Camping Château La Grange Fortstersterster

7.1Goed

Frankrijk, Auvergne, Les Pradeaux (Puy de Dome)

7.1Goed

• 7Eetgelegenheden
  • 6.4Staat v/h sanitair

We hebben een aantal aanbieders voor Château La Grange Fort voor je op een rij gezet:

• Animatie
Meer camping info
Tonen op kaart

Op Château La Grange Fort kampeer je rondom een historisch kasteel, het middelpunt van de camping. De Nederlandse eigenaren geven je graag een rondleiding in het kasteel en verzorgen een wijnproeverij. De staanplaatsen zijn ruim en voor kinderen is er een speeltuin, zwembad en kidsclub. Mooie omgeving op 42 km van Clermont-Ferrand.

205 reviews over Camping Château La Grange Fort

• 2019
    5Wilma22-09-2019

Wij gaan hier niet meer naar toe.

Sanitair niet meer van deze tijd. Eigenaresse niet vriendelijk. Buitenbad vies. Binnenbad ijskoud

• 5Eetgelegenheden
    • 2Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in september 2019

• 8V/d heuvel27-08-2019

Vakantie om nooit meer te vergeet.

We zijn zeer goed geholpen heel vriendelijk personeel leuke eigenaar heel mooie camping we zaten echt op een prachtig plek van de camping mooi uitzicht over de vallei de camping zelf hebben we niet gestaan maar wel in een stacaravan heel schoon bij aankomst groot en ruim de pup en restaurant is heerlijk om daar een hapje te eten niet duur de rondleiding in het Château zelf is echt heel leuk om te doen de eigenaren helpen goed met leuke uitjes te bedenken al met al hebben wij een top vakantie gehad

• 9Eetgelegenheden

• 9Lita Janssen26-08-2019

Heerlijk!

Een fantastische plek om je vakantie door te brengen! Alles wat je nodig hebt is hier. Een prachtige kamer, mooi zwembad, vriendelijke mensen en mooi weer!

• 9Eetgelegenheden
    • 9Staat v/h sanitair

• 9Chantal20-08-2019

Prachtige plek!

Wij zijn erg tevreden over ons verblijf op La Grange Fort. Een kleine camping waarbij alles juist relaxed er aan toe gaat. De plek boven op een berg rondom een kasteel met binnenplaats zijn fantastisch. Mijn dochters hebben zich goed vermaakt in het zwembad. En vonden het super leuk om bij de rivier dammetjes te bouwen. De mobile home was misschien wat ouder, maar er ontbrak niks en was goed onderhouden. We hebben ook heerlijk gegeten in het restaurant. De rondleiding door het kasteel en de blind wijnproeverij zijn aanraders!

• 10Eetgelegenheden

• 7Maarten uit Gilze19-08-2019

Eenvoudige camping op bijzondere locatie

Eenvoudige camping op bijzondere locatie. Locatie van je standplaats is zeer bepalend. Sommige plaatsen zijn mooi met fantastisch uitzicht op de vallei andere plaatsen zijn minder qua ligging. Leuk, fotogeniek zwembad met 2 grote glijbanen (glijbanen verboden voor volwassenen). Aantal bedjes aan zwembad te weinig. Voor de kinderen is er een kleine speeltuin. Wel een aantal moderne trampolines aanwezig. Bij een kasteel verwacht je net sanitair maar dit is helaas niet het geval. Het is voor franse begrippen OK maar wij hadden er meer van verwacht. Restaurant kent een zeer kleine kaart. Het eten is er OK, behoorlijk aan de prijs maar niet bijzonder. Nederlandse eigenaar is een vriendelijke man welke goede tips over de omgeving heeft. Omgeving is verrassend mooi met veel pittoresque dorpjes en fantastische wegen. Tip: bezoek het nabij gelegen meer van Vernadet en ga dan via de D999 terug. Geweldig! Grote supermarkt op 10 minuten.

• 7Eetgelegenheden
    • 6Staat v/h sanitair

• 6Marc Smet19-08-2019

OK, maar kan veel beter

Geen mooi onderhouden beplanting, zonnewering kasteel kan ook een onderhoudsbeurt gebruiken. Douches : je kan niet zelf temperatuur bepalen, 2 keer koude douche moeten nemen. WC's worden 1x per dag gereinigd. Op een camping met zoveel kleine kinderen zou dit wel een keer meer mogen. Een keer op de receptie gaan melden dat de WC's vies waren, 2 uur later was hier helaas nog niet gepoetst. Deze camping heeft zoveel meer in zijn mars, spijtig wordt dit niet volledig benut. Camping is ideaal voor kinderen tussen 6-10 jaar.

• 5Eetgelegenheden
    • 5Staat v/h sanitair

• 5Annemiek18-08-2019

Noooooooit meer

Dat de eigenaren echt vreselijke mensen zijn. We hadden een chalet gehuurd met vrienden naast elkaar. We kregen de verkeerde toebedeeld, de kleinste terwijl wij met de meeste mensen waren. In het andere huis was het bestelde linnenpakket er niet. Wij meldden ons en er werd gezegd dat we nog niet betaald hadden, hetgeennniet klopte. Allemaal erg knullig en amateuristisch. Maar dat is niet het ergste. Na drie nachten bleken zoon en dochter onder de bulten te zitten. We zijn na aandringen verhuisd naar een ander chalet. Zijn nog naar de huisarts geweest, die bedwants beten constateerde. In elk contact hierover blijven ze maar ontkennen, zij wordt zowat hysterisch. Hij is iets beter, maar beloofd 1 dag huur terug te storten, hetgeen nog niet gebeurd is. Maar met name de bejegening is erg slecht!!!!!!

• 6Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

• 2Cindy14-08-2019

90% onbeleefde Nederlanders

Bij aankomst was ons huisje al vrij, en mochten we er al in om 9u + Ons huisje was zeer verouders en absoluut aan vervanging toe. Douchen was een ramp ofwel was het water te heet of wel tekoud, iets tussen de 2 was er niet. Er was geen verduistering aan de ramen, dus hebben we er maar lakens voor gehangen om toch niet om 6u wakker te zijn. Zwembad is zeer verouderd, hoewel er een nieuwe glijbaan is......... Aan het zwembad is de regel, "ik leg mijn handdoek op een ligbed en ik kom er van heel de dag niet opzitten" Als je toch een ligbed hebt en je gaat er ff af om met je kinderen in het zwembad te gaan spelen, staat er direct een Nederlander aan je bedje om te vragen of hij het mag hebben. Zwembad is veel te klein voor het aantal gasten dat er verblijfd op de camping. Rivier is een goede klimming van ongeveer 15min. Niet te doen met kleine kinderen. Chateau op de camping is te bezichtingen, maar dit kost je 5 euro pp.

• 1Eetgelegenheden
    • 1Staat v/h sanitair

• 9Aline09-08-2019

Heerlijke gezinscamping.

Heerlijke gezinscamping, prachtige omgeving met veel te doen (eigenaar was erg behulpzaam met tips). Kidsclub voor kleintjes sochtends (kleuren en verven), leuke speeltuin en trampolines, veel speelkameraadjes, fijn zwembad met leuke glijbaan. Tips (onze kids 3,5,7 jr): wandeling met kleine kids vanaf Boude, naar dorpje Blesle, racefietsen over mooie wegen (cols <1u afstand, maar ook in omgeving mooi fietsen, velo kaart bij receptie met tips en colletjes), steentjes gooien of dam bouwen bij rivier, waterfietsen bij vernet la varenne, boodschapjes doen 10 min verderop. Veel gasten waren op doorreis, dat doet de camping geen recht. Mooie stacaravan met alles er op en eraan, veel schaduw.

• 8Eetgelegenheden

• 8Marijke29-07-2019

Ontzettend genoten!

Heerlijke vakantie gehad op deze hartstikke fijne camping! Zoals al eerder vermeld weet de eigenaar van de camping veel van de omgeving en vertelt hij er enthousiast over. Er is in de omgeving veel te doen en te zien, waanzinnig mooie natuur en mooie dorpjes. De camping heeft geen dol en wild animatieteam, er heerst een prettige rustige sfeer op de camping. De douche in onze mobile-home was niet goed in te stellen. Te koud of te heet en niets er tussenin. We hebben in het douchegebouw gedoucht wat voor ons geen probleem was. De toiletgebouwen zien er netjes en schoon uit. Onze kinderen hebben enorm genoten van het zwembad en glijbanen. Kortom, het was voor ons een super vakantie en we komen dan zeker nog eens terug!

• 8Eetgelegenheden
    • 7Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

14 tips over Camping Château La Grange Fort

• gerard en truus, 12-04-2012

• Ingrid, 14-08-2013

Zwemmen in de Allier. Kinderen kunnen er dammen bouwen met de stenen van het kiezelstrand (wel waterschoenen aan!). Beklimmen van de Puy de Dome of de Puy de Sancy (1886 m!).

• Janine de Hart, 30-06-2013

Park Vulcania geeft veel mooie/goede/interactieve informatie over het vulkaanlandschap. De Puy de Sancy heeft een schitterend uitzicht.

5 vragen over Camping Château La Grange Fort

• Arja, 10-07-2017

Dicht bij de snelweg?

Is deze camping geschikt voor overnachtingscamping? Hoe ver ligt hij van de snelweg af?

• Nicole, 27-07-2016

Interieurlijst mobil home

Weet iemand wat er allemaal aanwezig is in de mobil homes? Zijn er bv kussens aanwezig of moeten die meegebracht worden?

• Mieke, 26-01-2015

wandelen hond

Kan je hier een beetje leuk wandelen met je hond?? En dan bedoel ik wel in het bos, niet langs een weg.....

borghoff, 21-02-2015

De camping ligt aan een bos. Je kunt met de hond direkt vanaf de plaats het bos in of met de hond ,naar de rivier wandelen

Camping Château La Grange Fort info

• Aantal sterrenstersterster
  • Voorzieningen voor minder validenAanwezig, Kamer geschikt voor gasten in een rolstoel
  • SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig
  • BBQToegestaan

• ZwembadAanwezig, Binnenzwembad, Buitenzwembad, Zwembad

• Animatie programmaKids Club (6-9 jaar)

• Huishoudelijke apparatuurWasmachine

• Warme douchesAanwezig