Camping Le Val St. Jean

7.8Goed

Frankrijk, Auvergne, Mauriac (Cantal)

7.8Goed

• 7.8Staat v/h sanitair
  • 5.9Eetgelegenheden

Camping Info

• Kinderopvang
Meer campinginfo

16 reviews over Camping Le Val St. Jean

• 8henri maes27-08-2013

zeer mooi ligging een aanrader

mooie en goed onderhouden accommodatie gelegen in een mooie omgeving. Zeer vriendelijk en behulpzaam personeel, op de camping is er dagelijks iets te doen zowel voor volwassene als voor de kinderen, het zwembad is een aanrader evenals het meer met zijn plàge. Op het domein is er een restaurant waar iedere vrijdag mosselen met friet geserveerd worden een echte aanrader simpel maar goed. In het kort deze camping is een aanrader voor jog en oud.

• 6Eetgelegenheden

• 9Fam.v/d Zanden31-07-2012

Prima Camping Le Val St.Jean

Fijne dagen gehad op Camping Le Val St.Jean. Staan plaats Camper ruim en voldoende privacy en alle voorzieningen aanwezig (ook WiFi ). Omgeving, bos, meer en het Franse landschap is genieten. Bewoners / Personeel vriendelijk en behulpzaam. Wij waren de enigste Nederlandse gasten maar dat vonden wij totaal niet vervelend.....

• 10Staat v/h sanitair
    • 8Eetgelegenheden

Met oudere kinderen

• 6De Vos31-08-2010

Na vier dagen vertrokken

Hoewel men wel alles probeert te doen om het de gasten aangenaam te maken, hebben wij hier toch niet echt een vakantiegevoel aan overgehouden. Weersomstandigheden zijn ons tegen gevallen, maar omgeving en natuur hierdoor zeer mooi en groen. Zwembad ok. Avonturenpark voor kids leuk. Dorpje in de buurt niet veel aan. Vooral veel rijden om iets te bezichtigen. Auvergne is mooi, maar er zijn ongetwijfeld centraler gelegen campings om al dit moois te bekijken.

• 6Staat v/h sanitair
    • 3Eetgelegenheden

• 8marjan27-08-2010

goede camping voor kinderen

mooie ruime plekken in leuk (hoefijzervorm) aangelegde camping. Sanitair redelijk schoon, wel wat weinig toiletten, waarbij regelmatig het toiletpapier op was. Ruim voldoende speelmogelijkheden voor kinderen. Zwembad lekker van temperatuur. Vlak naast de camping ligt een attractieparkje voor kinderen, via de receptie krijg je flink korting. Kinderen hebben zich daar ook prima vermaakt. Omgeving is niet toeristisch, waardoor je veel activiteiten zelf moet zoeken. Plomb du Cantal is zeer de moeite waard, maar wel op een uur rijden van de camping. Bijn alles is ver van de camping.

• 7Staat v/h sanitair
    • 5Eetgelegenheden

• 7Viola19-08-2010

Relaxte camping

Camping heeft mooie velden waar je lekker een balletje kan trappen of kan badmintonnen. Sanitair hebben wij wel slechter meegemaakt, valt ons alles mee. Goede behulpzaamheid van de medewerkers achter de receptie, helaas is er soms wel een taalbarriere. Jammer dat er op de camping niks aan avondeten te krijgen is, bij het meer kun je wel friet halen, maar ook pas vanaf 19:00 uur. In het dorp zit wel een afhaalpizzaria, maar dan heb je wel even de auto nodig. Kinderclub is franstalig. Zwembad was leuk, goed van temperatuur.

• 7Staat v/h sanitair

• 5Koen17-08-2010

Saaie camping in fraaie maar saaie omgeving

Saaie terrassencamping. Mooie ruime plaatsen. 2 Toiletgebouwen, optisch schoon maar vuil (haren etc) in de douches kom je nog dagen tegen. Worden wel schoongemaakt maar niet grondig. 4 toiletten per gebouw voor 100 plaatsen is erg weinig, zeker als er grote groepen schoolkinderen zijn (of mensen boeken gaan lezen). Verlichting op de hoofdpaden prima maar op de van grit voorziene tussenpaden is geen verlichting. De idioot die verzonnen heeft om tussen de trapjes aan het begin en het eind van een onverlicht pad nog 1 tree te maken heeft zeer veel valpartijen op zijn/haar geweten. Vol op je handen en knieën terechtkomen zodat je ook na je vakantie nog een onuitwisbare indruk hebt overgehouden. Treurig dieptepunt: het feest op 150 meter van de camping van de rugbyclub waar de muziek duurde van 21.50 tot 2.40 uur, pas om 3.30uur !!! was het rustig. De camping was "vergeten" iedereen te informeren. Klimaat: het is erg groen! Eerder vertrokken, nooit meer terug.

• 5Staat v/h sanitair

• 3fam renes11-08-2010

Nooit meer!

Mede door voorgaande recencies gekozen voor deze camping!Wat een ongezellige boel,onpersoonlijke ontvangst,geen uitleg mbt animatieprogramma,niet vertellen dat je brood van te voren moet bestellen.Mbt de rustige ligging:op het recreatiepark is een rugbyveld waar de hele dag keiharde muziek gedraaid word en waar een speaker de uitslagen en standen vermeld.Ook worden er regelmatig feesten georganiseerd op het parkeerterrein bij het zwembad,met live muziek,de band heeft tot kwart voor 3!!! s'nachts gespeeld waarna ook nog de bezoekers huiswaarts moesten en er dus tot 4uur rumoer was! Het sanitair is oud en smerig.O en de weersomstandigheden zijn in deze streek zeer onstabiel wat vooral betekend dat t erg veel regent!

• 2Staat v/h sanitair

• 9Corinne15-03-2010

Camping met grote plaatsen en heerlijk zwembad

Deze camping is fantastisch. Ruim opgezet, grote plaatsen en ook veel grasvelden tussen de kampeerplaatsen. Kinderen hebben dus veel plek om te spelen. Camping is overzichtelijk, klein en gemoedelijk. Wij waren er eind juli begin augustus, echt hoogseizoen dus en toch was slechts tweederde bezet. Er is geen winkel (broodjes en paar dingen bij de receptie te krijgen) maar in het dorp zijn twee grote supermarkten. Het zwembad is leuk en verwarmd. Gaat wel tussen de middag dicht (van 1 tot 3 uur). In de omgeving is veel te doen. Een echte aanrader!

• 7Eetgelegenheden

• 8Patrick Engelsman31-08-2009

Een leuke rustige camping in een mooie omgeving.

We zijn in augustus 2009 2 weken naar deze camping geweest. Het is een rustige camping dat ideaal is voor jonge gezinnen. Het strandje is op loopafstand van de camping en het wordt elke dag schoongemaakt en er is in hoogseizoen een badmeester aanwezig. We hebben een leuke tijd op deze camping gehad en de voorzieningen waren prima en goed onderhouden.

• 7Eetgelegenheden

• 9Jean-Paul29-08-2008

Prachtige rustige camping

Prachtige camping op een heuvel, in het mooiste stuk Frankrijk wat we zien hebben. Eind augustus slechts door een handjevol gasten bewoond. Ruime plaatsen, deels gescheiden door bomen of struiken, waarvan sommigen met eigen aansluiting voor water. Het sanitair was erg schoon. Op de camping is een speeltuintje, onderaan bij de camping is op ± 10 min. lopen een klein stuwmeer met een verzorgd zandstrand, speeltuin, restaurant en verhuur van kano's etc. Daarnaast nog een zwembad, grote speeltuin en een golfbaan. Het dorpje op een paar kilometer adem rust uit. Het is niet groot maar heeft leuke restaurants (heerlijke crêpes)en zelfs een supermarkt (Intermarché). In de omgeving is verder van alles te doen/bekijken, maar te heuvellachtig voor een gemiddelde fietser. Geen aanrader voor mensen die van stappen houden, wel voor rust en een fantastisch landschap. Wij zouden er voor terug gaan!

• 9Staat v/h sanitair
    • 9Eetgelegenheden