spreek zeer gebrekkig Engels. Animatie alleen Franstallig. Levensmiddelen winkel stelt niets voor. alleen het broodnodige, leuk voor de aankomstdag daarna snel een bakker en suppermarkt in de buurt gezocht. MB niet echt zuiver, wel compleet genoeg. Er zijn geen lekkere luier stoelen aanwezig, alleen maar kuip stoeltjes. Als alles verhuurt is dan is het zwembad erg klein. Service is redelijk goed.

Meer ligt op een te grote afstand om dit te voet te doen als je van alles mee wil nemen. Mocht je je toch laten verleiden om naar deze streek te gaan, zoek dan aub een andere camping. Let op de avonden zijn erg koud. Maar de omgeving is echt prachtig.

Kort om te duur naar het gene wat je krijgt.

positieve ervaring in 2012

david maricou
    3-8-2012

met een klein hartje na het lezen van de oudere reacties vertrokken maar

meteen na aankomst gerustgesteld . deze camping is veel meer waard dan het gemiddelde van 6.1. Het sanitair is volledig vernieuwd en 3 maal per dag gereinigd tenzij het regent dan 4 maal daags.

zwembad met bewaking iedere dag reinigen en afdekken met zeil s nachts wat lekkere warme temperatuur garandeerd.

ok de animatie is in het frans maar je bent dan ook in frankrijk ze doen wel hun uiterste best vele werknemers spreken Engels en frans.

In de kruidenierszaak is er iedere morgen vers stokbrood en koeken de overige producten kunnen in prijs wedijveren met de plaatselijke warenhuisjes.

Als je een kindvriendelijke , proper camping zoekt in een mooie omgeving dan durf ik zeker camping l europe aan iedereen aanbevelen.

We hebben een aantal aanbieders voor L' Europe voor je op een rij gezet:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping L' Europe in Murol (Puy de Dome), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping L' Europe zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.