Camping Les Voisins

Met jonge kinderen

Fantastisch!!

E&B
5-9-2018

Voor het 2e jaar een nacht in de chambre d'hôtes doorgebracht. In een woord fenomenaal. Marjan en Henri zijn zeer gastvrij en vriendelijk en we werden heel hartelijk welkom geheten. Harde werkers met veel humor, ze doen er alles aan het naar je zin te maken. Keurige kamer, het diner en ontbijt verrukkelijk. Prachtige omgeving. Een echte aanrader!

Top sfeer

Eveline
14-8-2018

Wat een fijne camping is dit! Alles is echt meer dan op orde, sanitair, zwembad, heel lekker eten, grote plaatsen, veel schaduw, leuke activiteiten, gezellig gezelschap en leuke dingen om te doen in de omgeving! Door de gastvrije en vriendelijke houding die Henri en Marjan scheppen is de sfeer op de camping heel erg goed. Open; volwassenen en kinderen maken makkelijk contact. Henri en Marjan en dochter Pleun doen er echt alles aan om het gasten naar de zin te maken, ze werken keihard en hebben ook nog humor! Het terrein is erg mooi, groot, veel schaduw en heel mooi opgeknapt. Het eten verdient nog aparte vermelding; het is echt super lekker en heel leuk dat af en toe lokale Fransen ook meetafelen.

Ondanks dat wij er maar 1 nacht verbleven, hebben wij volop genoten. De eigenaren zijn enorm gastvrij en lief. De torenkamer een juweeltje om in te slapen, het diner en ontbijt overheerlijk en overvloedig. De locatie prachtig, de dieren lief en gezellig. Wij komen zeker terug op deze, bij toeval ontdekte, toplocatie!

Een droomplek

Elise
2-9-2017

We waren voor de tweede keer op les Voisins, terwijl we normaal nooit naar dezelfde camping gaan. Ook deze keer weer heerlijk geweest. Onze zoons van 4 en 7 vermaken zich de hele dag op het terrein. De speciale avonden zoals bbq en pizza zijn erg gezellig met iedereen op lange tafels naast elkaar. Het eten is werkelijk heerlijk en je rolt tonnetjerond je bed in. De plekken zijn echt heel ruim op het grote veld en het uitzicht op de vallei en het kasteeltje zijn net een levend schilderij, want de lichtvalling is altijd weer anders (zon, schapenwolkjes, grote dreigende wolken etc). Bij een heldere nacht wordt je bovendien getrakteerd op een adembenemende sterrenhemel zonder lichtvervuiling. Doordat het zo stil is, slaap je heerlijk. Het sanitair is netjes, schoon, sfeervol en voldoende. Al met al een heerlijke en sfeervolle plek om bij te komen en te onthaasten.

Top

Détje Stapel
10-8-2017

Ruime plekken, schoon sanitair, vriendelijke, behulpzame en super hardwerkende eigenaren, geweldige sfeer en fantastisch eten.

Een superadres!

Niels
5-9-2016

Via een familielid werd Les Voisins ons onder de aandacht gebracht. We hebben hier 2 weken met onze vouwwagen gekampeerd. Wat een heerlijke tijd hebben wij gehad bij Henri en Marjan (en hun 2 kinderen die volop meedraaien in het seizoen). Er staan bijna alleen maar Nederlandse gezinnen - wat ik normaal niet als een pluspunt zou ervaren - wat voor onze meiden helemaal geweldig was. Elke dag volop spelen en steeds nieuwe vriendjes en vriendinnetjes.

Regelmatig kun je inschrijven om te BQQ-en, Tapas avond, Pizza avond, etc. Heerlijk van genoten! Voor de kinderen zelf pizza maken en pannenkoeken eten!

Het zwembad is niet extreem groot maar hebben het maar 1 dag als vol ervaren. Water was lekker koud in het begin, maar dan kon je tenminste ook lekker afkoelen. Ze zijn streng op het goed afsluiten van het hek rond het zwembad wat natuurlijk super is.

De opzet van de camping is super, leuke oude gebouwtjes die grappig zijn opgeknapt. Eenvoudig maar schoon sanitair en altijd warm water.

Zie ook mijn korte video die ik los heb geplaatst!

Kamperen als God in Frankrijk

Cathy Vercant
7-8-2016

Les Voisins... Wat een heerlijke plek is me dat!

Onverwachts hier terecht gekomen en steekt echt met nek en schouders uit boven de vele campings die we reeds deden in zowel Frankrijk, Nederland als België. Hier is gewoon écht over alles nagedacht, tot de keuze van de douchekoppen en bijhorende sfeervolle kapstokjes in de sanitaire ruimtes toe.

Het zwembad, de ponyrit die je kan doen als gezin op je eentje rondom de camping, de lekkere braadkip met frietjes die je kunt meenemen naar je tent, een heerlijke bank onder de grote boom aan het terras, het uitzicht van op de kampeervelden op de burcht en de fantastische sterrenhemel/ de zonsondergang, de opbouw van de ganse camping met zijn prachtige bloemenperkjes, de speeltoren met tarp voor de kleintjes...

Voeg daar dan nog eens de enorme gastvrijheid en het enthousiasme van Henri (toen de fiets van ons jongste dochtertje een gescheurde band had, stelde Henri zelf voor om als fietshersteller in zijn vorig leven even te bekijken of ie iets kon beteken), Marjan (goedlachse dame met smaak op meer dan één vlak), Rem (meewerkende zoon in stilte aanwezig maar steeds met een vriendelijke lach), Pleun (dochter, net zoals de mama ook met smaak op vele vlakken ;-) ), Katinka (vriendin des huizes én imker, haar heerlijke honing kan je ook aankopen ter plaatse), de dame (vroege vogel en desondanks toch steeds met zorg voor de gasten) die het sanitair heerlijk lekker onderhoudt én voortdurend voorziet van (massa's :-) ) toiletpapier en je hebt gewoon een overheerlijke plek waar je dus gewoon kampeert als god in Frankrijk!

Wij hebben in al onze kampeertijd nog nooit twee maal dezelfde camping aangedaan maar hierbij kunnen we gewoon niet anders dan ons voornemen te verbreken.

Top hoe men dit plekje uitbouwde (ik zag de foto's hoe ze het ooit hebben aangekocht tijdens de opening van de Opkamer naar aanleiding van hun 10-jarig bestaan).

Ik vergat hier wellicht nog dingen te vernoemen maar neem van mij aan.. wij zijn er ons van bewust dat wij erg kritische kampeerders zijn maar hier valt echt geen minpuntje op te merken. Sommige campings hebben oog voor de kinderen maar vergeten ietwat de ouders of omgekeerd maar hier is het gewoon absolute verwennerij voor het ganse gezin!

Dit blijft een topper!

Jacob de Bruin
30-8-2015

Voor de tweede keer 10 dagen gekampeerd bij Henry en Marian. Deze camping blijft een topplek. De omgeving heb je op den duur wel bekeken. Maar de camping blijft de moeite waard. Hier kom je snel in de vakantiestemming wijntje, worstje en geen stress. De kinderen vermaken zich zo goed op de camping dat ze geen uitstapjes willen maken. Kortom een heerlijke plek.

Weder top!

Ilse
19-8-2015

Weer een heerlijke tijd gehad op Les Voisins! Onze kinderen (3 en 5 jaar oud) hebben het superleuk gehad met zwemmen, trampoline springen, pizza's maken, paardjes borstelen etc... Ze willen volgend jaar voor de derde keer! Het eten was weer heerlijk en de sfeer gezellig! Kortom: een topverblijf!

Echt geweldig!!!!

Détje Stapel
17-8-2015

Mijn man en ik maakten ooit de afspraak nooit twee keer naar dezelfde camping te gaan. Tot we Les Voisins tegenkwamen. Dit was het vierde jaar dat we er waren en voor volgend jaar hebben we alvast weer geboekt. Echt PERFECT! Het eten is heerlijk (je kunt er dagelijks mee eten of eten afhalen), de broodservice is goed, er is voor kinderen meer dan genoeg te doen (pony rijden, marshmallows roosteren, speurtocht over het terrein, speeltuintje, trampoline en zwembad) en de sfeer is echt heel goed. Henri, Marjan, hun kinderen en twee medewerkers doen er alles aan het je zo fijn mogelijk te maken: ze kennen van elke campinggast de naam, je krijgt een welkomstdrankje bij binnenkomst en ze zijn altijd even vriendelijk en behulpzaam. We proberen nog steeds elk jaar ook andere campings uit, maar zijn er nog geen tegengekomen die aan deze kan tippen.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Les Voisins in Montaigu le Blin, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Les Voisins zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.