Camping Château La Grange Fort

WebsiteLink naar website
Camping Château La Grange Fort

Omschrijving
Op Château La Grange Fort kampeer je rondom een historisch kasteel, het middelpunt van de camping. De Nederlandse eigenaren geven je graag een rondleiding in het kasteel en verzorgen een wijnproeverij. De staanplaatsen zijn ruim en voor kinderen is er een speeltuin, zwembad en kidsclub. Mooie omgeving op 42 km van Clermont-Ferrand.

We hebben een aantal aanbieders voor Château La Grange Fort voor je op een rij gezet:

188 reviews over Camping Château La Grange Fort in het Nederlands

Wegblijven!

Matthijs,
11-9-2018

Zeer onvriendelijk personeel en eigenaar. Leuk voor een overnachting vraag me oprecht af of deze mensen nog wel plezier hebben om een camping draaiende te houden. Wat een stelletje chagrijnige mensen

Verrassend mooi, gezellig en bovenal idyllisch

Jan de Jonge,
3-9-2018

Op de terugreis vanuit Spanje, een boven verwachting fijne tussenstop van 5 dagen gehad. Camping ligt 1.000 km vanaf Zwolle. Oud vervallen maar sfeervol kasteel, leuk zwembad, redelijke keuken/restaurant, 's avonds gezellige aan de knusse bar, zeer leuke kanotocht van 14 km (niet geheel ongevaarlijk maar ook geen raften hoor), de rivierbedding waar je je oeverloos kunt vermaken (dichtbij, maar 't is ff een klimmetje), ontzettend originele wijnproeverij (moet je gedaan hebben), interessante rondleiding door het kasteel, en ga zo maar door. De omgeving is verder redelijk (lang geen Gers of Dordogne overigens) maar 't is een Vulcanengebied. Puy de Dome altijd interessant, en verder Usson erg leuk met een aardige stad als Clermont Ferrand. Overige bezienswaardigheden in de omgeving redelijk tot leuk, net wat je zoekt. Geen wijngaarden, zonnebloemen en lavendel velden waar mijn hart harder van gaat kloppen. Al met al een idyllische plek.

Leuke camping

Anne,
26-8-2018

We verblijven in een huurtent, naast het kasteel. Kasteel ziet er een beetje vervallen uit maar dat heeft ook wel wat. Zwembad is prima. Onze 3 kinderen (9,6,3) hebben zich prima vermaakt. Geen animatie maar dat hebben ze niet gemist gewoon zelf spelletjes met andere kinderen gedaan. Sanitair is verouderd maar prima. Omgeving is mooi, eigenaar kan je alle leuke uitjes vertellen. We zijn 6 nachten geweest en komen zeker nog eens terug.

Suncamp Holidays

We komen hier nooit meer terug.

Familie Kok,
26-8-2018

De ligging was prachtig. Jammer wel, dat de plekken veel, en lang in de zon stonden.

Het personeel was op een enkeling na, ongeinteresseerd of erg onaardig. De eigenaren reageren veelal chagrijnig. De moeder van de eigenaar/eigenares sprak mijn kinderen op nare toon aan. Bij het brood halen dat onze zoon iedere ochtend deed, was de bejegening onprettig als deze vrouw er was, ze pakte de arm van zijn pols, pakte ze het geld er ongevraagd uit. Op enig moment lag er een poepluier in het zwembad, waar geen adequatie reactie op was. Bij 90% van de bezoeken aan het toiletzaten er drollen in en zijn ze moeilijk door te trekken door de gebrekkige waterdruk.

We hebben 4 incidenten gehad met de (klein)zoon van de eigenaar. Bijten ( tot bloedens toe), haren trekken, duwen, opsluiten van andere kinderen. Reactie van het management was zeer onprettig bij verhaal halen.

Kort gegaan: mooie ligging, zeer onprettig management.

Heerlijke Camping

Van Deel,
25-8-2018

Heerlijke Camping. Lekker zwembad met glijbanen en kinderbadje. Leuke speeltuin en animatie voor de kinderen. Wij zelf hadden een mooie stacaravan met van alles erop en aan. Verder beschikt camping over erg ruime staanplaatsen. Zeer vriendelijk ontvangst van Nederlands stel welke je met alle liefde willen vertellen over hun prachtige omgeving. Of laten je het kasteel zien. Wij hebben er met onze kinderen een erg leuke en aangename vakantie gehad.

Prima camping. Prachtige omgeving.

Mathijs,
18-8-2018

Prima camping in een mooie omgeving. Het kasteel geeft echt iets extra's aan het geheel. De rondleiding door de trotse Nederlandse eigenaar en wijnproeverij is aan te raden. Leuk zwembad en rivier vlakbij. Waterschoenen zijn handig bij de rivier. Kinderen hebben zich prima vermaakt. Eigenaren zijn gastvrij en doen hun best om het verblijf zo goed mogelijk te laten zijn. Ze hebben veel kennis vd omgeving en de geschiedenis ervan. Mooie dorpen met historie in de omgeving. Prachtig landschap. Het was voor ons een doorreiscamping voor 4 nachten op weg naar Spanje. Volgende keer blijven we langer.

Leuk als je van kroegen houdt.

Maarten,
4-8-2018

Mooie camping met 3 avonden per week idiote zuiplappen in de campingkroeg met karaoke die tot 2 uur een rotherrie maken waardoor de kinderen en dus ook de ouders niet kunnen slapen. Klachten hierover werd niets mee gedaan.

Erg leuke, gezellige camping .

Fam van den Berg,
1-8-2018

De camping wordt goed gerund door Erik en familie. Zwembad met glijbanen is erg leuk voor de kinderen en beneden kan je ook zwemmen in de rivier. Rondleiding kasteel ik leuk. Voor het eerst in de Auvergne, het is hier echt prachtig en wat een rust. Niet zo druk als bv Ardèche/Provence.

We waren met de hond en hadden bungalow gehuurd, was prima.

Wij hebben 2 tieners en kan voor alle leeftijden.

Pluspunt: dat Erik en familie altijd voor je klaar stond als er iets was. Rustige camping.

Minpunt: WiFi .

Leuke gezellig camping. Gemoedelijke sfeer en niet te groots van opzet. Ook in het hoogseizoen een relaxte sfeer. Veel schaduw in de zomer. De nabijheid van rivier biedt extra vermaak. Sanitair is wat je er van verwachten mag. Niet nieuw maar wel zo schoon als je op een camping verwachten mag. Vriendelijk en behupzame ontvangst. Hadden maar een overnachting gepland maar zijn er drie gebleven. Wij komen zeker. Echt goed vermaakt.

Gezellige camping met een Nederlandse slag. Eigenaren zijn/ waren Nederlanders( wonen 38 jaar in Frankrijk) gemoedelijke sfeer ook de regels worden gemoedelijk toegepast, zoals in het zwembad, boxershorts en openingstijden. Leuk zwembad,

Vanavond heeft zoon van eigenaar, die een 1* restaurant heeft in Issoire, een driegangen menu bereid op de camping voor zo’n 110 genodigden.

Was erg lekker en gezellig, je zat met onbekende medecampingbewoners aan een tafel, daar er van te voren een zitplaats was gereserveerd.

Top avond gehad.

Dorian was de chef-kok en hopelijk doet hij dit leuke idee vaker. Ook complimenten voor het rest van het personeel. Ondanks dat niet alles helemaal vlekkeloos liep was het ook voor hen de eerste keer en een hele topprestatie.

Suncamp Holidays

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Château La Grange Fort in Les Pradeaux (Puy de Dome), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Château La Grange Fort zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.