Langeac

We hebben een aantal aanbieders voor Langeac voor je op een rij gezet:

We hebben een aantal aanbieders voor Langeac voor je op een rij gezet:

Reviews over Langeac

Historisch kern met veel sportieve mogelijkheden

Fam. Koekoek, Hoogeveen
    26-8-2016

Langeac is niet groot, maar wel historisch met een middeleeuwse kern. Kerk en voorm. klooster/ziekenhuis zijn aardig, twee keer markt per week. Er werden zeer diverse gratis concerten georganiseerd, klassiek en modern. Redelijk grote supermarkten en andere winkels op het industrieterrein. Camping op loopafstand van het centrum. VVV is zeer actief en toegankelijk. Omgeving erg mooi en weids, veel sportieve mogelijkheden, wandelen, de rivier op, paardrijden, deltavliegen. Mooie autoritten.

Leuk stadje, 2x markt, genoeg eetgelegenheden

Familie Zwartjes
    22-8-2016

Stadje met op loopafstand een grote camping. Op dinsdag een kleine (vooral groente) en op donderdag een wat grotere markt. Stadje is niet heel toeristisch. Genoeg plekken om te eten, zowel restaurants, als afhaal. In het midden van het centrum een bar met een groot terras, waar altijd wel mensen zaten. Hier vlakbij zit ook een VVV. Op een paar auto minuten afstand 3 grote supermarkten.

Gereisd Met jonge kinderen in Mon Aug 01 2016 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Leuk stadje, leuke en lekkere markten. Gezellig!

Hans
    17-8-2016

Gezellig, een paar leuke terrasjes en dinsdag en donderdag een leuke en lekker markt! Train Touristique door de Gorges van de Allier is meer dan de moeite waard, prachtig! De natuur in de omgeving is waanzinnig mooi, klimaat is met rond de 30 graden heerlijk. Uitstekende e relaxte uitvalsbasis om de Auvergne te verkennen.

Gemoedelijk Frans stadje.

Herja
    22-12-2015

Stadje op 5 min. loopafstand van de plaatselijke camping. Voldoende kleine winkels in de kern en enkele supers aan de stadsrand. Leuke terrassen en voldoende eetgelegenheden in alle prijsklassen. De wekelijkse streekmarkt is groot en wordt door zowel toeristen als bewoners bezocht. Activiteiten: kano, vissen, fietsen, wandelen enz. Le Puy en Velay op uurtje met auto. Wij waren positief verrast!

Gereisd Met partner in juli 2015

Poort naar de Gorges de l'Allier

rainbow
    4-10-2014

Langeac, is een kleine stad aan de Allier met veel cultuur. Wij bezochten er de majestueuze Gotische Eglise de Saint-Gal en het museum Historial Mère Agnès, waar het leven van de heilig verklaarde Agnes toegelicht wordt. Op dinsdag en donderdag is het marktdag en dan is het er gezellig druk. Als je de drukte graag wil ontwijken, kan je terecht op het Ile d'Amour, een prachtig eiland op de Allier, waar je aan allerlei sport kan doen, of gewoon genieten van de natuur. Je kan hier de toeristische trein nemen naar Langogne die je door de kloven van de Allier voert, maar je kan ook met de wagen naar Prades (D48) rijden, dan krijg je ook een heel mooi stukje van de omliggende natuur te zien.

Gereisd Met oudere kinderen in juli 2014
Langeac scoort een 8,1 uit 10, op basis van 10 reviews